Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolmoset, apua!

13.07.2007 |

Nyt ovat hyvat neuvot tarpeen. Kavin ensimmaisella laakarikaynnilla ja ultrassa nakyi kolme kaverusta joista yhdet identtiset ja yksi omassa pussissaan. Tama uutinen on niin jarkyttava etten tieda miten tasta shokista selviaisi. Ajatukest vaihtelevat laidasta laitaan. Lisaksi meilla on jo ennestaan puolitoistavuotias taapero.

Laakari ehdotti etta yksi vaihtoehto on osakeskeytys jolloin yksi voitaisiin ottaa pois ja jattaa identtiset kaksoset paikalleen. Oletteko koskaan kuulleet tallaisesta? Olen alussa, sikiot ovat vasta 7 viikon ikaisia (rv9 kait Suomessa). Asumme ulkomailla eika tietenkaan taalla ole ensimmaistakaan sukulaista jeesaamassa...

Miten tasta selviaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että olet positiivisin mielin. Meillä kaksoset ja täytyy sanoa että en panisi pahakseni jos vielä toisetkin kaksoset tulisivat,rankkaa on mutta kaikki palkitaan moninkertaisesti!

Vierailija
22/34 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta että saa apua kotiin jos syntyy kolmoset niin kyllä meidän paikkakunnalla ainakin saa neuvolan ja kelan kautta ihan ilmaista hoitoapua... en sitten tiedä vaihteleeko paikkakunnittain...

Olisin itekkin saanut pelkästään kaksosista apua neuvolasta jos olisin halunnut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen ei ole varaa niin...Monet ottavat taloa varten suuren lainan, miksei sitten lapsia varten ja sitä että jaksaa pienten kanssa, sen arvo nousee koko ajan.

Voihan yhden lapsista antaa adoptoitavaksi.

Vierailija
24/34 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan outoja ajatuksia sinulla!Mutta ehkä sinulla on helpompi olla kun ajattelet noin!

Vierailija
25/34 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli luulin vastaavani hänelle, mutta viesti tuli tähän!

Vierailija
26/34 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista. Ne ovat auttaneet loytamaan erilaisia nakokulmia asiaan ja helpottaneet osittain paatoksentekoa.

Olemme nyt selvinneet alkujarkytyksesta ja puhuneet paljon asiasta kesalomalla Suomessa. Siihen tulokseen on tultu etta kaikki lapset saavat tulla. En olisi pystynyt elamaan loppuelamaani sen tosiasian kanssa etta olisin ottanut yhden pois. Olen nyt viikolla 16 ja toistaiseksi kaikki on hyvin. Olen myos ottanut opikseni etta jarjestan ulkopuolista apua kotiin. Palkkaan kokopaivaisen hoitajan seka viela aluksi yohoitajan kotiin. Toivon vaan etta kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Vierailija
27/34 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista levätä ja hoitaa itseäsi - ja todella fiksua palkata hoitajia. Niin siis meilläkin on tehty ja perhe on " vain" esikoinen 2 v. sekä kaksoset kaksi kertaa kolme kuukautta.

Meille on siis tulossa au pair ja kesällä meillä on ollut lastenhoitaja päiväsaikaan. Juuri nyt on vain siivousapua.

Vierailija
28/34 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin etta tama kesainen viesti roikkui viela palstalla, joten ajattelin kertoa uutiset kun niin monet kommentoivat pohdintaa osakeskeytyksesta.

Kolmospojat syntyivat 25.1. sovitulla keisrileikkauksella rv 35+3. Synnytys sujui hyvin ja pojat ovat terveita ja hyvakuntoisia alusta asti. Kolmospoika sai muutaman paivan lisahappea syntyman jalkeen mutta nyt hankin voi hyvin. Itsellani oli hiukan komplikaatioita (verenvuotoa) synnytyksen jalkeen mutta nyt voin jo paremmin vaikka olen tietenkin todella vasynyt koko ruljanssista. Myos raskaus sujui lopulta ilman suuri ongelmia joista niin kovasti peloteltiin aluksi; alkuraskaudessa olin tosin pahoinvoiva ja vasynyt, lopussa oli huimasti narastysta ja ison vatsan kanssa oli vaikea hoitaa arkielamaa.

