Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vaimo anna harrastaa?

Vierailija
06.07.2007 |

Tilanne siis sellainen, että itse käyn töissä ja vaimo hoitaa kahta pientä lasta (kohta kolmea) kotona. Jos joskus iltaisin haluaisin käydä jossain harrastuksissa, ei lupaa irtoa sitten millään. Tai irtoaa, mutta seuraavat viikot onkin sitten hiljaisempaa. Uuvuttaa suunnattomasti kun ensin raataa päivän töissä ja sitten kotona odottaa vain lastenhoitoa, vaimo yleensä heittäytyy sohvalle kun tulen töistä. On kuulemma jo sen päivän lastenhoidot tullut tehtyä.

Mistä apu? Kysynkin millaisia " diilejä" muut on tehneet että toinen päästää omien harrastusten pariin? Oma harrastukseni on ulkoilmaharrastus, joten ulos olisi päästävä. Ja korostetaan vielä, etten ole lähdössä minnekään poikien reissulle baariin istumaan tai mitään sellaista, vaan ihan perinteisen harrastuksen pariin.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakin on omat harrastukset ja niihin menoa varten ei lupaa tarvitse kysyä.

kunhan toinen tietää vähän aiemmin että toinen on menossa.

aiempi suhteeni oli aivan todella ahdista, siitä toinen ketju...

minusta on ihanaa elää miehenkanssa joka harrastaa! eikä vaan murjota kotona.

silloin saa itsekin ihan rauhassa, hyvällä omalla tunnolla käydä lenkillä/jumpassa/kattomassa futista yms.

tietysti on meillä myös yhteistä aikaa ja jos on etukäteen sovittu että tänään ollaan yhdessä/mennään jonnekin niin siihen voi luottaa.

mutta toi luvan kysyminen :/ se ei ollenkaan kuulosta mun mielestä aikuisen ihmisen touhulta.

ei miehen tarvi kysyä lupaa, saako mennä pelaamaan jotain tai terassille. kuten ei tarvitse naisenkaan.

kunhan lapsenkanssa on joku :)

Vierailija
102/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ole missään sanottu, että on ok mennä jokaisena viikon iltana useita tunteja kerrallaan. Etkö osaa lukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emilja82:

ei miehen tarvi kysyä lupaa, saako mennä pelaamaan jotain tai terassille. kuten ei tarvitse naisenkaan.

kunhan lapsenkanssa on joku :)

Ja emilja82:n viestiin liittymättä, eikö teitä vuorotellen 2-3 kertaa viikossa harrastajia mietitytä että lapset harvoin näkevät teitä vanhempia toimimassa yhdessä arkisissa askareissa?

Vierailija
104/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mummo, täti tai kummitäti hoitaa mielellään :)

Vierailija
105/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa harrastaa talvikaudella urheilua kahtena iltana viikossa, matkoineen reissuun menee noin 2,5 h. Mulla on jumppa kerran viikossa. Ainoa, mistä taitoimme peistä on hirvestys, joka meinasi viedä syyskuun lopusta joulukuun puoliväliin KAIKKI perheen viikonloput ja lisäksi joskus arkipäiviä. Suomeksi se tarkoitti, että olin kahden lapsen kanssa kotona viikot (hoitovapaa) ja viikonloput. Vieraita ei voinut pyytää, kun mies oli metsällä eikä takaisintulosta ollut tietoa. Jos meinaan tuli hirvi (lupia noin 40) niin sitten se piti tietenkin hakea metsästä ja nylkeä sekä laittaa riippumaan. Nyt siinäkin on diili eli etukäteen merkityt hirviviikonloput ja muut ovat perhettä varten.

Vierailija
106/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
107/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään kuten tykätään ja homma toimii. Täällä on kuitenkin kiva rähjätä ap:lle. Ja ylipäätään mieten mollaaminen on kivaa. On ne sen verran tyhmää sakkia noin yleensä, että ansaitsevatkin vähän kurmotusta.

Vierailija:

Meillä minä harrastan opiskelua ja saatan olla kokonaisia päiviäkin poissa ja mies harrastaa itsepuolustuslajia ja kannustan häntä aina menemään harjoituksiin ja illanviettoihin, mutta en mä sellaista elämää muiden miehille salli. Ap älä ruikuta!

80

Vierailija
108/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, nyt jo pienen 5v. Kun olin kotona ja varsinkin vielä raskaana tai pienen vauvan kanssa, harmitti muakin miehen harrastukset. Itse en iltaisin jaksanut mihinkään lähteä ja oikeastaan halusin viettää aikaa mieheni kyljessä, puhella välillä aikuiselle.

Lapset on ihania, parasta maailmassa, mutta varsinkin pienenä hyvin sitovia. Kaikki lapsemme on tehty suunnitellusti ja siltikin en aina meinannut jaksaa heidän kanssaan olla - 24h päivässä.

Jos haluat ulos, etkö voisi mennä ulos koko perheen kanssa? Saisitte yhteistä aikaa vaimonkin kanssa ja lapset voisivat leikkiä vaikka leikkipuistossa, pyöräillä jne kanssanne.

Pikkulapsiaika on melko lyhyt. Me teimme mieheni kanssa sopimuksen, että rajoitamme omia menojamme muutaman vuoden ja nyt sitten harrastammekin jo melkolailla niin paljon kuin haluamme.

Minulle kotiäitinä aikanaan oli suurinta juhlaa, jos sain joskus vapaapäivän - keskellä viikkoa ja päiväsaikaan. Tuntui kuin olisi ollut joulu ja juhannus yhtä aikaa. Voisiko tälläinen mahdollisuus järjestyä myös vaimollesi joskus? Raskaana lasten hoitaminen on rankkaa ja iltaisin ei enää jaksa mihinkään.

terv. 3 äiti ja nyt jo taas työelämässä

Vierailija
109/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi jaksanut olla enää yhtäkään iltaa viikossa kaksin lapsen kanssa. Siksi olinkin iloinen, ettei mies vaatinut illalla omaa aikaa. Kolmisin oltiin kaikki illat.

Nykyään olemme kummatkin töissä ja elämä on huomattavasti helpompaa. En kaipaa iltamenoja eikä kaipaa mieskään. Nykyään ehkä kerran kuussa maksimissaan käyn itsekseni jalkahoidossa ja mies omissa menoissaan. Se riittää meille vallan mainiosti näin, kun lapsi on vasta puolitoistavuotias.

Pointtini on se, että vaikka työ olisi kuinka raskasta, se ei ole niin raskasta ja sitovaa kuin lapsen kanssa kotona oleminen 24 h vuorokaudessa. Ymmärrän hyvin ap:n vaimoa, joka ei jaksaisi olla lasten kanssa enää yhtäkään iltaa, kun on kaikki päivät heidän kanssaan. Ja varsinkin kun on vielä raskaana.

Vierailija
110/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

104:n kirjoitus kuin omani!

T. 105

Vierailija
111/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää tehdä urakalla jos niiden kanssa ei huvita olla?

Vierailija
112/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsiperheissä pitää lapsista huolimatta olla molemmilla myös omaa aikaa. Mun mies tekee pitkää päivää (on pois kotoa klo 7-19.30) ja näkee lapsia viikolla harvoin. Siitä huolimatta hänellä on viikonloppuna omaa aikaa, että pääsee muutamaksi tunniksi golfkentälle, ja viikolla käy n. kaksi kertaa kavereitten kanssa oluella (me asutaan Saksassa, täällä se kuuluu ihan kulttuuriin) töitten jälkeen, ja tulee sitten puolen yön maissa kotiin.

Meillä on kaksi pientä lasta ja minä olen aina lasten kanssa kotona, teen kotityöt ja käyn vielä 8 tuntia viikossa töissä. Tietysti arki on rankkaa, mutta lapset on mulle kaikki kaikessa ja en minä niin hirveesti harrastuksia kaipaa. Noin kerran viikossa iltaisin käyn ratsastamassa kun mies on kotona. Saisin tietysti käydä useamminkin, mutta minä olen enemmän koti-ihminen ja nautin rauhallisista illoista.

Meidän mies olis ainakin aina tosi huonolla tuulella, jos ei pääsis välillä tuulettumaan. Töissä kun istuu koko päivän tietokoneella, minä kuitenkin pääsen vähän lasten kanssa liikkumaan.

Mitäs jos juttelisit vaimon kanssa ja sopisitte, että molemmat sais viikossa yhden tai kaksi vapaailtaa, ne muut illat olisitte yhdessä vastuussa lapsista ja kodista.

Vierailija
113/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän heillä ole isää lainkaan.

Vierailija
114/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

109:ille

Joo, onhan se ihan kamalaa, kun isällä on työ eikä työttömänä kotona istu. Täällä Keski-Euroopassa (ja monissa muissakin maissa) on ihan normaalia, että työpäivät on pitkiä (43 tunnin työviikko + ylityöt) ja että isät tienaavat perheen rahat. Meillä lapset menee viikolla klo 19 nukkumaan ja eivät isäänsä näkisi, vaikka ei se enää harrastuksiin meniskään. Sen takia tämän miehelleni suon.

Ja vaikka mies viikonloppuisin golfia pelaakin, ei siinä koko viikonloppua mene. Aamuisin istutaan pitkään koko perhe aamupalalla, pelataan pelejä tms. Mies tekee esikoisen kanssa lauantaisin paljon hommia puutarhassa tai työpajassa ja usein kesäiltoina grillataan koko perheen ja kavereiden kanssa.

Ja noin joka toinen viikonloppu meillä on aina sunnuntai omistettu perheelle, tehdään retkiä huvipuistoihin, eläintarhoihin tms. ja kaksi kertaa vuodessa käydään viikon-parin lomamatkalla.

t:108

Vierailija
115/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei ole kotona, se ei ole sitä täällä kotisuomessa. Täällä naisten emansipoituminen on jo niin pitkällä, että täällä suurimmassa osassa perheitä asiat tehdään 50-50. Minusta miehesi on kamala, enkä tuollaisen kanssa olisi lapsia tehnytkään.

Meillä saa harrastaa kaikki kerran viikossa. Muut ajat hoidetaan YHDESSÄ kotia ja lapsia.

Vierailija
116/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riitä, yksinkertaisesti. Viikonloppuisätkin näkevät lapsiaan enemmän.

Vierailija
117/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää puolisoiden jaksamisen kannalta, että molemmat saavat säännöllisesti viettää vapaa-aikaa esim. harrastuksen parissa ilman lapsia ja puolisoa.

Itse olen antanut miehen mennä aika vapaasti, koska menoja ei ole liikaa vaan pari kertaa viikossa. Itse käyn kerran viikossa tanssitunnilla, joskus ostoksilla itsekseni ja kerran viikossa minulla on yksi tv-sarja jonka haluan katsoa rauhassa. Vastaavasti mies käy urheilemassa kerran viikossa, ja tykkää pelata pokeria netissä iltaisin. Kerran tai pari /kk mies käy baarissa kaverin kanssa.

Minusta ap ei tosiaankaan vaadi liikaa jos haluaisi käydä kerran viikossa harrastamassa. Pieni arjesta irroittautuminen urheilun parissa tekee hyvää niin kropalle kuin mielellekin ja auttaa jaksamaan arjen aherruksessa.

Vierailija
118/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokainen panostaa siihen, että perheellä menee hyvin.

Meidän perheessä työt on vaan jaettu aika perinteisesti: Minä teen kotityöt ja hoidan lapset, mies hankkii rahat ja hoitaa auton korjuut yms. " miesten hommat" .

Minun mielestä perhe-elämä on sitä, että lapsien kanssa eletään " normaalia" elämää. Meillä lapset on kaikissa hommissa mukana eli meidän viikonloppu on yleensä tämmöinen:

aamuisin syödään yhdessä aamupala, jutellaan viikon tapahtumisista ja suunnitellaan viikonloppua. Sen jälkeen mies yleensä lähtee ulko-hommiin ja ottaa esikoisen mukaan, minä hoidan vauvan ja teen kotitöitä. Lounaalla istutaan taas yhdessä, usein iltapäivällä saattaa tulla vielä joitakin kavereita kahville, joskus mies lähtee golffaamaan (n. 3 tuntia), minä käyn lasten kanssa puistossa tai kaupoissa. Illalla tehdään yhdessä ruokaa tai katsotaan esikoisen kanssa perheleffaa tms.

Eli minun mielestä ihan tavallista perhe-elämää vietetään. Ennen vauvan syntymää minäkin golffasin ja jos yhdessä pelatttiin, niin sitten esikoinen oli mummon luona ja me pelasimme vain lyhyen kierroksen, eli noin 2-3 tuntia. Ja kun päivässä on kuitenkin on 12 tuntia hereilläoloaikaa, niin kyllähän siinä perheellekin jää aikaa.

Ai niin, kun joku mainitsi, että joka toinen sunnuntai " perheaikaa" on liian harvoin, niin tähän voin vastata, että ei se oo tärkeintä, että mahdollisimman monta tuntia lasten ja perheen kanssa viettää vaan sen ajan laatu. " Quality time" on se, miksi sitä sanotaan. Näinä sunnuntaina me siis ollaan lasten kanssa ilman kotitöitä tms. Me siis tehdään retkiä ja muuta sellaista ja näinä sunnuntaina lapset ovat päivän keskipisteenä.

108

Vierailija
119/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisessa arjessa, ilman mitään erikoista " laatua" .

Vierailija
120/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja viikolla käy n. kaksi kertaa kavereitten kanssa oluella (me asutaan Saksassa, täällä se kuuluu ihan kulttuuriin) töitten jälkeen, ja tulee sitten puolen yön maissa kotiin.

Siellä, mistä minä tulen tuollaista pidetään alkoholiongelmana. Ja jos kyse on pienten lasten isästä, olisin todella pahoillani tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan