Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 25***

18.06.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.

[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.

Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)

Kommentit (250)

Vierailija
101/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää jengi katsoneen sitä todella kuivaa 4d-dokumenttia - musta siinä ei ollut päätä ei häntää ;)

No niin. tossa illalla ja päivän aikana maha oli todella kova koko ajan, mutta tietenkin, kun oikein alkaa kuulostella, kaikki tuntemukset häviävät.

pals: on toi kyllä vähän pepusta, että sulle on sanottu, että synnärille vasta sitten, kun kivut tyyliin sietämättömiä! meillä on oikeus lähteä synnärille ainakin tsekattavaksi, jos siltä tuntuu!!! Muistakaahan pitää " oikeuksistanne" kiinni, ettei käy kuten mulle viime kerralla, eli kätilöä ei näkynyt koko synnytyksen aikana missään ja kivunlievitys ikään kuin jäi kokonaan uupumaan, kun pukkas kätilöllä kiirettä toisessa salissa. Koko tarinaa en viitsi edes tässä nyt kertoa. Nyt olen kyllä tehnyt selväksi, etten suostu enää samaan kohteluun. Roudaan itseni vaikka sinne henkilökunnan toimistohuoneeseen, ja synnytän sinne, jos henkilökuntaa ei salissa näy.

A-J: rattaista. Keskieurooppalaiset tekevät kevyempiä ja pohjoisen tundran kansat raskaampia. Jotenkin vaunumaku on muuttunut kohdallani niin, että pienuus, erityisesti kapeus ja keveys on valttia. Ja muista tarkistaa, ettei riepeässä kävelyssä sääriluut hakkaa jarruun, jos olet pitkä (kuten emmaljungassa kävi itselleni). Ite tykäsytnyt nyt teutoniaan....

Jaksamista

Vierailija
102/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni niitä on ihan sellasia synnytystä käynnistäviä vyöhyketerapioita, joissa käydään raskauden viimemetreillä. Siinä painellaan niitä pisteitä jotka liittyy synnytykseen (kohtu jne.) Mun sisko ainakin kävi sellaisessa. En tiedä tekeekö kaikki vai jotkut vain. Tosin siskolla sitten irtosi osittain istukka ja joutui hätäsektioon... Toivottavasti ei ollut vyöhyketerapian seurausta se! Onneksi sekä siskolleni että tyttärellensä kävi loppupeleissä hyvin, vaikka molempien henki olikin minuuteista kiinni. Huh huh.

-V-

Ps. Itse siis pidän kuitenkin vyöhyketerapiaa hyvänä asiana ja siskoni myös, tuskin oli siitä seurausta se istukkajuttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinoista: Oon nyt sompaillu liinaviidakossa ja oon miettiny, että trikoinen pitkäliina ois varmaan se paras vaihtoehto - rengasliina ei ois kovin pätevä, kuten Veruska aikasemmin mainittikin, just sen painon tasaisen jakaumattomuuden (olipa hankalasti sanottu) vuoksi. Mietin muuten sellasta asiaa, että kuinka " riippuvaiseksi" vauvan saa liinailuun?!

Kestoista: Ite ostin niihin vaippoihin lisukkeeksi niitä paperisia hoitoliinoja (oiskohan ne riisipaperit parempia?!), jotka ovat kuulemma isona apuna putsatessa kakkavaippaa, ko tavara jää jo siihen paperiin ja harsoista vielä: oon onneksi saanu hommattua vanhoja harsoja vaippoja varten, ko on kuulemma paaaaljon imukykysempiä, ku uudet. Eli mitä enemmän pesee, nii sen paremmaksi tulee :)

Nikki: Mulla varmaan tulee päivittäin noita pelkotiloja, jos en tunne liikkeitä - hyvä, etten oo heti soittamassa vaikka presidentille eli siis ä-polille/nlaan, että voisinkos mie tulla käymään. Miehelle toisaalta on aivan turha sanoa mitään, ko se on liian viilipytty eikä ressaa mistään ja sanoo vaan, että kyllä se huomenna taas möykkää. Mie en tajua, miten joku voikin olla nii lunkisti, ko mie hyvä, jos en hypi seinille.

Toivottavasti Palsin lenkki tekee tehtäviään ;)

Jippii: Mitä ongelmia sillä nakkihännällä siis varsalla ilmeni? Surullista, jos pitää lähettää vihreemmille laitumille...Sori, ko sanoin nakkihännäksi, mutta oon aina varsoja puhutellu siten...

Ja Melba: Onko sulla milloin seuraava nla, jotta saisit vähän selvyyttä/neuvoja asian suhteen? Mie kans vähän pelkään, että meän akka on vaihtanu ittensä kintut taivasta kohen - asennosta joko poikkitilaan tai perätilaan, koska hikottelu tuntuu taas ylävattalla. Ja mie kerkesin olla jo ressivapaa tän asian kans...Viime torstaina ultrassa näytti kaikki olevan ok, mutta minkäs tekee, jos on koko ootusajan viihtyny istuallaan, nii takasin tunkee ittensä siihen asentoon. Toivottavasti saan torstain nlassa jotain selkoa.

Löllöriini: On sulla vaan ollu melkonen toi viime kertanen synnytys - jaiks! Ja kiits sulle kans vaunuvinkeistä - laitan korvan taakse ja onneksi mie en oo mikään metriheikki, vain 163 senttiä pätkä :D

Oijoi, mullaki tulis näköjään tekstiä taas niinku Ruuneperilla, mutta kait son pakko, jo teän mielenterveyttänne ajatellen, lopettaa ja mennä tekemään jotain muuta. Mieskin tossa tekee sähkösuunnitelmaa meän taloon, joten ei siitäkään oo nyt oikein seuraa. Pitisköhän mun kerrankin alkaa vonkaamaan sitä?!? ;) Ötysiä kaikille!

AJ

Vierailija
104/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olin nukkunut n. 6 h kun heräsin äsken (menin joskus 3 nukkumaan eikä supistellu ollenkaan). Nyt on kyllä semmoset TUSKAT että rupes pelottamaan. Tää kirjottaminen on hidasta ja vaikeeta mutta tuntuu niin tärkeeltä raportoida ja mies nukkuu.. Meen suihkuun, koska tarttee jo jotain apuu näihin. Pelottaa et jos käy vessassa, nää loppuu. En havaitse oikein väliä suppareiden välil, maha melkein koko ajan kova. Polttaa vatsaa, selkää. Aah jumala mikä kipu.

euforista tekstii... uuh. jos ei kuulu niin se on menoo,. EHKÄ :d

Vierailija
105/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin suihkuun, ja luulin että tulee ehket pissa, mutten voinukkaa pidättää ja sitä roiskahti silleen jonkin verran, ehkä pari desiä. Haisi makealle. Veikkaisin vedeksi? Supparit tulee ehkä 5 min välillä, koskevat edelleen, mutta eivät niin paljon kun äsken. Älkää pitäkö hassuna kun hädän hetkellä tänne raportoin, mutta kun annan miehen vielä nukkua ja luo jonkinlaista turvaa kirjottaa teille :D Tässä supistuksen välillä se ei oo ees niin tuskasta. Kaamee NÄLKÄ!! Vedän raejuustoa, voi kaduttaa myöhemmin jos oksennan..

Noo, jos nää supistukset taas loppuu, niin eiköhän ne ala käynnistää, jos se nyt oli sitä lapsivettä? Kuitenkin oon vaan kussu alleni ja supparit loppuu ku seinään sairaalassa viimestään. Pitää mennä varmaan käymään siel enivei.

-pals the raportoija jota supistus vie taaaas

Vierailija
106/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Palsin tekstin lukeminen oli, ko ois kattonu jotain täyden kympin jännitysleffaa - taitaa olla nyt tosi kyseessä hänellä. Voi vitsi, taas yks meistä jakaantuu :) Millonhan saahaan uutisia myös Fiikukselta, Miiulta, Senniinalta ja olikos muita tällä hetkellä...? En enää muistakkaan, ko alkaa oleen niin hektistä täällä ;)

Itellä ei mitään muuta, ko kovisteleva maha heti aamusta...Nyt aamukahaveelle...

AJ

Vierailija
107/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkis kerrankin heräs suht aikaisin. Tosin yö oli taas sellaista, että kahden jälkeen ees jonkinlaista yritystä nukahtaa, mut oikeestaan koko yö menny sellasessa " horroksessa" . Siis tiedättekö, ei oo ihan hereillä, mutta kun herää niin hoksaa ajatelleensa esimerkiksi kestovaippoja suunnilleen koko yön. Tai jotain vauvajuttuja. Eli koko ajan kelaa kaikkea.

Pals, nyt ei enää tainnut olla väärä hälytys! Toivottavasti kaikki etenee hyvin. Joo Fiikus on ainakin ollut reissullaan jo vähän pidempään... Toivottavasti sielläkin kaikki hyvin.

Niinku besero jo mainitsikin, niin tosiaan ei ne äp:n harsot oo omiaan kestoiluun. Ne on niin käsiteltyjä, valkaistuja yms ettei niissä oo sitä imutehoa. Mulla on niitä luomupuuvillaisia ja nyt vain kovasti pestä sais että tulis hyvät imutehot. Mutta ei kait sillä ihan pikkuisella aluksi NIIN hirveästi sitä pissaa tule kerralla... (yllätyn varmaan pahemman kerran!)

Nimijutut käy vain yhä vaikeammiksi. Kun meillä on MONTA etunimivaihtoehtoa. Ja sitten toisaalta taas mikään ei oo ihan sellanen, et siinä se nyt on! Tiedän, että varmaan se vaavi on ihan hyvä nähdä ensiksi ja päättää vasta sitten, mutta malttamaton kun olen. Mulla on yks mielestäni hyvä nimiyhdistelmä, mut pakkohan sitäkin on miettiä ja miettiä, sillä se on sitten lopun ikää lapsella. Ja että se sitten ois miehenkin mielestä just se paras vaihtoehto. Onko teillä muilla yhtä ongelmallista tämä? (Minä oon just semmonen, että mietin sitä nimeä päivittäin! On se niin kivaakin.)

Neuvola ois tuossa 10.45, voi olla että sitten tulee taas lisää tekstiä sen jälkeen. Jos sitä tässä kuitenkin nukahtais vielä vähäksi aikaa... Kaikille terveisiä!

-Veruska 38+5 & Sirriäinen-

Vierailija
108/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beserolla ollut kamala yö, onneksi kaikki hyvin. Meillä on öisin kovin hiljainen kaveri, hän todella nukkuu yöt! Saas nähdä jatkuuko meno syntymän jälkeenkin (no, syömään täytyy tietysti herätä ihan pienen, mutta jos muuten nukkuisi hyvin?). Kuutar, minuakin välillä potuttaa kun hiljaisina päivinä mies toteaa, että ¿nyt on lepopäivä¿ tai kasvupäivä tms. Lohduttaahan se tietysti tarkoittaa, mutta minä olen oikeasti hysteerinen niiden liikkeiden kanssa, meillä kun on niin hiljainen vauva, että välillä on todella vaikea saada yhtään mitään liikettä. Onneksi viime aikoina hän on edes iltaisin ollut hyvin aktiivinen, se rauhoittaa oloa.

Peetta, Pals, Ellu ja Löllöriini kamppailevat monta päivää jatkuneiden suppareiden kanssa. Toivottavasti muuttuvat teillä pian tositoimiksi! Palsilla ainakin kuulostaa lupaavalta. Ja toivottavasti AJ:n ja Melban pikkuiset nyt kääntyvät (ja pysyvät) vielä pää alaspäin. Meillä vekara ei ole enää pariin viikkon kääntyillyt, vaikka tuossa vielä jokin aika sitten meni ympäri useammankin kerran. Neuvolassa on aina ollut kiltisti RT. Nikille jaksuja pelkojen kanssa, täällä toinen pelokas, kuten varmasti useimmat muistavatkin, sen verran usein olen täällä vuodatellut. Ihan kamalia kauhuja on vieläkin, jostain syystä olen edelleen ihan varma että kyllä me sinne tilastoon vielä päädytään, jokuhan sinne joka vuosi joutuu... Voi apua.

Alli, yksin et tänne jää, minä mattimyöhäinen olen täällä taatusti viimeinen. Mietin jo, että pitäisi ehkä mennä anomaan sitä turvapaikkaa :D suoraan elokuisista, kun helistimetkin varmaan synnyttävät kaikki ennen minua :(. Misti, kerro neuvolakuulumiset jahka kotiudut! Monumentille lomaonnittelut, alkoi se vihdoin sinullakin!

Kestovaippojen pesusta oli puhetta. Sen verran olen käsittänyt, että vaippakuoria ei tarvitse pestä elleivät ole likaantuneet, ja yleensä tavara jää sisävaippaan. Vaippakuoresta voi myös pestä vain likaantuneen kohdan, jos on vain vähän reunasta märkä tai tarhrainen. Villaiselle vaippakuorelle riittää yleensä tuuletus, kovin usein pesemistä ei edes suositella. Pelkkä harso vaippakuoren sisällä käy oikein hyvin, paitsi jos vauvalta tulee paljon ¿jätöstä¿ ei ehkä riitä, mutta omalla kohdalla se selviää kokeilemalla! Ainakin ihan alussa pissaa ja kakkaa ei kai tule kovin isoja määriä kerralla. Olen niin surkea käsistäni (ajattelen sitä harson taittelua), että ajattelin itse aloittaa suoraan sisävaippa-kuorivaippa -systeemillä, sitten myöhemmin (jos tarvitaan) vielä jokin lisäimu (siihenkin käy harso). Mulla on myös niitä ¿paperiliinoja¿, en varmaan kotioloissa raatsi käyttää mutta helpottavat kuulemma vauvan kanssa reissussa kummasti. Kiitos Veruska kun kerroit niistä äp:n harsoista, otanpahan sitten ihan suosiolla pukluräteiksi, vaipparättejä kun ostin jo aikaisemmin.

AIOt on helppoja aloitusvaippoja, mutta kalliita, ja kuten Melbakin totesi, kestävät kauan kuivua (ellei omista kuivausrumpua). Ja muistattehan, että ei sitten valkaisu- eikä huuhteluainetta pestessä, vähentävät imukykyä! Ja ennen käyttöön ottoa vaipat kannattaa pestä ainakin kahdesti (ei tarvitse kuivua välillä) imukyvyn parantamiseksi. Villahousut on käsiteltävä lanoliinilla aina pesun jälkeen ennen käyttöä.

Hyviä vinkkejä löytyy esim.

http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/

Joku kyseli tuttipullojen keittelystä. Pitäisi kysyä neuvolasta varmaan, mutta itse ainakin ajattelin keitellä ne nyt hyvissä ajoin ja sitten vain huuhtoa mahdolliset pölyt ennen käyttöön ottoa, jos tässä menee vielä kauankin. Vai pitäisikö keitellä vasta sitten kun tulee vauvan kanssa kotiin? Mitäs mieltä muut?

Jiippi, toivottavasti varsa selviää! Hevosihmisiä olen itsekin, ja muutenkin kaikenlaisten lasten kuolemat, eläinten ja ihmisten, ovat niin kauheita ja tarpeettomia. Olen itkenyt silmät päästäni sitä eilistä matkailuautokolariakin. Mies jo totesi, että hänen täytyy vissiin alkaa nauhoittaa jo uutisetkin ja esikatsella ne, että mitä mulle uskaltaa näyttää ja mitä ei...

Tervetuloa Claudiin@!

Vierailija
109/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun tuli nukuttua yli kahdeksaan. Tämäkin sen takia, että miehen kello ei herättänyt =)

Kuulostaa palsin kohdalta siltä, että rouva lähti nyt viimein sinne synnyttämään. Onnea sinne.

Täällä päinvastoin kaikki oireet loppuneet taas. Ajattelin tänään käydä keskustassa kävelemässä jos sais vaikka jotain elämää aikaiseksi taas. Ainut mikä ei mene ohi on tuo pahanolontunne, oksennusta ei kuitenkaan edelleenkään.

Nyt tekemään aamupalaa. Mahassakin on jo herätty ja herra siellä repii napanuoraa ja ihmettelee miksei aamun perusannosta jo näy.

Myöhemmin lisää kommenttien kera.

-E&J-

Vierailija
110/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yö suht hyvä, lukuunottamatta klo01.10 herätystä ,

maha kiersi kuin maailmanpyörä, pakko mennä vessaan..

ja siis aivan järkyttävä ' vesiripuli' (sorry),

en tajua miksi tuli, mutta epäilyni oli se eilinen jännityspäivä..oliskohan laittanut mahankin sekaisin ja sitten kun nukkuu/rentoutuu jonkun aikaa niin tulos tämä,koska sen jälkeen ei mitään oireita..

nyt kyllä uskon että palssille tuli oikea kutsu,

mutta jos kuitenkin tulet jostain syystä takasi niin älä ole yhtään nolona, kyllä me kaikki oltais tuollaisten tuntemusten takia synnärille lähetty, mutta kuten sanoin kuulosti hyvältä lähtöä ajatellen..

kisantassuille ja muille tuttipullojen/tuttien keittämisestä..

meillä kaikki keitetään valmiiksi odottamaan vauvaa..

ja jos epäilyttää, että pullo olis pölyyntynyt niin olen keittänyt vedenkeittimellä vettä ja kaatanut sen pullon ensin täyteen sitä keitettyä vettä ja vähän huljutellu ja sen jäkeen laittanut maidon..

veruskalle sanon ,ttet ole varmaankaan ainoa joka kieriskelee nimiongelman kanssa..

meillä ainakin mies on jo ihan kyllästyny mun jatkuviin keskusteluihin nimestä. ollaan päätetty nimi jo muutama kuukausi sitten ja silti mä vielä haeskelen jatkuvati uusia vaihtoehtoja ja puollustelen sitä sillä että olis sitten paras se mikä valitaa (onhan se ,mutta silti..)

claudiinalle kommentoisin niihin akupainanta pisteisiin..

mulle on kerran laitettu niitä neuloja (ei raskauden aikana), ja pelkäsin aluksi,että miten ikinä kestän niiden laittoa ja pyörittelyä, mutta oikeastaan se oli miellyttävä kokemus ja oli niistä selvää apuakin (issias kipu laukesi).

ja tosiaan niitä neuloja ei aina tarvi laittaa ,riittää että painaa pisteiä. löysinkin eilen netistä sivun jossa oli synnytykseen liittyvät akupainanta pisteet

www.babyidea.fi

ja tarkempi sivu

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

voi kattoo sieltä jos asia kiinnostaa.

ulla ei noista ole omakohtaista kokemusta, mutta yksi ystäväni

(jonka isä osteopaatti) on käyttänyt noita omissa synnytyksissään ja sanoi auttavan..

näyttää tulevan juhannukseksi sittenkin kauniit ilmat ,ainakin tänne eteläsuomeen..jee!!

Vierailija
111/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ:lle

Mulla kans torstaina seuraava neuvola ja toivottavasti jotain silloin selviää. Mulla on itsellä aivan huippu neuvolan th, oli jo sama silloin 7v sitten esikoista odottaessa ja on ollut koko tän 7 v esikoisen neuvolanth myös. Nyt on vaan lomalla tän ja ensi viikon ja eittämättä mua pelottaa että minkälainen sijainen hänellä on. Voi tietty olla hyvä ja päteväkin, mut kyllä sellainen kesäpellekin käy ajatuksissa mielessä. Meillä kans samaa ilmiöä ollut, että poika yleensä ollut kiltisti rt kun ollaan oltu neuvolassa tai lääkärissä, mutta sitten väliajoilla on kieppunut miten sattuu. Esikoisesta muistan et oli varmaan viikosta 28 lähtien rt, mut sitten kuukautta ennen laskettua aikaa kerran kääntyi perätilaan, mut onneksi sitten isona poikana (oli silloin jo ultrien mukaan 3,7 kg) tajus minuutin päästä että ei näin päin voi olla ja pisti pään takaisin alas. Mulla ilmeisesti aika hyvän kokoinen lantio, joten nyt tää kiloa pienempi pikkuveli pääsee pyörimään vaikka mitenpäin. Meillä tais olla sun kanssa sama laskettu aikakin ja siinä mielessäkin sama tilanne, että ei olla ekaa kertaa menossa synnyttämään, muttei siitä edellisestä oikein ole kirkasta mielikuvaa enää. Eipä silti, taitaa olla ne synnytykset aina aika erilaisia.

beserolle

Mun miehellä tuntuu olevan taas sairaalakammo. Siis ei minkäänlaista kammoa lääkäreiden suhteen, on oikein iloissaan kun on mukana vaikka yksityisellä lääkärillä ja gynellä, mutta kas kun astutaan Naikkarin ovesta sisään, niin meneekin yllättäen ihan hiljaiseksi. Järjellä en ymmärrä, kun ihan naistenklinikan gynellä mä yksityisestikin olen käynyt ja joku rakenneultrakin on minusta nyt niin kaukana sairaalameiningistä kuin voi vaan olla, mutta eikös ne pelot olekin sellaisia ettei niitä järjellä ymmärräkään. Kyllä meilläkin mies on ihan iloissaan synnytykseen mukaan lähtemässä, tosin hivenen pelätään ettei ehdi mukaan, kun edellinen syntyi viidessä tunnissa ja nyt pitää tuo poikakin johonkin hoitoon saada ja itse epäilen, että voi olla pikkupoika vaikka parissa tunnissa maailmassa.

veeruskalle

Meillä kans 4 nimeä nyt mielessä pojalle, mut onneksi on olo, et se poika pitää nähdä ensin. Toinen (ja kolmas) nimi onkin sitten vaikeampi juttu, kun ei tiedä edes sitä ekaa nimeä, mutta eiköhän ennen ristiäisiä tule jotkut nimet keksittyä. Ja mä meinasin että tilaan sitten nimitutin ristiäisiin tuolta ruotsinmaalta. Mä en ymmärrä, että mikä ihme siinä on, että pitää aina haluta jotain merta edempää. Meidän sormukset on Ruotsista ja samoin lattia ja nyt pitää saada tutti ;-)

Palsille

Onnea kovasti koitokseen. Kyllä se nyt varmastikin on menoa. Mä en kyllä malttais olla miestä herättämättä tuollaisilla fiiliksillä, tosin meillä vois ollakin poika eteisen lattialla, sillä minä eikä kukaan muukaan (en minä eikä naistenklinikan henkilökunta) emme tajunneet että mulla oli avautumisvaihe viimeiksi ja paikat aukes ekasynnyttäjäksi alle neljässä tunnissa 0->10 cm (tai mistä sitä tietää vaikka olis ollut jo kauemminkin, kun kukaan ei älynnyt edes katsoa).

Vierailija
112/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin sitten mun vuoro olla pääsemättä näille sivuille - jo tuli mielleni, että olenko kirjoitellut jotain asiattomuuksia ja sisällönvalvonta on estänyt mun kirjoittelut jatkossa :D

Joo, kyllä se Pals nyt jo pääsee " tuskistaan" . Lapsivettähän ei pysty pidätteleen kuten pissaa - luulisi, ettei ne enää lähetä häntä kotiin odotteleen.Veruska: tiedän täsmälleen, mitä tarkoitat. Mulla on ollut jo pitempään niin superrauhaton olo, etten todellakaan MALTA nukkua, en yöllä, en päivällä. Jossain vaiheessa olen sitten torkahdellut - esikosta en muista tällaista ollenkaan, höh! Ja nyt kun pitäisi olla viisas ja kerätä myös vanhoja univelkoja pois, jos saadaankin taas yövirkku vaavi - kuten isoveikkansa oli. Siis kuvitelkaa virkeimmillään klo 2-6 yöllä! Samoilla linjoilla olen kanssasi myös tässä nimiasiassa; en malttaisi olla miettimättä nimiä ennalta - ja sitten tulee tosi syyllinen olo, kun olen niin taikauskoinen ja kohtalopelkoinen¿ Kalenteriakin olen jo vilkuillut ristiäispäivän suhteen. Jokuhan kertoi jo varanneensa papin ja kirkon - mä onneton en uskalla edes omaan kalenteriini merkata alustavaa varausta ITSELLE!!!

Tassut: mä ainakin niistä pulloista ja tuteista. Ajattelin laittaa nekin valmiiksi, eiköhän se riitä että ne on JOSKUS desinfioitu, ei kai täällä kotona muutoinkaan niin steriiliä ja hygieenistä ole - hengittäähän se vaavi tätä samaa ilmaakin. En tosiaan tiedä ns. oikeaa vastausta, mutta tonne tiskikaapin ylähyllylle ajattelin ne taltioida. Kiitos sulle myös lohtusanoista, ehkä nää pelot on ihan tavallisia, varsinkin tällä iällä - ekasta olin niin luottavainen ja en tosiaan osannut pelätä mitään. Jotenkin kyllä ne siellä neuvolassa on sillä liikelaskentaseurannalla. Miksei riitä, että ylipäätään tuntee liikkeet? Mun kyllä täytyy myöntää, että mulle se riittää - tää kun ei muutoinkaan ole liikuskellut kovin aktiivisesti, ainakaan niin, että olisin tuntenut¿

Mullakin huomenna viimeinen neuvola ennen oman neuvolatätsyn kesälomaa. Hän jää nyt juhannukselta ja on neljä viikkoa poissa(ja niinku olin varma, että kerkeen ennen synnärille). Tää päivämäärä olisi ollut kanssa numerologisesti mielenkiintoinen 20.06.2007 - sama kyllä tässä vaiheessa, kunhan syntyy ja kaikki on hyvin! No, tietty tarkistin jo sijaistilanteen siellä; viereisen huoneen tätsy ottaa äidit ja kouluterveydenhoitajat katsoo lapset. Meillä on sama juttu, että tutuksi ollaan tultu edellisestä raskaudesta ja poijan neuvola-ajoilta.

Sama juttu A-J/Melba, edellisestä synnytyksestä jo niin kauan, ettei (ehkä) onneksi muista kunnolla; ei tuntemuksia, eikä pahemmin muutakaan. Eilenkin mulla oli pyyhe mukana kaupungilla, kun olikos CÄ:n kertomuksessa lapsivesi oli yllättänyt. Ekasta mulla oli vaan vähän tihkunut yöllä, enkä ollut ollenkaan varma oliko kyseessä pisulirahdus vai jotain muuta... Sitten alko supparit jotain kympiltä, yhentoista pintaan menin synnärille ja poitsu syntyi viideltä. Toivoisin, että suppareilla alkaisi tämäkin synnytys - jotenkin tuntuu helpommalta tunnistaa...

No, nyt olen taas turissut varmaan tuhat riviä, mutta mitäs tässä muutakaan. Oottelen yhtä ystävätärtä, joka vielä oli löytänyt pieniä vaatteita ja lupasi poiketa tänään tuomassa (jos olen kasassa - niinku tässä nyt mitään tapahtuisi?!)

Jaksamisia vain meille kaikille!

Nikki

Vierailija
113/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on herätty menkkajomotuksiin. Siinä sit kuitenkin pienet " aamujumpat" miehen kanssa. Eipä noista ässistä tunnu olevan mitään hyötyä synnytyksen käynnistämiseen, mutta mukavaa muuten.

Enempää en taida tällä kertaa pitkästyttää kipuiluillani, koska niin samaa jo monta päivää, jää levy päälle =) mut on tää henkisestikin jo vähän stressaavaa, kun sattuu mut ei tarpeeks,eikä " oikein" . Eilen jo itkin miehelle, että ei jaksa enää. Jaksaa, jaksaa, mut välillä tulee heikko hetki ja eilen väsyttikin niin paljon kun yö meni vähä pommiin. Viimeyönä sain ihan kivasti nukuttua, onneks.

Maha kovana taas koko ajan, ja poitsu ettii päälleen paikkaa. Eilen neuvolassa ihan sattu ku th mittas sf-mittaa ja kokeili missä poitsu luuraa. Sen verran maha arkana.

Jo tais Palsille lähtö ihan oikeesti tulla, kuullostaa ainakin lupaavalta. Mä en varmaan malttais kans olla herättämättä miestä, luulisin.

Muttah, taidan mennä muihin hommiin, palaillaan! Voimia siskot =)

peetta ja juuso 38+5

Vierailija
114/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

@nikki, oli varmaan joku yleinen katkos, koska ei mullakaan vähään aikaan alkanut lataamaan ollenkaan näitä sivuja. Siis vielä vähemmän kuin yleensä. Nyt siis jo reilun viikon muuten pelittänyt hyvin. Mutta kun tulin neuvolasta niin toimi taas.

No siellä neuvolassa:

Pissa puhdas, verenpaineet 108/73, sf 30,5... Painoa oli tullut kilo, eli nyt painoa 58,9. Tuota ihmetteli kun noin paljon oli tullut viikossa, mutta koska verenpaineet ok ja pissa, eikä turvotuksia, niin ei huolta. Mä sanoinkin että johtuu varmasti siitä, että viimeksi en ollut syönyt ennen neuvolaa ja nyt olin.

Vauvan sykkeet oli VAIN 130, alhaisimmat mitä missään vaiheessa. Ihmettelin ihan ääneen ja neuvolantäti sitten herätteli vaavia ja johan pomppasi 150:een!

Neuvolantäti meinasi, että ei tämä vielä ens viikolla oo syntymässä. Koska vaikka viimeksi oli jo laskeutunut, niin nyt ei enää ollutkaan ihan varma. Pää on asemissa, muttei kiinnittynyt. Inhottaa, kun se lääkäri silloin sanoi ettei yli mene. Ja nyt neuvolantäti oli enemmänkin sillä kannalla että yli menee!

JOS menee yli, niin sit 9.7 on viimeinen neuvola ja PERJANTAINA 13.7 käynnistyspäivä, tai ainakin se kerta jossa sovitaan OYSissa että milloin käynnistetään. Mutta yleensä tuolloin tasan 2vk lasketusta kuulemma käynnistetään. Ärsyttävää jos menee noin paljon yli. Hetimullekaikkitännenyt! ;)

-Veruska 38+5 & Sirriäinen-

Ps. Neuvolantäti on tosi kiva. Nytkin oli ottanut mulle selvää kasvisruokavaliosta vauvan kanssa ja lupasi sitten syksyllä varata ravitsemusterapeutinkin, jos haluan! Ja haluanhan minä. Siis kun itse olen kasvissyöjä + syön kalaa. Niin nyt en tiedä, että alkaisko vauvankin kanssa samaan. Mies kyllä syö lihaa, mutta on itse jopa ehdottanut sitä lihattomuutta vauvallekin. Kalaa toki ja paljon. Siskon lapset on tällä systeemillä ja hyvn ovat kasvaneet! Mutta ois hyvä saada se ravitsemusterapeutti, että sitten varmasti tulisi otettua kaikki asiat huomioon. Menipä vaikeaksi tämä sepostus....

Vierailija
115/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nyt siis se neuvolalääkäri... Kohdunkaula (vaai mikähän se nyt sitten olikaan) on lyhentynyt mutta nyt jäi sitten epäselväksi, että onko avautumista tapahtunut.. Käski tsekata pari päivää ennen kuin lähtee juhannuksen viettoon, että alkaako supistella. Nyt on ainakin tutkimuksen jälkeen ollut aivan hiljaista (teki kyllä varovaisen tutkimuksen, kun voin niin hyvin), ei supistuksen supistusta eikä myöskään menkkaamaista jomotusta. Joten tod.näk. huomenillalla lähdetään maalle jussin viettoon, sieltä on Taysiin 120km:n matka ja siellä asuvat tulevat itsekin tänne synnyttämään, joten eiköhän reissu ole ok. Tympeetä jäädä tännekään kaksin napottamaan, jos mitään ei tapahdukaan! Lisäksi mummu täyttää 80-v. jussina.

Verenpainetta oli 144/91, ed. lääkärikäynnillä oli kanssa tollanen korkeempi lukema.

Painoa oli tullut +800g/vk, mutta aamulla ei edes maha toiminut, että on siinä muutama sata grammaa ylimääräisstä...

Turvotusta ei ole (sormukset on edelleen oikeassa nimettömässä, kun vasemmasta tippuvat!)

PIssa puhdas.

HB:tä ei ole otettu sitten rv30+ ollenkaan!

Sykkeet vauvalla hyvät ja tasaiset, lääkäri ei sf-mittaa ottanut ollenkaan :O

Vauvan pää tuntui jo ihan alhaalla, muttei sanonut, onko kiinnittynyt...

Että ottaa nyt sitten tuosta kaikesta selvää! Ens ti, eli LA:na on seuraava nla, jos sitä ennen pikkuinen ei ole syntynyt.

Hmm.. tarttis varmaan keitellä noi parit pullot, joita on ja se rintapumppu. Jos niitä sattus hetimmiten tarttemaan sitten. Jossain oli, että yksitellen mieluiten... Pitääköhän sitten jokaiselle kuitenkin kiehauttaa oma vesi... *huoh*

Pals on nyt varmaan jo ihan tosissaan tositoimissa, kovasti tsemppiä!

Fiikusta minäkin kaipailen, toivottavasti kaikki on hyvin!!!

Ai niin, anoppi mulle jo soitteli.. Tosin ei kysynyt, että JOKO on syntynyt, vaan muuten kuulumisia.. Mutta mennee siihenkin hermot, jos alkaa sitä useinkin kysellä, että miten voin. Sanoin, että tunnin kävelylenkkejä teen päivittäin, ei tainnut uskoa..! Mutta kyllä oikeesti kävelen likimain tunnin joka päivä, kun olo on kerran ok. Jos vauva painaa pahasti, niin sitten kävelen vähemmän/hitaammin.

Nyt menenkin tästä pihalle.

Kuutar ja E-L. 39+1

Vierailija
116/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli aamupalan jälkeen taas tullut tekstiä. Mä en ilmiselvästi ole ainoa jolla on tylsää kotona =)

Tassuille ja muille pulloista: en itse viitti keittää, keitän sitten kun pääsen kotiin. Enkä ole saanut rintapumppua ostettua vieläkään, aina kun olen kaupoilla niin unohdan koko asian. Millaisia pumppuja teillä muuten on?

Veruska nimistä, että meillä on ne toinen ja kolmas nimi selvillä, mutta se eka vielä hakusessa. Haluan itsekin nähdä millainen jamppa täältä tulee ennen päätöstä. Mutta joka sunnuntai luetaan miehen kanssa yhdessä Hesarin ristiäisilmoitukset läpi ja mietitään.

Beserolle ripulista sen verran, että mulla tulee noin kerta päivässä kanssa sellaista vesiripulia. Välillä päivällä ja välillä illalla. En osaa yhtään sanoa että mistä johtuis.

Toivottavasti Melban neuvolatädin sijainen on pätevä. Oma neuvolatätini onneksi jää vasta heinäkuun puolivälissä, mutta toisaalta mulla on ollut siellä jo muutenkin sijaisia pari kertaa ja päteviltä on vaikuttaneet.

Peetalle että samaa täälläkin, maha hellänä ja häpyluu myös kun eilen sf-mittaa täti neuvolassa mittasi. Oikein irvistytti. Sama oli viime viikolla lääkärissä.

Kiva kuulla, että Veruskan neuvola meni hyvin. Meillä poika pyöri eilen karkuun kun yritettiin ottaa sydänääniä, oli loppupeleissä sitten maha ihan geelissä kauttaaltaan. Korttiin tuli kuitenkin merkintä 160+ loppupeleissä.

Kuutar, jos odotat pari päivää niitä supistuksia vielä tästä niin jussihan on jo melkein ohi =) Mulle oli tullut myös kilo lisää viime viikosta, mutta neuvolantäti sanoi että ok kun sitä edellisellä ei ollut tullut yhtään lisää.

Ja oma äitini kyselee joka päivä mesen välityksellä et mikä on olo. Ei se suoraan kysy et JOKO, mutta tunnustelee kuitenkin. Sitä ihmettelen, ettei anoppi ole soittanut kertaakaan miehelle tai mulle et miten jaksellaan. Tää on niiden eka lapsenlapsi, mutta niitä ei ole tuntunut kiinnostavan koko aikana oikein ollenkaan. No, ehkä jotkut ihmiset ei sitten vaan ole sellaisia. Mut ei se kivaa ole noinkaan päin, ettei yhtään kiinnosta isovanhempia (tai ainakaan ne ei näytä sitä).

Pitäisi lähteä ulos leikkaamaan lammen reunan ruohoja, joten taas myöhemmin ip lisää.

-E ja J 37+6-

Vierailija
117/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole edelleenkään saanut sitä kapistusta hankittua!!! Mutta kun hankin, hankin Avent Isiksen, sellaisen käsikäyttöisen. Ainakin sisko ja sen kaverit käyttävät sitä ja suosittelevat. Ja moni muukin suosittelee. Maksaa 50-60e, riippuu mistä ostaa.

Vierailija
118/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintapumpusta: mulla on hommattuna Avent Isis -käsikäyttöinen pumppu. Sain sen tuttavan tuttavalta parilla kympillä... Tuota pumppua monet ovat kehuneet ja vaikuttaakin tosi hyvältä, tosin vasta käytössähän sen näkee. Mutta esim. Ainun käsikäyttöiseen pumppuun verrattuna on paremman oloinen.

Nimistä: meillä on tosiaan pikkuiselle ollut jo parisen kuukautta koko nimi valmiina, kutsumanimenä on kaksiosainen nimi ja perässä sitten vielä pari nimeä. Tytöllekin olisi koko nimi valmiina, jos nyt vaikka kuitenkin olisi muuttunut tytöksi :)

Ristiäispäiväkin on katsottuna (12.8, meidän 3.hääpäivä on 14.8), toki jos vauva syntyy vasta joskus rv42+ niin on sitten vasta neliviikkoinen ja taitaa olla aika pieni... Pappia tms. ei ole varattuna, toivottavasti saadaan sitten tuolle sunnuntaille. Tuo viikonloppu lienee suosittu hääviikonloppu, ainakin kolme vuotta sitten samana päivänä meni neljä paria naimisiin ja kyse oli sentään pienestä maalaiskaupungista!

Ja on tosiaan jo karjalanpiirakoitakin leivottuna pakastimeen valmiiksi ristiäisiä varten =)

Nyt unohdin sitten että kuka kommentoi siitä olotilan katsastamisesta... No, joka tapauksessa, mä oon kyllä sitä asiaa nyt miettinyt, että mihinkäs se muuttuu, jos nyt tsekataan se pari päivää ja päätetään lähteä ja sitten heti alkaakin ne supparit vaikkei kotona olis mitään.. Vai onko siinä sillä tutkimuksella kuitenkin mahdollista ärsyttää paikkoja tässä vaiheessa, vaikka kuinka olis varovainen..

No, joka tapauksessa aikaisintaan huomenna myöhään illalla lähdetään, jos olis turvallisempaa ja stressittöämämpää ajella, kun ei niin ruuhkaa.

Ehdin tuossa lenkillä jo hieman kastuakin :( Kauhean vaihtelevaa säätä!

Ei ainakaan kävelykään suppareita aiheuttanut...

Kuutar ja E-L.

Vierailija
119/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkästä aikaa, vain kerran heräsin kipeisiin supisteluihin ja samalla reissulla sitten vessassa. Nyt on olo ihan loistava. Silloin tällöin pikkasen nippasee kipeästi, mutta muuten ei mitään.

AJ ja kissantassut

Varsalla on jonkinasteinen kehityshäiriö turvassa - se on ihan vino ja kieli roikkuu toisesta suupielestä. Ei saa normaalia imuasentoa, mutta nyt eilisen aikana on kehitellyt oman tyylin ja saa itse ainakin jonkin verran imettyä. Nappaa emän nisän sivusta poskeensa. Ovat kuulema eläinsairaalan mukaan hyvin harvinaisia tälläiset viat. Ja jos selviää hengissä, korjaantunee kasvun myötä ainakin jonkinverran itsestään. Nyt pitää vielä käyttää röngenissä, että nähdään onko leuan luusto normaali. Mikäli luustossa häikkää, on lopetus todennäköinen. Vielä eletään toivossa, että vikaa olisi vain rustossa, mutta saa nähdä.

Mulla myös neuvola huomen aamulla ja sitten jos neuvoloita yhä on, joutuu naapuri kaupunkiin ne käymään. Toivottavasti ei tarvitsisi, mutta tällä hetkellä näyttää erittäin todennäköiseltä.

Ässillä ei mitään tehoa, päinvastoin tuntuu vaan rauhoittavan tilannetta.

Nyt pyykin pesuun ja ulkoilemaan

Ja tottakai jännämään koska kuuluu palstalaisten vauvauutisia, on moni taitaa tällä hetkellä laitoksella olla.

Jiippi

Vierailija
120/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkaa tosiaan kyllästyttää, kun supistelut on täältäkin masusta hävinneet jonnekkin...

en ole kovinkaan paljoa harrastanut lenkkeilyä tai tarkemmin kävelylenkkejä sen jälkeen kun nuorimmainen jäi päiväkodista kesälomalle.

mutta nyt on jo ihan pakko lähtee, toiveissa olis supistelut...

tässähän alkaa olemaan kateellinen niille, jotka jo lähteneet vauvanhaku reissulle, vaikka oma laskettuaikakaan ei ole vielä,

mutta silti yläpää alkaa olla kypsä, kumpa olis alapääkin!!!

meiltä puuttuu edelleen se itkuhälytin.

nkos teillä kellään sellaista digitaalista hälytintä?? jos kokemusta, niin kertokaa onko hyvä?? sellainen olisi tarkoitus hankkia vielä..