Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajatellut vaihtoehtoa, että omat lapsesi eivät lisäännykään ja sukunne päättyy?

Vierailija
04.07.2007 |

Lapsettomat varmaan ovat pohtineet paljonkin sitä tunnetta, millaista on kun tietää suvun päättyvän itsensä jälkeen...

Entäs te muut vanhemmat; miltä tuntuisi jos tietäisitte lastenne olevan " ketjun viimeisiä" ? Ettette saisikaan lapsenlapsia eivätkä geeninne kulkisi tulevaisuuteen. Oletteko varautuneet henkisellä tasolla?

Entä jos teillä itsellänne on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, onko todennäköistä että lapsillanne se on vielä vaikeampaa? Ympäristöhän ei ainakaan tue hedelmällisyyden lisääntymistä, päinvastoin, esim. sperman laatu huononee sukupolvi sukupolvelta.

Ajatuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, koska meillä on vain yksi lapsi, tyttö, eivätkä kotileikit pienenäkään häntä kiinnostaneet. Nyt aikuisempana on sanonut, ettei halua lapsia. Joten siihen ajatukseen olen totutellut. Tylsää, mutta asia ei oikeastaan kuulu minulle.

Jos kaipaa pienten lasten seuraa, niin voi sitten varmaan hakeutua vaikka vapaaehtoistyöhön johonkin leikkipuistoon tai päiväkotiin tms.

Vierailija
42/43 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini joka toivoisi lapsenlapsia muttei tule niitä saamaan. Joka kerta kun hän haikailee lapsenlapsien perään mieleni tekee kysyä uskooko hän neitseelliseen sikiämiseen. Luulee sinkkuuteni johtuvan nirsoudesta vaikka totuus on ettei kukaan mies ole minua halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla 4 lasta ja kahdella on jo lapsia, olen 3 lapsen mummo.

Ihana asia kun lastenlapsia on.

En ole aiemmin ajatellut, että jos lastenlapsia ei olisi tullut, mutta nyt kun ajattelee, niin paljosta olisin jäänyt vaille.

Niin ihania ovat niin pojan, kuin tytönkin lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi