***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Uusi aamu ja uudet kujee - tuleekohan tänään vauvauutisia?! :)
Me ei olla vieläkään ostettu itkuhälyä...En tiiä sitten ostetaanko ollenkaan vai pärjätäänkö ilman?! Oon mie niitä kyllä katellu, mutta koskaan ei oo matkaan sellanen kaupasta lähtenyt. Rakenteilla oleva kotimme on ns. maaseudun rauhassa ja uskoisin siellä kuulevani vauvan itkun herkemmin, ko kaupungissa (jossa vielä toistaiseksi asumme), mutta pitää nyt katella vielä...Ai juu ja Sandelle onnea uuteen kotiin :)
Eilinen ilta/yö menikin miettiessä synnytystä (taas kerran) kun kaveri ilmoitti vauvauutisia heän perheen osalta. Olen erittäin onnellinen heän puolestaan, mutta meinaa vissiin taas pieni pelko nostaa päätänsä, vaikka Fiikuksen kertomakin oli niin seesteinen ja lämmin...Huh huh, miten tästä eestakasin jaappaamisesta pääsee irti? Välistä iskee paniikkia ja välistä oisin valmis vaikka heti synnyttämään...Jelppivä!!!
Ja jälleen kerran heräsin yöllä menkkajomotuksiin ja aamulla supisteli (supistelee edelleen), joista sitten nousee satavarmasti suuret toiveet, mutta pakko pitää nyt pää kylmänä, vaikka jomotus on suurempaa, ko aikasemmin. Tää on mun mielestä henkisesti raskasta, ko ensin toivoo lähtöä ja sitten kohta pettyy....Ja ko ite ainakin oon luonteeltani niiiiiin kärsimätön, nii se ei oikein auta tilannetta ;)
Jahhans, pitää alkaa valmistautuun neuvolaa varten...
AJ 37+6
Aamuinen neuvola takana ja pikkupoika onneksi päätti pistää pään takaisin alas. Kaikki tosi mallikkaasti: painoa tullut alusta 10 kg, rr 115/83, Hb 130, sf 33 (kolmatta viikkoa jo peräkkäin eli käyrällä tultu yläkäyrältä keskikäyrälle) ja syke 125.
Mun mieli taas rauhoittui takaisin, kun pää on alaspäin. Jotenkin en tuota " tavallista" synnytystä osaa jännittää ollenkaan. Sen sijaan joku perätilasynnytys tai leikkaus ei nyt oikein nappais, tietty sillä mennään mitä eteen tulee. Tämäkin nla täti oli sitä mieltä, että kunhan lähtee tulemaan, niin rauhallisesti, mutta reippaasti sairaalaan.
Rintapumpuistakin olitte puhuneet, mulla oli esikoisen kanssa ostettuna Aventin Isis ja myin sen sitten käyttämättömänä, mutta niin paljon hyvää olen tuosta pumpusta kuullut että hommasin sen tällä kertaa myös. Keskellä yötä kun ei saa apteekista (mansku 96 on onneksi 24h auki, jos jotain tarvetta tulee) taida saada kuin Ainun pumppuja.
Niin ja itkuhälyttimistä. Ainakaan esikoisen kanssa en tarvinnut ja nytkin meinasin olla ilman. Kerrostalossa kun tuo tarve lienee aika olematonta.
S@nde: Joo, ei varmaankaan oo herkkkua muuttaa ison masun kanssa! Onnea uuteen kotiin =)
AJ: mitenkähän minusta tuntuu, että jään tänne yksin kirjoittelemaan, kun kaikilla muilla supistelee jne, sinullakin viikkoja paljon vähemmän kuin täällä ja missäs ne minun supparit..?! Että niin sitä vain etuillaan ;)
Vaan silloinhan ne pikkuiset syntyvät, kun syntyvät, ei siinä odottaja paljoa mahda.
Melba: Kiva, että neuvolakuulumiset olivat hyviä =) Nyt vain rauhallisin mielin odottelet h-hetkeä! Pidän peukkuja, että poika on kiltti ja piptään päänsä alas päin.
Itkuhälyttimestä... Me asutaan kans kerrostalossa eikä me hälytintä oltais ostettu, mutta mun kotoota löytyi joku mallia isoisä -oleva vehje, jota vois kokeilla joskus... Lähinnä sitten, kun tulee viileempi ja pitää tota parvekkeen ovea pitää kiinni ja sitten kun laps on isompi.. Jos toi vehje nyt toimiikaan, vielä en oo ehtinyt testata ja nyt kesänukutusten aikaan voi sitä oveakin pitää auki.
Täällä on kyllä niin hiljaista nykyään.. Kaikki vissiin jo tositoimissa.. Tsemppiä kovasti sinne pakertajille! Ja kuulumisia kehiin =)
Illalla kävi taas sellainen möngerrys mahassa, että tuli taas se haikeus siitä, että kohta sitä ei enää tunne.. Mutta supistuksia..?! No eipä! Eikä mitään muutakaan.
Tänään lähdetään ruuhkan rauhoituttua sinne maalle, jos siihen mennessä ei synny =) Oikeestaan " hankalin" tilanne siellä maalla ollessa olis oikeestaan vaan se, että vedet menis ja tarttis suhteellisen nopeasti tulla sairaalaan, josta sitten kuitenkin pistettäis kotiin odottelemaan.. Mutta tosiaan ei se matka sinällään kauhistuta, kun osalla on sairaalaan kotootakin tosiaan pisempikin matka.
Tietty jos siellä alkaa tapahtua, niin on yleisöä enemmän, kun on omat vanhemmat, ja sisko avokkinsa kanssa: tietyllä tavalla se yksin oleminen olis kivampaa siinä vaiheessa. Ja sais pisempään olla kotosalla. Tietty meidän kannattanee ajoissa lähteä sieltä maalta kaupunkiin ajelemaan, mutta voihaan sitä kotiin ensin tulla odottelemaan.
Kohta on pyykkikone saanut urakkansa valmiiksi, jahka saan pyykit kuivamaan, lähden kävelylle. Sitten täytyy vähän siivoilla, että jäis siistiin kuntoon kämppä poissaolon ajaksi ja täytyypi niitä tuttupullojakin pestä/desinfioida.
Kuutar ja E-L. 39+2
Ei ollut neuvolassa mitään. Kaikki oli kunnossa ja hyvin. Sf-mitta tosin viikossa kasvanut 31:stä nyt 34, mutta taisi johtua lapsen asennosta. Kiinnittynyt on ja tosi alhaalla, th epäili että saattaisi vaikka kohta puoliin lähteä ulkoutumaan - toivottavasti.
Viikon päästä sitten naapurikaupungin neuvolaan jos sitä ennen ei synny.
Yöllä taas supisteli hetken kivualiaasti, mutta loppui kuten edellisinäkin päivinä. Jotenkin ei edes osaa odottaa, että jotain oikeasti alkaisi tapahtumaan.
Eilen sain vihdoin esikoisen vaatteet siirretty kaappiin ja vauvan vaatteet hoitopöydän laatikoihin. Kylläpä näyttivät pieniltä ja iski jo hieman epäusko, että onko niitä tarpeeksi. Mies kyllä lohdutti ettei kesällä vaatteita paljon tarvikkaan. Esikoinen syntynyt joulukuussa, joten meillä tuppaa olemaan aika paljon pieniä talvivaatteita.
Jatkoja
J
Täällä herätty koviin menkkajomotuksiin...Mies kiikutti lämmintä kaurapussia makkariin, sitä pidin alaselällä ja vatsalla ennen kuin nousin edes ylös. Edelleen koko lantiota särkee, kipeimmin häntäluulla ja häpyluulla tuntuu. Alavatsaa vihloo välillä myös. Kiva jos koko jussin tällästä...Vessassa paperiin taas tuli limalöllerö, mut edelleen suht kirkasta. Et oisko vaan sitkeempää valkovuotoo.
Pitäs vissiin mennä lämmittelee kaurapussii...Palailen myöhemmin.
Peetta 38+6
Miten te kaikki jo meinaatte olla lähdössä synnyttämään? Mulla on vahva tunne, että tämä on mahassa vielä pitkälle heinäkuuhun. Minä vaan olen myös jokseenkin kärsimätöntä sorttia, joten odottelu ei ole mun bravuurilajini. Ja kun ottaa huomioon, että meillä ei tosiaan ole yksikään vielä la:han asti mahassa ollut, niin yliaikaisuus olis mulle kyllä ihan uusi aluevaltaus :) Mutta toisaalta, ainakin tuon juhannuksen (ruuhka?) ajan voisin vielä kotona olla.
Itkuhälytin löytyy meiltä Philipsin malli ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Ainoastaan viimeksi, kun asuttiin vielä sellaisella alueella, että talot oli kovin lähellä toisiaan ja vauvoja vähän joka tönössä, niin välillä sai olla tarkkana, mitä puhui avoimen hälyttimen äärellä. Saattoi muuten myös naapuri kuulla omat jutut. Minäkin kerran kuuntelin, kuinka yksi isä lauloi lapselle " joka ilta, kun lamppu sammuu..." :) Mutta taajuutta vaihtamalla pystyy tuotakin ongelmaa poistamaan.
Rintapumpun hankin nyt sellaisen Ainun mallin, jota voi käyttää sekä käsin että sähköisesti. Entisen pumpun merkkiä en edes muista, mutta se oli mielettömän hyvä käsikäyttöiseksi. Siitä vaan oli jo aika ajanut ohi, joten uusi oli ostettava.
AJ, joko posti on kulkenut?
S@ndelle tsempit muuton loppuun viemiseen. Mullakin siis kokemus tuosta viimeisillään muuttamisesta, eikä se tosiaan herkkua ollut.
Nyt jos lähtis suunnittelemaan päivän ruokaa. Palailemisiin!
Misti rv 37+6
... joo, ei todellakaan päästä lähtemään mihinkään. Illan supistelut loppui kuin seinään taas kun sänkyyn asti pääsi. Sanoinkin miehelle aamulla, että tää jätkä on niin pirun laiska ja rakastaa yöuniaan ettei se yöllä synny. Nytkin sitten puolenyön jälkeen nukkui aamukymmeneen asti, ei edes vessassa pistänyt käymään yöllä. Hengissä sentään on kun jo kolmatta hikkaa tässä tunnustellaan tälle aamulle.
Me päätettiin jäädä jussiksi kotiin, meidän mökiltä kun ajaa tuohon kätilöopistolle sen kaksi ja puoli tuntia, niin ei viitsi niin pitkälle enää lähteä. Ja edelleen toivon ettei tarvisi koko jussia kotona viettää vaan pääsisiä laitokselle köllöttelemään jussiksi. Mutta taitaa jäädä toiveen tasolle. Lupasin kyllä miehelle, että koko jussi harrastetaan s:ää ihan varmuuden vuoksi ja saunaankin haluan huomenna, mies kun ei ole antanut kun se ei halua että syntyy ennen jussia.
Mullehan sanottiin jo viime maanantaina neuvolassa sama kun jippiille oli sanottu tänään. Ja tämän viikon tiistaina sanoi taas. No tuolla sisässä se on, joten ei kannata sunkaan hirveesti huolehtia =)
Peetan oireet kuulostaa kyllä lupaavilta. Oisitkohan seuraava joka lähtee täältä...
Mä lähden kattelemaan eilistä Sinkkuelämää nauhalta ja odottelemaan että poika saa taas hikkansa aisoihin.
-E-
Uusi päivä, uudet kujeet. Täällä on nukkua tuhistu taas yhteentoista asti yhdellä pissakäynnillä. Eli ei vauveli ainakaan ihan heti oo tulossa maailmaan. Eli kuutar, kyllä minä ainakin loppupeleissä pidän sulle seuraa täällä! Voihan se olla, että sullakin yhtäkkiä menee vedet. Mut toivotaan kuitenkin, että saat ensiksi mökkeillä rauhassa!
Saisinpa minäkin... Meidän mökki on Savitaipaleella (Mikkelin ja Lappeenrannan välissä), joten täältä Oulusta tulee hiukkasen liian pitkä matka sinne. Muuten kyllä pystyisi istumaan autossa ja kaikkea, mutta pelottaa tosiaan se vesien meno vaikka kesken matkan. Ja sehän tässä masentaakin, jos sitten oikeasti menee esim 2-3vko yli, niin oisi voinut lähteä mökillekin ihan rauhassa. Kaipaan niin rantasaunaan ja rantakallioille nuotion ääreen istumaan. Nyt täytyy jäädä kaupunkiin. Mennään veljen perheen luo grillailemaan. Sielläkin veljen vaimo raskaana.
Hyvä melba että vaavi oli päättänyt kääntyä pääalaspäin! Toivottavasti pysyy! S@ndelle valtavasti onnea uuteen kotiin! Sitkeä sissi oot kun muutitkin vielä!
Peetalla se taitaa sitten olla kohta jo menoa. Kuulostaa kyllä siltä, että sulla on ihan luvattoman kauan ollut jo tuota oiretta. Että varmasti tuntuu siltä, että sais alkaa jo tapahtumaan! Ja alkaahan se varmasti ihan pian. Ainakin aikasemmin kuin täällä, jossa ei oireen oiretta. Misti, ei kai tämä teidän beibekään tee poikkeusta ja menis yli...? No, tutkimattomat ovat vauvojen tiet. Toivottavasti ei nyt vallan täällä hiljene.
Mekään ei itkaria laiteta kun asutaan rivitalokaksiossa ja jos pienen laittaa takapihallekin nukkumaan, niin kuulee aivan varmasti jos jättää ikkunan auki. Ostetaan sitten jos tarvetta tulee. Ja jos me nyt jossain vaiheessa muutetaan siihen isompaan... Tää on vähän tällasta säätämistä kun ei välttämättä edes tarvitse muuttaa, jos parin vuoden jälkeen miehen valmistuttua muutetaan kuitenkin johonkin vähän etelämmäs Suomeen. Saa nähdä. Ois kiva ettei ois niin pitkä matka mökille eikä mun siskon perheen luo.
Odottavan aika on pitkä, tsempit ja voimaterkut kaikille!
-Veruska 38+5 & Sirriäinen-
Fiikukselle ja pesueelle paljon onnea pojan johdosta.;) Tännepä ei ihmeempiä,vaik eilen illalla vauva kyl anto ekat merkit lähestyvästä synnytyksestä. Ensimmäiset kivuliaat supparit ja kuinkas muuten ku saunan jälkeen. Yö meni rauhallisesti ja nyt ei mitään tuntemuksia joten jussina saa kotona olla ja hyvä niin. Taidan tehdä Mistille seuraa ja olla täällä pitkälle heinäkuulle.:) Päivän jatkoja,palailemisiin..
Jee, kotona ollaan.. Voisin hakata päätä seinään.
Tarinoin:
Mentiin eilen, oltiin salissa 7 jälkeen aamulla. Sanoin että vettä meni äsken vähäsen suihkussa (klo 6 tasan) ja vielä ei oo tuska lainkaan sietämätön, mutta tultiin niiden vesien takia.. Noh, saliin mentiin käyrille, Panun sydänäänet hyvät, todella kireet ja kipeet hyvät supparit, 3-4min välillä. Liikuin ja kävin suihkussa, helpotti tosi paljon, supistukset jatkui silti hyvänä. Kaikki siis ookoo.. Tosin toistelin koko ajan että vielä tää peruuntuu, en voi uskoa että nyt oikeesti ollaan tositoimissa. Kätilö naureskeli, että ei sua mihinkään enää lasketa, ja lapsi tästä tulee. Oli tosi mukava muutenkin.
No, kätilö ei oikein tykänny kun 6 h päästä supparit oli tulisimmillaan, mutta kohdunsuu edelleen sormelle auki, kuten siitä toissapäivänä siellä ä-polillakin.. Yritti tikul sit tietty saada lapsivesinäytettä, kun alkoi epäillä että onko sitä mennyt. No, vedethän meni kuudelta aamulla, ja kahdelta ottin sen pumpulipuikkotestin, eikä siinä mitään näkynyt. Osastolle siis, etten turhaan salia varaa..
Siinä ne supparitkin loppui. Ajattelin jo että EI VOI olla totta.. No, oli kuitenkin. Pakko oli sinne yöksi jäädä kuitenkin. Olin ihan kuoleman väsynyt, edellisenä yönä nukkunut 1 h jne.. Illasta nukuin siellä 2,5 h ja aamuyöstä 4h.
Tänään sitten pikkareissa oli vähän nestettä koko ajan, kirkasta, hajutonta, ihan kun olis vessitippoja, ei valkovuotoa tullut eilisen jälkeen. Sanoin tästäkin lääkärille, ja sain säälivän katseen ja selityksen että " he kaikki ymmärtää, että olen kyllästynyt jo oottamaan ja haluaisin varmasti jo vauvan syliin, mutta kyllä asiat nyt etenee omalla painollaan ja pitää vaan odotella, sitten kolmen viikon päästä voidaan harkita käynnistelyä.."
Eli. Olin siis vaan kärsimätön teini joka ei jaksa enää odottaa, valehtelee lapsivesistä ja toivoo käynnistystä. Toista lapsivesitestiä en saanut.
Nyt odottelen pelko perseessä kotona, tihkuttelee nestettä koko ajan, pelottaa että tulee tulehdus. En tosiaan sairaalassa ollut hiljaa asiasta, vaan kärsivällisesti yritin vaatia edes testiä, mies yritti myös koska hänestä tää on käsittämätöntä, mutta ei, voit mennä nyt kotiin ja tulehan sitten kun on niitä oikeita supistuksia. Helvetin oikeelta tuntu eilen noin 8 tuntia..
Nyt alan itkee turhautumista pois ja luen juttunne, moni varmaan jo lähtenytkin, onnea matkaan! Enpä olis ITSEKKÄÄN enää uskonut, että tuun takasin.
Seuraavan kerran menen sairaalaan kun pää näkyy..
Alli, päätinpä kokeilla samaa s:ää, kun kerran sulla noin tehosi. Kävin päivälöylyssä ja nyt tarkkailen tilannetta:)
AJ, kuulostaa kovin tutulta tuo eestaasvekslaaminen; hirvee hinku saada jotain tapahtumaan ja samalla pelko, että entä jos oikeesti nyt tulis lähtö. Se ois menoo sit. Mies on ihan yhtä tulisilla, ketuttaa kun ei tiiä, alkaako loma juhannuksesta vai pitääkö mennä maanantaina hommiin. Siis jos ei kesälomapäiviään siirrä tähän päähän.
Nyt taidan reippailla cittariin oikein vatsa täristen ja kantaa juhannuslimpat ihan ite kotiin. Joskohan sit..
claudiina
Ihan ensiksi lämpimät onnittelut Fiikukselle pojan johdosta! Ihanaa, että teillä meni kaikki hyvin!
USKOMATONTA, että Pals lähetetään kotiin vaikka lapsivettä jo tulee?!? Toivottavasti pian alkavat tositoimet! Koita jaksaa!
Kiitokset Beserolle, Ellulle ja Nikille vastauksesta tuttipullokysymykseen. Luulen, että yritän kuitenkin keitellä kaikki jo nyt, minullahan on kamalasti aikaa :(, ja huuhdon sitten kun vaavi tulee. Kun ei ole yhtään hajua, mitä sitten jaksaa.
Liikkeiden laskennasta vielä Nikille (ja muillekin), että mä en edes koskaan ole saanut minkäänlaista ohjetta liikkeiden seurantaan neuvolasta! Mun tapauksessa on tosin ehkä hyväkin, kun hän liikkuu niin vähän. Olen Nikin tavoin tyytyväinen, kun edes ne muutamat kyljen käännähdykset päivässä tulevat. Olen kyllä kuullut näistä 10 liikettä tunnissa ja muista, ja kyllä niitä toki joskus tuleekin, iltaisin vauva saattaa innostua jumppailemaan. Olen kuitenkin oman mielenrauhani vuoksi tyytynyt vain seuraamaan, että joka päivä tuntuu edes jotakin. - Se kummallinen väristely on muuten vihdoin lakannut, taisi sittenkin liittyä johonkin vauvan keskushermoston kehitykseen kuten joku jossain toisessa pinossa joskus arveli.
Veruska, meillä on aika samansuuntaiset ruokavaliot! Syön tosin myös joskus lihaakin, mutta vain riistaa tai luomulihaa, en mitään häkissä kasvatettua. Kiva, että saat sen ravitsemusterapeutin, varmasti tulee itselle varmempi olo. Hienoa, että sinuun on myös suhtauduttu neuvolassa hyvin. Itse en edes viitsinyt alkaa selitellä mitään vaan sanoin vain terkalle syöväni sekaruokaa (ja totuuden nimessä olenkin raskausaikana syönyt enemmän lihaa kuin tavallisesti). Olen kuullut sen verran kavereilta juttuja nuivasta suhtautumisesta yms.
Ellu, mulla on joku Medela-merkkinen rintapumppu, ei kyllä hajuakaan onko hyvä vai huono, ostin kun myyjä suositteli. Maksoi 29 e. Ihan käsikäyttöinen on, heiltä saa kuulemma vuokrata sähkökäyttöisen jos maitoa saa pumpata niin usein ettei käsipelillä pärjää. Kerron käyttökokemukset sitten joskus :)! Besero, meillä ei ole itkuhälytintä; on niin pieni peruuta sisään -kämppä, ettei täällä varmaan tarvita... Kuutar, minäkin ostin sen tuttipullotelineen! Maksoi 4 euroa, niin ajattelin, että menköön samaan konkurssiin sitten. Toivottavasti ei osoittaudu ihan turhaksi laitokseksi, ei hinnan takia vaan koska yritän periaatteellisista syistä olla kokoilematta turhaa krääsää.
AJ:lle ja Jiipille jaksuja eläinmaailmaan. Hienoa, että Koalalla kaikki hyvin ja tuli vihreää valoa tavalliselle alatiesynnytykselle. (Ainakin) Melballa, Mistillä, Allilla ja Jouturilla hyviä neuvolakuulumisia, kiva juttu! Peetta ja muut, minua myös rasittavat lasketun ajan kysymiset. Olen yrittänyt välttää sanomasta tarkkaa päivää, kun sitten saa sen päivän jälkeen kuulla niitä vieläkösinäoletyhtenäkapppaleenaeikössenpitänyttullajo, mutta kun ihmiset ovat niin uteliaita... Kohta alan valehdella ;).
Claudiina, meilläkään eivät nimiehdotukset kohtaa yhtään, ja me olemme siis olleet yhdessä 13 vuotta... Olemme toistaiseksi jättäneet keskustelun aiheesta ja palaamme kunhan on edes nähty, kumpaa sukupuolta tämä pieni peikonpoikanen on. Löllöriinille jaksamista suppareiden kanssa, eivätköhän nekin vielä tositoimiksi muutu ;), ja S@ndelle jaksamista muuton keskelle. Toivottavasti Misti pääsee kerrankin kokemaan yliaikaisuuden, etten minä jää tänne niin aikaisin yksin :). Ei vaan, tämä oli huulenheittoa, ei se odottelukaan kivaa ole.
(.) Matkailusta oli ollut kovasti juttua. Me lähdemme vielä tänään mökille, tosin sieltä ei ole Helsinkiin kuin runsaan 1,5 tunnin ajomatka, ja minulla nyt vasta onkin 36 viikkoa. Mutta, houkuttaisi vielä lähteä käymään appivanhempienkin mökillä ensi viikonloppuna ja he asuvat siis Virossa. Minulla ei ole mitään viitteitä siitä, että synnytys olisi lähelläkään, ja olen itsekin viihtynyt aikoinani kohdussa 2 vkoa yli la:n, joten mietin, uskaltaisiko sittenkin? Täytyy kysyä, kun on lääkäri ensi viikolla. Sinänsä Virossa synnyttämistä en pelkää, hyviä sairaaloita on sielläkin ja kieltäkin puhun kuin alkuasukas, hankalaa vain olisi kun kaikki vauvan kamat on täällä ym. Pitää nyt vielä miettiä.
Lähdemme kohtapuoleen kohti mökkiä. Jos sisko ottaa koneensa mukaan, pääsen nettiin juhannuksenakin, mutta varuiksi jo nyt hyvää jussia kaikille! Palaan mökiltä vasta ensi viikon alkupuolella, joten en voi luvata aloittaa ensi viikon pinoa, mutta tässä kuitenkin vielä kerran päivitetty lista, kun on taas tullut uusia listaimmeisiä ja syntyneitä. Tästä saapi pohjan, ken haluaa jatkaa päivittämistä (Senniina ja Miiu vaikuttavat tosiaan menneen; voidaan varmaan jatkella tätä hommaa vähän yhteispelinä).
t. perässähiihtäjä-Tassu & ¿Siiseli¿
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 22.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
Hei kiva, kun S@ndekin on taas päässyt kehiin - ja onnea uuteen kotiin! En ihmettele, ettei sulla ihan heti riittänyt puhtia vastailla ja kertoilla kuulumisia, kun mä käyn täällä useamman kerran päivässä ja unohdan siitä huolimatta kommentoida. Nyt loppua kohti ollaan kovasti aktivoiduttu kertoilemaan kuulumisia. Tää on parempi kuin puhelin, koska voipi kirjoitella/lueskella kuulumisia sillon, kun itselle parhaiten sopii...
Lueskelin tuossa meiän listaakin ja totesin pudonneeni kelkasta. Kaikki mua ennen olevat on jo tositoimissa ja muutama mun jälkeenkin on jo käärönsä hakenut. Mites muuten S@ri@ ja Besero, yleensä aktiivikirjoittajia, nyt en muista lukeneeni mitään heistä pitkään aikaan...?
Neuvolassa käytiin mekin taas näytillä, eipä ihmeempiä; hemppa 133 (pikkasen noussu), sf 32 (ei muutosta edelliseen), paineet korkeella (kotona ei), pissa ookoo ja paino -800 gr (edellinen viikkomuutos + 1000 gr). Nytpä ei arvuuteltu h-hetkeä, totesi vain että esikkohan oli näillä viikoilla (39+3) jo syntynyt. Uuden ajan sain ensi torstaille ja 5.7. pitää sitten sopia äippäpoliaikaa käynnistämistä varten, jollei siihen mennessä mitään tapahdu. Vähän se kummasteli, kun mulla ei ole ollut mitään kipeitä suppareita tai muutakaan " oloa" , mutta toisaalta ei se esikoinenkaan etukäteen varoitellut...
Meikin pyöritään vaan täällä kotimaisemissa juhannus, käydään kaverin veneellä ja kokkoo kattomassa. Ei oikeen uskalla luvata kelleen yhtään mitään, kun ei arvaa millon se lähtö tulee. Totesin jo tuolla neuvolassakin, että taitaa olla niin kohtelias neiti tai nuoriherra, että on päättänyt odotuttaa itseään sen kaksi viikkoa yli, että toisetkin isovanhemmat ovat taas kotimaan kamaralla ja pääsevät samaan asemaan näiden toisten kanssa. Miehelle tosiaan alkaa nyt kesäloma (- piti olla se kolme viikkoa isyyslomaa tässä juhannuksesta, mutta eikös sen voi pitää sitten myöhemminkin?!) ja toivottavasti olisi nyt vähän pirteempi tuolla makuuhuoneessakin. Raukkaparka, kun joutuu herään jo viiden pintaan, ni tietty menee nukkumaankin ajoissa. Meillä on niin täysin erirytminen tää sisäinen kello.
Ilman itkuhälyytintä ajattelin pärjätä tänkin kanssa. Asutaan rivarissa ja jos uskallan jättää ulos, niin tossa keittiön " lipan alla" on hyvä nukuttaa just` tuuletusikkunan ulkopuolella tai sitten takapihalla takaovi tai -ikkuna auki. Täällä on vaan noita irtokissoja aika-ajoin ja oravia myös, etten ole aivan varma hänen turvallisuudestaan. Ekan (talvivaavi juten jiippilläkin) kanssa ei tarvinnut miettiä näitä, oli aluksi liian kovat pakkaset ja myöhemmin piti olla liikkeessä, jos halusi vauvan nukkuvan. No, silloin tuli käveltyä kärryjen kanssa. Se olikin tosi omituinen tapaus; nukkui ihan niin kauan kuin äippä vaan jaksoi ravata! Olin sitten tunnin tai kolme pihalla, niin jätkä veti tyytyväisenä sikeitä, mutta annas olla, kun pysähdyttiin ja rupesin asetteleen vaunuja siihen lipan alle, niin johan oltiin tikkana pystyssä. No, sitten tosi aikaisin (ehkä puolivuotiaana tms.) kaveri rupes kampeemaan sieltä vaunuista itteensä ylös, että en enää uskaltanut jättääkään sitä ilman valvontaa...
A-J:lle piti vielä jotain teemalla " tuttu tunne" , mutten tältä vuodatukseltani enää muistakaan mitä piti, myös Melba/Misti kirjoittelivat jostakin myös mua kiinnostavasta, mutten sori vaan enää muista! Aijuu, vielä siitä pukemisesta, kun mun mielestä oli niin helppoa sen talvivaavin kanssa - sain pukee ihan kaikkee mitä vaan löytyi, mutta nyt on paniikki, ettei vaan laittaisi tälle uudelle liikaa - vinkkejä otetaan vastaan!
- tässäpä taas tätä lajia, vähäx aikaa muihin hommiin, CIAO! NIKKI :)
TYLSÄÄ......
Ei hotsita tehdä yhtään mitään, mutta samaan aikaan on tosi tylsää. Eilen tuli Anna ja MeNaiset, mutta yritän olla lukematta niitä että ois jotain luettavaa viikonloppunakin.
Ajattelin kyl samaa kun Claudiina ja lähteä kävelemään markettiin limpparia hakemaan. Jos vaikka painavan kantaminen sais jotain aikaan.
Ja illalla sitten saunaan ehdottomasti tai viimeistään aamulla. Vaikka tässä on laskettuun aikaa niin mulla alkaa palaa hermot tähän oksennusoloon, selkäsärkyyn ja lyllertämiseen. Ei sovi ollenkaan mun luonteelle, että pitäisi istua ja rauhoittua pitkiä aikoja putkeen.
Ja Palsille: toi sairaalan käyttäytyminen on ihan mahdotonta, Naistenklinikallako sä kävit? Olen kuullut muiltakin, että nuoria synnyttäjiä kohdellaan ihan tietämättöminä lapsina. Mutta kyllä mun mielestä nainen tuntee oman kroppansa parhaiten. Koita kestää ja jos siltä tuntuu niin mene uudelleen vaan laitokselle!
Mulla muuten valkovuoto on ollut tosi tosi runsasta viimepäivinä. Kohta saa alkaa jo pitämään siteitä jos se ei rauhotu.
Tassuille kiitos listan päivittämisestä, meinasin itse tehdä se vkonloppuna mutta ehdit ensin. Päivitän jos tulee uusia tulokkaita tässä välissä =) Ja oikein hyvää mökkiviikonloppua, rohkea olet jos uskallat vielä meren ylikin lähteä.
Ja tiedän Veruskan tunteen, meillä on mökki Päijänteen rannalla ja mikään ei ole ihanampaa kun istua verannalla ja kuunnella järven ääniä (no ehkä ei juhannuksena kun vastapäisellä rannalla on leirintäalue). Kyllä sinne ikävä tulee, meillä kun jää tältä kesältä varmasti väliin mökkeilyt kun sinne ei tule sisälle vettä ollenkaan. Ei paras paikka pienen vauvan kanssa.
Niin joo ja S@ndelle onnea uuteen kotiin, oot kyl tosi ahkera ollut muuton kanssa.
Jaaha, nyt sinne kauppareissulle. Mä roikun linjoilla koko viikonlopun, toivottavasti on joku seurana =)
-Ellu ja Julle 38 tasan-
Oli aamulla jo neuvola, mutta nyt pääsin vasta taas koneelle :) Elikkäs normihommat, mutta nyt oli tullu vähän turvotusta ja alapaine pikkasen koholla (tosin mie oon kehitellyt itelle nykyisn jo ressin siitä ennen nlaan menoa, joten oisko siinä syy?!) Masukin kans sama juttu, ko Melballa - pää alas ja kintut ylös. Jes! Huh, ko tuli taas helpotus! Laskeutunut selvästi ja nlatäti lupaili, että lähete tulee satavarmasti käynnistykseen (esikko meni, kasvo isoksi ja mulla paikat hajos ja sain pelon synnytystä kohtaan), jos alkaa näyttään siltä, että yli mennään ja roimasti eli pelko heinäkuun lopulla mahan kans lyllertämisestä sai stopin...
Kuutar: Juu, mie otan varaslähön ja ohitan sut sitten viimisessä mutkassa ;) Ei vaan, mistäs sen tosiaan koskaan tietää, että milloin nää veitikat tahtoo tulla maailmaan eli katellaan, kuinka sun ja mun " kilpajuoksun" nyt käy :D
Jokohan se Peetallakin lähtö valkeni?! Vaikuttais siltä :)
Misti: Heh, en oo muuten vielä käyny postilaatikolla, vaikka ohi oon menny. Kyllä mie tässä käyn kurkkaamassa sinne, ko mennään kauppareissulle ;) Mie vuosisadan laiskamato tänään!
Pals: Siis voi fak! Ei voi olla tosi, että tolleen sut on kotia laittaneet! *järkytys* Saisko jostain nlasta tai jostain niitä testitikkuja, että voisit kotona kattoa? Mie oon ainakin totaalisen sanaton....
Tassut: Sun turinoita on todella mukava lukea, jatka vaan samaan tyyliin :)
Nikki: Tuttu tunne - täälläkin eli son vissiin tämä raskausajan tementia, mikä jyllää :D Miekin meinaan monesti tartun luuriin, ko pitää soittaa jollekkin jostain ja sitten en jumankekka enää muista kohta, että minkä takia mie ees yleensä aloin jollekkin soittamaan. Että sano sitte, ko taas muistat :D
Taijan nyt mennä ottaan tirsat, ko perheen ukot on kaikki raksalla (harvinaista herkkua)...
AJ 37+6, joka muuten kävelee jo pingviinikävelyä (sellanen fiilis) ;)
Pals: ei voi olla totta! Tajutonta meininkiä siellä sairaalassa :( Saa nyt sitten nähdä, miten itelle käy, jos vaan tuntuu, että nythän se on syntymäisillään ja sitten ne sairaalassa vaan katsoo, että ei kun kotiin vaan.. Mistäs sen tietää varmaksi, koska sinne mennä.. Ja jos nyt ne vedet on menny, niin silloinhan sinne on mentävä. Jaksamista!! Niin ja ihan reippaasti vaan kirjoittelet tänne, etkä yhtään ala yksinäsi siellä mietiskellä, ettetkö kehtais kirjoitella. Reippaasti vaan valitat täällä =)
AJ: Juups, jännätään, että kumpi ensin ehtii =) Mun sisko laitto just viestiä, että sen veikkaus on 3.7. vastasin hälle, että toivon mukaan ei nyt justiinsa tuo päivä, se kun on kaikkein kiireisin miehellä töissä... Ite on oo veikkaillut mitään. Kaksonen olis ollut kiva saada, mutta tiukille menis, kun ei supparin supparia ja huomenna alkaa jo ravun aika...
Nikki: Minäkin noita vaatetusasioita olen miettinyt, että mitenkähän paljon on liikaa... Ja toisaalta jos ei ole kauhean kuuma kesä, ettämikä sitten taas on riittävästi...
Tassut: Meillä se teline oli 6 euroa... Toi on hieman toisenmallinen kun olin kuvitellut, mutta ihan ok. Äsken just keittelin pullot jne. Melkoista puuhaa sekin :( ei siis yhtään mun kärsimättömyydelle sopivaa...
Veruska: Harmi, että teillä ei juhannusreissu mökille onnistu. Eikä me toki itekään mentäis jos matka olis pisempi, hulluahan se olis.. Tosin sanoin miehelle, että ens viikon lopulla ajetaan sitten Lappiin, jos ei ala pikkuista kuulua ;) Josko sitten jossain Rovaniemen tienoilla antais itsestään merkkiä... Ei vaan.. Toihan se on just se hankalin homma miettiä, että jälki käteen saa sitten harmitella (siis jos menee paljonkin yli LA:n) että olis vaan tarttenut silloin ja silloin lähteä reissuun. Mutta tässä hetkessä mietittynä kuitenkin JOS sattuis se h-hetki koittamaan, ei paranis olla ainakaan kaikkien sairaaloiden kantamattomissa.
Nyt meikäläisestä on tullut ihan maaanvaiva täällä, Miehelle manasin jo yhtenä iltana, että nyt kun mulla olis fiilistä kirjoitella, niin muut onkin jo tositoimissa. Ja toki ymmärrän senkin, että joilla on jo lapsia entuudestaan, niin loppuraskaudesta ei enää silleen varmaan joka asiaan oo intoa...
Ei maar, mulla on vieläkin siivoilemati... Ne pullot tosiaan sentään sain pestyä ja keitettyä (kamala homma!!), kävelyllä kävin ja sitten kirjoitin yhden jutun kirjoituskilpailua varten. Josko nyt pikaasiivoais ennen ruoanlaittoa..
Käyn tsekkaamassa täällä vielä ennen reissuun lähtöä, että onko uusia kuulumisia tullut..
Kuutar 39+2 edelleen
On se nyt tiukassa siellä :) Ja sairaalan toiminta kyllä jokseenkin ala-arvoista. Mutta jospa se ei sitten kuiteskaan ollut sitä vettä? Kun sitähän tulis sitten kyllä kaiken järjen mukaan koko ajan lisää... se kun ei lopu, vaan uusiutuu siihen asti, kunnes vauva on syntynyt. Tai jos se oli sellanen ns. korkea veden meno, eli kalvoissa ollut reikä jossain ylempänä, joka sitten saattaa ihan itsestään vielä umpeutua. No, yhtä kaikki, täällä me ollaan ihan sitä varten, että saat purkaa tuntojasi. Virtuaaliolkapäät :)
On se hyvä, että mä en ole ihan ainoa, joka on jussinakin koneen äärellä. Ellu huikkailee vaan tiuhaan, etten ihan yksin juttele :)
Ja kuuttarelle, minä ainakin olen ihan innokas kirjoittelija, vaikka tuota jälkikasvua tuossa jaloissa jo pyöriikin. Lapsetkin on jo tajunneet, että pitäähän se äidilläkin edes yksi harrastus olla :) Ja kuitenkin olen tässäkin touhussa koko ajan ihan lasten saatavilla.
Me ollaan täällä tänään esikoisen kanssa yritetty tehdä juhannussiivoa ja illasta haetaan vielä miehen kanssa yläkertaan uusi vuodesohva. Oli huonekaluliike saanut sohvan vielä tän päivän toimitukseen, vaikka hetken näytti pahalta. Ainoa vaan, että tarvis jonkun olla miestä auttamassa kantamisissa, muuten jää sohva peräkärryyn kuomun alle vielä toistaiseksi.
Omassa navassa ei siis oikein mitään muutosta, jos ei sellaiseksi lasketa sitä, että eilen illalla muutaman supistuksen sain aikaiseksi ja niiden aikana aina tuo maitobaari alkoi toimia. Mulla esikon synnytyksessä joka supparilla kastui paita ja kätilökin sitä ihmetteli, että kuinka sitä noin hyvin jo ensikertalaiselta tulee...
Kaikille reissuun lähtijöille siis oikein ihanaa ja rentouttavaa juhannusta ja meille " päivystämään" jääneille intoa pitää pinoa pystyssä :)
M taas
Siis mitä?! Ekaks kätilö on silleen, et kyllä tästä lapsi nyt tulee ja sit eiku vaan kotiin. Tosi rasittavaa. Ja jos sulla on ollu niin kovia suppareita ja näkeehän ne niistä laitteistakin ne! Ei helvetti mitä touhua. Märsäsitkö niille siellä kun ne laitto sut kotiin? Mä oisin varmaan ollu ihan riekaleina... Koita nyt jaksaa ja tuu tänne purkaan kaikki paska! Ja jos sitä vettä menee enempi niin meet takas sinne etkä enää suostu lähtemään kotia! Joku roti!
Onneksi A-J:lläkin on baby pää alaspäin... Minä pyöräilin tuossa käymään sahamuseolla, jossa mieheni on kesätöissä. Mutta nyt oon taas kotona möllöttämässä ja miettimässä että mitäs nyt! No, ois tässä tälle päivälle kauppareissua että saadaan huomiseksi ne grillattavat ja juotavat. Mitäs ootte aatelleet grillailla immeiset? Minä ajattelin ainakin aurajuusto-perunanyyttejä, täytettyjä herkkusieniä ja ehkä tomaatteja... Sit siellä veljellä on valmiina jotain grillivihanneksia ja salaattikin tehdään. Hmm... Mitähän muuta? Patonkia. Halloumijuustoa vois paistella. Se on salaatissakin tosi hyvää! Ja taidanpa ihan kokista juoda, nam, sitä en olekaan juonut vähään aikaan!
Tosiaan kun lähdin tuosta pihasta polkasemaan, niin naapuri huusi pihan toiselta puolen: " Vieläkö oot yhtenä kappaleena?" Juu... Kyllähän tässä ollaan...
Joo, tassut, meillä on ihan tosi mukava se neuvolantäti ja on tosi fine mun ruokavalion kanssa. Ja lisäksi se, että mun ehdotuksesta hankittiin kestovaipoista ja kantoliinoista kertomaan sinne valmennukseen. Tosi mukavaa, että sama ihminen jatkaa sitten lastenneuvolassakin! Jei!
-Veruska 38+6 & Sirriäinen (joka vielä mahtuu tosi hyvin myllertämään mahassa!)-
Onnea kovasti Fiikukselle ja koko perheelle!
Mulla kans aamulla nla ja sen jälkeen varmaan uusia kuulumisia.