Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 25***

18.06.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.

[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.

Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas vähän käytyä kylillä ja haettua samalla pyytämämme tarjous meän pesuhuoneen kaakeleista...Argh! Miten ne voikin maksaa nii peevelisti?! Ei se auta, pakko son kaakeloida, jos meinaa sen käyttöönkin ottaa :)

Veruska: Meillä oli jo selvät sävelet kuukausia sitten nimen suhteen, mutta nytpä oonkin alkanut miettimään, että josko siihen eteen pitäisi sittenkin laittaa vielä yks nimi. Hih! Sitten ois neitillä kolme nimee, kuten mullakin. Ainoa ongelma vaan on, että se sais olla lyhyt ja ytimekäs ja ehkä ruottinkieleen viittaava, mutta silti sen pitäisi sopia yhteen kahen muun, jo valitun nimen kans. Meinasin kuiten oottaa vauvan syntymää, jotta näkee millanen " justiina" sieltä syntyikään ja tehä päätöksiä vasta sitten ;)

Melba: Onneksi ja toivottavasti olemma molemmat huomenna sitten viisaampia masuasukkiemme tilasta nlareissujemme jälkeen :)

Nikki: Mulla on kans muuten jotain numerofriikkeyttä eli oon selaillu kalenteria ja aatellu, että tietyt päivät ois hyviä vauvan syntyä...Vaan eihän nuo masuasukit kalenteria pahemmin kattele, millo syntyvät ;) Ja eilen mun äitini soitti ja sanoi, että saapa nähä, kerkeekö neitistä tulla kaksonen vaiko rapu?! Hän ite on kaksonen ja toivoo lapsenlapsestaan samaa - mie " toivon" rapua ja sanoinkin hälle siitä, että ei tää vielä nyt synny, ko ei pätkääkään ees tunnu siltä...

Jippii: Toivottavasti nakkihännällä olisi luusto kunnossa. Ja se on positiivista, että vika voi korjaantua ajanmyötä. Toivottavasti nakkihäntä jaksaa syyä paljon, jotta kasvaa ja kehittyy - tsemppiä! Meillä eessä huomenna koiruutemme taivaaseen lähettäminen - vaikea paikka mulle ja fiilikset on syvältä just tällä hetkellä, mutta ei passaa jäähä miettimään tässä tilassa liikoja :( Järjen on taas voitettava tunteet...

Itestä ei mitään, ko alkaa menee jo saman levyn vinguttamiseksi kohta ;) Katse ens viikkoon...

AJ

Vierailija
122/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ehdin pyörittään konetta ja pyykit ulos (edes hetkeksi) tossa aamusta.

Olikos se Senniinakin jo tositoimissa? Multa mennyt sitten ihan ohi. Miiu taisi ainakin jo olla? Täällä on nykyisin niin paljon luettavaa, että varmaan jää kommentoimatta tai noteeraamatta joku ihan asiajuttukin - sori siskot kaikkihan täällä on asiaa, mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan!

Mulla Ainun rintapumppu, mutta ei taida kovin hyvä olla, tiedä sitten...

Besero päivitteli liikkeen loppuneen, kun pienemmän päivähoito päättyi. Mulla on käynyt ihan samoin... harmi, kun tuo alku äippäloma oli niin tehokasta! No, mies on aloittamassa kesälomaansa nyt juhannuksesta ja vaihtaa sen sitten lennossa isyyslomaksi, kunhan saa aihetta, että jospa se vähän muuttaisi tätä normaalipäivää.

Anoppi antoi taas mukavia neuvoja, kun ei mitään tapahdu. Mä olen ihan tukka täynnä jatkuvaa asioihin sekaantumista. Kaipa se vaavi sieltä tulee, kun on siihen valmis. Menköön nyt ensin siihen laskettuun saakka...

Tässäpä taas tärkeimmät, eiku jatketaan hommia (-ai mitä?!) hih, nikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä yks käynti synnytystavan arviointiin äitiyspolilla, kun oli tullut oman sydänlääkärin (mulla synnynnäinen sydänvika korjattu leikkauksella) ja silmälääkärin (likinäköä ennen laser-leikkausta yli -10 molemmissa silmissä) lausunnot.

