Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19v liian nuori äiti !!!!

Vierailija
17.07.2007 |

minusta vielä 19 vuotias on aivan liian nuori äidiksi vaikka parisuhde olisikin jo vakava !!! huhuh kun kuulin naapuri perheen tytön saavan miehensä kanssa lapsen. voi raukkoja !!

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkö nyt luulet olevas juuri sopivan ikäinen äidiksi kun olet kolmekymppinen mummo!

no niin:) menin naimisiin 19-v ja lapsen sain täytettyä juuri 20!

mielestäni olen hyvä äiti. lapseni on terve ja oikea aurinko!!!!!!!!!:) <3

vaikkakin poltan tupakkaa silti olen lapselleni paras hoitaja ja ihminen. jaksaa touhuta lapsen kanssa ja sit kun lapsi kasvaa niin muistaa mitkä asiat ovat nuorille vaikeita ja osaa sit varautua ja neuvoa niissä. huomaan, oma äiti on yli 50 ja ei se tiedä tämänpäivän houkutuksista ja pahoista jutuista tuon taivaallista!!

sä vaan olet niin kade ap kun jotkut uskaltaa " pilata nuoruutensa" ! :)

Vierailija
62/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaakaa ihmisten perustaa perhe silloin, kun he itse kokevat olevansa siihen valmiita. Subjektiivinen kokemushan se on.

Kaikki ei eivät ole valmiita 19-vuotiaana, mutta jotkut ovat. Suhtautukaa siis kaikkiin ihmisiin ennakkoluulottomasti, mielipiteen voi muodostaa sitten kun ihmiseen oikeasti tutustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kelpuutettavaa syytä miksei alle 20 olisi hyviä vanhempia

Vierailija
64/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä äitiyttä tee, vaan kypsyys äidiksi. Itse olin 19 esikoisen syntyessä ja 30 kuopuksen. Molemmista on kasvanut kunnon ihmisiä VAKAASSA parisuhteessa.

Vierailija
65/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee 19-vuotiaasta nuoren äidin? Ikä numeroineen vai jokin muu? Eihän se ole vanhan ajan ihmisille hyväksyttävää jos saa lapsen alle kakskymppisenä. Nykyään se on jo ihan normaalia. Sillä nelikymppisen on jo tutkimuksien mukaan vaikeampi saada lapsia ja riskitkin kasvaa iän myötä. Mielestäni lapsia tulee hankkia silloin kun niitä saa. Siinä voi käydä niinkin ettei sitten vanhempana enää saakkaan ja pitää yrittää vuosi tolkulla lasta. Ja toivottu raskaus päättyy keskenmenoihin. Eihän se ole helppoa tulla äidiksi vailla ammatillista koulutusta tai työtä. Eikä ole helppoa tulla toimeen puolison tuloilla ja kodinhoidontuella. Mutta kaikesta selviää lujalla tahdolla ja sillä kun menee päivän kerrallaan. Puhun kokemuksen äänellä..tulin 19-vuotiaana äidiksi ja nyt olen 32-v ja toisen lapsen sain 27-v. Ikäero johtuu juuri tuosta, etten saa lapsia niinkään helposti. Luojan kiitos että sain ensimmäiseni 19-vuotiaana. En saisi enää enkä jaksaisi henkisistä syistä ruveta yrittämään lasta. Olen myös seurannut työni puolesta kuinka yläasteikäinen tuli äidiksi. Hän kävi koulunsa loppuun lapsesta huolimatta..asiahan on vain järjestely kysymys. Helpompaahan se on kun rupeaa hankkimaan lapsia täysi-ikäisenä mutta jos on tullakseen ja lapsella on turvattu kasvuympäristö, mikään ei ole alle kakskymppisenä äidiksi tulemisen esteenä. Olis se kauhiaa sekin jos itse olisin 60-v ja lapseni ala-asteikäinen.. Nuoret äidit pääsisi selviytymistarinoillaan guinnesin ennätyksiin!:) Hyvää kesää kaikille!

Vierailija
66/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja nuorethan niitä aineita vaan käyttää... Voi Paska!!!

Kelatkaa elämänne.. Saatte esikoiset 30-vuotiaina ja ootte ikäloppu paskoja, kun lapsenne on isoja... Kun minä taas olen 34, kun esikoiseni on 18... Ainiin... ja kirosanoja tulee välillä ja eihän vahnhemmat äidit ees kiroile ikinä... Ne taitaa vaan antaa kaiken huomion lapsilleen eikä huolehdi omasta hyvinvoinnista ollenkaan ja omista jutuista... Mutta sitte niillä hajoo varmaa pää ja ne tuntee ittesä hyvin vanhaksi...

T: Noitten kriteerejen mukaan huono äiti(tupakoiva teiniäiti, jolta pääsee kirosanoja välillä...OUNOU!!!)

Vierailija
67/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotias liian nuori äitiksi??

pitäskö lapset hankkia sitten kun on aikaa enää muutama vuosi. Parempi ne lapset on nuorena tehdä, ni eläkeläisenä saa sitten itse mennä. Ja tupakanpolttoon mitä tulee, niin ei ne kaikki " teini äidit" pelkästään raskaana ollessaan polta, polttavat sitä vanhemmatkin!

Vierailija
68/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei sitä enäää 30 jaksa niitten kanssa touhottaa koko päivää... !!!!!!!!!!

Sitäpaitsi, näin kolmekymppisenä osaa myös jo kirjoittaa suomen kieltä kunnolla. Sitä opetettiin koulussa, siis siellä, mikä jäi sinulta kesken kun sait lapsen.

Vierailija
69/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin isä kuin äitikin komentaa " voi s**** laita jos se turpas kii!" , kaljapullo on monena iltana kourassa ja sitten aamulla huomaa kun lapsille ärhennellään että taitaa olla äitillä pää vähän kipeä..

Kirosanoja tulee aika mukavasti ja sitten vihaisena kysytään kun esikoinen päräyttää kirosanan " että mitä sä sanoit?!" ---- vois kattoa peiliin eka-

Vanhempana nuo on lapsensa saaneet kuin me. Oltiin molemmat mieheni kanssa 19vee kun esikoinen syntyi.. mies täytti kuukauden päästä siitä 20v ja minä kahden kuukauden. Nyt ollaan pianm 24v ja kahden lapsen vanhempia. Mieheni vakityössä, itselläni oli vakipaikka mutta muuton takia irtisanoin itseni ja nyt oon pikkuhiljaa kuopuksenkin ollessa sen verran iso, alkanut etsiä uutta työtä. Kiroilla meillä ei koskaan eikä kaljaa/viinaa juoda. Baareissa emme käy emmekä muutenkaan hyppyyllä. Omia harrastuksia meillä on silti kummallakin mutta ne on esim. urheilua, kahvilla käyntiä jne...

Oon ihan sitä mieltä että se on ihan ihmisestä kiinni ja ihmisen luonteesta minkä ikäisenä on paras aika hankkia lapsi. Sitä mieltä kyllä oon että jos mitenkään mahdollista niin hankkisi sen ammatin ensin MUTTA itse olen esimerkki siitä että paha on ammattia hankkia (tai on mulla pph;n pätevyys) kun ei tiedä mikä ala kiinnostaisi niistä mille ei ole estettä allergiani vuoksi lähteä. Kaikki unelma-ammatit tuntuu kaatuvan siihen että en voikkaan lähteä kun siellä käsitellään sitä ja sitä. Siksi kotiäitiys on sopinut mulle hyvin!!

Ulkopuolisia harrastuksia ja vastuuhommia (myyn tuotteita, vedän yhtä piiriä jne..) mulla on ja niistä saan vaihtelua kotiäitiyteen.

Sitä on ihan turha kenenkään ulkopuolisen arvostella kenenkään tekemisiä jos ei tunne taustoja! Tiedän että nuorissa anhemmissa on tälläisiä ongelmatapauksiakin mutta yleistää ei saa!!! Ja tähän uusavuttomuuteenkin sanon että mulla äitiys meni luontevasti, en oo ollut sormi suussa vauvan kanssa koskaan. Ehkä tässä auttaa se että oon pph, ison perheen vanhin lapsi ja pienestä asti oon naapureiden ja tuttujen lapsia käynyt hoitamassa.

Vierailija
70/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin äidiksi " vasta" 28. En olisi ollut valmis (itse siis) vielä 19 vuotiaana, vaikka omaa lasta haaveilinkin!

Välillä vieläkin tuntuu siltä, että olinko sittenkään valmis äidiksi?!

Koska siihen oikeastaan on valmis ??? Ja kuka sen määrää, että NYT olet valmis?!!

Äidiksi kasvetaan, kun lapsen saa. Ei sitä minun mielestäni voi erikseen päättää, että sen ja sen ikäinen on hyvä äiti.

Kävin myös katsomassa kuvia tästä Contesta ja minusta kuvat hänestä ja lapsesta oli ihania. Niissä oli tunnetta mukana. Ja kuinka hellästi isäkin lastaan piti käsissään!! Kaunis näky!!

Jos nyt luokitellaan teini-äiti niin minusta se olisi juuri sellainen, jota ei lapsi kiinnosta millään tavalla!! Eikä vaan se että polttaa ja juo.

Äidillä on OIKEUS olla itsekäs ja nauttia vapaa ajastaan ILMAN lasta!!

Se on tervettä käyttäytymistä äidiltä itseään sekä lastaan kohtaan.

Näin äitikin jaksaa taas lapsen kanssa.

Toiset taas ovat niitä äitejä, jotka eivät kaipaa omaa aikaansa ollenkaan. Mutta ei se tee heistäkään huonoja!

Olen ollut nuorena MLL:n hoitajarenkaassa ja muistan erään perheen äidin, joka tunti kamalaa syyllisyyttä siitä, kun oli menossa iltaa viettämään miehensä kanssa pariksi tunniksi ja lapsi (n. 1v) jäi kanssani kotiin.

Sanoin äidille (itselläni ei ollut vielä lasta, olin jotain 20v), että mene edes hetkeksi ulos ja olet vaikka vaan tunnin, kunhan saat vähän omaa aikaa. Et ole huono äiti, kun et ole lapsesi kanssa 24/7. Ja loppuen lopuksi tämä äiti olikin sitten 3 tuntia iltaa viettämässä!! Ja oli rentoutuneempi.

Ja abortista oli puhetta... Itse en sitä tekisi (ellei raiskattaisi!!), mutta ei minulla ole sitä vastaan mitään, jos joku niin tekee. Omapahan on asiansa ja elämänsä!

Oho... Tulipas paljon tekstiä =)

Vierailija
71/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meitä ihmisiä on paljon jolle ura ja paikka korkealla ei merkitse mitään tai ei ole se elämän päämäärä!

Siksi äitiys on joillekkin tärkeä ja sitä haluaa perustaa perheensä nuorena.

Mutta jokainen tehkööt omat ratkaisunsa elämässään!

Vierailija
72/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni sai lapsen 19 vuotiaana. Oli pakko kasvaa aikuiseksi kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Tukena oli kyllä suku ja lapsi on ollut paljon isovanhemmillaan. Mutta lapselle on hienoa, että sillä on monta läheistä ihmistä, jotka siitä välittää.

Lapsi on tasapainoinen ja iloinen. On ollut meillä leikkimässä serkkujensa kanssa monesti ja vaikka on nuoren yh-äidin ainokainen, osaa jakaa ja on suloinen ja tasapainoinen lapsi.

Onhan toki päivänselvää, että jostain ei ole ikinä äidiksi edes vanhempana. Joku kypsyy siihen vastuuseen nuorenakin ja jaksaa viedä lasta eteen päin.

Terveisin " vanha" äiti 44v. joka ei juo, eikä polta, mutta kiroaa joskus mehevästi.

Vierailija
73/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olevasi parempi ihminen kuin muut, koska osaat kirjoittaa paremmin suomea ja olet käynyt jonkun koulun??? tarvitset varmasti jonkun mitallin, koska nuori äiti ei sitten vissiin voi käydä kouluja...

Ole ylpeä koulustasi ja siitä, kuin pidät itseäsi muita parempana...

Minusta se on aika säälittävää kyllä...

Säälin myös lapsiasi... Toivottavasti osaat opettaa heille, että kaikki ihmiset ovat saman arvosia(toisin, kuin itse ajattelet)... Luulisi että osaat noilla opinnoilla...

T: Nuori äiti, jolla on aikaa opiskella vaikka koko loppu elämä, mutta ei aikaa tehdä lapsia loppu elämää;)

Vierailija
74/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä vaivaa,kun pitää valittaa ja haukkua nuorta äitiä huonoksi yms. ? Siis mitä vittuu??

Mitä välii sillä on minkä ikänen on kun saa vauvan? Jos vaan tuntee itse että osaa ja haluaa sitä!! Se on jokaisen ihan ikioma asia,joka ei jumalauta kuulu muille!! Onko teillä haukkujilla jotenkin vaikeeta? Tai mennyt lapsen kasvatus mönkään??

Conten lapsen hoidossa tai IÄSSÄ ei tietääkseni ole mitään sanottavaa kenelläkään!!

Onko se jotenkin niin väärin että nuori nainen saa lapsen?

Paremmin sitä nuorena jaksaa lapsensa kanssa temuta ja touhuta..

Joku nelikymppinen ei kuulkaas jaksa enää niin hyvin lapsensa kanssa olla ja vahtia sen jokaista liikettä..Mutta se on jokaisen ihan oma asia minkä ikäisenä lapsensa haluaa ja saa!! Tää on jotenkin sairasta kirjottaa Contesta kaikkee paskaa täällä! Eikö teillä ole omaa elämää ja ne omat kakarat siellä keiden kanssa pitäisi olla eikä koneella istumassa,lukemassa ja kirjottelemassa toisista paskaa!!? Kattokaas peiliin ja miettikää onko teissä mitään vikaa äiteinä ja isinä,ennenkun tulette ihan tuntematonta ihmistä haukkumaan tänne keskustelupalstalle!

Mites te,joiden " pikku kullanmurut" hakkaa tuolla kylillä ihmisiä,varastaa,ajelee päissään autolla tai jopa tappaa jonkun? Onkohan mennyt kasvatus " pikkusen" metsään?? Ette varmaan ole olleet lapsenne kanssa kovinkaan paljoa...HaH,oma häpeä...

Conte tuskin ryyppää ja rellestää ja vetää aineita kotona lapsen vieressä! Haukkukaa vaik omassa pikku päässänne sellaisia mammoja jotka noin tekevät kaiket päivät,eivätkä välitä pienokaisestaan mitään..

Hei haloo,palikat!!

-Daigadaigaduu-

Vierailija
75/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä vaivaa,kun pitää valittaa ja haukkua nuorta äitiä huonoksi yms. ? Siis mitä vittuu??

Mitä välii sillä on minkä ikänen on kun saa vauvan? Jos vaan tuntee itse että osaa ja haluaa sitä!! Se on jokaisen ihan ikioma asia,joka ei jumalauta kuulu muille!! Onko teillä haukkujilla jotenkin vaikeeta? Tai mennyt lapsen kasvatus mönkään??

Conten lapsen hoidossa tai IÄSSÄ ei tietääkseni ole mitään sanottavaa kenelläkään!!

Joku nelikymppinen ei kuulkaas jaksa enää niin hyvin lapsensa kanssa olla ja vahtia sen jokaista liikettä..Mutta se on jokaisen ihan oma asia minkä ikäisenä lapsensa haluaa ja saa!! Tää on jotenkin sairasta kirjottaa Contesta kaikkee paskaa täällä! Eikö teillä ole omaa elämää ja ne omat kakarat siellä keiden kanssa pitäisi olla eikä koneella istumassa,lukemassa ja kirjottelemassa toisista paskaa!!? Kattokaas peiliin ja miettikää onko teissä mitään vikaa äiteinä ja isinä,ennenkun tulette ihan tuntematonta ihmistä haukkumaan tänne keskustelupalstalle!

Mites te,joiden " pikku kullanmurut" hakkaa tuolla kylillä ihmisiä,varastaa,ajelee päissään autolla tai jopa tappaa jonkun? Onkohan mennyt kasvatus " pikkusen" metsään?? Ette varmaan ole olleet lapsenne kanssa kovinkaan paljoa...HaH,oma häpeä...

Conte tuskin ryyppää ja rellestää ja vetää aineita kotona lapsen vieressä! Haukkukaa vaik omassa pikku päässänne sellaisia mammoja jotka noin tekevät kaiket päivät,eivätkä välitä pienokaisestaan mitään..

Hei haloo,palikat!!

-Daigadaigaduu-

Vierailija
76/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo,palikat!!

-Daigadaigaduu-

Vierailija
77/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v***u teitä vaivaa,kun pitää valittaa ja haukkua nuorta äitiä huonoksi yms. ?

Hei haloo,palikat!!

-Daigadaigaduu-

Vierailija
78/98 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v***u teitä vaivaa,kun pitää valittaa ja haukkua nuorta äitiä huonoksi yms. ?

Hei haloo,palikat!!

-Daigadaigaduu-

Vierailija
79/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattokaapa galleriasta eli-nalle ja haukkukaa sitten contea.

Vierailija
80/98 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan menee, lyön vaikka vetoa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi