Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~**~* Enskattaret torstaina *~**~*

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin tuossa muutama tunti sitten kaveripariskunnan luota, jossa oltiin istumassa itsenäisyyspäivän iltaa ja syömässä fondueta. Olipa hyvää *nam* :) Nyt masu täynnä ja pitäisi kohta raahautua makkarin puolelle.

Tänään päivällä siivosin alakerran. Reilut 3h siellä hääräilin eli pesin lattiat , imuroin, siivosin keittiön ja laittelin joulukoristeita. Nyt on olo aivan kauhea:( Piti lähteä kylästäkin aikaisin pois siksi, että mulla sattuu aivan hirveästi alavatsaan. Kuukautiskipua muistuttavaa kipua mut paljon kovempaa!! Tekis mieli ottaa panadol, mutta olen vielä sinnitellyt ilman. Ja sit tietty jalat puuduksissa, mut siihen olenkin jo tottunut. Pelottaa oikein mennä nukkumaan kun vihloo ja sattuu niin kovin:( Eli näköjään ei enää 3 tunnin siivousurakkakaan enää onnistu... *pöh* No, toivottavasti kipu lakkaa yön aikana. Sori omanapainen valitusvirsi, mutta ne tuntemukset nyt päällimäisenä mielessä!

Leenu, mä ajoin viemään tavarani Lohjalle asti kun kuulin että kaverini oli siellä hyvin myynyt. En ollut itse paikasta kuullutkaan... Eli itsepalvelukirppari siellä ja 7 myyntipäivää maksaa jotain ~25 euroa.

Jotenkin ihan viikonloppufiilis, vaikka huomenna vasta torstai. Menee pää sekaisin näistä pyhistä. Mut enää 2½ viikkoa jouluun:)) Ihanaa. Miehellä sit reilun viikon talviloma joulusta uuteen vuoteen JIPPIJAIJEE!

Hei onko muuten jo vauvoja saaneilla enskoilla tai teillä odottavilla antaa neuvoja mikä paras aio kestovaippa? Ainoa kestis mikä sopii meikäläiselle ja ajattelin et ois ihan kiva kokeilla ja koittaa säästää rahaa/luontoa jos vaan onnistuu. Ja kuinkahan monta aio:ta tarttee jos VAIN kylä- ja kauppareissut hoitaa kertiksillä ja muut noilla kestoilla??

Tilasin 6kpl Popolino easy fixejä, ajattelin niillä aloitella jos vaik sopisivat=)

Äsh, nyt sattuu niin kauheasti et otan sen Panadolin ja painun sänkyyn. Huomenna sit kommentoimaan paremmin teitin kuulumisia.

Aurora + Poistu rv28+5 (Kääks, se 30 lähenee uhkaavasti...)

Vierailija
2/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pirun väsynyt olo! Eilen nukahdin jo kahdeksan aikaan ja edelleen väsyttää... Uskoisin syynä olevan tuon kaiffarin tuolla mahassa. Pahaolokin alkoi uudestaan, vaikka luulin sen jo hävinneen. Ja jos vielä saa valittaa, niin häntäluukin on ihan sairaan kipee välillä. Sori tää valitus, mutta on vaan niin poikki, blaah!

Oli mulla yksi kysymyskin: saako raskaana syödä silliä?

Peipposka 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois sitten millään halunnut lähteä tänään töihin. Plääh.. Muuten kiva päivä oli eilen, paitsi että kiukuttelin sitten miehelleni.. :( Sen kun piti tulla jo joskus klo 16 ja sitten se olikin jossain kavereiden kanssa ja saapui vasta klo 18 jälkeen muutaman olusen jälkeen. Äh! Mua sit kiukutti oikeen urakalla. Kiva kun menee ne arvokkaat hetket kun voidaan ollaan ihan kahdestaan ihan mälsään kiukutteluun. No, tehtiin yhteisvoimin piirakkaa ja käytiin saunassa. Sovintos**siäkin oli mutta sitten otti aivoon vielä enemmän. En siis taaskaan ¿selvinnyt¿ ilman vuotoa. Että nyt sit taas eilisilta ja tämä päivä varmaan kokonaan vierähtää side pöksyssä. Miten onkaan mälsää! Vali vali.. Josko tuossa ois sit valitukset tälle päivälle. Yritetäänpä keksiä jotain positiivista. Huomenna illalla pääsen kuuntelemaan Tomi Metsäkedon ja Mari Palon joulukonserttia! :) Mahtavaa! Virittäydyn oikein kunnolla tunnelmaan..