Normisti alateitse synnytys on lopputuloksena. Hyvä juttu, ja mielellään menisinkin jo mahdollisimman pian ;) Eilen käytiinkin jo tutustumassa synnytysosastoon NKL:lla, ja ihan hyvältä näytti.

Ilmarin painoarvio on nyt 3.7 kg. Pää on kiinnittynyt ja kaikki muutenkin ok, istukka ja napanuoran virtaukset on ihan kunnossa. Oma verenpaine vaan on noussut, oli kotona 134/88 ja NKL:lla 159/95. Hieno vastaanottoverenpaine... No, täytyy nyt seurata paineita, pissa oli onneksi puhdas.

Kuuttaren kanssa on sama ristiäispäivä (12.8.) suunniteltu, toiset kummit kun asuu Aasiassa ja piti vähän sovitella heidän loma-aikoihinsa. Pappi on varaamatta, mutta eiköhän sunnuntaille pappi löydy, lauantai vois olla mahdoton hääsuman takia.

Vaunuista olitte jutelleet: Gessleinin vaunut meilläkin odottaa kyytiläistä, päädyttiin niihin just keveyden ja " ajo-ominaisuuksien" takia. Suomesta ostettiin, on tosiaan helpompaa huoltaa jos jotain häikkää ilmenee.

Pals tais sitten mennä, tsemppiä urakkaan!

Täällä ei juurikaan supistele, yöt menee sikeästi nukkuessa ja taidan olla seuraavaksi soittelemassa NKL:lle silloin rv 41+5, josko käynnistettäis... Hohhoijaa... Sitten onkin varmaan yli 4 kg vauvaa synnytettävänä ;)

Terkkuja kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 39 tasan)

Vierailija
124/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, eikä mitään uutta tai ihmeellistä raportoitavaa sieltä. Arvot kaikki ok. Ihan olisin toivonut pientä nousua verenpaineisiin, koska mulla se on yleensä ollut merkki lähestyvästä synnytyksestä. Mutta ei auta muu kuin vaappua viikon päästä uudelleen. Vaikka terkka kyllä oli sitä mieltä, että herkästi supisti kohtu, kun siinä selälläni makasin, mutta mä en kyllä huomannut oikeastaan mitään. Ja jutteli siinä, että ilmoita sitten jos et enää ens viikolla pääse. Juupa juu, kyllä mä pääsen :)

Pals se nyt sitten meni, luulisin.

Liikkumisesta olitte jutelleet. Mulla on kyllä kanssa liikunta aika vähäistä, jos ei lasketa tätä hyötyliikuntaa lasten kanssa ja rappujen kulkemista sata kertaa päivässä. Mutta siis ihan oikeelle lenkille en ole aikoihin päässyt/kyennyt. Ja sinne tekis kyllä jo tosissaan mieli. Ja pyöräileen. Ja vaikka mihin...

Meillä ei vielä ainakaan ole pahemmin ollut vaivaa joko-kyselyistä. Mun äiti ja sisko kyselee olosta, kun muutenkin puhutaan puhelimessa, mutta eivät vartavasten sitä soittele. Anoppi ei ole koskaan multa kysynyt, eikä kysele jokoja kyllä mieheltäkään. Luottavat, että ilmoitetaan, kun on jotain ilmoitettavaa. Mun isä kyllä on vähän sellainen, että saattaa soittaa ja ihan vaan tarkistaa, olenko vielä yhtenä kappaleena. Mutta se nyt tunki esikoisen synnytyksen aikaan tarkkailuhuoneeseenkin visiitille, vaikka sinne ei periaatteessa päästetty kuin lapsen isä. Oli tuleva pappa vaan kätilöille sanonut olevansa isä, mutta " unohti" sanoa, että mun isä :)

Me ei uskallettu lähteä jussin viettoon appivanhempien mökille, vaikka sieltä ei ole ihan niinkään pitkä matka taysiin kuin kuuttaren jussipaikasta. Enkä mä edes vielä synnytä :/ Mutta mennään sitten myöhemmin kesällä.

Nimestä oli juttua myös. Meillä ei ole mitään valmista sen suhteen. Muutama hyvä ehdotus ja se tiedossa, että kolme nimeä tulee. Lopullinen päätös tehdään sitten vasta vauvan synnyttyä. Onneksi meillä ei ole koskaan ollut mitään kovaa vääntöä nimen suhteen, vaan suht helposti ollaan päästy yhteisymmärrykseen asiasta.

Jahas, nyt taitaa mies tulla kotiin, joten myöhempään!

Misti rv 37+5

Vierailija
125/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pals siis päässyt loppurutistukseen,Onnea sinne kovasti ja voimia.:) Ite olin tuossa neuvolassa ja eipä siellä mitään uutta ollu tädillä kerrottavana. Painoa tullu 350 g lisää, paineet 116/72,pissa puhdas, hemistä ei otettu,sf oli 36 ja poika siellä pää alaspäin keikku. Laskeutunu ei ole mut ei välttis ees laskeudukaan ku " jo" kolmas kyseessä. No veikkas se täti et syntyy jo hyvis ajoin ennen laskettua aikaa,mut enpä usko. Miehelläki alkaa vasta laskettuna päivänä kesäloma,joten syntyis sillon vaan. En tietty hanttiinkaan laita,jos aikasemmin lähtö tulis.. Mutta sellasia kuulumisia, ruokaa lähen laittamaan ja sitte ristikoiden kimppuun. Palailemisiin..

Vierailija
126/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä muutamina päivinä ollut niitä supistuksia, muttei mitään ihmeellistä. Tänään olin neuvolassa ja ihan kivasti on paineet 118/79 eli hyvät ja painoa tullut viikossa 263g ja sf mitta 31,5. Ei kuulemma mikään jättivauva, kuten ollaan osattu jo tietysti odottaakkin, kun oma paino on pysynyt kurissa ja herkuttelu.

Oltiin pitkällä kävelylenkillä eilen illalla esikoisen kanssa ja nyt taas heti neuvolakäynnin perään, josko se jotain auttais, no nyt ainakin tuntuu että auttais kun vähän on supistellut kotiin tulon jälkeen. Eli ei muuta kun lisää imurointia ja muita kotihommia kuten olin suunnitellutkin. Niin on valmista kun sen aika koittaa....Mulla ei tiettävästi ole muuten ollut mitään mielialavaihteluita eikä meillä muutenkaan oteta yhteen oikeestaan ollenkaa, joskus on pientä sanaharkkaa. Enemmän mulla palaa pinna ton esikoisen kanssa kun se valvottaa ja kinaa joka asian kanssa. (2-vuotisuhma on alkanut jo hyvissä ajoin).

Itkuhälyttimistä on ollu keskustelua, meillä ostettiin semmoinen radiopuhelinmalli, kun hajosi semmonen vanhana tutulta saatu, tuntui ainakin pakkasella pitävän suht hyvin latauksen, eikä tarvinnu tosiaan niitten pattereiden kanssa pelata.

Vaunut meillä on samat kuin esikoisella elikkä Emmaljungat yhdistelmät pehmeellä vaunukopalla ja leveillä renkailla (olen ollut tosi tyytyväinen), tilasin tosin vielä sisarusrattaat mutta ne on siitä halvimmasta päästä, jos ne nyt joskus tulis. Luvattu toimitusviikko on 27.

Eiköhän tässä tälle kertaa tarpeeks, ens viikolla on sit taas uus neuvola. Ja vasta 2.7. on tays:n polikäynti jossa lääkäri kattoo koon raskausdiabeteksen takii joten odotellaan rauhassa loppuun asti ja nautitaan oikeen viimeisestä isosta mahasta (meillä kun on lapsiluku vissiin täynnä tän jälkeen, jos kaikki menee hyvin).

- joutur 38+0

Vierailija
127/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevaa säätä täälläkin, sataa ja paistaa vuorotellen.

Veruska: Sama täällä, mua ärsyttää kans et synnytysajan kohtaa arvuutellaan. Mulla ainakin on tuttavia joille on aamulla sanottu että et synnytä vielä vähään aikaan ja lapsi ollut yöllä maailmassa. Tilanteet saattaa muuttua suuntaan jos toiseen hyvinkin äkkiä jos on muuttuakseen. Ammattilaisten arvuuttelujen lisäks on vielä sukulaisten arvuuttelut. Vanhemmat ja anoppila ym. kaikilla oma mielipide koska syntyy, juhannusta ja reippaasti yli menoa veikattu. Kohta on mielipiteitä niin paljon et pakostakin joku veikkaa oikein =D Täytyy yrittää ymmärtää, mut mun mielestä terkkari ja lääkäri sais jättää arvuuttelun.

Kuutar: Pakko kommentoida tähän juhannuksen vietto asiaan, et meiltä on se 100km laitokselle ihan kotoa käsinkin. Että jos olo sallii juhannuksen viettoon lähdön, niin pääsee sieltäkin synnyttämään, jos niin käy. Tosin sitten vaan täytyy se matkakin ottaa huomioon,jos alkaa tuntua että pitää lähtee. Vähän aikasemmin kuin kotoa lähtisit.

A-J: Voimia kovasti!!! Tiedän omasta kokemuksesta kuinka vaikee on luopua rakkaasta koirasta. Meidän koira oli lähes 20 v. ja mä olen ollut ihan muutaman vuoden kun se tuli meille. Kova paikka oli kun piti lopettaa, kun ei edes muista aikaa jolloin sitä ei ollut.

Omaa napaa sen verran, että poitsu toisaalta aika rauhallinen nyt masussa. Mutta maha kovettuu sitäkin enemmän. Tukalaa on. Mikään asento ei tunnu hyvälle, yhtään ei pysty kumartelemaan, menkka jomotukset selässä jne.jne. vaan eipä auta itku markkinoilla.

Täytyy mennä vähä lepäilemään, tää istuminen ei tunnu nyt hyvälle.

peetta & Juuso 38+5

Vierailija
128/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouturin tapaan meidän vaunut ovat Emmaljungat. Tosin käyttökokemusta ei ole, kun esikkoa odotellaan. Mutta näppäriltä vaikuttavat. City Cerox on tarkempi malli.

Peetta; niinpä niin... Sitä olenkin ihmetellyt, kun neuvolassa/lääkärissä käskevät tarkkaan harkita ko. reissua.. Toki itseä mietityttää just se, että jos alkaa tapahtua justiinsa sitten, kun ollaan karautettu sinne pihaan ja saadaan ajella takaisin samaa matkaa. Se ei olis niinkään kivaa!

Käytiin justiinsa ostamassa niinkin tärkeä laitos kuin tuttipullojen kuivausteline. Meillä kun kaikki tiskit tiskataan käsin, niin ajattelin, että saan paremmin pysymään ne pullot aisoissa, kun on se teline. Eikä se nyt montaa euroa maksanut. Huomenna puuhastelen ne pullot valmiiksi.

Kuutar yliaktiivisena :)

Vierailija
129/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ultrassa kerrottiin.

lapsivesi alkoi lorottaa silloin tiistaina 12.6, näytillä kävin iltapäivällä ja sitten kotiin odottelemaan supistuksia. Selkää särkiä ja alavatsalla kipua pitkin iltaan. Kasin tienoilla aloin katsella ihan kellosta että nämä alavatsan kivuthan tulee suhtkoht säännöllisesti 6 min välein. Mutta kun niitä " oikeita" supistuksia ei vaan kuulunut. Kuumavesipullon avulla odottelin sitten kello kolmeen aamuyöllä, sitten en enää jaksanut vaan herätin miehen että nyt lähdetään Tays:in. Käyrälle ja tutkimuksessa 4 cm auki. Peräsuoliruiske vielä vastaanotossa ja sitten tepastelemaan saliin. Saliin päästyäni (n. 4:30?) aivan huippu-ihana kätilö vastassa ja alettiin vetämämään ilokaasua. Tässä vaiheessa tutkittiin tilanne ja 7cm auki. Ilokaasu on muuten huippuaine - suosittelen!!

Ponnistamaan alettiin vähän jälkeen seitsemän aamulla, oksitosiinitippaa jouduttiin laittamaan että ponnistussupistuksiin saatiin lisää voimaa. Antibioottiahan oli jo annos suoneen laitettu lapsiveden menon takia (riski että vauva saa tulehduksen). Eppari jouduttiin tekemään, mutta 7:37 Leo sitten syntyi. Pikkuinen poikahan tuo Leksa oli: 2840 g, 46 cm ja pipo 35 cm. Istukka irtosi ja syntyi 8 min jälkeen synnytyksestä ja vauvan sai heti masulle köllimään siksi aikaa kun tikattiin leikkauspinnat kiinni. Eli melkein luomusynnytys siitä sitten tuli.

Ja iskä muistaa kauniin auringon valon ja rauhallisuuden - kauniina päivänä poika syntyi. (minä olin koko toimituksen silmät kiinni - avasin ne vasta kun käskettiin katsoa kumpi syntyi :-))

Eka tissittelyt vedettiin sitten salissa, äiskälle ja iskälle aamupala ja sitten tepasteltiin osastolle harjoittelemaan vanhemmuutta. Sairaalareissusta tuli sitten vähän odottettua pidempi, sillä Leo joutui lauantaina 24 h solariumiin. Birubiliiriarvot liian korkeat. Yksi hoitojakso onneksi tehosi ja kontrollilabrojen jälkeen pääsimme maanantai-iltana kotiin.

Nyt sitten opetellaan vauvan kanssa olemista. Harsoja on testattu mutta kun tuo peppu on niin kovin pieni, sekakäyttäjiä ollaan tällä hetkellä. Vaatteet ovat valtavan kokoisia, ja isukki onkin käynyt ostoksilla hankimassa 50 cm kuteita. Ne eivät pyöri päällä.

Maitoa tulee hyvin, vauvan imuote on hyvä ja oma vointi myös hyvä.

Tälläinen tarina täältä Tampereen suunnalta

Suuret onnentoivotukset myös muille tuplaantuneille ja tsemppiä odottaville! Kaikki vauvat syntyvät ennen pitkään.

T. Fiikus

PS. Puntarissa uskalsin tänään käydä, näytti 61,3 kg eli ihan kivasti niitä kiloa jäi synnärille (70,2 kg oli viimeisessä neuvolapunnituksesta), lähtöpainoon ois vielä 2 kg... Peilin käyttöön ei vielä rohkeus riitä

Vierailija
130/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea koko teidän perheellenne! Ihanan rauhalliselta kuulosti tuo sinun kertomuksesi. Taisi olla ihan hyvä kokemus tuo synnytys? Hyvä että pojalla on nyt kaikki kunnossa ja olette kotiinkin päässeet! Varmasti aivan uskomaton fiilis. Sinä siis sait olla sen koko ajan sairaalassa kun pikkuinen oli valossa?

Onnea vielä!

-Veruska 38+5 & Sirriäinen-

Vierailija
131/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikuksen perheelle suuren suuret onnittelut pikkuisesta prinssistä!!! Ihanaa, että kaikki meni hyvin =) Ehdin jo huolestua, kun sinusta ei kuulunut aikoihin mitään! Tuo bilirubiinijuttu on kuitenkin melkoisen pieni juttu, itsekin olen sen lampun alla aikaa pikkuisena viettänyt ja ihan normaali olen ;)

Kaikkea hyvää vauva-arkeen!

Kuutar ja masuasukki E-L.

Vierailija
132/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko perhe tietenkin :)

Todellakin, hyvältä kokemukselta kuulosti sinun synnytyksesi.

Omaa odotellessa,

Misti

Vierailija
133/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että kaikki mennyt Fiikuksella hyvin!

Itse ilmoittaudun mestoille myös. Mullahan on ollut niitä supisteluja iltapäivisin, kun olen hakenut lapset tarhasta, mutta ne aina tyssää sitten, kun vihdoin pääsen nukkumaan. Tänään oli ihan kiva päivä, kun ne mihinkään johtamattomat supistelut eivät häirinneet (kuten alkuviikosta). Sain hoidettua kaikenlaista ja jeesattua yhtä ystävää vaavin kanssa. Vuokrasin itselleni illaksi videon - että kyllä tämä tästä, kun ollaan tähän astikin jo päästy ;)

Tsemiä kaikille.

Vierailija
134/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jo täällä vähän kaipailtiinkin =)

Oli todellakin ihanan rauhoittava tuo kertomus. Kiva kuulla, että kaikki meni noin hyvin. Tuo solariumiin joutuminen on kuulemma tosi yleistä, hienoa, että yksi hoito riitti.

Omasta navasta sen verran, että tuossa seitsemän maissa alkoi tulemaan supistuksia hieman kovempaa kun ennen, muttei ne vieläkään oikein kunnolla tunnu. Enköhän siis taas aamulla ole täällä tuskastelemassa, että ne loppui yön aikana.

Vielä kerran Fiikukselle ja koko perheelle onnea kovasti!

-Ellu ja Julle-

Vierailija
135/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Fiikukselle ja koko perheelle pikku prinssistä!!!

Kuutar: No sehän riski siin toki on. Ei kyl ois kivaa ajella edestakasin. Hankalaahan tää on aina miettii, et mitä uskaltaa viel tehä ja mitä ei. Fiiliksen mukaan kai mentävä loppuaika =) Jaksuja pohdintaan =)

Pakkohan sitä on viel omaa napaakin vähän lisätä. Laskeskeli suppareita tuossa toista tuntia, n. 10 min. välein tuli, mut ei älyttömän kipeitä. Menin saunaan ja lopetin laskeskelun kun ei kipeemmiksi muuttunut eikä tiheemmin tullut. Tää on niin hankalaa miettii et missä vaiheessa alkaa laskee, olis niin paljon helpompi, kun menis vedet, ei tarttis miettii. Ainakin tuntuu siltä. Nyt tyyppi kyl puskee TODELLA kovaa päällään alapäätä välillä.

Mutta palaillaan...

Vierailija
136/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vallan veet silmiin, ko luin sinun viestisi. Hienoa, että kaikki mennyt hyvin ja vointinne on nyt hyvä, kaikilla. Erittäin paljon vauvantuoksuista onnea ja iloa teän koko perheelle :) Ihana asia...

AJ

ps. Hitaasti, mutta varmasti tullaan perässä.... :)

Vierailija
137/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuprinssi kotona ja kaikki hyvin. Hienoa, sulla on " meijerikin" jo auennut... ja luinko oikein, että kymppikiloo jäi jo synnärille (pikkasen kateena).

Olikohan se Miiu, joka lupasi ottaa vastuun tästä meidän listasta? Käsittääkseni hänkin on jo päässyt hommiin. No, vähitellen kai tää lista harvenee ja voidaanhan me sitten tapailla siellä vauvat -osastolla esim. uuden listan merkeissä, eikös?!

Täällä länsirintamalla ei mitään uutta, joten turhaa teidän aikaanne täällä kulutan. Siirryn takavasemmalle ja annan tilaa toisille... Nikki

Vierailija
138/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan rauhoittava kuvaus ja nyt ihana nyytti kotona!! Mahtavaa kuulla. Onnea teille!

Kiitos akupunktio-linkistä ja kokemuksista! Oli mielenkiintoista. Toisaalta mietin, että ehkä tää on tällaisen vanhan ensisynnyttäjän tapa suhtautua lähestyvään; kelata ja lukea liikaa kaikenlaista. Kun vois vaan rauhottua ja luottaa, että kaikki menee hyvin.

Ja vähän lisää minä-juttua: Ylihuomenna olis jo kauan odotettu päivä, mutta jaa-a, meneeköhän kuitenkin yli. Kyllä merkit koko ajan vahvistuu, mutta liekö tarpeeksi. Miten ihmeessä sen lapsivedenkin tunnistaa siksi?? Ilmeisesti kaikenlaista lorahtelee kun tytön pää painaa rakkoa, siis ihan asemissa on. No, seuraava nla sovittiin maanantaille, jollon ruvetaan miettii käynnistyspäivää, mikäli viikonloppuna ei poksahda. Juhannussuunnitelmia siis ei kauhiasti.

Nimiä ootte tänään pohtinu. Meillä todellinen ongelma. Ei niin, etteikö kummallakin olis hyviä ehdotuksia, jostain kumman syystä ne ei vaan lainkaan kohtaa. Ollaan kai miehen kansa tunnettu niin vähän aikaa - n. 9kk ennen tietoista ja toivottua raskaaksi hankkiutumista - ettei edes oo ehtinyt tajuta kuinka erilaisia tietyissä (aika monissa) jutuissa ollaan. Naimisiin mentiin viime lokakuussa, jolloin olin tietämättäni tokalla viikolla. Sori, tämä nyt lyhyenä esittelynä, kun on täällä aiheista puhuttu ja niitä oon mielenkiinnolla seurannut.

Mutta ei enempiä tänään. Öitä vaan.

claudiina

Vierailija
139/250 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea koko perheelle!

Meillä neuvola heti aamusta, joten laitan sitten kuulumisia.

jiippi

Vierailija
140/250 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat onnittelut ihanan pikkumiehen vanhemmille...

Onnittelut muillekin jo vauvansa saaneille =) Onnea myös avioliittoon astuneille pareille ;)

Paljon on porukkaa jo toimiin päässyt!! Miiu,Senniina ja Pals taitavat olla seuraavia uutisten tuojia!? Mä oon aivan varma, ettei tää meidän asukki tule ilman leikkausta ulos.

Joo, muutettu ollaan uuteen kotiimme, joka sisältä on viimeisiä silsauksia vaille valmis ;D Kuka vaan purkaisi kaikki laatikot paikoilleen?? Mikä homma muuttaa viimeisillään raskaana... Jalat mulla paisuneet, kuin pulla-akalla ja kädet ei tahdo toimia lainkaan,HÖH... Ekaa kertaa eläessäni taidan kärsiä tenniskyynerpäästä ja jännetuppitulehduksesta tms.?? Siltikin sitkeenä akkana teen kaikkea, että täällä alkaisi vaikuttaa kodilta, kun mies viimeistelee taloa kuntoon. Eilenkin pesin pesuhuoneen seinät karhealla sienellä ja lattian konttasin juuriharjalla ja siltikään ei tunteen tunnetta, että joku olis ulostautumassa =( Mun ystäväni jo sanoi, et mun kohdalla vanhan kansan jujut ei todellakaan toimi! Epäilen siis itsekin sitä TODELLAKIN!

Netti meillä saatiin toimimaan jo sunnuntaina täällä uudessa, mutta olitte olleet niin ahkeria kirjoittajia, et mielenkiinnosta ja laiskuudesta johtuen luin juttunne ensin. Nyt vasta toimerrun siis hiukan kirjoittamaan... Iltapäivällä ois minullakin taas neuvola, kun viimekerralla oli tullut taas painoa 1kg/vko!? Olen siis massaa saanut nyt 4kg/4vko:a, enkä todkaan ole syönyt sitä! Niin ja proteiinit oli toistamiseen yhdel+ Verenpainekin korkein koko raskausaikana 134/74. Toivottavasti ei pukkaa raskausmyrkytystä... viikkoja siis nyt 39+0. Toivottavasti kaikki hyvin asukilla...! Liikkeitä saan kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti =)

Koitan akvoitua nyt viimemetreille vielä, vaikka hommia paljon onkin. Vertaistukenne on mahtavaa ja kuulumisianne seuraan päivittäin kuitenkin ;D Nyt pakko alkaa nukkumaan, kun aamulla klo.8 soi kello. Meillä kun ei ole virallista lupaa täällä vielä asua... Aamulla tulee ilmastoinnin mittaaja ja silloin ei sais nukkua enää! Maanantaina ois sitten virallinen muuttotarkastus, mutta vastaavamme antoi luvan muuttaa jo jussina =)) Kunhan tuo mittaus vaan menisi nappiin, niin huolia ei sitten ois!

S@nde, kera asukin ja nukkuvien miesten