Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies haluaa lähteä ulkomaille töihin, niin voiko tosiaan olla niin, että taustalla ei ole mitään muuta...

Vierailija
20.06.2007 |

Eroaikeita tai sellaista... Vuoden pesti kestäisi vähintään...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähtee töihin vuodeksi ulkomaille ja minä lasten kanssa lähen mukaan :-)

Miettikää tätäkin vaihtoehtoa.

Vierailija
2/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se vähän miehen uraa edistää, mutta rahaa ei tule sen enempää.

Että jos kokemuksia haluaa, niin olisihan sekin kokemus, että näkisi oman lapsen kasvun ja kehityksen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdemaasta riippuen vaikka joka viikonloppu.

Vierailija
4/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset luulivat meidän eroavan, kun ilmoitimme että lähden ulkomaille yksin. No, ei siinä eroa tullut, mutta ikävä tuli moneen otteeseen. Ja yhteen palaaminenkin oli yllättävän vaikeaa pitkän eron jälkeen, vaikka näimme toisiamme koko vuoden ajan joka toinen kuukausi.

Lasten kanssa ei sama järjestely ole oikein järkevä. Silloin toinen jää käytännössä yksinhuoltajaksi kotimaahan, ja toinen on vapaalla jalalla ulkomailla. Parisuhteen tulee olla tosi vahva, että kestää tuollaisen. Ja lapsen kannalta järjestely tuntuu kohtuuttomalta, jos motiivina on vain halu päästä ulkomaille ja edistää uraa.

Jos koko perhe ei lähde, niin sitten ei kannata lähteä ollenkaan.

Vierailija
5/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea vain ymmärtää, että mistä se hinku sinne reissuun nyt tuli. Minusta meillä on ollut tähän asti ihan hyvä suhde. En kai muutenkaan olisi lastakaan tehnyt miehen kanssa.

Luulempa vaan, että harvassa on sellaiset liitot, kun meillä, että ulkomaille lähtö on vain ilmoitusasia vaimolle.

Kyllä ihan väistämättä tulee mieleen, että haluaa meistä eroon. Väittää, ettei näin ole, mutta ei osaa kunnolla perustella, miksi on tarpeen lähteä töihin muualle.

Vierailija
6/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ykskin hyvä syy?

Vierailija
7/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mua ei hirveästi kiinnosta rauhanturvaaminen ja mielläni kasvatan lapsen maassa, jossa ei ole levottomuuksia. Siksi saatana.

Vierailija
8/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten niin ette hyötyisi rahallisesti?

Vierailija
9/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika inhottavaa, että vain ilmoittaa lähtevänsä..Enkä itsekään lähtisi levottomaan paikkaan lasten kanssa, vaikka meillä haaveissa onkin ulkomaille muutto..

Vierailija
10/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin vain vähän tuulettaa tunteitani täällä ja saada uusia näkökulmia, ilman että joudun kaikkia asioita täällä selvittämään. miksei se riitä tiedoksi, ettei koko perhe voi lähteä? kai minä nyt olen asiasta varma.

pitääkö seuraavaksi sanoa maa, miehen ammatti, lapsen ikä, meidän asuinkaupunki, että varmasti kaikki tutut tunnistaa?

ja tällä hetkellä kyllä vakaasti tuntuu siltä, että mies keksi tuon vain siksi, että kypsyisin vuoden aikana tilanteeseen niin paljon, että otan eron, eikä miehen tarvi.

Vierailija
11/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ollut myös yk:ssä, mutta minäkin olin mukana. Olemme myös toistamiseen olleet ulkomailla koko perheenä. Miehellä on halu mennä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
12/35 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan suuresti ihmisiä jotka sinne lähtevät.

Nyt sinäkin voit tehdä suuren humanitäärisentyön ja edes auttaa miestäsi lähdössä. Tottakait se vaatii uhrauksia teiltä (mutta vain vuodeksi) . Mieti niitä lapsia ja muita, jotka tarvitsevat näiden ihmisten apua, että he pystyvät edes jonkinlaiseen " normaaliin" elämään.

Mutta missään nimessä tämä ei ole pelkkä ilmoitusasia, vaan perheen pitää päättää tämmöiset asiat yhdessä. Sinne on joku yläikäraja jotka sinne otetaan, alkaako tämä pyykki lähetymään miestäsi, tyyliin nyt tai ei koskaan?

Vierailija
13/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- äidillä oma työ Suomessa. Ei mahdollisuutta vuorotteluvapaaseen tai lähtö voi haitata äidin etenemistä uralla tai paluu työhön voi olla vaikeaa

- äidillä joku koulu tai kurssi kesken

- äidillä sairaus, johon tarvitaan kehittynyttä lääketiedettä jota ei ole kohdemaassa saatavilla

- joku lapsista erityislapsi, joka tarvii hoitopaikkansa antamaa erityishoitoa.

- Isä ei saa riittävästi palkkaa, jotta äiti voisi olla lasten kanssa kotona. Lapset eivät osaa sanaakaan vierasta kieltä eikä heitä siksi tahdota uppo-outoon hoitopaikkaan.

- Turvaverkon puuttuminen. Isän tehdessä pitkää päivää ja mahdollisesti työmatkoja, äidiltä vaaditaan arjesta selviämiseen vieraassa maassa huimasti paljon enemmän voimia kuin Suomessa.

- Uusien tapojen, kielen, maan jne. opettelu voi olla kohtuuttoman vaikeaa, mikäli vain yksi perheenjäsen tahtoo lähteä. Voisiko joku kuvitella tapausta, että äiti tahtoo lähteä ulkomaille edistämään uraa tai tekemään humanitaarista työtä ja isä jättää sen takia oman työnsä ja seuraa perässä kiltisti jäädäkseen puolisolleen koti-isäksi joka hoitaa kaiken muun sillä välin?? Niinpä. ;D

Tässä nyt ne mitkä nopeasti tulivat mieleen, lisää vastaavia on vaikka kuinka paljon. Antaa sinusta typerän kuvan, jos et itse pysty keksimään yhtään vaan kyselet että Miksette muka voi lähteä?

Vierailija
14/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyt ap:n tapaukseen ottamatta kantaa.

Siis yleensähän täällä on niin, että nainen ei " voi mitenkään juuri nyt lähteä" ja se tarkottaa just sitä, ettei halua, uskalla tai on joku juttu kesken (jota kuitenkin voisi jatkaa myöhemmin tai etänä). Ulkomaanvuosi tai pari tuo niin paljon korvaamatonta kokemusta, että antaa moniin verron takas sen, että joltain kurssilta valmistuukin vähän myöhemmin.

Ap:lle, aika outo tapa sitten miehelläsi ilmottaa, että haluaa erota??!!

Vierailija
15/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vakityö täällä ja olen raskaana, mutta silti ajattelin lähteä mukaan. Suomeen toki tulisin takaisin raskauden loppuvaiheessa ja toki voisin synnyttää siellä ulkomaillakin koska on kuitenkin länsimainen valtio. En itse näe tässä mitään ongelmaa,muut tuntuvat hermoilevan minunkin puolestani liikaa....

Vierailija
16/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi rauhaa turvaamaan, jos se sinne haluaa. Lomat pyörii hienosti nykyisin, ja kokemus on takuulla antoisa molemmin puolin. Oma mies on ollut 2 kertaa alhaalla ja meillä se ainakin lujitti suhdetta entisestään. Yhteydenpito sujuu hyvin sähköpostien, chatin ja puhelimen kautta. Omani pääsi lomille 4 viikon välein ja kävin itse siellä kerran lomailemassa. Auto ajettiin yhdessä sitten ylös. Hienot muistot jäi molemmille. Ja kyllä sinne moni vei perheensäkin mukanaan, myös lapset. Itse lähden seuraavalle keikalle mukaan:)

Vierailija
17/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo olisi suurimmalle osalle aivan ehdoton EI-tilanne, eli että olisi " mahdotonta" lähteä! (Onnea päätöksestäsi! Hauskaa ulkomaanaikaa, saat varmasti paljon kokemuksia!!)

Eli ei kannata hermostua jos joku nyt ihmettelee miksei ap voi lähteä. Ihmiset kuvailee " mahdottoman tilanteen" niin eri tavalla.

terv. 20

Vierailija
18/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtänyt että armeijan kantahenkilökunnalle se on arvokasta kokemusta.

On monia ammatteja joissa vaimo ja lapset on kotona kun mies ulkomaankomennuksella. Se on työtä, ei keino erota. Minusta asenteesi ei ole kypsä. Ei kyllä miehenkään, mutta onko hän ottanut asiaa puheeksi ja olet sanonut ei? Eli hän tiesi että et taatusti suostu keskustelemallakaan.

Jos minä saisin elämäni paikan niin voisi tulla kiusaus vain ottaa se ja ilmoittaa vasta sitten.

Vierailija
19/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei vain sanonut Ettei Halua lähteä, sehän on eri kuin ei voi lähteä.

Vierailija
20/35 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tuotua teille uuden verovapaan auton (= hinta 1/2 siitä mitä autot maksaa uutena Suomessa!). Eli saisitte auton, mihin teillä todennäköisesti ei koskaan olisi Suomessa varaa. Sillä on sitten hyvä ajella vaikka 10 vuotta. Me ostettiin myös ulkomailta auto, sen hinta Suomessa uuten 80 tuhatta euroa ja me maksettiin 35 tuhatta. Arvaa olisko ostettu sitä koskaan Suomesta? Ja on kieltämättä kiva ajaa kunnollisella autolla, joka on vielä turvallinenkin.

Lisäksi rauhanturvaajat saavat ilmaisen ylläpidon eli ruuan, vaatteet, asunnon eli se kulu on teiltä pois ja miehen nettopalkka kasvaa. Lisäksi hän saa tuotua teille verovapaana kaikki mahdollisen elektroniikan, mitä tuskin koskaan Suomesta raaskisitte ostaa. Ja YK maksaa lennot hänelle kotimaahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan