Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka aikoo olla vappuaaton ja vappupäivän sisällä verhot kiinni?

Vierailija
28.04.2024 |

Ei millään jaksaisi...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot on auki ja piipahdan varmasti nopeasti kaupassa vappuaattona, mutta muuten pysyttelen kotona.

Vierailija
2/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En tosin ole ihan verhot kiinni, normaali suojaus on auringonpaahteelta. Ai se onkin tiistai aatto? En halua katsoa ihmisten heilumista tai mitään levotonta menoa. Asuisin mieluiten maalla, mutta vaikea olisi olla ilman kauppaa tai muuta, autoakaan ei ole. Ja ihmisiä kai tarvitsee jonkin verran joskus maisemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja kotipihalla olen varmasti, näin olen viettänyt vappua jo monta vuotta, verhotkin saa olla auki.

Vierailija
5/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Vihdoinkin on tulossa lämmin keli, mahdollisuus juhlistaa kevättä ystävien kanssa ja samalla ottaa pari lasillista kuplivaa. Murjottaisinko siis mieluummin yksin kotona? Ei kiitos!

Vierailija
6/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Lisäksi kaikki muutkin päivät vuodessa, paitsi ne, jolloin käyn kaupassa.

Vierailija
7/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla.

Vierailija
8/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En tosin murjota, olen ihan muuten vaan. Eipä se yksi päivä keskellä viikkoa mun käytöstäni miksikään muuta, kun loppuviikko on tavallista arkea ja pitää töihin mennä.

Vierailija
9/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuaattona kokoonnumme pienellä ystäväjoukolla tällä kertaa mun kotiin. Verhot on kyllä auki. Saunotaan, krillataan ja syödään jotain hyvää, otetaan vähän raikasta juomaa, pelataan pelejä, jutellaan ja muuten vain vietetään hauska aattoilta ja istutaan takapihan terdellä jos hyvä keli. Baarit ei kiinnosta. Monta vappuaattoa on niin vietetty ja aina ollut mukavaa. "Siskonpeti" laitetaan jottei kenenkään tarvitse kotiin yötä myöten lähteä. Aamulla sitten tietenkin aamupala ja kiva kävelylenkki. Käydään paikallisessa hotellissa brunssilla vapunpäivän kunniaksi. Sen jälkeen sitten jokainen pikkuhiljaa palailee omiin koteihinsa valmistautumaan arkeen ja tulevaan työpäivään. 

Vierailija
10/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä palstalla on aina joku tallomassa pyhiä ja juhlia? Vai onko aina sama henkilö oikeuttamassa omaa kotona olemistaan?

Ei teidän muista tarvitse hakea turvaa tai hyväksyntää. Jos olette kotona niin olkaa

Ei tää elämä nii vakavaa ole :)

Vierailija
11/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde juhlimaan. Mutta en mä oikeen tiedä, minne sitten menis. Jos on kaunis sää, kaikki luontopaikat on piknikkaajia täynnä.

Sitä paitsi... On nää kyllä nää kaks seuraavaa viikkoa hienoja. Sitä voi ottaa kumpanakin pitkän viikonlopun... Ens vapusts sunnuntaihin ja siitä sitten seuraavalla viikolla helatorstaista sunnuntaihin.

Eihän tässä eräät muuta kuin lomailevat vain!

Vierailija
12/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani pelkäävät vappuilmapalloja, joten pysyn sisällä koko päivän.

Vierailija
13/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt, mutta tuokin on mahdollinen toimintasuunnitelma. Joka tapauksessa pysyn sisällä ja olen kotona, koska en jaksa kännisiä ihmisiä enkä ihmispaljouksia etenkään jos en itse ole humalassa ja juopottelu ei enää kiinnosta.

Ihan liian hyvää säätä on vapuksi luvassa eli sinällään harmittaa. Oispa satanut vettä niin olisi voinut hyvin ulkoilla.

Vierailija
14/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ystäväjoukolla hengailu tuntitolkulla, kuohuvan "nauttiminen" ja nukkuminen lattialla olisi hirveintä mitä tiedän.

Vierailija
15/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappuaattona kokoonnumme pienellä ystäväjoukolla tällä kertaa mun kotiin. Verhot on kyllä auki. Saunotaan, krillataan ja syödään jotain hyvää, otetaan vähän raikasta juomaa, pelataan pelejä, jutellaan ja muuten vain vietetään hauska aattoilta ja istutaan takapihan terdellä jos hyvä keli. Baarit ei kiinnosta. Monta vappuaattoa on niin vietetty ja aina ollut mukavaa. "Siskonpeti" laitetaan jottei kenenkään tarvitse kotiin yötä myöten lähteä. Aamulla sitten tietenkin aamupala ja kiva kävelylenkki. Käydään paikallisessa hotellissa brunssilla vapunpäivän kunniaksi. Sen jälkeen sitten jokainen pikkuhiljaa palailee omiin koteihinsa valmistautumaan arkeen ja tulevaan työpäivään. 

Sellaimen satu, mutta mitä on krillaaminen?

Vierailija
16/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot auki on kai muodostunut joksikin oikeamielisen ihmisen perusasetukseksi?

Tyhmää kyllä, mielestäni.

Vierailija
17/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten paitsi käyn ruokajonossa hakemassa vappuruoat ja rupattelemassa muiden pummien kanssa, matkaaa on vain 300 m

Vierailija
18/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En tosin ole ihan verhot kiinni, normaali suojaus on auringonpaahteelta. Ai se onkin tiistai aatto? En halua katsoa ihmisten heilumista tai mitään levotonta menoa. Asuisin mieluiten maalla, mutta vaikea olisi olla ilman kauppaa tai muuta, autoakaan ei ole. Ja ihmisiä kai tarvitsee jonkin verran joskus maisemassa.

Itse asun "maalla", vaikka onkin kaupunki, ei suuren suuri mutta n. 6500-7000 asukasta. Kauppoja löytyy hyvin paitsi huonekalukaupat. On terkkari, yksityinen lääkäriasema, hammasteknikko, bensis, tokmanni, s-ja k market ja pari pienempää k ketjun kauppaa, 3 hotellia, uimahalli, kuntosali niin sisä- kuin ulko, peruskoulu, lukio, päiväkoti, kirkkokin, kirjasto leffateatteri, poliisiasema, palolaitos, katsastuskonttori, fixus, ompelimo, kukkakauppoja, optikko, maalikauppa, sähkötarvikeliike, pitseriota, nakkikioski, ravintola, kahviloita (osassa niissä anniskeluoikeus) ja ties mitä. Lähin iso kaupunki 50 km päässä. Aktiivinen, vakavarainen kaupunki, paljon tapahtumia kesät talvet. Asun yksin, mutta ei täällä yksinäiseksi edes pysty jäämään ja jos jää, niin silloin ei kyllä ole liikkeellä ollutkaan. Jätin synnyinkaupunkini Helsingin n 3 v sitten, enkä ole katunut pätkääkään. Välimatkat on lyhkäisiä joka puolelta keskustasta. Polkupyörä kesällä, potkukelkka talvella jos on niin matkat sujuu helposti, tosin itse tykkään enimmäkseen kävellä, kun hyötyliikunta tulee siinä samalla hoidettua. Paikallista julkista liikennettä ei ole, eikä sitä täällä tarvita, mutta dösät kulkee isompiin kaupunkeihin näpsäkästi. Takseja kyllä löytyy.

Nyt voi elää ja hengittää, ihmiset leppoisia ja aina löytyy tekemistä jopa niin paljon, että ihan huilipäivä on silloin tällöin paikallaan. 

Vierailija
19/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ystäväjoukolla hengailu tuntitolkulla, kuohuvan "nauttiminen" jaloissa nukkuminen lattialla olisi hirveintä mitä tiedän.

Ei sua ole kutsuttukkaan, luojan kiitos. Meillä ei "siskonpeti" tarkoita lattialla nukkumista vaan ihan vuodesohvilla.

Vierailija
20/55 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan! Vihdoinkin on tulossa lämmin keli, mahdollisuus juhlistaa kevättä ystävien kanssa ja samalla ottaa pari lasillista kuplivaa. Murjottaisinko siis mieluummin yksin kotona? Ei kiitos!

Aatto normaali työpäivä, illalla alle viisi astetta lämmintä. Silloin ollaan ystävien kanssa sisällä, verhot auki.