PRK kun EXÄ on sekaisin! Lapsiin liittyvääkin tilitystä! Paha mieli.
On muuttamassa nyt uuden naisystävänsä luokse ja kiire on helvetinmoinen. Mies antaa kaikki " meidän" huonekalut ilmaiseksi serkuilleen ja siskoilleen ja minä en niitä saa vaikka puolet olen niistä maksanut. Huonekalut on hankittu 2vuotta sitten.
No ei tämä vielä mitään. Menin hakemaan eilen hänen luotaan astioita jotka oli minun hankkimia, mutta jätin ne miehelle erossa ettei hänen tarvitse uusia ostaa niin siinä aikani katseltuani niin huomasin keittiössä jätesäkin joka oli täyteen tungettu koriste esineitä. EI JUMALAUTA! Siellä oli minun äitini ostamia kynttilänjaloja(hopeisia), kristalli esineitä jne. jne. Soitin heti exälle että onko nämä todellakin menossa roskiin niin exä sanoi että on, hän ei niillä kuulema mitään tee kun naisystävällään on kaikki tarvittava. Siellä oli myös meidän yhteisiä esineitä jotka olin siis exälle jättänyt ettei hänen tarvitse tyhjää kirjahyllyä katsella. No kaiken huippu joka sai kyllä sydämmenikin itkemään niin exä oli heittänyt pois lastemme kuvat jotka olin kirjahyllyyn kehyksiin laittanut. :( Exä selitti ettei naisensa kotona ole niille paikka, eli roskiin vaan lasten 2v. kuvat.
No eihän se tähän jäänyt, kävin katsomassa sitten lasten huonetta ja kas kummaa siellä oli 2 jätesäkillistä leluja jotka exä heittää roskiin. Ei naisen luokse mahdu kun muutama lelu lapsille mukaan ja lapset ovat kumminkin hänellä 12päivää kuukaudesta!!! Hyviä, ehjiä leluja joista lapset pitää ja jotka ovat heille tärkeitä. Pahalta tuntuu.
En minä odota että mies kantaisi mukanaan meidän yhteistä omaisuutta joihin tietysti jotain muistoja liittyy tai uusi nainen haluaa kotiinsa meidän tavaroita, mutta joku raja sentään. Mies tietää miten rakkaita nämä lelut lapsille ovat niin mikä hänen motiivinsa on heittää ne pois. Mitään valokuviakaan exä ei halua meidän perheestä. Mahtaa lapset joskus miettiä miksei isän luona ole yhtään kuvaa heistä tai yhtään mistään. :(
Kommentit (68)
Ja niinkun sanoin ihmeissäni.
Joo kaikki ei laita lapsien kuvia kirjahyllyyn, mutta varmasti lapsemme joskus ihmettelevät miksei isän luona ole yhtään kuvaa heistä. Ja nämä 2v. kuvat olivat alkuperäiset kuvat, minulla ei ole niistä kopioita joten siksi minua järkytti miksi hän ne roskiin oli pistänyt. Hopeisissa kehyksissä vielä nämä kehykset.
Exä on todella rahapulassakin tällä hetkellä niin miksi hän heittää kristallia roskiin jne.? Kyllä äitini loukkaantuisi jos tietäisi että kaikki hänen ostamansa kirjat yms. exä pistänyt menemään. En minä heittänyt exän äitin joululahjoja roskiin eron yhteydessä en voi sanoa että niitä tarvitsisin, mutta roskiin en kenenkään lahjoja pistä ellei rikki ole mennyt. Ja tämä ei ole exäni tapaista, siksi ihmettelenkin tilannetta.
Ja nämä lelut, siellä oli siis pehmoleluja jotka kainalossa lapsemme vieläkin nukkuvat kun isällään ovat. Nekin oli menossa roskiin. Ei siellä mitään krääsää ollut vaan oikeasti lapsille tärkeitä leluja. Mukana oli myös ikivanhoja lastekirjoja joilla on exällenikin ollut tunnearvoa(ainakin ennen).
Meillä ei ole myöskään miehen etälapsen kuvia seinillä tai leluja. Vierashuoneessa nukkuu ja tavarat liikkuu aina mukana. Tosin ei ole usein meillä n. 3 kertaa vuodessa joten siinä yksi syy miksi ei ole omaa huonetta käytössä. Hankalaa se on. Ehkä miehesi kokee eron lapsista niin raskaaksi että haluaa heittää muistot pois entisestä elämästä ja aloittaa ihan uudelleen.
Eikö miehellesi herää mitään tunteita jos sanot, että etkö muista miten se meidän poika halasi sitä nallea kun pelkäsi mörköjä yöllä tms.
Kuulostaa kyllä siltä, että miehelläsi on kriisi! Säilytä sinä ne lasten tärkeimmät tavarat.. Lapsesi varmasti arvostavat sitten myöhemmin sitä, että olet oikeasti välittänyt heistä!
Miehesi ei huomaa ihastuksissaan, että menneisyyttä ei vaan voi heittää roskiin!!
Ero tulee ennen pitkää tuollaisessa suhteessa, joko uudesta naisesta tai lapsista.. veikkaanpa lapsia..
siis asiallahan on ollut tietenkin uusi nainen. ja mies on niin vätys ettei uskalla " elämänsä naista" vastustaa.
Ymmärrän ap:n huolta.
Vierailija:
Meillä ei ole myöskään miehen etälapsen kuvia seinillä tai leluja. Vierashuoneessa nukkuu ja tavarat liikkuu aina mukana. Tosin ei ole usein meillä n. 3 kertaa vuodessa joten siinä yksi syy miksi ei ole omaa huonetta käytössä. Hankalaa se on. Ehkä miehesi kokee eron lapsista niin raskaaksi että haluaa heittää muistot pois entisestä elämästä ja aloittaa ihan uudelleen.
Miehen voisi pistää kovaa vasten. Kysy haluaako tavata lapsiaan vai tavataanko oikeudessa? Nainenhan voi uhkaamalla tilanteessasi saada tahtonsa läpi. Jos siis mies kuitenkin rakastaa ja haluaa olla lastensa kanssa niin antaa kyllä periksi. Lapset kuitenkin asuvat ja ovat aina sidoksissa äitiinsä enemmän. Ehkä harrastaisin tilanteessasi pientä kiristystä ja vaatisin tapaamista kasvotusten myös uuden tyttöystävän kanssa.
Enkä olisi jättänyt alkuperäisiä valokuvia tai minulle tärkeitä tavaroita exälle (niin kun en jättänytkään).
Jos olisin erotessa tiennyt että kaikki päätyy roskiin niin luuletko että olisin ne sinne jättänyt.
En halua lähteä taistelemaan oikeuteen tälläisistä asioista. Minun pitää nyt vaan ehkä sitten luottaa exääni ja saanhan toki jotain tietoa lapsiltani miten asiat siellä on. Jos alkaa merkkejä näkymään ettei lapset ole tyytyväisiä niin tietysti niihin on puututtava. Olisi kyllä kiva nähdä tämä asunto ja se että onko lapsilla siellä kaikki tarvittava. Siksi exälle paljon jätin lasten leluja ja lasten huonekalut yms. kun tiedän ettei exäni ymmärrä oikein sellaista asioiden päälle, mutta toki tietää mitkä asiat lapsillemme on/oli tärkeitä.
Onko minulla oikeus todellakin vaatia tämän uuden naisen tapaamista? En haluisi lähteä exän kanssa tappelemaan asiasta. Exä selittää asian niin ettei näe tarvetta sille miksi hänen naisensa tulisi minut tavata ja nainen ei sitä halua koska hänellä on jotain henkilökohtaista " vihaa" minua kohtaan. Liittyy kai eroomme ja eron syihin joita uusi nainen ei hyväksy.
Ihmettelen kyllä suuresti.. Ja mahtaako sitten puhua susta pahaa myös teidän lapsille kun ovat siellä, jos kerra vihaa sua? En nyt haluais nostattaa huolta sussa, mutta kyllä mun mielestä sulla on oikeus tietää millasen ihmisen kanssa sun lapset asuu puolet kuukaudesta! Ja meinaako tämä nainen ihan oikeasti asua puolison lasten kanssa hyväksymättä heitä? Jos meinaan hyväksyy, niin kyllähän sillon pitäis esim. joskus kun ovat vanhempia niin kuskailla heitä harrastuksiin, yms. jos mies ei ehdi.. Vaikuttaa nyt hyvin oudolta koko juttu, en hyväksyis muuttoo ennen tapaamista..
Lapset puhuvat kyllä ihan hyvää tästä naisesta eli mitään itkua eivät väännä kun tulee naisesta puhe joten eiköhän tämä nainen ole ihan ystävällisesti heitä kohtaan käyttäytynyt. Oli tuonut tuliaisiakin lapsillemme laivareissultaan jossa siis exäni ei ollut mukana. Haluisin kyllä tavata naisen, mutta tosiaan hän ei näe siihen tarvetta.
Itse koen jotenkin ahdistavana sen etten tiedä millainen huone lapsilla on siellä ja millainen on se ympäristö missä asuvat, en haluisi lähteä tungeksimaankaan toisen " reviirille" !? Exäni on kovin puolustus kannalla kaiken suhteen kun jostain yritän puhua ja kysellä ja ilmoittaa hyvin tomerasti heti että asiat eivät minulle enää kuulu. Tiedän kyllä mitkä asiat kuuluu ja mitkä ei eli en mistään yksityisasioista kysele vaan vain niistä mitkä liittyy lapsiin ja heidän oloonsa siellä.
mitä tavaroita siellä on, millaiset huoneet jne. Aika outoa minusta.
Vierailija:
Mutta tunnethan sinä kai heidän isänsä - ja jos lapset ovat tyytyväisen oloisia...
39
Minä en antaisi lapsiani kenekään muun hoidettavaksi. Tapaamiset vain minun luonani. Taidan olla aikamoinen ilkimys mutta oman kokemukseni mukaan ehkä ero toisesta vanhemmasta on parempi kuin olla joka paikassa ei toivottu vieras.
En ole päättämässä exäni sisustuksesta, mutta ihmettelen kovasti sitä että miten lapset siellä tulee viihtymään kun siellä ei ole juurikaan leluja eikä mitään heille ennestään tuttua.
Siksi en haluisi nyt kärjistää tilannetta tässä, mutta luottamus on vaikeaa ja exän muuttunut käytös hieman pelottaa minua. Tulee epävarma olo kun ei tiedä missä lapset on ja millaisen ihmisen seurassa. Ehkä joku ymmärtää mitä ajan takaa.. Ap
Minusta on häneltä itsekästä ja ajattelematonta käytöstä. Eikä palvele lapsia ainakaan.