Vituttaa nuo yli-ikäiset äidit!!!!
Minusta yli 40 v. ei tarttis enää hankkia lapsia! Miettikää nyt, onko kivaa kun lapsella on uhmis samaan aikaa kun mammalla on vaihdevuodet! Muutenkin, yhteiskunnan rahoja ei ainakaan tarttis tuhlata yli 40 naisten hedelmöityshoitoihin! Kyllä sitä lastakin luulis hävettävän kun muitten lasten äidit on nuorempia ja omaa luullaan mummoksi...
Kommentit (150)
Ei se aina näy päälle ja minäkin jo hetken ajattelin, että nykyään nuoret ihmiset ovat jotenkin kypsempiä, vaan pah* tässä sen näkee...
t. 42-vuotias pienen pojan äiti
Sitten 20 vuoden kuluttua ne on tällä palstalla vinkumassa maha pystyssä, kun äidillä tulikin nelikymppisenä vauvakuume ja se odottaa nyt iltatähteä ja oma lapsi ei pääse nauttimaan mummostaan. ;D
Kyllä se kuulkaa on niin, että kolmikymppisenä ne lapset kannattaa tehdä.
Itse tein ensimmäisen lapseni nuorena ja harmitti kun ei päässyt juhlimaan niin usein kun muut...=)Olin varmasti kyllä hyvä äiti mutta menojalkaa " vipatti"
Muut lapset tein 37- ja 39-vuotiaana ja olen kyllä täysillä nauttinut ja jaksanut tehdä lasten kanssa kaikenlaisia asioita, aivan eri tavalla kun nuorena.
Arvomaailma on erilainen ja nautin kaikista pienistäkin asioista aivan eri tavalla kuin nuorempana.
Olen myös huomattavasti paremmassa kunnossa nyt kun nuorempana, kiitos kuntokeskuksen...
enkä ole kuullut kaverini sanovan kertaakaan, että onpa mulla nuori äiti!
Enkä mäkään pienenä ajatellut, että onpa sillä nuori äiti. Koska, tiedättekö mitä, ei lapsia tuollainen kiinnosta. Aikuiset näitä ikäasioita sinne lasten päähän upottavat. Jos jokin asia hävettää, malli häpeämiseen on luultavasti tullut omasta kodista.
Pituutta minulla 178cm, painoa 63 kg. Koskaan minulla ei ole ollut mitään ongelmia raskauksissa eikä synnytyksissä. Hyvin tässä jaksaa. Mummokin kyllä olen jo.
t. useamman naperon äiti
ja olen 42v.
Mieheni äiti synnytti hänet nuorena ja mieheni muistelee lapsuuttaan tosi turvattomaksi. Ei aina edes tiennyt varmasti, kuka on hänen äitinsä kun äiti ja kaverit hoisi häntä vuorotellen.
Tiedätkö muuten, että 40 vuotiaiden sarja maratoonilla on muuten kovin sarja.
Yks 40 vuotiaissa juokseva maratoonari.
aikoo vanhaksi ämmäksi kun täyttää 40v.
Minusta tämä on parasta aikaa. Jaksaa hyvin ja on järkeäkin päässä. Olen siis se useita maratooneja juossut. Minulla on 60v. kaveri, joka vetää marat huomattavasti parempaan aikaan kuin minä ja on paljon paremmassa kunnossa.
Onneksi tuo ikä on sellainen, että se karttuu kaikilla. Sääli jos aikoo vetäytyä mummoutumaan 40 vuotiaana. Nythän se elämä vasta ihanaa on. Niin ja mulla on muuten pieniä lapsia.
Tunnen muutamia yli 40v äitejä enkä pidä sitä mitenkään kummallisena. Hyviä äitejä ovat, kuin myös monet nuoretkin.
Jos nyt pitäisi alkaa arvostelemaan niin enemmän nuoria tiedän joilla on vanhemmuuden kanssa ongelmia kuin vanhoja äitejä. Joka ikään liittyy omat ongelmat. Ja jokainen päättää itse milloin lapsensa tekee.
T: 28v, 4v ja 2v poikien äiti, joka haluaa kolmannen joskus tulevaisuudessa.
Äiti on nuorena virikkeellisempi. Samoin isän 50-villitys ei ole liian lähellä.
näitä stereotyyppisiä ajatuksia: Jos äiti on 40, ei se tarkoita että isä on samanikäinen. Itselläni on 5 vuotta nuorempi mies ja ystävälläni 11 vuotta nuorempi, Kun saa ikää lisää, oppii ajattelemaan laajemmin, minkä huomaa tästäkin keskustelusta.
Ai tunnetko sinä yli 40 vuotiaitakin äitejä.
Kas kun minäkin tunnen. Tunnen jopa 89 vuotiaankin äidin.
Enemmän varmaan äitejä on yli 40 vuotiaiden joukossa kuin 20 vuotiaiden joukossa.
olenko kolmikymppinen kelpo äiti vai yli- ikäinen nelikymppinen näin 35- vuotiaana? Missä kulkee raja ja miten se määritellään? Abortoinko sikiöni jos olen nyt liian vanha äitinä? Onko sillä merkitystä, monesko odottamani lapsi on? Apua ap, kuuleeko " kaskisaari" ! Voi hyvää päivää taas tätä aaveen perusmeininkiä...
Vierailija:
Nyt urputetaan tasa-arvosta- mutta kuinkahan säälimätön tämäkin yhteiskunta olis jos kaikista asioista tosiaan päättäis naiset? Naisten kuuluisi tukea toisiaan. Ja niiden ihmisten jotka kasvattaa lapsia- tulisi hyväksyä ja sietää erilaisuutta. Kammottavaa- että lapset ovat tällaisten asennevammaisten naisten armoilla. Ei oo ihme että lapset voi huonosti.
Aivan niin, samaa mietin minä. Mikä meitä naisia vaivaa... Missä on siskous, missä on yhteisen asian vaaliminen, miten me voimme saada kiistan aikaiseksi meitä kaikkia yhdistävästä asiasta: ÄITIYDESTÄ.
HERÄTKÄÄ nyt jo herranen aika sentään ja menkää itseenne, ikärasistit.
jos olet ajellut pillunkarvat, saat tehdä lapsen 35 vuotiaana.
Vierailija:
Oletko ihan varma, että ylpeä? Kyllä mua ainakin vituttais ihan sanoinkuvaamattomasti jos musta tulisi mummo alle 50-vuotiaana!!!
Mitä äitisi kaverit tästä ajattelevat? Vai onko teillä tuttavapiirissä pelkästään nuorena lapsen saaneita?
On siis nyt 52-vuotias 10 lapsen mummu. Suvussa lapset on aina tehty aikaisin. Mummuni oli 55 tullessaan isomummuksi.
ja herranjestas olaan ajteltu tähän toinen iltatähti. ekan sain 20v ja kyllä se äitiys oli erilaista kuin nyt. voin sanoa että voimia tarvitaan murrosikästen kasvattamiseen. ja kuka on vanha ja mikä sen määrittelee? ulkonäkö vai mikä? heh oltiin matkalla ja paikalliset luuli minua 28v ja kyllä siinä oli naurua 16 vuotiaalla pojallani.
vanha ja vanha 4 lapsen äiti mutta ei sentään mummo
jos joku haluaa ja jaksaa
vielä 40v hoitaa
taidat olla vaan väsyny ja masentunu teiniäiti!!!!
Vierailija:
Onko kymmenvuotiaillakin jokin uhmis? Enpä ole vielä törmännyt oman tytön kohdalla. Hepat kiinnostavat ja kirjojen lukeminen. Ja muuten, yli 40-vuotiaat eivät saa yhteiskunnan varoilla hedelmöityshoitoja.
Oma äitini sai minut muuten 19-vuotiaana. Häpesin yli kaiken nuorta äitiäni, sillä kavereiden äidit olivat vanhempia ja " äitimäisempiä" .