19v liian nuori äiti !!!!
minusta vielä 19 vuotias on aivan liian nuori äidiksi vaikka parisuhde olisikin jo vakava !!! huhuh kun kuulin naapuri perheen tytön saavan miehensä kanssa lapsen. voi raukkoja !!
Kommentit (98)
av:n " Olen täydellinen äiti" kommentit omaan arvoon.
Täällä nimittäin raa' asti arvostellaan ihan kaikki asiat, vauvan nimestä, vaunun kuosiin. T: Katjuzza
kun joillain conte on se pätemisen tarve,ei taida omassa elämässä olla sisältöä tarpeeksi,ja taitaa ap olla lapseton itse niin on vähä niinkun kateellisten panettelua
Onko tuo nyt mikään ihme, jos ensisynnyttäjä tarvitsee neuvoja vauvan hoitoon. Ehkä 16v et vain ymmärtänyt, ettet kuitenkaan tiennyt kaikkea ja kuvittelit tekeväsi kaiken oikein. Viisas, katsos, kysyy.
Vierailija:
Vierailija:
Liian paljon alkaa nykyään olemaan näitä ns. uusavuttomia nuoria äitejä, jotka ovat täysin hukassa vauvojensa kanssa. Sehän on niin mageeta olla raskaana ja saada vauva, mutta kun sen kanssa pitäisi osata myös elää ja kasvattaa.miksi puhut vain nuorista äideistä tässäkin,osastolal oli vanhempi nainen ensisynnyttäjä,kysyi hoitajalta " mistä mä tiän koska sen vaipat pitää vaihtaa" ja yhtä bodia puki sen 30min vauvan pääle,itse menin 16vuotiaana vaihtaan ja hoidin vauvan jo sairaalassa kokonaan itse,ainut mitä hoitajilta pyysin oli että tulisivat katsomaan vauvan napaa
itse vastustan aborttia ja mitä sitä apua mennä pyytään kun sitä ei tarvitse,vai muuten vaanko siihen mennä hoitaja viereen pyytään katsomaan kun heillä muutakin tekemistä,eiköhän jokainen pyydä apua jos sitä tarvitsee,ja lapset olisivat jääneet vain siihen yhteen
tunnetko conte henkilön kun osaat hänestä sanoa noin rumasti? musta 19v on jo sopiva äidiksi ehkä ennemmin sit jos puuttuisin toisten asioihin puuttuisin joihinkin 15v tyttöjen raskauteen teidän samasta irc-galleriasta niitäkin ja sit on semmosia kuvia mitkä ei sinne kuulu edes. että jos jätetään henkilöt rauhaan joita ei tunneta.
Veit sanat suustani, Metallimude.
metallimude:
tähänkin ketjuun olin just kommentoimassa et vittu mitä paskaa
T: äiti 31 vee
Älytöntä. En tajuu, miks pitää ruveta haukkuu nuoria äitejä. Ihan varmasti nuoret osaa yhtä hyvin ku vanhemmatkii. Jos vertaisi 19-vuotiaan ja 30-vuotiaan käytöstä kaikinpuolin, niin ei paljon eroja löytyisi.
Kykyä hyvään äitiyteen löytyy varmasti teiniäideiltäkin, siinä missä esikoisensa nelikymppisinä saaviltakin, ja kaikenikäisiltä äideiltä siltä väliltä. Huonoja äitejäkin mahtuu joka ikäluokkaan. Ja niitä, jotka on hieman hukassa vanhemmuuden kanssa aluksi, mikä ei tee äidistä huonoa, onhan vain luonnollista että uusi asia eli vanhemmuus vaatii hieman totuttelua. Ns. " oikea ikä" ei tee kenestäkään hyvää äitiä automaattisesti.
Mitä gallerian Conteen tulee, niin en voi olla nauramatta teille, jotka tuomitsee hänet huonoksi äidiksi sillä perusteella, että hänellä on oletuskuvassa tupakka sormissa (moni, todella moni äiti polttaa), häntä väsyttää joskus (kukapa ei olisi väsynyt hoitaessaan pientä vauvaa yksin, lapsen isähän on armeijassa), ja että hän on nuori (minkä hän syntymävuodelleen mahtaa). Katsoin kuvat läpi ja hirmu herttaiselta ja onnelliselta nuori perhe vaikutti :) Onnea heille.
Mitä kiroiluun tulee, tunnen vain kaksi äitiä joiden joka toinen sana on vittu, ja heidän ikänsä ovat 34 v ja 29 v. Ei ihan teinejä siis.
Antakaa kaikkien kukkien kukkia, ja jokaisen tehdä parhaansa oman äitiytensä suhteen, omalla tyylillään. Vaikka he olisivatkin nuorempia tai vanhempia kuin te. Ja vaikka heidän mielipiteensä ja tyylinsä ehkä eroavat teidän omistanne, se ei tarkoita sitä, että heidän tapansa olisi huonompi. Ei se ole. Se on vain erilainen.
Äitiys on muutenkin tarpeeksi vaativaa hommaa, ei äidit kaipaa lisästressiä ja paineita ainakaan toisilta äideiltä. Eikö voitaisi tukea toisiamme, ja vaihdella kokemuksia sekä neuvoja joista voisimme itse kukin hyötyä, sen sijaan että jatkuvasti ollaan nälvimässä ja arvostelemassa muiden tapaa olla äiti?
T: savuton ja alkoton, vaan ei turhan nipo tai tuomitseva äiti vuosimallia 1975 (lapset -01, -03 ja -06)
itse olen 17 vuotias äiti ja poltan niin paljon kun lystään! vai luuletteko että nuoret äidit sitten puhaltelee savuja vauvoihin ja kantelee niitä röökit suussa ym?? ei todellakaan... ja ikä ei tee äitiä! minä ainakin pidän itseäni parhaana äitinä pojalleni ja niin varmasti hänkin! ja conte vaikuttaa hyvin mukavalta ihmiseltä. :) pitäisikö alkaa puhumaan kirjakieltä kun saa vauvan?? ja minulla ei ole koulutusta, voin kuule ihan suoraan sanoa, koska haluan olla lapseni kanssa nyt pari vuotta ilman hoitopaikkoja. eipä sellaiseen pysty hirveän moni 30 vuotias.
Vierailija:
ja minulla ei ole koulutusta, voin kuule ihan suoraan sanoa, koska haluan olla lapseni kanssa nyt pari vuotta ilman hoitopaikkoja. eipä sellaiseen pysty hirveän moni 30 vuotias.
Miten se, että on koulutus ja ehkä vakituinen työpaikkakin, muka estää olemasta kotona pari vuotta? Kotihoidontuellakin saa olla kunnes lapsi täyttää kolme....
T: äidiksi 28-vuotiaana, kotiäitinä jo neljä vuotta (lapsia kaksi), on koulutus ja työpaikka odottamassa, myöskin talous ja parisuhde kunnossa
sanoinkin hirveän moni! :) en sanonut kaikki. en yleistä asoita. ja kyllä mullakin odottaa työpaikka jo valmiina vaikka sitä koulutusta ei ole. parisuhde kunnossa ja miehellä hyvä palkka.
on valmis ja kypsä huolehtimaan myös lapsistaan. Oikeasti harva 19- vuotias on, vaikka poikkeuksiakin on. (Itse esim. olin täysi pentu vielä, niin naiivi, lapsellinen ja oma identiteetti täysin hukassa.)
Vierailija:
Tää Gallerian Conte on tosi surullinen esimerkki tuonikäisistä äideistä.Mutta tiedän muutaman jopa nuorempana äidiksi tulleen, jotka ovat osanneet hoitaa hommansa äitinä erinomaisesti. Tosin kaikki heistä uskovaisia ihmisiä (ei-kristittyjä).
Kävin katsomassa Conten kuvat ja sivut. En löytänyt mitään eroavaisuutta tavallisesta äidistä. Ei kaljapullokuvia, ei tupakkaa koko ajan suupielessä... kertoisiko joku mitä surullista Contessa on?
mutta onpahan niitäkin 30 vuotiaita... minä ainakin tunnen olevani täysin valmis kasvattamaan lasta, vaikka vasta 17 vuotias.
En voi kun ihmetellä ennakkoluulojanne. Sossut tarkempia lastensuojelullisista asioista asiakkaidensa (köyhien yh:iden) kohdalla, voisivat kohdistaa energiaansa myös näihin hienostopiireihin. Tiedän monta rikkaampaa perhettä, joissa asiat ihan päin honkia! Mutta kukaan ei puutu, asioista tietoiset naapurit eivät uskalla, ovat lojaaleja (kun perheen äiti kierii kännissä pihanurmella koko kesän jne), sossussakaan ei välttämättä uskota!
Mitä tulee nuoriin äiteihin.. Kuten joku jo mainitsi kaikissa ikäluokissa erilaisia äitejä, jotkut huonompia jotkut parempia.
Itse tulin raskaaksi 18-vuotiaana ja päätin pitää yksin lapseni, kun lapsen isälle maistui tuo viina vähän liikaa tuolloin. Päivääkään en kadu. Tällä hetkellä menee hyvin myös lapsen isän kanssa. Asuu vähän kauempana, mutta nytkin tyttö ollut jo kolmatta viikkoa siellä lomailemassa. Olin 23-vuotias kun tulin raskaaksi kuopuksestani. Mies oli 5 vuotta nuorempi ja siinä nyt kävi miten arvata saattaa. Mutta en valita, elämäntilanteeni oli tuolloin sellanen että halusin toisen lapsen, ei miehellä niin väliä :)
Valmistuin ylioppilaaksi kuukautta ennen kun sain esikoiseni ja hänen ollessa neljän vanha valmistuin yo-merkonomiksi. Tästä pari kuukautta eteenpäin tulin raskaaksi kuopuksesta, joten työelämä jäi vähemmälle. Nyt viime kuussa sain ensimmäisen työpaikkani, ja vaikka olenkin jo 27-vuotias, niin ei harmita työkokemuksen puute. Olen iloinen, että sain olla lasten kanssa kotona (esikoisen kanssa 2 vuotta ja kuopuksen kanssa 3 vuotta). Jokainen tyylillään, ei ole olemassa mitään oikeata tapaa.
" Onnellinen yh"
tuo on asiaa " onnellinen yhäiti" :) ja entäpä 30 vuotiaat vanhemmat jotka käyttävät huumeita? miksei täällä sellaisista pädetä? onko se vaan niin helppoa hyökätä nuoria vastaan? minäkään en ole kertaakaan tarvinnut sossun apua! ja ylpeä siitä.
päihteidenkäyttäjiä, surullista.. Pari kertaa yksi nuori äiti urputtanut minulle, kun olen soitellut testeihin häntä ja kun hän on yh, vaikea järjestää lapselle hoitopaikka siksi aikaa jne jne. Oli yllättynyt, kun sanoin että tiedän tilanteen, koska olen yh myös. Aika usein tässä työssä joutuu ns. " paskasäkiksi" , mutta kunhan ei ota mitään henkilökohtaisesti, niin pärjää!
itse olin just täyttäny 18 ku sain poikani enkä ole katunu sitä päivää ikinä.. lapset kuulu hommata nuorena.. jaksaa ei sitä enäää 30 jaksa niitten kanssa touhottaa koko päivää... !!!!!!!!!!
itse olin just ehtiny täyttää 18 ku sain poikani. ja voin sanoa se oli elämäni onnellisin päivä,, poika nyt 10kk ja kaikki kehuvat kuinka hyvä äiti olen vaikka poltan,ja välillä käyn viihteellä . :) ei ikä kerro sitä kuinka hyvä äiti olet vaan se miten sä vaikutat lapsesi elämää.- joo on niit 30v hakkaaja äitejä... että ei se ikä kerro et koska äidiks.!!!!!!
että haista ap paska ja hanki oma elämä! oletko jo itse 19 täyttänyt?