Olemme tosi onnellisia pojista ja isosiskokin (2v) on heihin ihastunut (vaikka protestoi vahan aidille). Imetys on lahtenyt myos yllattavan hyvin kayntiin ottaen huomioon etta pystyin itse imettamaan vasta kolmantena paivana synnytyksen jalkeen. Meilla rullaa arki mukavasti nyt kun olemme saaneet myos hoitoapua kotiin. Kaiken avain on meidan mahtava yohoitaja! Taytyy sanoa etta olen onnellinen etten tehnyt osakeskeytysta ja harkitsin asiaa loppuun saakka. Tiedan etta elama neljan pienen lapsen kanssa tulee olemaan rankkaa mutta nyt on ollut aikaa asennoitua siihen ja tehda arkea helpottavia jarjestelyita. Kiitos viela kaikille kesaisista kannustuksista!

Tassa strategiset mitat:

A-poika Nestor 2240g 44 cm

B-poika Aaron 2390g 45cm

C-poika Victor 2690g 49cm

Nyt kuukauden ikaiset pojat ovat kaikki noin 3,5 kiloisia.

(A ja B ovat identtisia)

Vierailija
29/34 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan tippa linssiin viestistäsi, kiva kun kävit kertomassa ilouutisen!

Pojathan ovat syntyneet komean kokoisina ja sinä olet ilmeisesti luotu lapsia kantamaan ;-)

Paljon onnea vielä ja vauhdikasta vauva-arkea !!

T:Mette ja " vain" kaksospojat 10kk ;-)

Vierailija
30/34 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täällä nyt samassa tilanteessa kuin sinä aikoinaan, eli kolme pientä sydäntä näkyi ultrassa 2 viikkoa sitten. Meille on puhuttu myös osakeskeytyksestä, mutta itse olemme sitä vastaan ainakin toistaiseksi. Huomenna pääsemme taas ultraan, johon tulee oman lääkärimme lisäksi asiantunteva lääkäri tuomaan mahdollisesti uusia näkökulmia tilanteeseemme.

Meillä on ennestään kohta neljä vuotta täyttävä tytär.

Olipas mukava kuulla,että teillä on kaikki mennyt hienosti!!

Onnea vielä ja jaksamista alkutaipaleellenne!!

Terveisin Nallukka ja piiperöt

Vierailija
31/34 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania uutisia - se, että ette päätyneet yhteenkään keskeytykseen, ja se että pojat ovat nyt kaikki maailmassa!! Voin uskoa, että teillä on käynnissä varsinainen hurlumhei. Paljon voimia, huumorintajua ja tietenkin ONNEA!!!

Vierailija
32/34 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän viestiketjun alusta loppuun ensimmäistä kertaa vasta tänään. Aivan ihana tarina! Tippa tuli linssiin itsellänikin kun luin pikkukundien saapuneen maailmaan :-D

Ajatelkaa miten isoista asioista olemme vastuussa. Kokonaisista ihmiselämistä!!! Olen niin iloinen kolmikkonne puolesta! Onnea, jaksamista ja halauksia teille toivottaa " vain" kaksosten, mutta kaikkiaan 4 lapsen äitsky.

Vierailija
33/34 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Santsuma & tyttö 10/04 ja Kaksospojat 7/06

Vierailija
34/34 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin isot onnittelut rohkeudesta ja tietysti kolmosista alkuperäiselle kirjoittajalle!!!

Ja sitten ihmettelyä:

uws:

Oli vaimolle hyvin vaikea asia, itselleni oli selvaa, etta tama on paras ratkaisu....Kolmosten kanssa riski yhden lapsen CP-vammasta tai vaikeasta kehityshairiosta on korkea ... Yksi tuntemamme perhe on erittain vaikeassa tilanteessa - yksi kolmosista on sokea, kahdella aivoverenvuoto joista toisella suolisto-ongelma...Ajatus 1800-grammaisista kolmosista on tosi raju. Riski mm. oppimishairioihin lukiossa on tuntuva.

Aika pelottavaa tekstiä. Tulee vähän natsi-Saksa mieleen. Oletko ajatellut että lapsesi eivät ehkä halua lukioon? Tai, että eivät muuten ole juuri sellaisia kuin sinä haluat, vaan ihan omia persooniaan? Jos nyt eivät CP -vammaisia, niin kuitenkin ihmisiä, ei mitään nukkeja joihin ladataan isukin toiveet ja odotukset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän