Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vaimo anna harrastaa?

Vierailija
06.07.2007 |

Tilanne siis sellainen, että itse käyn töissä ja vaimo hoitaa kahta pientä lasta (kohta kolmea) kotona. Jos joskus iltaisin haluaisin käydä jossain harrastuksissa, ei lupaa irtoa sitten millään. Tai irtoaa, mutta seuraavat viikot onkin sitten hiljaisempaa. Uuvuttaa suunnattomasti kun ensin raataa päivän töissä ja sitten kotona odottaa vain lastenhoitoa, vaimo yleensä heittäytyy sohvalle kun tulen töistä. On kuulemma jo sen päivän lastenhoidot tullut tehtyä.

Mistä apu? Kysynkin millaisia " diilejä" muut on tehneet että toinen päästää omien harrastusten pariin? Oma harrastukseni on ulkoilmaharrastus, joten ulos olisi päästävä. Ja korostetaan vielä, etten ole lähdössä minnekään poikien reissulle baariin istumaan tai mitään sellaista, vaan ihan perinteisen harrastuksen pariin.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saa viikossa samanverran " iltalomaa" . Kaikinpuolin reilua. Vaimosi on epäreilu jos sysää hoitovastuun kokonaan sinulle.

Vierailija
22/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä enää jaksa. Tehkää joku diili. Vaimo pääsee tiistaisin ja sinä torstaisin. Hankitte vaikka jonkun tytön apulaiseksi tiistaiksi ja torstaiksi?

Kynä ja paperia esiin tänään. Istutte alas ja kirjoitatte sopparin. Kysy vaimolta, että millä ehdolla ja sitten ratkaisette kaikki käytännön ongelmat. MLL ja Väestöliitto ja naapurin tytöt apuvoimiksi.

Tekee hyvää kaikille, jos kaikilla on vähän omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vaimo hoitanut koko työpäivän kahta lastanne ja kolmas painaa masussa, toki voi hyvällä omallatunnolla levätä illalla.

Mutta jos et montaa kertaa viikossa mene (ehkä 2 iltaa jos olet siis työn jälkeen sitten koko loppuillan pois kotoa etkä vaan muutamaa tuntia), niin minusta sanot vaan että " nyt menen ja mene sinä omiin harrastuksiisi myös" .

Ja sitten annat vaimon käydä myös ulkona ilman kiirettä ja ilman lapsia.

Vierailija
24/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on kotosalla noin kello 19.30-20 niinä päivinä, kun salilla käy. Se kyllä sieppaa mua aika tavalla, mutta en jaksa enää välittää!!

Ymmärrän toki sinua, kuten miestänikin, että haluatte tehdä muutakin kuin töitä, mutta on sinulla ja miehellänikin on perhe, jota tarvitsee myös huomioida. et voi olettaa, että voit olla kotoa pois koko päivän...

Vierailija
25/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minun mieheni on jokatapauksessa iltaan pois kun on töissä, 4-6 pv/vko ja 6-21 yleensä pois, en tiedä sitten toki jos ei olisikaan töissä tuota aikaa vaan vaihtaisi töistä salille vaikka klo 19 aikoihin, voisi kai harmittaakin, jos joka ilta käy. Mutta muutama ilta viikossa harrastuksessa ei ole kohtuutonta, täytyyhän jokaisella olla omakin elämä eikä vaan perhe.

Vierailija
26/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, onneksi et ole mun mieheni.

Mitäs jos nyt pikkasen kyselisit siltä vaimoltasi miten hän jaksaa ja mitä hänelle ihan oikeasti kuuluu. Sen jälkeen voisitte YHDESSÄ miettiä kuinka arjen saisi sujumaan niin, että molemmat olisivat tyytyväisiä. Ja että myös sitä perheen yhteistä aikaa jäisi.

Kun on pieniä lapsia ja lapsia yleensäkin, niin sitä väistämättä joutuu tinkimään aika paljon omista menoistaan. Sen sijaan voi panostaa sellaisiin asioihin, joita voi tehdä koko perheen kesken. AIka aikansa kutakin.

Vierailija
27/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen klassinen kysymys: miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niiden kanssa ei jaksa eikä halua olla? Onko se oikeasti niin vaikeaa tinkiä niistä omista harrastuksista siksi muutamaksi vuodeksi kun lapset on pieniä?

Vierailija:

Eli on kotosalla noin kello 19.30-20 niinä päivinä, kun salilla käy. Se kyllä sieppaa mua aika tavalla, mutta en jaksa enää välittää!!

