Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yksittäinen mies voi tehdä?

Vierailija
01.04.2021 |

Jotta naisilla olisi turvallisempaa?

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo keino on lopettaa naisten pelon ja ikävien kokemusten vähättely.

Vierailija
2/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole vähätellyt sellaisia?

-Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla ihan tavallisesti.

Vierailija
4/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkaa nasseksi tietty.

Vierailija
5/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttua tiukasti ja välittömästi naisten ahdisteluun sanallisesti, jos sellaista omin silmin todistaa.

Vierailija
6/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttua tiukasti ja välittömästi naisten ahdisteluun sanallisesti, jos sellaista omin silmin todistaa.

Puuttuko naiset kollektiivina, jos nainen ahdistelee miestä? 

Vierailija
7/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Esim tällä foorumilla on paljon työsarkaa siinä että sanoo lopettakaa kun palstamiehet sitä vähätelyä harjoittaa. Ja sanon tämän ihan tosissani. Niistä ketjuista vaan puuttuu se normaalien miesten ääni joka sanoisi että nyt tyypit riittää. Täällä joka päivä riehuu nainen tehtailemassa ketjuja poika lapsiin liittyen ja palstanaiset on ristineet sen hulluksi ja osa repii pelihousujaan että saisi sen lopettamaan. Samaan aikaan mies 39 v kirjoittaa päivittäin väkivaltafantasioita naisista - ja miesten puolelta syvä hiljaisuus.

Vierailija
8/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tätäkään ketjua ei kirjoitettu tosissaan vaan siksi että miehet pääsisivät harjoittamaan henkistä väkivaltaa. On se niin surullista.

Vierailija
9/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Esim tällä foorumilla on paljon työsarkaa siinä että sanoo lopettakaa kun palstamiehet sitä vähätelyä harjoittaa. Ja sanon tämän ihan tosissani. Niistä ketjuista vaan puuttuu se normaalien miesten ääni joka sanoisi että nyt tyypit riittää. Täällä joka päivä riehuu nainen tehtailemassa ketjuja poika lapsiin liittyen ja palstanaiset on ristineet sen hulluksi ja osa repii pelihousujaan että saisi sen lopettamaan. Samaan aikaan mies 39 v kirjoittaa päivittäin väkivaltafantasioita naisista - ja miesten puolelta syvä hiljaisuus.

Höpsis. Et sinä tiedä kirjoittajien sukupuolia. Kyllä minä ainakin välillä huvittelen kuittailemalla kilttiksille. En erikseen julista olevani mies, koska ei sillä ole asian kannalta mitään merkitystä.

Vierailija
10/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihme, että näin kysytään, että mies on oikeasti (ilmeisesti) kiinnostunut siitä, että olisi turvallisempaa, eikä ole ensimmäisenä sheimaamassa taikka syyllistämässä naisia tai tekemässä koko jutusta naurettavaa, kun kohteena ei ole miehet. 

Minua ilahduttaa ihan jo tämän tietäminen, että on miehiä (tosin harvassa, ehkä 5%ia miehistä, onko sekin yläkanttiin) jotka ajattelevat näin.

Toisin sanoen sekin on avuksi, että mies suhtautuu näihin aiheisiin joissa naiset on uhreina, niin silleen että hän ei ole naisia nolaamassa tai aihetta mitätöimässä - hän tuottaa jo suhtautumisellaan turvallisuutta. 

Vierailija
11/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Mistä näet kirjoittajien sukupuolet? Mitä olet mieltä palstan julkkisnaisten haukkumisesta? -eri 

Vierailija
12/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naiset aikovat tehdä jotta miehillä olisi turvallisempaa?

Enemmistö väkivallan uhreista etenkin julkisilla paikoilla on miehiä.

(ja ei, se ei muuta asiaa jos pahoinpitelijä oli mies, väkivalta ei muutu kivuttomammaksi jos pahoinpitelijä edustaa samaa sukupuolta)

Vierailija
13/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihme, että näin kysytään, että mies on oikeasti (ilmeisesti) kiinnostunut siitä, että olisi turvallisempaa, eikä ole ensimmäisenä sheimaamassa taikka syyllistämässä naisia tai tekemässä koko jutusta naurettavaa, kun kohteena ei ole miehet. 

Minua ilahduttaa ihan jo tämän tietäminen, että on miehiä (tosin harvassa, ehkä 5%ia miehistä, onko sekin yläkanttiin) jotka ajattelevat näin.

Toisin sanoen sekin on avuksi, että mies suhtautuu näihin aiheisiin joissa naiset on uhreina, niin silleen että hän ei ole naisia nolaamassa tai aihetta mitätöimässä - hän tuottaa jo suhtautumisellaan turvallisuutta. 

Melkoisen asenteellinen näkemys 

Vierailija
14/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(ja ei, se ei muuta asiaa jos pahoinpitelijä oli mies, väkivalta ei muutu kivuttomammaksi jos pahoinpitelijä edustaa samaa sukupuolta)

Tämä on just sitä vähättelyä että ollaan ihan että whatabout. Onko täällä jossain naiset antaneet ymmärtää ettei miehillä ole oikeutta pelätä väkivaltaa, no ei.

Vierailija
15/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt viittaat tapauksiin jossa naiset pelkää liikkua illalla yksin niin itse olen esim baarista kotiin kävellessä kävellyt tuntemattomien miesten kanssa. Nämä ei ole mitenkään väkisin lyöttäytynyt seuraan vaan kohteliaasti tervehtynyt ja vaihtunut siinä muutaman muun sanan niin että alettu jatkaa matkaa yhdessä.

En ole pelännyt vaan nämä ovat ihan vaan käytöksellään olleet turvallisia. Jos ei tee mieli jutella tuntemattomille öisin niin ei siinä mitään tarvitse sitten tehdä.

Jos on naisia kavereina niin miespuoleiset kaverit, jotka asuu löhellä, ovat myös toisinaan minua saattaneet. Jos ei sitäkään huvita tehdä niin ei siinä mitään. Et sinä niille naisille pelottava olisikaan.

Vierailija
16/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just sitä vähättelyä että ollaan ihan että whatabout. Onko täällä jossain naiset antaneet ymmärtää ettei miehillä ole oikeutta pelätä väkivaltaa, no ei.

On monessakin ketjussa. Itse tosin olen sitä mieltä, että pelkääminen ei ole mikään saavutus eikä oikeuta mihinkään erityiskohteluun.

-Eri

Vierailija
17/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Jos tarjoudut saattamaan naisen työpäivän jälkeen kotiin, nii sit olevinaan piät naisia heikkona. Paras olis varmaa pysyy kotona ja jos nainen tulee vastaan kadulla, nii kääntyy ympäri, nii ei tuu käveltyy naisen ohi ja oltuu potentiaalinen uhka.

Vierailija
18/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisikin olla hämyketju. Tarkoitus taitaa sittenkin olla naisten sheimaamisessa ja koko homman mitätöimisessä. 

Joillekin näillä asioilla on väliä, mutta vänkkäysmiehille nämä ovat vain vänkkäyssotia. 

Turvatkaa itsenne naiset, miehistä ei ole ritaroimaan. Me heikommat ollaan ritareita. 

Vierailija
19/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monessakin ketjussa. Itse tosin olen sitä mieltä, että pelkääminen ei ole mikään saavutus eikä oikeuta mihinkään erityiskohteluun.

-Eri

Onko kukaan pyytänyt erityiskohtelua? Ei.

Kysyikö joku mitä itse voisi tehdä? Kyllä.

Ja siihen vastattiin että vähättelyn lopettaminen on yksi. Sitten sinä ryntäät puolustamaan puolustelemaan sitä ettei haluta puhua aiheesta eli vähätellä.

Vierailija
20/122 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri[/quote No se on tullut selväksi. Jos minä tietäisin että joku ihminen pelkää minua, tekisin kaikkeni käyttäytyäkseni niin ettei hänen tarvitse pelätä. Harvoin on niin tulenpalava kiire esim ettei ole aikaa antaa toiselle tilaa ja hajurakoa. Mutta joo, on tullut harvinaisen selväksi että miehiltä on tällaista turha odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän