19v liian nuori äiti !!!!
minusta vielä 19 vuotias on aivan liian nuori äidiksi vaikka parisuhde olisikin jo vakava !!! huhuh kun kuulin naapuri perheen tytön saavan miehensä kanssa lapsen. voi raukkoja !!
Kommentit (98)
Ihmettelen kovin tuota Conten " äitiyttä" . Itse sain lapsen myös 19-v, mutta olen täysin erilainen äiti. En voi sanoa olleeni ennen raskautumista kovinkaan kunnollinen, mutta heti plussattuani elämäni suunta muuttui ja raskausaika jo pelkästään kasvatti. Nyt ihana lapsi 3-v, miehen kanssa ollaan naimisissa, opiskelen AMK:ssa ja toinen lapsi tekeillä. TODELLA rauhallista elämää vietellään:)
ja olen 29 vee äiti.....
tähänkin ketjuun olin just kommentoimassa et vittu mitä paskaa
minä sain esikoiseni 19-vuotiaana. Väitän olleeni hyvä äiti lapselleni, ja olen sitä myös edelleen.
Aika paljon muutakin kuuluu äitiyteen kuin ikä. Itse tiedän monta alle kaksikymppisenä äidiksi tullutta eikä moitteen sanaa kenestäkään. (Oman esikoisen sain 25-vuotiaana joten oma lehmä ei ole ojassa)
JOKU vielä 35-vuotiaanakaan ei ole kypsä äidiksi. Älkää kukaan menkö yleistämään kaikkia maailman X-ikäisiä siksi tai täksi tai tuommoiseksi.
Miten helvetissä 18 (19) vuotias on vielä lapsi jonkun mielestä. Ilmeisesti tätä mieltä on vain itse 18 vuotias äidin pikku nassikka joka elää vielä iskän viikkorahoilla ja meinasi viettää lapsellista vastuutonta elämäänsä vielä 25 vuotiaaksi asti. Bileissä käymistä ja äidin ruokapöydässä syömistäkö se pitäisi jokaisen 18 vuotiaan aikauisen naisen tai jätkän elämä vielä olla. Toiset on kokenut sen jo 13-17 vuotiaana ja se riittää siitä lapsuudesta. Liika on liikaa. Nolompaa minusta on olla sellainen kotona hyysätty 20 vuotias pelle jolla ei ole aikomustakaan irroittautua äidin helmoista. Anteeksi nyt vain, mutta kautta aikojen on lapset tehty nuorena, se on luonnon laki. 14-17 vuotiaana ennen vanhaan on ensimmäiset lapset suurimmaksi osaksi tehty, nykyään vaan aikuistutaan todella myöhään koska 18 vuotiaita aikuisia miehiä ja naisia paapotaan kotona kuin pieniä kakaroita konsanaan. Eihän sellaisesta nyt ole itsenäistymään todellakaan. Onko se sitten paha asia jos joku poikkeaa tästä pullamössö kansasta ja jopa on valmis itsenäistymään ja ottamaan vastuuta. Ymmärrän että jotkut kolmekymppisenä lapsenteon aloittaneet ajattelevat että ihmisen pitää elää lapsuutta 30 vuotta ja kasvattavat omatkin lapset samanlaisiksi avuttomiksi vanhoiksi piioiksi / peräkammarin pojiksi.
Ja näyttäkää mulle tuore äiti joka ei ole väsynyt joskus. Kaikki eivät vain puhu siitä mutta kyllä jokainen on väsynyt. Conte sen myöntää avoimesti, mitä pahaa siinä on. Kaikki tiedostaa että kaikesta ihanuudestaan huolimatta äitiys on myös uuvuttavaa. Toiset eivät häpeä sitä myöntää koska eivät näe siinä mitään syytä hävetä. Se kuuluu asiaan.
Sossusta saatiin rahaa kun esikoinen oli pieni, koska mies opiskeli ja minä olin kotona. Nipin napin pärjättiin, mutta pärjättiin kuitenkin:0) Itselläni ei ole koulutusta, eikä ole mitään mielenkiintoa tässä vaiheessa sellaista hankkiakaan. Esikoinen aloittaa koulun syksyllä ja haluan todellakin olla kotona, kun hän tulee koulusta. Minäkin poltan tupakkaa ja olen tietysti huono äiti sen takia mielestänne, mutta itse olen eri mieltä. Välillä on huonoja päiviä, mutta loistavasti on pääsääntöisesti aina mennyt. Itseasiassa, olin parempi äiti esikoiselle siinä mielessä, että leikin ja ulkoilin ahkerasti ja kotityötkin tein vasta kun hän nukkui. Nyt kuopuksen kanssa olen ollut paljon laiskempi;0) Ulkoillaan toki edelleen paljon, mutta leikkiä en juurikaan ehdi enkä jaksa lasten kanssa. Muutenkin omistauduin äitiydelle nuorenpana paljon enemmän, mitä nyt " vanhana" ;0) Vain itsekin nuori äiti voi OIKEASTI uskoa siihen, että nuori äiti voi ihan oikeasti olla todella hyvä äiti, iästään huolimatta:D
Tsemppiä kaikille, varsinkin nuorille äideille!!
Anteeks nyt vaan, mutta suomessa sattuu olemaan sananvapaus ja saan kyllä ihan vapaasti kirjotella mitä ikinä haluan, teidän ei todellakaan ole pakko käydä lukemassa MUN KOMMENTTEJA TAI PÄIVÄKIRJAMERKINTÖJÄ jos teitä se niin paljon häiritsee.
Minä, huono äiti? Joo no anteeks vaan, mutta mitäpä te mun lastenhoidosta oikeasti tiedätte? tai tiedättekö te juurikaan mitään musta?
Kyllä sitä muutkin äidit polttaa, se, että satun olemaan kohta vasta 19 saa sen vaan teille näyttämään pahemmalta. Ite en sentään kisko viinaa alas lapseni nähden, tiedän kyllä monia jotka tekevät niin.
Joo ei ole helppoa kun olen lapseni kanssa kahdestaan kun mies on armeijassa, mutta kyllä mä sen kestän. Ja saan kyllä aivan vapaasti valittaa jos mua sattuu ahdistamaan vähien yöunien jälkeen, ettekö muka ite ole koskaan olleet väsyneitä? jokaisella aivan varmasti jossain vaiheessa on semmoisia hetkiä.
Mutta ihan oikeasti, te teette ite itestänne typerämpiä ku mitä minä olen, tuolla että puututte tollasiin asioihin mistä ette ihan oikeasti tiedä mitään.
Conte
itse olin 16 kun sain esikoisen,18 kun sain kuopuksen,mielestäni olen juuri sopiva nyt äidiksi,onko sit parempi äiti sellainen 30vuotias? okei sil on 12 vuotta iässä enemmän,mut miten se liittyy lapsen kasvatukseen?öö..ei mitenkään..ja miten niin conte esimerkillinen tapaus tässä asiassa?tunnetko hänet ja voit sanoa asian ihan faktana???
joopajoo.. on täälläkin järkeviä ihmisiä.. eikö teillä oikeesti oo omaa elämää??? eiköhan se oo jokaisen oma asia minkä ikäsenä lapsesa tekee, juoko/polttaako, kiroileeko minkä verran tai muuta vastaavaa... !! eiköse jumalauta oo pääasia että rakastaa lastasa? Kasvakaa aikuiseks!!!
Vierailija:
Liian paljon alkaa nykyään olemaan näitä ns. uusavuttomia nuoria äitejä, jotka ovat täysin hukassa vauvojensa kanssa. Sehän on niin mageeta olla raskaana ja saada vauva, mutta kun sen kanssa pitäisi osata myös elää ja kasvattaa.
miksi puhut vain nuorista äideistä tässäkin,osastolal oli vanhempi nainen ensisynnyttäjä,kysyi hoitajalta " mistä mä tiän koska sen vaipat pitää vaihtaa" ja yhtä bodia puki sen 30min vauvan pääle,itse menin 16vuotiaana vaihtaan ja hoidin vauvan jo sairaalassa kokonaan itse,ainut mitä hoitajilta pyysin oli että tulisivat katsomaan vauvan napaa
mitäs it vaikka olis olteuskivassa tupakka kädessä,hankikkaa nyt elämä
Eli jos ei olis savuketta kädessä niin.....?
lueskelin ihan huvikseen näitä juttuja ja en ole itse äiti! mitä nää keskustelut oikein osoittaa? todella lapsellista haukkua jotain tiettyä ihmistä huonoksi äidiksi koska on nuori! kannattais katsoa peiliin ja miettiä onko ite muka aivan täydellinen äiti! jokainen ihminen kiroilee! mun mielestä conte on todellakin hyvä äiti mitä sen kuvia kävin katsomassa vaikka en tunne koko henkilöä! vanhempikin voi olla erittäin lapsellinen niin kuin olen sen täällä huomannu! MIETTIKÄÄ VÄHÄN!
contelle toivotan hyvää ja onnellista elämää lapsen ja miehen kanssa!
eli jos ihminen polttaa ja käy välillä viihteellä niin on huono äiti,noh puuttukaa sit siihenkin et vanhemmat äidit tekee ihan samaa,ei vaan nuoret.
asiasta ette sanois mtn jos ette tietäis äitien ikää,mut joillakin ihmissä on vaan hirveä pätemisen tarvi teinivanhemmuutta kohtaan
HAHAHAHAHAAA, ihan kun ei jotain 30 kymppisiä mammoja ja pappoja tuola näkis kantamassa lapsiansa sylissä rööki huulessa, tampiot.
Luultavasti hän onkin,tai sitten hän on niitä jotka polttavat koska se " kuluu imagoon" . Mutta olen samaa mieltä kanssasi! Ihmeellistä touhua,ja kyllä hän joskus vielä kasvaa aikuiseksi ja häpeää.