Vituttaa nuo yli-ikäiset äidit!!!!
Minusta yli 40 v. ei tarttis enää hankkia lapsia! Miettikää nyt, onko kivaa kun lapsella on uhmis samaan aikaa kun mammalla on vaihdevuodet! Muutenkin, yhteiskunnan rahoja ei ainakaan tarttis tuhlata yli 40 naisten hedelmöityshoitoihin! Kyllä sitä lastakin luulis hävettävän kun muitten lasten äidit on nuorempia ja omaa luullaan mummoksi...
Kommentit (150)
Kyllä on opetettu, olemme löytäneet elämänkumppanimme aikaisin, ja tiedämme mitä haluamme ilman vuosien itsensä etsintää.
T: äidiksi 20v (Jonka äiti tuli mummoksi 36v ja isä papaksi 35v)
PS. En paheksu tai katso kieroon vanhempiakaan äitejä.
ja jaksan jopa joskus käydä bilettämässä;)
hempaan äitiin.
Sissus sentään teitä idiootteja.
Vierailija:
Nainen on nuorempana myös henkisesti jotenkin tyttömäisempi ja herttaisempi, siis jollain lailla " äidillisempi." Vanhemmilla naisilla alkaa estrogeenintuotanto hiipua ja testosteroni alkaa jyllätä, naisesta tulee siis maskuliinisempi vanhemmiten. Tämä on ihan puhdasta biologiaa, älkää yhtään yrittäkö vängätä vastaan!
Ystävä rakas,
Olin kolmikymppiseksi villi ja lapsellinen tytön huitale, joka ei todellakaan ollut valmis äidiksi. Vasta kolmenkympin paremmalla puolella aloin rauhoittua naiseksi, ja se näkyi luonnollisesti myös ulkokuoressa. Aloin naisistua :) 35-vuotiaana olin sitten valmis äidiksi, enkä päivääkään liian aikaisin.
Olisihan sitä voinut aikaisemminkin, varmaan olisi jaksanut valvoa yöllä paremmin, mutta äitiyspä on onneksi niin paljon muutakin kuin fyysisiä suoritteita. Todennäköisesti en olisi voinut tarjota lapselleni yhtä harmonista perhettä ja tervettä kasvualustaa aikaisemmin.
Näin on hyvä; eli hyvin subjektiivinen tila tämä äitiys, ja koska kukakin kokee olevansa siihen valmis, ei siihen pitäisi olla kenelläkään ulkopuolisella nokan koputtamista.
... ap:
Kun me kohtaamme hiekkalaatikolla, sinä et tiedä, minkä ikäinen minä olen. Jos olen hyvällä tuulella, en usuta taaperoitani heittämään hiekkaa silmillesi, mutta annapa olla, jos tuulee toisaalta. ;) Joten pidä varasi, babe.
mietis kuinka paljon julkisuuden ihmisiä bilettää tässä iässä vielä?
voi voi eipä mua naurettu noista sedun kapakoista ulos?voi vittu sä oot tyhmä luuletko kun esim sedu perustaa kapakoita niin sinne on tervetulleita vaan te teininuoret hah hah? sä et varmaan eddes elä tähän ikään sun tyhmilläs ajatuksilla
taidat olla itse jo nyt ihan rupsahtanut
Siihen kuinka kulahtanut ja väsynyt ja huvittava nelikymppisenä on, voi vaikuttaa aika paljon itsekin. Ymmärrän sen, että jotkut alle parikymppiset kuvittelee, että nelikymppiset on jotain hautaan kypsiä mummoja, mutta aika outoa, että kolmekymppisillekään eivät ole vielä elämän realiteetit valjenneet.
t. 34-vuotias, jolla on sekä nelikymppisiä että parikymppisiä kavereita.
voi voi jari kurri bilettää ja siinä iässä;)
Hyvä, että nämä teidän asettamat ikärajat eivät koske meitä miehiä:)
Henkinen ikä on tärkeämpi kuin fyysinen ikä!
Ja, herätkää jo 2000-luvun Suomeen, ihmisten elinikä on paljon korkeampi kuin vielä 50- ja 60-luvuilla. Myös terveys on nykyään parempi.
Oletkohan edes amista, reppana ap, käyny, kun ei sulla kovin näytä järkeä olevan.
Ja miten se muiden pentujen äitien ikä vaikuttaa sun elämään?
Vierailija:
Ap on 30. Omat lapset on 3- ja 1-vuotiaita.
Vierailija:
Kolmekymppisen mielestä nelikymppinen on jo vanha
Ei ollut aivan tavallista ennen vanhaankaan, että elämä oli järjestyksessä, koulut käytynä ja asunto hankittuna ennenkuin lapsia tehtiin.
Omat mummoni olivat viimeisillään raskaana 17-vuotiaana, naimisiin menivät, saman miehen kanssa saivat vielä 5-6 lasta.
Täytyy kyllä ihmetellä tätä naisten suvaitsemattomuutta ja näköalattomuutta. Pullossako olette kasvaneet? Vaikuttaisi siltä, että aika suppeat elämänkokemukset on takana arvostelijoilla. Noh, onneksi tiedän, että elämä opettaa.
Ja toisaalta kannattaisi harrastaa avarakatseisuutta puolin ja toisin, sillä voihan käydä niin, että lapsen parhaan kaverin äiti tai isä on 40-50 vuotias tai toisaalta 20-vuotias. Nyky-yhteiskunnassa on hyvä oppia tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa niin vapaa-aikana kuin työelämässä.
että luonto on tarkoittanut naisen saamaan lapsensa nuorena, mielellään alle 35-vuotiaana. Tuolloin jaksaa parhaiten yövalvomiset ym. ja fyysiikka pelaa vielä kunnolla, ylipainoakaan ei tuon ikäisillä ole yhtä paljon kuin nelikymppisillä ja sitä vanhemmilla, joille äitiys on oikeasti fyysisesti tosi iso rasitus! Nainen on nuorempana myös henkisesti jotenkin tyttömäisempi ja herttaisempi, siis jollain lailla " äidillisempi." Vanhemmilla naisilla alkaa estrogeenintuotanto hiipua ja testosteroni alkaa jyllätä, naisesta tulee siis maskuliinisempi vanhemmiten. Tämä on ihan puhdasta biologiaa, älkää yhtään yrittäkö vängätä vastaan!