Ymmärrän toki sinua, kuten miestänikin, että haluatte tehdä muutakin kuin töitä, mutta on sinulla ja miehellänikin on perhe, jota tarvitsee myös huomioida. et voi olettaa, että voit olla kotoa pois koko päivän...

Vierailija
28/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ei liene yllättävää että minäminä-sukupolven ihmiset eivät ymmärrä miksi MINUN pitäisi tinkiä mistään, edes omien lasten hyväksi.

Vierailija
29/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on 2 pientä lasta (tosin en ole viimeisilläni raskaana) ja pidän silti itsestään selvänä, että sekä miehellä että minulla pitää olla muutakin kuin vain koti ja työ. Minä olen töissä ja mies hoitaa kotona 11kk ja 3v lapsia. " Päästän" hänet n 2-3 kertaa viikossa uimaan, salille jne, niin hän jaksaa paremmin. Itsekin käyn n 2 kertaa viikossa lenkillä, salilla tms omaa aikaa viettämässä.

Vierailija
30/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei kovin montaa tuntia jää jäljelle! Tilanne (koko päivä ilman harrastuksia) on aivan sama vaimollasi.

Kannattaa miettiä miten saisit enemmän aikaa: lyhennetty työaika, työmatkapyöräily tai lyhyempi työmatka?

Vierailija
31/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä omiin menoihinsa jos siltä tuntuu. Tasapuolisuudella saadaan aikaan niitä diilejä, joista puhuit.

Se ydinvika miehen ajattelussa noin ylimalkaan on se, että mies ei välttämättä ymmärrä kuinka raskasta ja vaativaa lasten hoitaminen päivästä toiseen on. Moni oikea työ jää raskaudessaan toiseksi lastenhoidon rinnalla.

Ehdottaisin, että niinä päivinä kun haluat käydä harrastamassa, tarjoat töiden jälkeen ensin vaimolle pienen hetken omaa rauhaa, jolloin hän voi ottaa vaikka torkut ja koota itsensä ennen kuin katoat ovesta ulos. Ja pidä huoli myös siitä, että vaimosi käy omissa menoissaan välillä. Kuka tahansa tulee mökkihöperöksi, jos on jatkuvasti kotona lasten kanssa. Jos et ole tarpeeksi pätevä tai luotettava lastenhoitaja (siis jotta vaimosi uskaltaisi lähteä ja jättää lapset hetkeksi), niin opettele homma alusta pitäen uusiksi. Sitoudu lapsiisi ja halua olla hyvä isä.

Vierailija
32/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Veikkaan, ettei kovin montaa tuntia jää jäljelle! Tilanne (koko päivä ilman harrastuksia) on aivan sama vaimollasi.

Jos vaimo valitsee sen, että makaa sohvalla illat ja mies hoitaa lapset, se on hänen ongelmansa. Omaa aikaa sekin, yhtä hyvin voisi käydä ullkona harrastamassa. Tai sitten ap liioittelee.

Tietysti loppuraskaudessa saakin levätä, mutta kai sitä kahden lapsen kanssakin saa joskus vähän levyettyä sohvalla päiväsaikaankin.

Vierailija
33/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi hyvää päivää, onneksi et ole mun mieheni.

Just tommonen asenne on oikea, onnittelut loistavasta viestin aloituksesta, en edes vaivautunut lukemaan pidemmälle.

Tarkennetaan vielä muille:

Olen sanonut vaimolle sen sata kertaa, että mene ja harrasta. Tämä siksi koska odotan tietysti samaa häneltä. Vaimolta vaan puuttuu harrastus, ei ole omien sanojensa mukaan koskaan varsinaisesti harrastanut yhtään mitään, joten on vähän vaikea ymmärtää ihmistä jolla on tarve päästä harrastamaan.

Enkä tosiaan ole hylännyt häntä kotiin hoitamaan lapsia ja mahaa yksin, osallistun kotitöihin yms hommiin tietoisesti enemmän kuin " normaaleina" aikoina kun vaimo ei ole raskaana. Tiedän (tai luulen tietäväni) kuinka raskasta hänellä on, siksi en ole suurempaa meteliä iltamenoista nostanut. MUTTA. Ajatteleeko kukaan miehiä, jotka käyvät töissä, maksavat yksin kohtuuttomuuden rajoissa pyörivää asuntolainaa , opintolainaa yms ja kaikki vapaa-aika on säännöstelty olemattomaksi? Kuka siinä jaksaa ja kenen pää kestää vuosikausia samaa rytmiä: töihin->kotitöihin->nukkumaan->töihin->kotitöihin...

-Alkup. kirjoittaja

Vierailija
34/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sinä annat hänelle mahdollisuuden lähteä, niin hänhän voisi soittaa aina yhdelle tai kahdelle kaverille ja käydä vaikka kahvilla istumassa. Eihän sen tarvitse olla mikään varsinainen harrastus, minne hän lähtee. Tai voihan hän vaikka tehdä kauppareissun yksin ja samalla hidastella ja tehdä näyteikkunaostoksia.

Ehdottelepa tällaisia juttuja.

Vierailija
35/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vielä yhdessä liitossa tapana, että kun keskustellaan tiukoista tilanteista pitää pitää toista kädestä, ettei kumpikaan hermostu. Selität rouvalle, että jaksat paremmin jos käyt kerran viikossa ulkona. Ja että sen saisit olet valmis vaikka pyytämään jotain auttamaan, palkkaat siivoojan, kutsut mummin tai kummit.

Ja jos rouva haluaa harrastaa, hän pääsee. Pakko ei ole.

Vierailija
36/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän perheessä on 2 pientä lasta (tosin en ole viimeisilläni raskaana) ja pidän silti itsestään selvänä, että sekä miehellä että minulla pitää olla muutakin kuin vain koti ja työ. Minä olen töissä ja mies hoitaa kotona 11kk ja 3v lapsia. " Päästän" hänet n 2-3 kertaa viikossa uimaan, salille jne, niin hän jaksaa paremmin. Itsekin käyn n 2 kertaa viikossa lenkillä, salilla tms omaa aikaa viettämässä.

Juuri tätä peräänkuulutan, onko ihmisiltä mennyt nyt vellit ja jauhot lopullisesti sekaisin kun KAIKKI aika pitäisi viettää perheen tai pomon seurassa?

-Alkup. kirjoittaja

Vierailija
37/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariksi vuodeksi omat harrastukset voi kyllä laittaa sivuun eikä puurot ja vellit ole vielä yhtään sekaisin. Miksi teillä on lapsia ja lisää tulossa, jollet ole valmis tekemään kaikkeasi heidän eteensä?

Vierailija
38/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö SINÄ ajattelemaan, että tämä on nyt tätä pari vuotta, kun lapset kasvavat niin aikaa on taas enemmän.

terv. työssäkäyvä äiti, mies hoitaa kotona 1- ja 3-vuotiaita, palkasta napsahtaa joka kuukausi saman tien 1700 asumiskuluihin. jumppa kerran viikossa (poissaoloa 1,5 h), muut harrastukset joko lasten nukkuma-aikaan tai tauolla. Koska mä halusin tätä, ja koska mä en ole enää teini, jonka pitää saada heti-kaikki-mulle-nyt.

Vierailija:

Ajatteleeko kukaan miehiä, jotka käyvät töissä, maksavat yksin kohtuuttomuuden rajoissa pyörivää asuntolainaa , opintolainaa yms ja kaikki vapaa-aika on säännöstelty olemattomaksi? Kuka siinä jaksaa ja kenen pää kestää vuosikausia samaa rytmiä: töihin->kotitöihin->nukkumaan->töihin->kotitöihin...

-Alkup. kirjoittaja

Vierailija
39/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MUTTA. Ajatteleeko kukaan miehiä, jotka käyvät töissä, maksavat yksin kohtuuttomuuden rajoissa pyörivää asuntolainaa , opintolainaa yms ja kaikki vapaa-aika on säännöstelty olemattomaksi? Kuka siinä jaksaa ja kenen pää kestää vuosikausia samaa rytmiä: töihin->kotitöihin->nukkumaan->töihin->kotitöihin...

-Alkup. kirjoittaja

ennen lasten hankintaa mihin ne omat rahkeet riittää?

Meillä molemmat ovat onneksi kotikeskeisiä ihmisiä joten kummallakaan ei ole tarvettä päästä kotoa pois " tuulettumaan" . Yhdessä lasten kanssa käydään tekemässä kaikkea kivaa ja se sopii meille hyvin. Kumpikaan ei kaipaa omaa aikaa vaan me eletään meidän perheelle, kun kerran se on haluttu niin siitä pidetään hyvää huolta!

Vierailija
40/150 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nyt kanssasisaret! Emmehän voi tietää heidän suhteestaan mitään, joten elkää tuomitko! Asiallisia vastauksia jookos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi