***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Eilinen ilta oli jotain aivan inhottavaa - suorastaan perseestä (sori suorasanaisuuteni). Itkustettiin (sen ansiosta pää kipee vieläkin) vanhemman pojan kanssa molemmat, muisteltiin ja ikävöitiin koiruuttamme, joka oli vielä niin nuori. Jatkuvasti tulee itku silmäkulmaan ja yritän työntää sitä välillä pois mielestä...Sen takia tulin nytkin tänne palstailemaan, että saan ajatuksia vähäksi aikaa hieman muualle. Nytkin itkustaa...Pakko vaan kestää - ei auta. Kiitos, että saan purkaa täällä pahaa oloani...
Senniinalle lämpimät onnittelut " puskasta" tulleen tyttären johdosta :)
Ellu: Ku puhuit noista fajitaksista eilen, niin arvaas kuka kans osti kaupasta fajitas-tarvikkeet, ko aloin miettimään, että mitähän sapuskan puolta (muutakin kuin grillisapuskaa) sitä ostais jussiksi? ;) Näin sitä tulee muitten palstalaisten elämä omaankin elämään :)
Peetta: Saat 110 % myötätuntoni kaikkien sun kipuilujesi takia - on aivan varmasti rasittavaa, voi että! Jaksamista! Ja tosta naksumisesta: mulla ei oo koskaan maha napsunut, mutta paljon oon kuullu siitä puhuttavan. Ois kiva tietää mistä sellanen johtuu...
Ja Pals: Sulle kans jaksamista - en ihmettele, että oot aivan kypsänä.
Mieliteoista: Ite en erityisesti himoa syyä mitään, mutta ne hajut - aah! Ja mikä kummallisinta, nii aivan ehoton ykkönen on betonin/laastin haju. Raksalla muurari katto tässä yks päivä aivan ihmeissään, ko mie haistelin aivan tohkeissani uutta takkaa (jossa oli betonielementtejä). Varmaan aatteli, että pitisköhän soittaa valkotakkiset paikalle?! Mutta sanoin hälle, että tää raskaus tekee kummallisia asioita ja todellakin tää tekee! ;) Sitte on yks pesuaine, joka on niiiin hyvän tuoksuista että!
Ite kans varmaan hillun linjoilla pitkin jussia, koska ei lähetä mihkään eikä tehä mitään erityistä, että varmaan riesaksi asti oon täällä...
AJ 38 *jes, viikot ainakin poksuu, mutta akka ite ei*
Niin tosiaan, voihan se muutakin olla kuin mun kylkiluut. Mä vaan automaattissesti niin aattelin, kun kuulu just kylkiluun kohdalla ja tuntu vauvan potku tms. siitä.
Iltayöstä selkä ja alavatsa oli tosi kipee, kauratyynyy pitelin taas. sain kuitenkin nukuttuu hyvin. Nyt selkä ihan ok, mut alavatsa kipee, pistelee ja vähä polttelee. Mut ei mitenkään älyttömän kipee. Vauvakin yöllä kovasti päälleen paikkaa etsi, mut ei tahdo löytyy...
Toivottavasti sulla pals ei ollu lämpöö...
Jaahas, mutta täytyy mennä...palaillaan!
peetta ja juuso 39+0 ¤POKS¤
Täällä on näköjään tänään nämä täydet 38 poksuttelijat paikalla - ja jussi varmaan ollaankin paikalla täälläkin, ei oireen oiretta.
Mielenkiinnosta eksyin eilen Espoon kaupungin sivuille ja luin sieltä loppuraskauden ongelmista ja tuli melkein huono omatunto, kun niistä luin ja ei oikein ole itsellä mitään. Närästystä - missä se on, viime raskaudessa oli, turvotusta - missä se on, viime raskaudessa tuli tässä vaiheessa painoa 1,9 kg viikossa, supistukset - mitä ne on jne.? Jospa näiden ongelmien määrä onkin vakio ja mun kiintiö tuli jo tuossa tammi-huhtikuussa täyteen?
Mekin käytiin tänä aamuna pikaisesti jo kaupassa. Kaikki juhannusruuat tuli periaatteessa jo eilen ostettua, mutta aamulla kekkasin, että olishan se ihana sellainen kakku juhannuksena ja pitihän sitä vähän oikoa ettei liian raskaaksi mene, mutta eiköhän valmispohjasta, vispattavasta vaniljavaahdosta ja tuoreista mansikoista joku kiva viritelmä tälle illalle saada ;-)
Niin ja viime päivinä olen tehnyt muutamaan otteeseen vähän reilummat satsit ruokaa ja pistänyt osan pakkaseen ja tänään nappasin vielä Kokkikartanon kinkkukiusauksen ja kaalilaatikon ja pistin ne pakkaseen, niin nyt on ruokaa mitä syödä sitten kun vauva tulee. Mulla ainakin esikoisen aikana meinas unohtua koko syöminen, jos siihen ei oikein kiinnittänyt huomioa. Pitäisköhän vielä yksi nolo juttu tunnustaa - mä ostin myös kertakäyttölautasia... Mä oon aika ympäristöystävällinen yleensä ja esim. pojan synttäreillä ei ole kertakäyttöastioita ollut, mutta silloin kun tuo esikoinen syntyi, niin totesin, että nyt otetaan vähän iisimmin tiskausrintamalla viikko ja ostin silloin kans kertakäyttöastioita ja nyt päätin, että ei ne pahvilautaset nyt niin huonosti maadu että tehdään tällä kertaa sama juttu. Mun töitähän se ei vähennä, kun isäntähän se taloudessa muutenkin tiskaa, mutta pääsköön tuore isä nyt vähän helpommalla ja ihastelkoon vauvan kakkavaippoja vaikka ;-)
Täällä taas yksi pitkälle nukkuja! Eilen tosiaan käytiin jo Juhannukseksi kaupassa, mutta mikäköhän siinäkin on, että koskaan ei saa kerralla kaikkea ja vielä sinne pitää lähteä keräilemään loppuja... Onneksi mies menee.
Viikot ne poksuu täälläkin. Tänään oisin ihan valmis jo synnyttämäänkin. Oisin oikeastaan halunnut olla tän viikonlopun laitoksella kun miehelläkin ois ollut useampi päivä vapaata. Mutta eihä sitä juu itse saa päättää.
A-J siellä himoitsee betonia, vai mitä se nyt olikaan? ;) Se on tuo kalkinpuute joka tuppaa laittaa himoitsemaan ihmejuttuja. Onhan sitä kuultu raskaanaolevista naisista jotka ovat vetäneet liitua ja styroksiakin hyvällä ruokahalulla. :)
Olikohan mulla jotain asiaakin... Viime yönä sain unissani seitsemän lasta, 6 poikaa ja yhden tytön. Siis kerralla. Tai mä sain ne jonkun toisen naisen kanssa silleen puoliksi, mut en muista kenen. Hyvä meininki. Ja mä oon myös nähny niitä limatulppa-unia. Helei.
Nyt aamupalalle vaiks!
-Veruska 39 & Sirriäinen-
Oottekin kerenneet jo linjoille, reippaat.
A-Jlle paljon paljon halauksia ja voimia. Tuo on elämän erittäin surullisia puolia. <3
Koala, tulihan se Senniinankin lähtö ihan yllätyksenä, kuten varmaan monen muunkin ;)(no ei mun ja Peetan ainakaan, sit kun se koittaa, merkkiä kyllä on vaikka muille jakaa :D) että eipäs uhota, kuiteskii voit lähtee vaikka tunnin päästä ;D Sehän tässä touhussa lohduttaakin, kun ei oo mitään kiveen kirjotettu!
Misäs Ellu? Laitoitko jo aamuviestiä mutta en vaan huomannu?
Veruskan ja Mistin tavoin hassuja unia. Mulla tosin tuli tänäaamuna ihan oikeestikkin jotain limaa, mutta ei sitä housuihin asti eksynyt..
Melban kertakäyttisastiat kuulostaa ERITTÄIN hyvältä idealta. Suoraan sanottuna VITUTTI laittaa samoja tiskejä äsken, mitkä roikku tossa vielä ennen meidän sairaalaan menoakin (tyyliin tiistaina..) No, pitää ymmärtää että olihan mies siellä koko ajan, että millä ajalla olisi laittanut, mutta eilen oltiin kyllä koko ajan kotona eikä yks saa tikkua ristiin.. krr :(
Ai niin, lämpöö ei ollut, mikä on tosi jees homma :)
Nyt pinkasen jalan kauppaan ja ostan jotain oikein painavaa ja hilppasen takasin kotiin :D
Supistelee lupaavasti, yöllä oli aika tuskasiakin, mutta en oo mitenkään kellottanut näitä. Nyt lähinnä kiristelee ja jomottaa.Jee!
-pals 39 pokspoks
Takana eka yö kotona ja hyvin meni. Ainoa vaiva on mun karsee räkätauti ja liiallinen maidontulo.
Puskasta Ernestiina tosiaan tuli, kun jäi ne karvatkin sheivaamatta..
En ole vieläkään kerennyt lukea ajatuksella kaikkea, kun tekstiä on niin paljon. Joillakin kuitenkin lähtö kolkuttelee lähellä, ihanaa! Se voi tosiaan tulla aivan yllättäen, koska minkään valtakunnan suppareita mulla ei ollut. Vesi vaan losahti sänkyyn ja vaikka minne. Sen haluan kans sanoa, että laittakaa tavarat valmiiksi (olen ollut ääliö, kun panttailin) ja selkeesti ohjeet esille, mihin pitää soittaa ja mitä tehdä, kun lähtö tulee. Mä en osannut nimittäin tehdä mitään, kun se vesi meni. Tuli niin yllättäen. Onneksi oli sentään synnärin numero kännyssä.
Seurailan tässä päivän mittaan kuulumisia, kun emme vielä uskalla ulkoilla ja yritän kommentoida pikkuhiljaa muillekin. Mittaa Pals sitä kuumetta tosiaan, kun se kertoo siitä mahd. tulehduksesta. Mulla ei antibioottia aloitettu, vaikka vesi menikin ensin. Verikoe oli sillon ma ihan ok. Kuumeinen olo oli ja vähän lämpöä, mutta se saattoi enteillä tätä karseeta flunssaakin.
Suppareita tai vedenmenoa toivotellen,
S ja typy
ps. huomenna mentävä labraan, kun tyttö vähän kellertää. Pitäkää peukkuja, ettei jouduta takas osastolle valoihin.
Tuli nukuttua yli ysiin ja sitten kun aamu s:t ja aamupala oli hoidettu niin meinas jo tulla kiire kauppaan. Siksi jäi aamutekstit väliin (sorry pals että jouduit jo odottelemaan =)
Fajitakset oli kyl hyviä, muttei niistä tosissaan mitään apua ollut. Eikä ole tosta s:stäkään, mies kyllä varmaan käyttää rajatonta lupaansa hyväksi koko vkonlopun ;)
Nyt tuossa odottaa iso kasa 70-90 senttisiä vaatteita silitystä, rautaa odotan vaan kuumenevan. Olen kolme päivää tuota pantannut, että pakko se on nyt tehdä. Ja sitten voisikin viettää loppupäivän pihalla kun keli kerran on noin hyvä.
Pidetään Senniinalle peukkuja ettei Ernestiinan tarvitse ekaa jussiaan laitoksella viettää. Toivottavasti on vaan väliaikaista keltaisuutta.
Ei ole mulla tuota poksumista kylkiluissa ollut, jomotusta kyllä, mutta Julle nyt rullaakin niitä edestakas, joten se ei ole ihme. Mutta ilmaa tässä mahassa on ja se huutaa suolistossa samaan tapaan kuin talvella jään alle jäänyt ilma (oletteko koskaan kuulleet sitä ujellusta?).
AJlle kovasti jaksamista koiruuden poismenon kanssa. Kävin itsekin miettimään että miten jaksaisin jos pitäisi jompikumpi kateista lopettaa tässä vaiheessa, en tiedä kyllä kestäisinkö. Olen yhden kisun joutunut viemään piikille, mutta hää oli tällöin jo 16 vuotta, joten oli toiselle enemmän helpotus, joten sen kesti sen takia paremmin. Haudattiin toinen sitten mökin ruusupuskan juureen, kun oli muuten sisäkissa, mutta pääsi kesäisin mökille juoksemaan ja oli aina täysin onnensa kukkuloilla silloin.
Nyt silityspuuhiin ja palailen illemmalla. Yksi sinkkumieskaveri on tulossa käymään kun hänkään ei jaksanut festareille kuulemma lähteä. Edes jotain seuraa meilläkin niin ei tarvi koko jussia kahdestaan kotona jäkätä.
Suppareita kaikille toivotellen
-E&J-
Ei mulla vaan poksu! Siis kyljissä. Muuten ovat kyllä vähän hellänä kun vauva niitä venyttää. Kun mulla tulee kylkiin sellaset pienet kuopat ja sitten vasta lähtee se vauvamaha. Ja sitten kun se vauva potkii niihin kohtiin, niin auts. Mutta ei tuo pikkunen kyllä hirveen voimakkaita potkuja saa aikaa. Ehkä vaan tää yleinen venytys ottaa niihin kylkiluihin.
Ellu, kyllä meilläkin mies sais rajattomasti s:ää. Ei se vaan aina ymmärrä käyttää tilauisuuttaan hyväkseen, ite oon vissiin sen mielestä vähän liiankin usein valmiina toimiin. Eikä siitä kyllä oo ollut mitään apua suppareita ajatellen. Muuten vaan käyn jotenkin normaalia kuumempana koko ajan. Ihme hormonit. Eilen kyllä oli ekan kerran silleen, että kävi pikkuisen kipeääkin että josko se nyt sitten ois enteillyt sitä vauvan laskeutumista. Tiedä häntä.
Toivotaan tosiaan ettei Senniinan tyllerö joudu enää sairaalaan. Mutta jos joutuu, niin kaikki vain hänen parhaakseen! Millonhan sitä ite joutais sairaalaan... Piti vaihtaa tuossa sairaalakassikin isompaan... =) Pakkasin nimittäin kantoliinankin mukaan ja vauvalle sellaisen pehmolehmäsoittorasian. Ja sitten sandaalit kun tuossa esitteessä suositeltiin ottaan omat sisäjalkineet.
Nyt pitäis mennä vääntämään marinadia vartaisiin... Täytyy vähän nyt rajoittaa syömistä, että illemmalla mahtuu kaikki ihanat herkut napaan! Ostin yhden alkoholittoman siiderin, vaikkei mulla kyllä mitään himiksiä oo ollutkaan. Mutta noin niinku Juhannuksen kunniaksi! Saatan pyöriä vielä tässä muutaman tunnin ennen veljelle lähtöä, mutta hyvää Juhannusta nyt kuitenkin kaikille! (Ja ihan varmasti pyörinkin...)
-V-
Joo, tsemppiä Senniina että teidän ei tarttis osastolle enää kömpiä. Nauttikaa kotipäivistä :) Nukkuuko pieni paljon? Kun kai kaikki vastasyntyneet nukkuu? Varmaan ihan tyhmiä kysymyksiä muttakun kiinnostaa :D
Tulihan se Ellukin sieltä :) Veruskakin alkaa juhannusta viettää.. Meille tulee kanssa kaverit syöpöttelemään kohta, saa ajatuksia vähän muualle. Uskomatonta että olin jo salissakin täydessä toimessa, ja nyt tilanne on sama kun viimeset 9 kk :O Hullua, ei pidä ajatella kun tulee surku..
Vihloo koko ylämahaa ihan kunnolla, alaskin välillä, supistelee, mut toi ylämahakipu on varmaan jotain ruokahommaa? En oo kyllä syönyt mitenkään kummallisesti, mut kaameet vihlonnat ja pakahtumiset tuolla suosistossa. Tai jossakii..
Meikä tsättäilee täällä kyllä ihan koko juhannuksen, toivottavasti on muitakin :)
-palmaloinen
kyllä minäkin täällä notkun vaikka sinne veljelle mennäänkin. Yöksi nimittäin tullaan kuitenkin kotia. Ja onhan se tietokone heilläkin. Minäkö riippuvainen tästä palstasta..?! ;) Mitähän muuten pals se sun mahakipu on? Inhottavaa...
Tuli vielä mieleen siitä mun unesta jossa sain monta lasta, ja näistä koirajutuista... Sillä viikolla kun minä aikanani synnyin, niin meidän dalmatialainen sai 13 pentua! Se koiruus luuli sitten muakin tavallaan omaksi pennukseen!
-V-
Käväsin tossa mutkan raksalla vähän siivoilemassa ja tiiättekö mitä?! Mua alko vallan ääneen naurattaan, ko menin ekana " imppaamaan" betonin hajua takasta - hitto, mie oon seko *reps* ja sitten vasta aloin siinä touhuileen. Onneksi mies jo tietää tän mun fiksaation, nii ei kato enää kieroon :)
Ja mulla tuli todella hyvä mieli, ko saan teiltä virtuaalitukea - kiitos :)
Melba: Ite tunsin kans jossain vaiheessa " syyllisyyttä" , ko en omannu mitään ongelmia,mutta mutta...tulihan ne sieltä, ko aikansa potki...Nyt on aivan jumalaton närästys taas iskenyt, vaikka ipana onkin laskeutunut ja turvotusta, joka sitten kipuilee sormiin. Ja ne supistukset, ne on tosiaan hävinneet, ko pieru saharaan, mutta silti alakerta huutaa hoosiannaa välillä...Saas nähä, mihin tää johtaa - toivottavasti synnärille :)
Veruska: Sulla hauska uni :) Mie kans mietin tota kalkinpuutetta, mutta juon kuitenkin maitoa paljon sekä juustoa sekä jugurttia...En tiiä sitten. Oisko se jotenkin, että " tunkkanen" haju vaan saa aikaan tämmöstä - meinaan kellaritkin haisee hyvältä ;) Ja mun mielestä se Golden Cap:n alkoholiton siideri on hyvää (piilomainontaa), mutta nyt hokasin, että en ees muistanu ostaa itelle sitä - sen siitä saa, ko sama pää kesät, talvet.
Toivottavasti Senniinan tyär säästyisi sairaalakeikalta eikä nostata keltasuutta *pitää peukkuja* Mun eräs kaveri pääsi synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä laitokselta kotiin ja hänen vauvansa alkoi kotona kellertämään, mutta meni ohi itekseen. Mutta tuolla Ruottin puolella onkin vähän eriskummalliset systeemit muutenkin. Ite en oikein ymmärrä sitä, että voi melkein heti päästä vauvan kans kotiin, huolimatta riskitekijöistä, joita kuitenkin voi aina ilmetä. Nooh, maassa maan tavalla.
Nyt pitää mennä tekeen salaattia ja valmisteleen sapuskaa, mutta näemmä taas :)
AJ, joka ei näköjään osaa kirjottaa lyhyesti
Vauva nukkuu niin paljon, että pystyy täälläkin notkumaan:-) Pals, kaikki vastasyntyneet eivät nuku. Nimim. kokemusta on myös siitä.
Mekin pääsimme pois sairaalasta torstaina, vaikka bilirubiiniarvo oli vähän kohollaan. Huominen on vaan tsekkaus ja jos kovasti on noussut, niin sitten osastolle. Vauva kuitenkin syö hyvin uneliaisuudesta huolimatta, joten toivotaan, että ollaan viitearvojen sisällä.
ymmärtääkseni kalsium ja kalkki on eri asia, eli kyllä se voi olla jotain kalkin puutosta! Toivottavasti en oo ymmärtänyt nyt jotain ihan väärin... Mutta ehkä näin. Raskaana kuitenkin monella tuollaista, että haistele vain ihan rauhassa! ;)
Mulla ei oo ollu mitään yllättäviä mielitekoja. Siskolla teki koko ajan hirveenä mieli kaikkea etikkaista! Mullahan nyt tekee AINA mieli salmiakkia ja suklaata! Ja jätskiä!
-V-
Onnea Senniina tyttären syntymän johdosta! Ja onnittelut myös tuoreelle isälle. Meral on ihana nimi
Ja toivotttavasti, ette joudu valoihin. Vaikka se onkin kokemuksena rankempi vanhemmille kuin vauvalle. Meidän poitsu oli sen 1x24h satsin valoissa ja meitsi vollotti melkein koko ajan - vähän ne hormoonit heittelee. Poitsu oli kyllä tosi reipas koko sen ajan tai siis nukkui koska bilirubiini väsytti. Nyt on joihan eri kaveri, jaksaa olla hereillä ja vähän ihmetelläkin maailman menoa.
Onnea vielä kerran!
t. Fiikus + Leo (10 päivää)
Eli grillattu on ja nyt on massu entistäkin enemmän pullollaan. Illalla aiotaan vielä lättyjäkin ulkona paistella, joten nälkä ei pääse yllättämään :) Kauheeta, kun noi neuvolat on nykyään viikon välein, niin ei ehdi sulatella näitä erityispäivien mässäilyjä.... Viime viikonloppuna tuli syötyä niitä synttäriherkkuja ja nyt siis tää jussi.
Mulla ei myöskään ole ollut mitään kummempia mielitekoja tään raskauden aikana, mutta mun äiti oli myös mua odottaessaan tykännyt betoniseiniä haistella :)
Minä toivon täällä myös, että Senniinan ja Ernestiinan ei tarvitse jäädä solariumiin. Ja niin kuin Fiikus jo totesikin, niin homma on rankempi venhemmille. Meillä esikoinen oli aikoinaan myös valoissa ja minä itkin myös kuin vesiputous, enkä aluksi uskaltanut mennä neitiä edes katsomaan :/ Kätilön kanssa sitten yhdessä mentiin :) Ja kotonahan kannnattaa vauvaa nyt nukuttaa ikkunan alla auringon valoa saamassa, sekin vähentää keltaisuutta. Siis ei avonaisen ikkunan alla, vaan ikkunan edessä :)
ON: välillä on tänään supistanut niin, että niissä on ollut jo jotain tuntuakin, mutta kovin on vielä heikkoa meininkiä, ja epäsäännöllistä. Ei siis toiveita juhannusvauvasta. Mun isä jo oli ehtinyt toivoa, kun mun puhelin oli kiinni jäänyt laturiin laiton jäljiltä. Mutta täällähän sitä oltiin.
Mieskin tuossa just kyseli, että eikö nyt yhtään supistais. No kun ei supista, tai siis sillain kunnolla.
No joo, nyt meen taas välillä pois, mutta vain tullakseni myöhemmin takaisin :)
täällä sitä ollaan kans vielä yhtenä pyöreänä kappaleena..
kovasti tehty piha hommia koko perheen voimalla, enkä ole kerinnyt koneelle.
oon tosi onnellinen ,koska ensimmäinen synnytykseen liittyvä merkki on ilmaantunut kuvioihin..
eilen alkoi tulemaan limatulppaa.. ja ihan selvästi oli sitä. ensin isompi klöntti ja sitten pitkin päivää ' limanauhaa' ..
montakohan päivää kestää???
ja eilen illalla tuli sellainen supistuskin, että jalat lähti alta.. mutta vain yksi... odotellaan innolla lisää tänään. nyt kuitenkin kotona ja tila normaali..
ja nyt takas puutarhaan..
ai niin senniinalle onnittelut!
ja palssille jotain ,mikä auttaa jaksamaan...
besero 39+3
Veruska: Mietin muuten itekki, että onko ne samaa vaiko eri ainetta, joten mun piti vallan tarkistaa=googlettaa toi kalkki/kalsium (Ca) ja löysin tohtori. fi:n saitilta (http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=kalkki) , että ne tarkoittais vallan samaa ainetta. Ilmeisesti mulla on tota puutosta kropassani ja paljon, vaikka syön/juon maitoa/juustoa/jugua ja saan kalsiumia. Ihmisen kroppa on sitten kummallinen värkki :)
Misti: Hyvä, hyvä - edistystä hommassa :) Ja Besero: Sulla taisi nyt alkaa jo lähtölaskenta ;) Ja oon kuullu, että sitä voi tulla joko koko klöntti just ennen synnytystä tai sitten se voi valua jopa parinkin viikon ajan ennen synnytystä.
Bensa haisee NIIN hyvältä! Huumaannun joka kerta kun pistäydyn huoltsikalla.. Olen yrittänyt välttää sitä touhua, että en nyt ihan liuota omia ja vauvan aivoja, mutta oon kyllä ollu gas-lover niin pienestä kun muistan.. Huoh, se on melkein orgastinen tunne kun bensan haju tunkee nokasta.
Beserollahan edistyy asiat :) Hienoa! Oota vaan, kohta se tulee..
Aloin itekki pohtia näitä mahakipuja, kun tuleevat silleen vähän aaltoina, että voisko liittyä suppareihin kuitenkin. Mutta ne " oikeatkin" (huoh) supparikivut kaiketi kokeneena voisin sanoa, että nää on erilaisia. Sillon toissapäivänä nimittäin oli todella polttavia, pakahduttavia kuukautiskipumaisia, kiertelivät alaselältä vatsalle ja kylkiin. Nää nyt vaan vihloo silleen tosta mahan päältä välillä. On tänään jopa tuntunut pientä menkkamaisuutta selkäpuolella ja alamahalla, jee :) Oon jokaisesta kivusta ihan hurmiossa, kun jotenkin tuntuu että se ehkä edistää asioita. Sama juttu oli siellä sairaalassa, mitä kovemmaksi kipu kävi niin sitä ihanampi tunne minut valtasi.. Tosin ei hirveesti hymyilyttänyt siinä tilanteessa, mutta jotenkin oon ainakin sisäistänyt tuon että synnytyskipu on hyvää eikä pelottavaa :D
Veruskan tavoin ajattelin kantoliinan laittaa kassiin synnärille. Eiku nii, meidän liina onkin lainassa, mutta nää kaverit on kuitenkin siellä tulossa piipahtamaan ja katsomaan, niin tuokoot samalla. KYSsillä ei muuten pääse osastolle kun isi ja aiemmat lapset, mites teidän sairaaloissa? Ihan kiva omalla tavallaan, ei tartte kenenkään sukukokousta katella. Käytävässä osaston oven ulkopuolella tai alhaalla kahviossa voi tietty tavata, mut vauvaa ei saa näyttää kun lasin takaa.
-p
Mies meni laittamaan lihoja grilliin niin tulin lueskelemaan pikaisesti jutut. Kävi tuossa vieraatkin niin piti sosialisoida =)
Tänään ei taas supparin supparia ole tullut. Julle kyllä potkii senkin edestä, sillä taitaa olla yhden miehen gongajono tuolla kohdussa.
Mulla ei kans ole koko raskauden aikana ollut mitään outoja himoja. Tai normaalejakaan himoja sen suhteen. Olen enemmänkin syönyt terveellisemmin kun normaalisti.
Senniina kuuluu saaneen unelmavaavin, tänne vaan notkumaan, seuraa löytyy aina ;)
Meidän piti alunperin Mistin tavoin paistaa muurikkalettuja pihalla, mutta näyttää tuulevan sen verran ettei viitti, ei paistu tasaisesti kovalla tuulella. Pitää katella illalla uudestaan.
.... jaha, alakerrasta tuli huuto et lihat on valmiit, joten nyt syömään, myöhemmin lisää...
-E-
Hirmuisesti onnea Fiikukselle ja Senninalle perheineen!!! Pääsitte kotiin viettämään juhannusta uuden perheenjäsenen kanssa, mahtaa olla mukavaa!
Meikäläinen voikin nyt varata sen Senniinan heinäkuun paikan täällä linjoilla, sillä Ilmari ei taida ihan vielä innostua syntymään. Eilen oli ekoja suppareita, jotka jo vähän tuntuivat, mutta ei niitä kauaa ihmetelty. Loppuivat parin tunnin päästä ja sitten ei mitään. Nyt on taas hyvä olo ilman mitään jomotuksia, ja ruvetaankin valmistelemaan juhannussapuskaa kuudelle hengelle, kun ollaan kutsuttu porukkaa meille. Mökille on 2,5 h ajoa, eikä enää viitsitty lähteä. Mökkiä on kyllä ikävä, ehkä sitten loppukesästä pääsee käymään.
Peetta, mulla kanssa masussa " naksuu" , ja oon yrittänyt kuulostella tuleeko vauvasta vai tosiaan omista kylkiluista. En osaa sanoa, mutta taitaa siis olla ihan tavallista ja normaalia. Tulis vaan vauva jo mielummin mahan ulkopuolelle naksumaan!
Nyt marinoimaan grilliherkkuja, ja odottelemaan teiltä lisää vauva-uutisia! ;)
Koala ja Ilmari (rv 39+2)