Kandi ¿ toivottavasti sun supistelut ois vähän helpottaneet. Lähetän täältä kovasti tsemppiä loppuvaiheen viikoille!!! :)

Hennalla oli ollut kiva matka Ruotsiin :) Kuulosti mukavalle! Mekin mietittiin että oltais Tammikuussa menty Tallinnaan eikä sinne kylpylään, mutta mä oon kerran tullut kantosiipialuksella hirveessä myrskyssä sieltä Hesaan ja paatillinen väkeä oksensi koko matkan. Uh! Ei oikein tässä tilassa houkuttele.. Ja toivottavasti saat muuten sen hempan nousuun!

Makkara on päässyt jo maalaamaan vauvan huonetta! IHANAA! Vitsit kun odotan että mekin päästäisiin siihen puuhaan..

Tikru ¿ millanen paikka se Ideapark oli? Mietin että voitais ehkä piipahtaa siellä sillon tammikuun alussa kun käydään Tampereella kylpemässä.. Jos sitten ei ois enää ruuhkaa ja vaikka alennusmyynnit käynnissä. ;)

Aurora oli riehunut ja siivonnut niin että oli sitten paikat kipeänä. :( Niin, kai sitä pitää jossain vaiheessa vaan uskoa ettei ihan kaikki onnistu entiseen malliin.. Yritän sitä itsellekin vähän hokea, tuntuu että järjestän itselleni ohjelmaa vähän turhan tiuhaan.. Jospa ensi viikosta eteenpäin ei ois niin paljon kaikkea hässäkkää ¿ toivossa on hyvä elää! :)

Peipposkalla väsymys vaivaa. Tiedän tunteen. Noilla viikoilla mä uuvahdin sohvan nurkkaan heti kun töistä pääsin. Piti pari kertaa oikein käydä kotona päiväunilla ennen jumppia. Ja sellaset 10h yöunetkin tuntui ihan liian lyhyille. Kyllä oli miehellä ihmettelemistä kun yleensä kukuin puolille öin ja heräilin ennen aamu seitsemää.. Mutta lohduttaakseni, kyllä se väsymys ainakin vähän helpottaa! :) Ja sillistä en muuten tiedä, kun en sitä itse ole koskaan voinut sietää. Se oli se sillin " lemu" joka aiheutti meikäläisen ensimmäisen öksyn.. Mut eiköhän joku viisas osaa sulle vastata.. :)

Että näin tänään. Toivottavasti tää päivä jotenkin tästä käynnistyisi ja jaksaisi iltaan asti.. Sitten tulee LOST! :) Reipasta päivää kaikille!

Mammis + Tiitiäinen 22+6 (OHO! Kohta menee taas uusi viikko rikki)

Vierailija
4/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melkoisen kiire mutta piti tulla Auroralle kestiksistä kommentoimaan :) Eli mä kans ajattelin että meidän perheelle ainoa toimiva vaihtoehto olis nuo AIO:t, mutta sit kun kävin parin esittelijän luona kattelemassa, niin totesin taskulliset kuorivaipat lähestulkoon yhtä helpoiksi (ei tarvi ku sujauttaa se imu sinne taskuun). Ja meillä kun ei oo kuivausrumpua, niin nopeuttaa kuivumista kun on nuo imut erillisisinä. Imuiksi oon ostanut " valmiita" juttuja, eli ei tarvi taitella tms. Kestovaippainfot sivut on muuten tosi hyvät, sieltä voi etsiä ihan joka vaipasta käyttäjien kommentteja!

Mutta nyt töihin...vaan tässä vielä ennen pitää kitistä että oli inhottavaa taas lähteä kotoa :( Onneks huomenna on jo perjantai!!!

Makkara 30+3

Vierailija
5/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä väskyä ja apeutta ilmassa... eikä tuo säätila ainakaan yhtään helpota kokonaisuutta!

Nyt tulee omaa voivottelua, mutta tää asia vaivaa ja askarruttaa, ja on tehnyt niin jo jonkin aikaa että on pakko kysellä osaako joku neuvoa / kertoa omia kokemuksia. Vähän henk.koht aluelle mennään mutta... Nimittäin mietityttää tuo seksuaalisuus ja seksi ylipäätään raskauden aikana. Mulla on jo parin viime kuukauden ajan fiilikset sillä puolella olleet tosi down. Ja tää tuntuu tosi hassulta sillä meillä ei tosiaan ole mitään ongelmia asian kanssa mut ei vaan tee yhtään mieli. Eikä tämä ole itselleni kovin tavallista!! Nyt on mennyt n puoltoista kuukautta kun seksi ei voisi vähempää kiinnostaa, eikä sitä ole siis ollutkaan. Läheisyyttä kyllä sitäkin enemmän, ja sitä meillä onkin tosi paljon, mutta itse aktia ei. Onko tää ihan normaalia? Mä oon miehelleni koittanut sanoa, että tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö rakastaisi häntä edelleen, mutta ei vaan huvita puuhastella. Alkuun se johtui itseasiassa hiivatulehduksesta johon ei meinannut tepsiä mikään ja kun se on nyt jotenkuten selätetty ei siltikään huvita. Mikä neuvoksi?! Mies on niin hienotunteinen että ei halua yhtään painostaa, ja se on tosi hienoa häneltä, mutta itsellä on silti jotenkin " huono omatunto" koko asiasta kun tää ei tunnu itselle normaalilta. Pitäisköhän mun vain " pakottaa" itseni....

Noh.... sellaista torstaille. Mukavaa päivää anyhow!

Leenaliinu & jr rv 22+1

Vierailija
6/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otetaas uusiks. Joo itse en oo tänne kirjoitellut mut nyt aattelin kans hiukan osallistua. Huhtikuisiin joskus kirjoittelen. Rv 21+4 siis. Tuntuu että jo tosi paljon, aika menee niin nopeasti kun nyt jo väkeä joilla la elokuussa.

Leenaliinulle tosta seksiasista niin itsellä kans ollut oikeestaan sama juttu melkein koko raskauden ajan. Ja itseä harmittaa asia kun haluais haluta. Juteltiin just miehen kanssa et silläkin vaikutusta kun meillä täytsin eri rytmit, minä vuorotyöläinen aamuvirrku ja illan torkku, hän päivätyöläinen aamutorkku ja illanvirkku.

Meillä perheeseen kuuluu neljä kissaa joten jännätään miten menee sit kun vauva syntyy. Kissat olleeet ihan kuin lapsia meille.

Mutta hyvää viikkoa kaikille!!

Vierailija
7/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Mulla alkoi eilen töissä tuntumaan semmoista outoa alavatsakipua. Usein noustessa tai liikkeellä ollessa. Nukkumaan mennessä kylläkin ihan koko mahaan sattui. Nyt aamusta on semmoisia vihlontoja jälleen tuntunut silloin tällöin. Voiko ummetus aiheuttaa tällaisia vaivoja? Mulla kun on vähän huonosti vatsa toiminut viime päivinä. Vai kasvaako tuo masuasukki niin hurjaa vauhtia, että kivut johtuu siitä?

Suihkuun pitäisi mennä ja sitten töihin.

Mukavaa torstaita,

iida-linnea 20+1

Vierailija
8/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Iida-linnealle tulin noista kivuista vastailemaan, kun itsellä on omakohtaista kokemusta nimenomaan ummetuksesta, jo ennen raskautta.

Eli ummetus voi aiheuttaa todella kovaakin kipua lähinnä alavatsan alueella (ainakin mulla). Itsellä on joskus tehnyt ihan niinkin kipeää, että vedet silmissä sohvalla on kippurassa joutunut olemaan. Mennyt ohi vasta, kun on päässyt vessaan sille isolle hädälle. Joskus voi tuo kipu voi olla pienempääkin. Itse välillä olen sekoittanut sen menkkakipuihinkin, mutta kyllä sen sitten erottaa kuitenkin tuoksi suolentoimintaan liittyväksi, kun niitä on useammin ollut.

Kohdun kasvu kivuista en niin tarkkaa kuvausta osaa kertoa, kun siitä mulla ei niin kamalan paljoa ole kokemusta (jollain toisella voisi tähän varmaan löytyä kommenttia), mutta itsellä on välillä ollut jomottelua tuolla alamasulla ja sellaista repivää tunnetta (siis ilman liikuntaa) välillä, kun massu on kasvanut. Olen ainakin itse nämä luokitellut kohdun kasvuksi, koska ovat menneet ohi.

Jos on ummetusta, niin kannattaa syödä PALJON kuituja, juoda vettä, liikkua ja koittaa käydä säännöllisesti vessassa sillä isolla hädällä (tämä kuulema saa suolelle jonkinlaisen rytmin ja pitäisi auttaa tuohon ummetus pulmaan myös). Vaikka ei siis mitään tulisikaan, niin silti olisi hyvä käydä istunnolla.. =)

No juu..

Tuun myöhemmin kertoilemaan lisää..

Nyt tarttee lähteä syömään.

-viivi ja onnimöttönen rv26+6

Vierailija
9/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peipposka, syö vaan ihan rauhassa silliä. Mä ainakin olen syönyt purkkisilliä aina kun on mieli tehnyt. Vakuumipakatusta en tiedä, mutta lähinnähän sillit myydäänkin purkeissa.

Iida-Linnea, nuo kivut varmaan johtuu vaan mahan äkillisestä kasvusta. Etkös sä juuri sanonut, kuinka nyt viime päivinä maha on kasvanut selvästi? Siellä vaan kiinnittimet venyy ja paukkuu... :)

Aurora, yritä nyt lepäillä kivut pois! Onko sulla ollut koko ajan supisteluja, vai oliko niissä taukoa sen tulehdusepäilyn (vai tulehduksen?) jälkeen?

Ja seksikeskusteluun: haluttomuus on vissiin tosi yleistä, koska se on ihan kestopuheenaihe tälläkin palstalla. Milloin haluttomana on mies, milloin nainen.

Meillä ongelmana on koko raskauden ajan ollut miehen haluttomuus, se on pelännyt satuttavansa vauvaa koko raskauden ajan. (Johtuu varmaan siitä, että ekalla ässäkerralla plussattuani olin itse tosi varovainen, ja tartutin mieheen vissiin jonkun pelon siinä samalla.)

Nyt loppuviikoilla omat halut on ihan nollissa kun maha painaa ja koko ajan supistelee. Mies ei ole paljon ehdotellut ässäilyä, joten selibaattia on takana jo yli kuukausi... Ja se on mulle PITKÄ aika!

Jep, eipä oikeastaan mitään järkevää sanottavaa. Yhdeltä menen neuvolaan tarkistamaan verenpaineet, täytyy samalla valittaa terkalle näistä supistuksista.

Kandi & Muhku 37+0

Vierailija
10/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EE3B3B]

Pakko tulla nopsaan kommentoimaan vaikka töitä taas hirveä läjä.. (miten niin palsta-addikti?)

[b]Leenaliinu[/b], mä todellakin toivon ja uskon, että tuo sun kuvaama seksihalujen puute on normaalia. Mulla on nimittäin ihan sama tilanne. Läheisyyttä kaipaa koko ajan, pitää nukkua kainalossa ja olla miehen sylissä sohvalla. Mutta itse seksin suhteen... Ei vaan huvita. Tai mulle ei siis oo pariin kuukauteen tullut sellaista tahdon-seksiä-oloa, mikä on tosi outoa verrattuna aiempaan. Välillä oon koittanut virittää halut päälle, mutta jos vähänkään väkisin yrittää niin ainakin mulla se kostautuu kuivuutena ja kipeytenä. Mies on kyllä asian suhteen aivan ihana, ja ymmärtää että tää on vain raskauden aikaista haluttomuutta. Ja kun tarpeeksi lämmittelee eikä hosu, niin täytyy kyllä sanoa, että seksi on vielä aiempaakin parempaa näin raskausaikana. Eli silloin kun haluaa, niin tuntuu hyvältä mutta ongelma on vaan siinä, että haluttaa kovin harvoin. Suoraa puhetta, mut toivon että on avuksi. Ainakaan et oo ainoa haluton :)

Pakollinen omanapa-osuus: Eilen oltiin miehen vanhempien luona itsenäisyyttä juhlistamassa. Keikka oli aika kyllä nopsa, kyläiltiin n. 17-19.30. Juhlat oli kivat, mutta automatkat... 1,5 h yhteen suuntaan, eli illan aikana 3 h autossa neljän muun ihmisen kanssa (=liian vähän tilaa mulle) oli silkkaa tuskaa. Paluumatkalla oli jo vedet silmissä, kun alaselkää ja ¿mahaa poltti ja särki. Supistelikin siihen tahtiin, että ajattelin jo et on pakko lähtee suoraan Kättärille. Kotiin päästyäni en pystynyt muuta kuin kävelemään ympyrää ja itkemään. Onneksi supparit helpotti illan mittaan ja loppui yöksi kokonaan. Muuten meni kyllä yö ihan pipariksi, kolotti, särki, kivisti, poltti, kramppasi... Tarkoittaako tää nyt sitä, että auvoisin vaihe alkaa pikkuhiljaa jäädä taakse? Vai voiko pelkkä autossa istuminen olla liian rankkaa? Anteeksi valitus, mutta kun muuten on ollut niin hyvä olla, että toi eilinen oli ihan järkytys. Arvatkaa muuten, oliko mies jo viemässä mua vähintään paareilla suoraan sairaalaan. Oli kuulemma hirveää katsoa mun tuskia. Varoittelinkin jo etukäteen, että varautuu näkemään kipuiluja vielä lisää kunhan päästään sinne maalis-huhtikuulle...

Nyt hommiin! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Kesis, rv 23 tasan

Vierailija
11/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-linnea: Uskon että noihin sun kipuihin on kaksi syytä, kohdun kasvaminen ja sitten mainitsemasi ummetus, mulla oli myös tuossa vaiheessa tosi kovia masukipuja mutta lähtivät heti kun kakka lähti liikkeeseen, saattoi mennä jopa 3 päivää etten käynyt kakalla ollenkaan, kuivatut luumut auttoi yleensä tosi hyvin ja ihan muutama tunti niiden syömisen jälkeen alkoi suolikin toimia.

Toi haluttomuus tuntuu olevan aika yleistä pariskunnilla raskauden aikana, meilläkin sitä on havaittu, lähinnä johtuen mieheni lääkityksestä jonka hän sitten kyllä lopetti ja sitten tietysti minun puoleltani.

Yhdessä vaiheessa supisteli tuossa viikon 20 tietämissä niin että seksi oli lähinnä huvittavaa ja nyt en enää millään viitsisi vaan ryhtyä puuhaan, olen ensinnäkin aika kuiva ja jotenkin tuon masun kanssa ähertäminen on niin hönttiä.

Olen sitten helpottanut miestäni milloin milläkin keinoin.

Sitten kysymys jo lapsen saaneille enskoille, mulla on aika kovia menkkakipuja ollut muutaman päivän verran, enkä oikein osaa sanoa kuuluvatko ne tähän tilaan vai eivät, kipu tuntuu tosi kovana jomotuksena alavatsalla, ovatko jtain supistuksen tyylisiä juttuja, vaikka masu ei kovetukkaan silloin vai mistähän voisi olla kyse, tietääkö tämä nyt sitä että laitokselle lähtö lähenee ja kroppa valmistaa tuleviin koitoksiin vai mistä halvatustä tämä johtuu ?

Kaima lopettaa sen rehkimisen ettei vaavi tule liian aikaisin ulos sieltä.....MUR MUR MUR.....

Nyt pitää mennä pika siivoamaan, äiti tulee ihan justiinsa kylään......toivottavasti sillä on jotain kivoja tuliaisia.

AA ja neiti 38+5

Vierailija
12/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kommenteista! Täytyy koittaa ottaa rauhallisesti töissä ja tehdä ihan vaan välttämätön, jottei kivut kauheasti ylly. Ensi viikolla on ultra, joten sitten saan varmistusta että pikkuinen voi hyvin noista kivuista huolimatta. Ja ehkä pitää kauppaan mennä luumuostoksille...

T. iida-linnea

Vierailija
13/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B2323]Hyvinhän pyhästä taas selvittiin ja nyt on edelleen jääkaappi täynnä kun piti tiistaina varastoida ruokaa..ei tosiaan saatu viikon satsia syötyä..=D

Ei jäänyt mitään päähän kirjoituksista..Paitsi se seksikeskustelu..hiljaista on täälläkin..=) Eiköhän se täysin normaalia ole..onneks mullakin on kovin ymmärtäväinen ja kärsivällinen mies..=)

Iida-linnea: ummetus on infernaalista ja saattaa tosiaan aiheuttaa vaikka minkälaisia masukipuja..Tsemppiä ja luumuja plajon! =)

Kesis: voi hyvinkin olla, että autossa istuminen ei oo sulle otollisin olotila! Se on niin yksilöllistä..mä oikein ihmettelin kun vähän aikaa sitten posottelin vielä Keuruulle yksin 4 tuntia yhteen suuntaan ilman taukoja eikä tuntunut missään..Meinas vaan loppumatkalla tulla kiire kun räpsy hyppi toistarkoituksella virtsarakon päällä =D

AA alkaa olla valmiina poksahtamaan! Apua! =D

Nyt on tosiaan niin flegu kirjoittamisfiilis, että taidan luovuttaa suosiolla. Mennään tästä jouluostoksille miehulin kanssa..

Ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja räpsy rv 33+1

Vierailija
14/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin Suffels, Kandivaihe, Kesis, AA ja Poppis! Ainakin nyt tiedän että haluttomuus, puolin tai toisin, ei ole kovinkaan epänormaalia ja että en ole ainut. Pääasia tietysti, että oman kullan kanssa ollaan asian kanssa sinut ja ymmärretään molemmat mistä tuulee.

Kesikselle autossa istumisesta ja kivuista. Joudun itse matkustamaan suht paljon työni puolesta ja mäkin huomaan jo näillä viikoilla (ja huomannut jo pitkään) et tuo autossa istuminen ei ole kovinkaan suurta herkkua. Täräytin pari viikkoa sitten Hkistä Kokkolaan ja Ylivieskaan autolla ja voi apua mitä tuskaa se aiheutti... Joku taisi pinossa todetakin että autoilukin on kovin yksilöllistä, ja niin varmasti onkin. Olen kuitenkin miettinyt jo että ensi vuoden puolella kun viikkoja on vähän enenmmän, kieltäydyn kyllä ihan suosista pitkistä ajomatkoista koska ei ne kivalta tunnu. Onneksi Suomessa ei kuitenkaan kuulemma pääse ajamaan kuin n 50 km ja sitten aina tulee huoltoasema näkyviin! :) Pääsee edes siis pisu- ja jaloittelutauoille heti kun siltä tuntuu...

Pakko jakaa tämä ihkis uutinen, siskoni poikaystävä oli kosinut häntä Pariisissa viikonloppuna!! :) Voih! Ihan tarkkoja detskuja en tiedä mutta tuo riittää parantumattomalle romantikolle - aivan hurjan makeata hunajata korville... =)

Leenaliinu

Vierailija
15/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää taas ihan tyhjä, vaikka piti tulla kommentoimaan..

Mies tuli ruokatunnilla käymään kotona, ja oli kaatunut työmaalla ja puhelimen kannen näyttöön oli tullu reikä, korjaus maksais 100¿.. Ei paljon tässä rahatilanteessa sitä korjata.. Ja sit oli myös melkein särkenyt leikatun olkapäänsä. Onneks ei ainakaan vielä ollut kovin kipeä.

Eli ei täälläkään rahatilanteessa hurrattavaa, mut pakko kestää, eipä tule taaskaan joululahjoja osteltua..

Lyhyesti vielä omaa napaa: Tiistaina oli neuvola, mies oli ekaa kertaa mukana. Kaikki on, paino tippunut 1,6kg viikossa :) vaikken ole edes yrittänyt sitä. Rinnatkin katsoi ja sanoi ettei pitäisi olla ongelmia imetyksen kanssa.

Ens maanantaina onkin sitten taas Hämeenlinna käynti, pääsee taas näkemään pikkuisen. :) Nii ja olihan Öttiäinen viikossa laskeutunut jo hurjan paljon alemmaksi. :D

Nyt pitää mennä katsomaan mitä nuo kissat taas tuolla riehuu..

bejpi ja öttiäinen 38+4

Vierailija
16/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän viestin, joka ei koskaan päässyt perille, kun tuli " sivun lataamisvirhe" . Hermo menee :/

Leenaliinu, täällä ilmoittautuu yksi jolla seksihalut kadonneet taivaan tuuliin. Olen aivan kriisissä sen takia, mies ei ole moksiskaan. Meillä minä olen tainnut olla se, jolla enemmän haluja ja innostusta petipuuhiin, niin nyt tämä haluttomuus tekee minut hulluksi, kun tuntuu etten enää tunne itseäni! :/ Kaipaan miehen läheisyyttä ja hellyyttä (ja paljon ollaankin lähekkäin ja hellitään toisiamme), mutta seksi ei sitten yhtään huvita. Ollaan kyllä pupuiltu, mutta se on kivuliasta, koska olen muuttunut niin kuivaksi (vaikka käytetään sentään liukkaria apuna). Mies on ihanan ymmärtäväinen ja kyllä valmis olemaan ilmankin. Kun stressaan tästä haluttomuudestani, sanoo vain, että " älä kulta huoli, on mulla vielä kaksi ihan toimivaa kättä" :D Mutta ei se muuta sitä asiaa, että minua itseäni harmittaa suunnattomasti tämä haluttomuus! Haluan haluta miestäni, mutta sitten ei kuitenkaan tee yhtään mieli seksiä. Ymmärtääköhän tuosta mitä tarkoitan :O

Nyt en kommentoi enempää, ärsyttää vieläkin sen viestin häviäminen (en tietenkään ollut kopioinut sitä ensin).

Han ja Rumpali 32+1

Vierailija
17/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin tuossa, että olenko ainoa, jonka perhepiirissä vähätellään raskaudenaikaisia tuntemuksia ja vaivoja? Kun joskus kun saatan valittaa esim. paisunutta olomuotoani, niin se kuitataan tylysti, että " sitä saa mitä tilaa" . Kyllähän minä sen tiesin jo ENNEN kuin raskaaksi tulin, että olemus paisuu, mutta ei se tarkoita, etteikö siitä voisi tulla silti paha mieli.

Teidän kyllä, että tuo on vain vitsi (perheessämme on jokseenkin kieroutunutta tuo huumori) mutta kun olen saanut kuulla sitä alkumetreiltä asti (esim. kun oli pahoinvointia, tai kun olin jatkuvasti väsynyt tai kun hemppa oli mahdottoman alhaalla jne.) niin se ei enää hirveästi naurata :/ Pääasiassa siskoni, mutta satunnaisesti myös äitini tätä harrastavat. Ehkä he eivät vain ymmärrä, että tämä on minulle muutenkin jännittävää aikaa enkä haluaisi enää huonoa omaatuntoa siitä, että välillä saatan valittaa olostani, koska " itsehän olet itsesi tuohon ajanut" .

Okei, uskon kyllä olevani yliherkkä (syytetään hormoneja ;)), onko muilla tätä ongelmaa, että ottaa liian tosissaan ja liikaa itseensä tuollaiset pienetkin jutut?

Ai niin, olen aivan hurahtanut tuohon jouluradioon!! :D Ei tarvitse olla vaihtamassa cd:tä jatkuvasti, kun tuolta koko ajan tulee erilaisia joululauluja, jee!

Vierailija
18/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, mikä jouluradio? Tahtoo myös!

Ja tuohon vähättelyyn - jo synnyttäneet naiset tuntuu harrastavan sitä kasvavissa määrin sitä mukaa, kun omasta synnytyksestä on kulunut enemmän ja enemmän aikaa. Vasta äskettäin synnyttäneiltä saa aina sympatiaa, mutta tuollaiset " mummoikäiset" (eli oma äiti) alkavat jo kullata muistot ajan kulumisella... Eli ajatellaan, että kylläpä ne nykyään valittavat pienestä, kun ennen oli sentään sitä ja tätä :) Kannattaa yrittää vaan saada sukulaiset tajuamaan, että ne vaivat joista valitat on oikeasti ikäviä. Kaikki krapulasta kärsineet tietävät miten karseaa paha olo ja päänsärky on. Eikä se raskaus velvoita hehkuttamaan kaikkea, kyllä tähän olotilaan saa liittyä negatiivisiakin juttuja!

AA, kuulostaa aika lupaavalta! En voi kommentoida mitään kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta tutut ovat kyllä maininneet menkkamaisen jomotuksen iskeneen joitain päiviä/viikkoja ennen synnytystä.

Omaa napaa: kävin neuvolassa mittauttamassa paineet, ja edelleen jonkin verran koholla: 129/93. Normaalisti mulla on jotain 120/80, eli alapaineen nousua on alle 15 pykälää. Tämän takia asialle ei tehdä mitään, käskettiin vain levätä ja soittaa synnärille, jos olo huononee.

Niin ja kun kerroin eilisen supisteluista (koko päivän, vähintään kerran tunnissa), terkka sanoi, että VOI viitata lähestyvään synnytykseen. Siis ei nuo mitään " oikeita" suppareita ole vaan harjoittelua, mutta tuo niiden tiiviimpi esiintyminen voi merkitä kropan valmistautuvan synnytykseen. Niinpä kuulinkin vihdoin ne taikasanat: " voi olla, ettet enää tarvitse tuota seuraavaa neuvola-aikaa" !! :D Voi kun olisikin niin! Todennäköisesti mä kidun täällä vielä viiden viikon päässä...

Mutta nyt syömään.

Kandi & Muhku 37+0 edelleen

Vierailija
19/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt hirveästi näköjään ehdi muuta kuin lueskelemaan teidän juttuja, kun kirjottamiseen menisi niin paljon aikaa, että työt ei anna myöten.

No, sekin " ongelma" taitaa tuossa neljän viikon päästä poistua, kun jään pois työelämästä. Mulla tää soppari päättyy loppiaiseen, kun mammalomalainen palaa takaisin ja en sitten taida enää hakeutua uusiin hommiin, kun ei kuitenkaan sitten tiedä tuosta omasta voinnista sun muusta siinä vaiheessa. Vaikka luulenpa että ei kovin moni taida ottaakaan enää sellaista töihin, joka on jäämässä kuukauden päästä pois.

Kovasti olisi kommentoitavaa, mutta kun ei ehdi..

Aurorakos se oli kannellut liian painavia tavaraoita.. kannattaa ottaa varmaan vaan nyt iisisit, jottei tapahdu mitään ikävää. Kyllä noiden painavempien tavaroiden kanssa varmaan saa apua herkästikin tässä tilanteessa. =)

Kandilla alkaa olla loppumetrit lähellä niin kuin myös Aino-Auroralla.

Koittakaahan jaksaa.

Riikka kyseli tuolla tiistainpinossa siitä mun joogaan menemisestä..

No heh.. arvaa vaan olenko mennyt.

Taitaa mun liikunnat olla nyt lähinnä tuota koiran ulkoilutusta.

Eilen olikin ihan hyvä päivä sen suhteen, kun tehtiin karvaisen murun kanssa puolentoista tunnin mettä-/peltolenkki ja sitten vielä illan suussa käytiin puolen tunnin pyörähdyksellä tuolla kuntopolulla. =)

Oon tyytyväinen itteeni. Ois niin ihana, kun tuota lunta nyt tulis reippaasti niin näkis illallakin mennä tuonne pellolle. En niin hirveesti tykkää kävellä tuolla kävelyteillä. Sais koirakin juosta vapaana.

Muuten, saanko laittaa sulle meiliä?

Kun ollaan samoilta suunnilta, niin tiedä häntä jos tutustuttaisiin..

Mammavaatteistakin oli jotain puhetta täällä ollut..

Mulla ainakin kahdet työhousut on sellaiset, että niitä saa sillä kuminauhalla säädettyä sopivan kokoiseksi vyötäröltä.

Molemmat menevät masun yli ja toisissa on myös tuo " masuresori" .

Ostin toiset Bebesistä ja toiset Lindexiltä, joten kannattaa mennä tarkemmin tutkailemaan, niin pienemmällekkin masulle löytyy varmasti housuja. Itsekin olen käyttänyt mammavaatteita (lähinnä housuja) jo viikolta 12 tai jotain..

Vanhat housut ahistavat jostain syystä, vaikka laittaisin niihin tuon belly beltin. On tainnut lantioonkin tulla pikkuisen lisää, vaikkei siltä tunnukaan.

Seksikeskustelusta, eli oli kiva lukea myös muiden kokemuksia asiasta, koska se on vähän itseänikin askarruttanut.

Mukava huomata ettei ole yksin tämän asian kanssa.

Masu-mammalle tsemppiä raha-asioiden kanssa.

Toivottavasti teidän vaikea tilanne selviää.

Omassa navassa ei mitään kummoisia.

Ihanaa kun eilen oli ylimääräinen vapaapäivä.

Tuntuukin nyt sitten ihan hassulta, että huomenna on jo perjantai.

Tällaisia viikkoja voisi olla lisääkin. =)

Möttönen liikkuu taas ahkerasti ja tuntuupa veijari liikkuvan nykyään öisinkin. Aina välillä kun herään yöllä, niin olen huomannut, että muru siellä liikuskelee.

Juu..

Mutta nyt tarttee lopetella ja lähteä kohta taas kotia päin.

Ihanaa. =)

Mukavaa loppuviikkoa enskoille

-viivi ja onnimöttönen rv26+6

Vierailija
20/29 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ihanaa, vihdoin ja viimein täällä Oulussa loppui se loputon vesisade ja pakastui hieman. Maassa on jopa mukamas lunta semmonen säälikerros, taitaa vaan sulaa viikonlopun aikana poies. Tulis nyt talavi ja valakia joulu!!

Poppis kyseli pari päivää sitten oonko minä homoläski :D (no ei se ihan noin tainnut mennä, mutta jotain sinne päin....), kun tuosta painonnoususta kerroin. Eli kiloja tullut tähän mennessä (rv 22+6) noin 7 lisää. Niitä ihan vaan tulee, vaikka en nyt oo mitään turbomässäilyvaihetta heittänyt päälle. Turvotusta osa ja osa tupakoinninlopettamiskiloja (lopetin vähän ennen kuin plussasin heinäkuussa). Sen perusteella laittavat mut sokerirasitukseen joskus hamassa tulevaisuudessa. Lähtöpaino oli ihan normi enkä mää nyt mikään yliläski vieläkään ole kyllä, mutta anyway. Seuraava neukkula onkin heti joulun jälkeen, voi jösses kun voi paino silloin olla " hieman" noussut... :D Aioin syyä ainaki 7 kiloa kinkkua ja 17 kiloa suklaata.

Toivottavasti Aurora voi jo paremmin :) Elä sie kovin ittiäs rasita!

Peipposka, sitähän se raskaus välillä on, yhtä valittamista! Että anna tulla vaan :)

Leenaliinu ja muut, täällä kans yks täysin seksuaalisesti kylmettynyt Enska-mamma.. Kun ei vaan huvita niin ei huvita, minkäs teet?? Toivotaan todella, että tämä tilanne korjaantuu joskus jälkivuotojen ja imetysten jälkeen.....

iida-linnea, minä olin jo kerran soittamassa neuvolaan ihan hirrrrrrveiden vatsakipujen takia. Päätin kuiteskin käydä ekka vessassa isolla asialla, ja jo helpotti kipu..... (Onneksi en ehtinyt soittaa neuvolaan!). Että voi hyvinkin maha kipuilla ummetuksen takia.

Kesiksen automatka kuulosti kamalalta, pysy nyt pois autoista eläkä ainakaan synnyttämään vielä lähde :)

Han_, mulle kans yks kaveri sanoi aika pahasti, tai siis mun mielestä pahasti. Kyseli vointia, ja kerroin suoraan, ettei tämä raskaus aina mitään herkkua ole. Tämä sitten vain tokaisi siihen, että ole onnellinen äläkä valita. Täh?? Kait tässä pitää iloita pirtsakoista joulunpunaisista finneistä ja ihanista, muhkeista turvonneista nilkoista.. Pahoitin kyllä mieleni, vaikka tuskin kaveri sitä nyt mitenkään pahalla tarkoitti. Yritetään nyt vaan hormoneista huolimatta kestää, jookos?!

ON: Shoppailemassa kävin veronpalautusrahoilla. Oon himoinnut jo pitkään HM:n mammacollegehousuja, ja ne hain. Aivan ihanat päällä kotihousuina ja ihan kivan näköisetkin. Pari paitaa ostin kans jostain liikkeestä, en muista nimeä. Toisessa lukee hauskasti " it started with a kiss" , oli aikas söpö mun mielestä. Nyt passaa taas olla kun on uusia kivoja vaattehia. Shoppailu piristää!

Semmosia tällä kertaa, vilkutuksia myös niille Enskaliineille joita en tässä erikseen maininnut :)

Seris, rv siis 22+6