Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreidän väärät diagnoosit... gallup

Vierailija
31.05.2012 |

Laittakaas esimerkkejä, minkälaisia vääriä diagnooseja olette saaneet. Minä kävin näissä tapauksissa ensin terveyskeskuksessa ja kun aavistelin diagnoosin olevan väärä, kävin yksityisellä. Yksityiseltä sain sitten oikean hoidon ja lääkityksen...

1. mahatauti => myyräkuume = lopulta oikea tauti aivolisäkeen vajaatoiminta!!!

2. astma => keuhkokuume!!

Vihaksi pistää. Jos ei olisi itse ollut aktiivinen ja mennyt yksityiselle, olisin varmaan aika huonossa jamassa...

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan "orpona" tän kanssa. Ensin kauhea järkytys ja nyt kukaan ei ole selittänyt mulle että mikä toi nyt oli oikein. Kerran vain lääkäri totesi että raskaus saattaa välillä sekoittaa ihmisen toimintoja yllättävästi.

mulla meni kaukonäkö!! ja jalat kasvoi kahdella numerolla!

ja alkupeäriseen vastaten: streptokokki angiina-> se on vain joku viiruspeäinen sanoi nuori lääkäri ja maanantaina marssin takaisin ja sanoin lääkärille että en lähde ennekuin on selvitetty mikä mulla on (hyvä että ilma kulki ku kurkku oli miltein umpeen turvonnut! lääkäri säikähti oikein ku tulehdus arvot jo yli 300! äkkiä antibiootit apteekista ja sanoi et jos ne ei pure niin sitten antib.tiputukseen, noh milläs meet ku on vauva ja eskarilainen... onneks ammarit puri... tauti uusi kerran n. parin kk kuluttua silloin tiesin mikä mua vaivas ja vaadin jo heti tutkimukset ja sainkin jo ampparit samalle päivälle!

Vierailija
182/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan "orpona" tän kanssa. Ensin kauhea järkytys ja nyt kukaan ei ole selittänyt mulle että mikä toi nyt oli oikein. Kerran vain lääkäri totesi että raskaus saattaa välillä sekoittaa ihmisen toimintoja yllättävästi.

mulla meni kaukonäkö!! ja jalat kasvoi kahdella numerolla!

ja alkupeäriseen vastaten: streptokokki angiina-> se on vain joku viiruspeäinen sanoi nuori lääkäri ja maanantaina marssin takaisin ja sanoin lääkärille että en lähde ennekuin on selvitetty mikä mulla on (hyvä että ilma kulki ku kurkku oli miltein umpeen turvonnut! lääkäri säikähti oikein ku tulehdus arvot jo yli 300! äkkiä antibiootit apteekista ja sanoi et jos ne ei pure niin sitten antib.tiputukseen, noh milläs meet ku on vauva ja eskarilainen... onneks ammarit puri... tauti uusi kerran n. parin kk kuluttua silloin tiesin mikä mua vaivas ja vaadin jo heti tutkimukset ja sainkin jo ampparit samalle päivälle!

Mikä juttu toi nyt oli? Voin mäkin sulle listata omia muita raskausoireita!

Mutta jos sun mielestä on ihan ok, antaa toiselle d1 diagnoosi, joka ei sitä sitten lopulta olekaan, niin onnea vaan sinne!

Ei nimittäin mikään maailman ihanin sairaus toi diabeteskään vaikka moni niin luulee että senkun vaan mittaat sokereita ja lasket hiilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi influenssaepäily, oikeasti olikin istukan iso infarkti joka nosti kuumeen. No joo, varmasti on älyttömän vaikea päästä heti oikeaan diagnoosiin kun oireena on pelkkä kuume.

Vierailija
184/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. tk lääkärillä ei mitään hajua

2. erikoistuvat lastenlääkärit (2 kpl yhdessä pohtivat) poski on paleltunut (iho ihan terveen ja normaalin näköinen)

3. erikoislääkäri yksityisellä: tukkeutunut sylkirauhanen

Leukaluun osteomyeliitti oli sitten se oikea diagnoosi. Löytyi magneettikuvissa, jotka otettiin sylkirauhasen tukkeuman syytä etsiessä.

Vierailija
185/213 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jatkuvia päänsärkyjä teini-ikäisenä -> diagnoosi: luulosairaus, hoito: mielialalääkkeitä ja psykiatrista hoitoa, kunnes löytyi purentavika.

- olkapääsärkyä, josta otettu röntgenkuvat pari vuotta sitten -> tk-lääkärin ohje: kipua vaan pitää kestää, hoito: mielialalääkkeitä. Kunnes työterveyslääkärin kautta pari vuotta myöhemmin uudestaan rtg-kuviin ja jatkotutkimuksiin: pahat kulumat olkapäässä, jotka näkyivät jo vanhemmissakin kuvissa, ihmettelyä lääkärissä, että kuinka olet pärjännyt tällä kädellä koko tämän ajan. Hoito: leikkaus

Vierailija
186/213 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on paljon. Hoitovirheitä ym. Potilaalle oikeuksista valituksiin ei juuri kerrota.

Vierailija
187/213 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli välillä todella piinallisia alavatsakipuja. Kun sellainen kohtaus iski, hengittäminenkin sattui.

Terveyskeskuslääkäri ilmoitti, että mulla ei toinen keuhko enää toimi ja kuolen aamuun mennessä ilman hoitoa. Menin keskussairaalaan, missä ilmoitettiin, että olen luulosairas, keuhkoissa ei vikaa. Menin yksityiselle, joka diagnosoi umpisuolentulehduksen ja passitti takaisin yliopistolliseen keskussairaalaan. Lopulta leikkauspöydällä minulla löytyi kysta.

Eli viisi lääkäriä tutki samaa vaivaa. Kaikilla meni pieleen. Loistavaa toimintaa.

Hammaslääkäri on kuolleen hampaani, joka olisi vaatinut juurihoidon, luokitellut luulotaudiksi. Seuraava ilmoitti, että kipu johtuu liian isosta kielestä ja huonosta purennasta ja olisi halunnut leikellä kieltä ja hioa hampaita, en antanut. Kolmas totesi, että juurihoidon paikka ja sain avun.

Onneksi olen ollut muuten aika terve... Pelottaa, jos joutuu menemään lääkäriin.

Siellä on pelkkiä harripotereita leikkimässä asiantuntijoita. Ei ne ole. Arvauspeliä. Kallaiemmat lääkkwet vaan vaikeimpiin sairauksiin jolla yritetään saada potsku pois päiviltä ja itwlle massit taskuun. Yhtä fkin teattwri koko sairaalatouhuilu. Välttäkää!

Vierailija
188/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaus , tämä VOI olla sitä ja tämä VOI olla ettei ole. Saattaa olla , kokeillaan tuota ,JOS ei auta kokeillaan muuta. JOS on sivuoireita vaihdetaan JOS ei ole niin on sitten muuta. Saattaa olla tämä tauti kokeillaan tuota lääkettä. Ei ollut sitten tämä tauti kokeillaan onko tämä toinen. Sepsis siinä menee viimehetken lääkkeet . Likaiset neulat lienee yksi pahin vaaratekijä terveyden huollossa .  Kuin näytteen ihossa kuin eläinperäiset bakteerit virukset haavat. Puremat. Kuin verenluovutus neulat likaisuus kuin noituutta harrastava työntekijä. Väärät infot vastaanotossa ja vääriin paikkoihin neuvovat. Asiakkaan huono kohtelu jo puhelimissa kuin vastaanotossa. Sitten se ei ollutkaan se kuin lähetteessä lukee , ei löydy. Jos kirurgilla on sekopää päivä saattaa tehdä jotain mitä ei tarvi tehdä. Tai irrottaa jotain minkä kuuluu olla kiinni. Miehet ei niin tiedä naisten anatomiaa kuin luulisi. Eikä naiset miehen kuin luulisi . Omakohtaisia kokemuksia taudeista voisi kerätä kirjaksi. Opitaan niistä. Kuin ettei aina ole lääkärin syy jos vääriä löytyy myös hoitajat on vastuussa virheistään. Asenteista. Kuin kaikki on. 

Vierailija
189/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen lääkkeet auta diagnoosi , yksityisellä sai heti lääkkeen ja auttoi samantien. Valehtelee päin naamaa myös erityisesti puhelinvastaajat. Pääosin naisia. 

Vierailija
190/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen väärät diagnoosit tulee asenteesta ; ikäänkuin haukutaan apua hakevat , mitä vikaa juuri sinussa on eikä se ketään auta. 

Vierailija
191/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten sisäelimet sukupuoli elimet niitä pitäisi opettaa anatomiassa jos mies on kirurgiana ja toinen mies lääkäri tekee diagnooseja niin huonosti siinä käy. 

Vierailija
192/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoidossa tehdyt virheet kuin välineet jää kiinni koska liikaa käsvoimaa käytetty . Liian syvälle työnnetty aiheuttaa tulehdukset . Alkaa hammas heilua sen takia kun kiskotaan hammaskiveä niin voimalla irti että potilas huutaa älä revi sitä hammasta irti , niin repii. Ja usein naispuolinen . Usein tapahtuu noin. EIKÄ OSATA JUURIHOITOA EIKÄ korjata haljennutta . Revitään pois sellaisia mitkä voi korjata missä ehjät juuret. 

Vierailija
193/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrinen väärät diagnoosit tulee asenteesta ; ikäänkuin haukutaan apua hakevat , mitä vikaa juuri sinussa on eikä se ketään auta. 

Ja niitä vaikeampi saada muutettua, kun leimattu hulluksi 

Vierailija
194/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt vatsakipu mitä eivät lääkärit saaneet selville. Seuraava olikin alan spesialisti eli lanttumaakari. Joka alkoi tenttaamaan ja diagnosoimaan stressiä ym. Siihen loppu räätäli käynnit. Kipu ja pahoinvointi meni onneksi itsestään ohi ajan kanssa ja ihan taatusti vika oli vatsan ja alavatsan alueella eikä päässä🤪

Vierailija
195/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-iässä minut vietiin kamalien vatsakipujen vuoksi sairaalaan kesken juhannuksen vieton. Siellä minut luonnollisesti tutki myös gynekologi, joka ei uskonut minua kun kerroin olevani neitsyt ja päätti, että minulla on klamydia. Sieltä minut sitten kärrättiin naistentautien osastolle antibiootteja saamaan (edelleen kamalassa kivuissa), jossa pyysin apua vessaan päästäkseni. Hoitaja käski minua hankkiutumaan sinne itse kun kerran olen harrastanut seksiä vastuuttomasti ja niinpä sitten itkua vääntäen raahauduin vessaan. Tässä vaiheessa filmi katkeaa: myöhemmin kuulin että olin pyörtynyt vessaan, josta siivooja minut myöhemmin löysi. Leikkauksen jälkeen heräsin tehovalvonnasta, jolloin minulle kerrottiin umpilisäkkeeni puhjenneen. Seurauksena oli vatsakalvontulehdus ja reilu viikko sairaalassa. Sain kyllä viralliset pahoittelut sairaalan ylilääkäriltä, mutta se ei kokemuksen kamaluutta vähennä.

Kiitoksia vaan Seinäjoen keskussairaalaan.

MInulla sama kokemus, epämääräiset vatsavaivat tulkittiin varmuudella sukupuolitaudiksi, olinhan yksinhuoltaja! Kohtelu oli todella syyllistävää ja minun piti juosta pitkin kaupunkia tekemässä sukupuolitautitestejä. Mitään ei löytynyt, vaivat jatkuivat mutta eivät osanneet mitään tehdä. Makasin vuorokauden päivistyksen käytävällä, kunnes osaava lääkäri käveli ohi ja kysyi, miksi hän täällä on? Lääkäri tökkäsi sormem oikealle alavatsaan ja sanoi, selvä tapaus, umpisuoli. Siitä sitten suoraan leikkaukseen.

Vierailija
196/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dg: vaikea masennus

Oikeasti: autistinen burnout, taustalla autismi

Vierailija
197/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntainen mielialahäiriö => Traumaperäinen stressihäiriö ja paniikkihäiriö. Tuon takia meni monta vuotta elämästä hukkaan ja jouduin syömään haitallisia lääkkeitä joista seurasi diabetes.

Skitsofrenia-> ptsd eli sama

Vierailija
198/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi(!!!) -> sappikivet. GT-arvo koholla, eikä lääkäri tajunnut että liittyy sappivaivoihin.

Ja samaan syssyyn IBS -> sappihappojen imeytymishäiriö. Vuosikymmenet huono vatsa. Sappihapporipulilääkitys korjasi ongelman kerrasta.

Kilpirauhasen vajaatoimintaani yritettiin myös pitää masennuksena, kun lääkitys ei toiminut. Oikea lääkitys korjasi asian.

Vierailija
199/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ketjuun sairaanhoitajan näkökulmasta. Ymmärrän harmituksen jos diagnoosi ei mene kerrasta oikein. Usein unohtuu se, että sairauksia, vaivoja, mahdollisia syitä oireiden taustalla on lukemattomia ja lääkärin (vähän sairaanhoitajankin) työ on selvittää, mistä todennäköisesti on kysymys. Tämän selvittämisessä auttavat laboratoriokokeet ja kuvantamistutkimukset. Siitä huolimatta, on monia harvinaisia tiloja joita yksittäinen lääkäri ei välttämättä ole koskaan aiemmin urallaan kohdannut ja tästä syystä diagnoosin saaminen voi pitkittyä eikä osu kerralla oikeaan. 

Toinen asia. Olen ollut töissä sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Yksityisellä puolella toimivat samat lääkärit kuin julkisellakin, monet tekevät vuoroja kummassakin. Lääkärit eivät ole yksityisellä sen pätevämpiä kuin julkisellakaan, toki voit nopeammin hakeutua tietyn erikoisalan lääkärin vastaanotolle yksityisellä (esim. naistentaudit). Yksityinen puoli on aina myös bisnestä, käytetyistä hoitotarvikkeita veloitetaan erikseen. Usein vakuutusyhtiötä, joten kannattaa laittaa sidos vaikka paperihaavaan ja hoitaa "paremmin", vaikka lopputuloksen kannalta sidoksella ei olisi merkitystä.

Vierailija
200/213 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ketjuun sairaanhoitajan näkökulmasta. Ymmärrän harmituksen jos diagnoosi ei mene kerrasta oikein. Usein unohtuu se, että sairauksia, vaivoja, mahdollisia syitä oireiden taustalla on lukemattomia ja lääkärin (vähän sairaanhoitajankin) työ on selvittää, mistä todennäköisesti on kysymys. Tämän selvittämisessä auttavat laboratoriokokeet ja kuvantamistutkimukset. Siitä huolimatta, on monia harvinaisia tiloja joita yksittäinen lääkäri ei välttämättä ole koskaan aiemmin urallaan kohdannut ja tästä syystä diagnoosin saaminen voi pitkittyä eikä osu kerralla oikeaan. 

Tämän takia nykyään lääkäriin pitääkin mennä jo etukäteen oikean diagnoosin kanssa. Eli voisiko mulla olla tämäjatämä, ja sit selvitellään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan