***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Ei siitä limpparin raijaamisestakaan mitään iloa ollut.
Mutta, sain sentään suomalaisia mansikoita ostettua, ei ollut enää kun 4,5¿/l, Suonenjoelta. Sen kärsii jo, oli ne vaan niiiiin hyviä.
Ostin illalliseksi fajitaksia, nyt aletaan vetää sitten tota tulista ruokaa, jos se vaikka auttais. Serkkutyttö kävi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa syömässä Santa Fessä Lahdessa, jossa tätimme on töissä, ja täti sitten oli pistänyt kokin maustamaan ruuan oikein kunnolla. No vaavi sitten tuli seuraavana päivänä vaikka ennen sitä ei ollut mitään oireita ollut kertaakaan serkkulikalla =)
Ja joo Misti, mä yritän käydä tiuhaan. Vaikka olenkin luvannut miehelle rajatonta seksiä koko jussin, joten voi olla ettei päästä mua sängystä kun " tankkaa" tulevaa varten.
Veruskalle sen verran, että me mennään noi juhannusgrillattavat ostamaan vasta huomenna. Tänään siis noita fajitaksia. Yleensä meillä grillaamiset menee niin, että minä grillaan kanaa ja mies jotain lihaa. Itse en punaista lihaa suuresti syö, mitä nyt jauhoista makkaraa ja jauhelihaa joskus. Ajattelin, että huomenna jos tekis vakio kanafileen ja sen kanssa ihan vaan salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, paprikaa ja vesimelonia ja kastikkeeksi chili-curry-kermaviilin. Ja jos on hyvä keli niin voisi illalla paistella muurinpohjalettuja (ei tänä kesänä vielä olekaan päästy tekemään kun kovalla tuulella se on mahdotonta tuolla meidän kotimuurikalla). Ja juomaksi ostin Novellen Frissiä (omenan makuista), josta on tullut ihan mun kesäsuosikki.
Jos täällä vielä sunnuntaina ollaan niin luulenpa, että ruoka tulee rajoittumaan McDonalds/Pizza-akselille, mä en grilliruokaa kolmea päivää peräkkäin kestä, enkä ole mäkkärin ruokaa syönyt koko raskausaikana. Että ehkä sen kala/kanahampurilaisen vuoro voisi pikkuhiljaa olla. Periaatteesta yritän pysytellä pois sieltä yleensä, mutta pari kertaa vuodessa annan periksi.
Ja mun mielestä noi neuvolan immeiset on nykyään paljon suvaitsevaisempia ruuan suhteen. Kysyivät muuten Kättärilläkin ruokavalioista ja kun sanoin, että ei punaista lihaa niin sanoivat vaan, että ok, fine. Kuulemma kasviruokavaliokin hyväksytään ja pääsee ravintoterapeutin luo juttelemaan jos haluaa tai epäilyttää itseä et syökö tarpeeksi monipuolisesti. On muuten kiva kun noi kaikki tuollaiset on laitoksella jo valmiiksi tiedossa, ei tarvi sitten synnytyksen jälkeen enää alkaa selvittelemään.
Mutta nyt meen valmistelemaan fajitas tarvikkeita, mies lupasi tulla kotiin jo neljän jälkeen (eka kerta moneen viikkoon).
-E-
Aika uskomatonta toimintaa Palsin kohdalla. Että vielä kotiin laittoivat.. Voimia kuitenkin,kyllä sä pian synnytät.;) Claudiina: Saunomaan vaan,omalla kohalla hieman jeesas mikä oli positiivinen ylläri.;) Vielä en toki ole lähössä synnärille.Tahtoo perheen kans grillailla ja viettää juhannusta. Ehkäpä muutamat matotkin saisin pestyä.Itkuhälytintä en meinaa minäkään hommata.Edellisistäkin ilman pärjäsin.Pullot ja tutit taidan keittää vasta viime tipassa tai miten nyt ehtii ja jaksaa.Rintapumppu on Ainun ja toiminu mulla ainakin ihan hyvin. Tässäpä taas. Kaikille oikein hauskaa jussia ja niille keille tulee lähtö pyhien aikana ni lippu korkeelle ja tsemppiä! Alli hiljenee ja palailee linjoille vasta pyhien jälkeen.;)
minä nyt vielä vähän tilitän. niin, yritin metakoida, mutta näin ilmeistä, että oli jo kääntynyt niin päin että en mä sinne pääse jäämään. just sen takia että oon väsynyt ja hankala, että haluan vaan käynnistystä, kun en jaksa odottaa enää. minä odotan vaikka 2 kk, mutta mua huolestuttaa nyt ne kalvot. niiin, se reikä niis varmaan ihan tuolla ylhäällä, toivottavasti meneevät kokonaan vedet tai sit se umpeutus.
olin ja oon ihan riakaleina kaikesta, en voinut enempää siellä vaatia kun yritin olla romahtamatta ihan kokonaan.. muutama itku tullu päästettyä. mutta vasta omassa rauhassa..
oli ne 24 v sitten lähettämässä KYSsistä äitiä kotiin, kun sillä ei ruvennu aukeemaan kohdunsuu suppareista huolimatta, vedet menny. johtui siitä, että veli ei päässy laskeutumaan kun napanuora niin tiukasti kaulan ympäri.. no, äidin supparit ei laantunut, joten sai jäädä, tilanne oli päällä tosi kauan (tyyliin pari vrk) kunnes leikattiin ja lapsi kärsi vakavasta hapenpuutteesta..no, mulla nyt pn näitä EPÄSELVYYKSIÄ näiden vesien kanssa, niin ei auta.
tuntuu vaan että mussa on jotain vakavaa vialla ku 8 h poltot ei saa kohdunsuulla mitään aikaan..
kiitos ja anteeks. NYT alan lukee aiemmat viestinne.. oikein ihanaa juhannusta kaikille, olittepa reissussa tai ette!!
Mukavaa oli lukea teidän turinoita. Mites Peetan ja Beseron kohtalot...??
Ellu, Kyssissä oltiin ja sinne mennään siis sitten joskus taas. Mulla oli sama lääkäri ku alkuviikosta, kun kävin liikelaskennassa yöllä, ja sillon hänelle kertoilin että olis jo tinka päästä synnyttämään. Tuo siis erittäin positiivisella mielellä sanottuna; kukapa ei nyt lastaan haluaisi nähdä?? Mutta niin..
Pullot keittelin tossa viime viikolla.
Itkuhälyytintä en nyt hommaa, kun mekin asutaan kerrostalossa ja tässä kyllä kuulee kämpän päästä päähän. Sitten jos tilanne muuttuu tai tuntee tarvitsevansa, niin katellaan :)
Mulla samaa kun Mistillä esikoisen kanssa, ekaa kertaa ku tuli kipeet supparit yöllä, olin myös maidottanut meidän lakanat. Hassua!
A-J, toivottavasti olet henkisesti suhtkoht koossa koiran luopumisesta huolimatta. Se on tuskaa, koettu täälläkin. Samoin oman hevosen menetys, on siitä jo 2,5 vuotta mutta oon aika kiinni hänessä vieläkin..
Meillä on saunavuorokin kohta, katellaanhan mitä ilta tuo tullessaan. Illalla lissää..
Koskee ihan kamalasti mahaan, mutta tonne aika ylös, liekkö jotain ruokaongelmaa.
-pals 38+6
Terveisiä unilandiasta! Tää mamma vetasi taas reilun tunnin tirsat ja meän pojat sano, että mie KUORSASIN!!!!JA KUNNOLLA!!!! Hih! Voi kamala, ko ehän mie koskaan ennen oo tommosta tehny :D Selitin pojille, että: niih, son tän masukin ansiota, että mie osaan tollastakin nykyään ;)
Misti: Kiitos, posti tuli perille :)
Pals: Vielä olen henkisesti kasassa, mutta tässä hetken kuluttua varmaan hajoan totaalisesti, kun koiruus lähtee...Hyvästelen sen kotona ja mies vie koirulin " loppusatamaansa" , koska mie en siihen pysty. Oon kerran vienyt, vuosia sitten, kissani lopetuspiikille ja se oli tuskallista - itkin tuntitolkulla sen jälkeen ja monena päivänä.
Nyt pois ja vietän tämän illan kaikessa " hiljaisuudessa" ....
AJ
Ernesti sitten yllätti täysin puskasta viime sunnuntai-iltana lapsiveden
reilulla tihkuttelulla. Eihän sieltä pois päästy enää ja homma käynnistettiin lääkkeellisesti ma-aamuna, supparit alkoivat yöllä kestäen reilut 3 h ja vaavi tupsahti maailmaan 19.6. klo 5.51 11 min ponnistusvaiheen jälkeen. Ernesti yllätti myös olemalla tuhdin kokoinen tyttö:-) Lyhyt ja lihava eli 50cm/3730g,pipo 36cm. Pisteet 9/9 ja aivan mahtava pitkä tummanruskea tukka. Kirjoittelen synnytyksestä lisää, kunhan vähän tokenen, kun just tultiin kotiin. Pääsin kuitenkin helpolla, vaikka mitään kipulääkitystä en ehtinyt saada. Prrrkkkle, että sattu..
Täytyy lukea ajatuksella kirjoitukset, kun niitä oli niin paljon. Onnea kaikille vauvautuneille ja toiv. pian muutkin pääsevät tositoimiin.
Muutama juttu synnärille mennessä (taas mun mielipiteitä vaan):
- Omilla vaatteilla ei tee mitään kuin ehkä ihan vikana päivänä, hiottaa ja vuoto on niin runsasta, että ei ne laivan kokoset vaipat mihinkään stringeihin mahdu;-) Omia vaatteita en nähnyt kellään ja ne saattaa suttaantua vereen ym. eritteisiin.
- Ota vauvalle käytännölliset kotiintulovaatteet, kietasupaidat ovat ihan ykkösiä. Olin laittanut jonku bodyn, kun se oli kivannäkönen. Joo, kiva kiskoa sitä aran pään yli.
Mutta palailemisiin! On ollut aivan ihana kulkea tätä matkaa teidän kanssa ja mielelläni olen mukana tsemppaamassa loputkin kesäheinät tositoimiin ja vauvapuolella varmaan kohtaamme, eikö!!
T. Senniina ja Meral 2pv (ei enää rv, onks nää sit taas kp:t..)
Todella hienoa kuulla, että kaikki on hyvin. Ja Ernesti ei sit ollutkaan Ernesti ;)
Me muut täällä edelleen tuskaillaan kun ei lähtöä kuulu. Hienoa jos jaksat tulla vielä kertomaan tarkemmin synnytyksestä. Mutta kaikki kuulostaa menneen hyvin kun jo nyt pääsitte kotiinkin.
Mä tossa vetäsin kevyet kolme fajitasta kunnon mausteilla ja nyt on maha kun ilmapallo. Julle meni niin shokkiin ruuasta ettei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Veikkaan, että kun se kunnolla alas asti ehtii niin tuo poika riehaantuu mausteista. Nähtäväksi jää.
Vielä kerran onnea Senniinalle ja koko perheelle!
-E-
Senniinalle onnittelut! Niin ja koko perheelle tietysti, typykkää unohtamatta :)
Ellu: mä oon syönyt suhteellisen tulista ruokaa koko ajan, eikä tunnu missään ;)
Jaahas, koskahan se ruuhka helpottais tossa ysitiellä.. Tarttee vissiin mennä jotain landereittiä, että pääsis matkaankin joskus! Ainakin viideltä uutisissa sanottiin, että liikenne paikoin seisoo tossa Tre-Orivesi välillä...
Kiva muuten, kun äsken raapaisin itseäni mahaan, auts :(
Juups.... Toivon mukaan täällä on edes joku kirjoittelemassa, kun palaan. Niin ja jos minusta ei kuulu mitään viimeistään sunnuntaina, niin enköhän sitten ole itse tositoimissa.
Oikein IHANAA JUHANNUSTA KESÄ-HEINILLE ja jo syntyneelle jälkikasvulle =)
Kuutar ja E-L. 39+2
Senniinalle hurjan paljon onnea ja koko poppoolle myös. Ihan hämmentävää miten äkkiä voi olla täällä tilannetta raportoimassa. Yllättävän äkkiä olette kotiin päässeet, liekö sitten tuo juhannus, joka nopeuttaa vielä kotiutumista.
Ellulle kans mä lähetän samoja terveisiä kuin edellinen, että ei mulla ainakaan tulisen syöminen ole mitään aiheuttanut (eikä kyllä mikään muukaan). Olen vetänyt kaikkea mahdollista tulista viikon verran ja ainut mitä taisin saada aikaiseksi oli se, että poika kääntyi hetkeksi väärinpäin... Kesäkuiset ne tais pitsoilla itseään yrittää valmistella, mutta ei ole täällä nekään viritykset auttaneet. Lopputulos on aika huvittava - minä joka olin sairaslomillakin ajoittain supistusten takia, en ole kai koko kesäkuussa yhtään ainutta supistusta tuntenut.
Teidän viestit kuulosti onnellisilta ja ihanilta :) <3 kyynelehtiä meinaan..
Ja ihanat nimet teidän lapsilla!!
ONNEA!
Toivottavasti jaksatte turinoida vielä myöhemmin kuhan kerkeette :)
pienestä tytöstä! Koko teidän perheellenne!!! Ponnistusvaihe ainakin kuulosti lyhyeltä! Ja ne supparit kans. Oliko hyvä kokemus? Ihanaa, pitkätukkainen baby!
Nyt alkoi oikein jännittämään, että mitähän jos tää tulokas oiskin poika! Siis oikeasti, ollaan sen verran ostettu " tyttövaatetta" että ois se vähän hassua. Siis hankala selittää, kyllähän minä pojankin ottaisin yhtä mielelläni, alussa kauan luulinkin massussani pojan majailevan. Mutta koska ultrassa kahdesti sanottu, että tyttö on tulossa, niin sitä on nyt sitten pitänyt totuutena. Mutta eihän me 4D:ssä oo käyty... Eli kaikki on mahdollista.
Kaupassa oli hirveät ruuhkat ja oikein ihmetytti miten ihmiset ei osaa " lukea" sitä liikennettä siellä kaupan sisällä. Siis ihmiset vaan kääntyilee nopeasti kärryineen ja törmäilee ja äh! Vali vali.
A-J:lläkö se koira täytyy lopettaa? Meidänkin koira täytyi kun olin 16v. Vaikka siitä on jo monta vuotta aikaa, niin näen vieläkin unia tuosta Juuso-koirasta. Että kyllä se ainakin vaikutti minuun ja kovasti. Lisäksi sikon bouvier-rotuinen koiravanhus Ronja joutui toissa viikolla piikille. Ei raukka enää pystynyt pissaamaankaan, meni nopeasti huonoon kuntoon. Syöpä oli tainnut levitä, vaikka kohtu siltä oli leikattukin.
Siskoni ei sitten millään halunnut lähteä viemään koiraa piikille, niin se eläinlääkäri lupasi tulla niiden pihalle hoitamaan sen homman. Oli kuulemma loppupeleissä rauhallinen ja kaunis tapahtuma kun sitten hautasivat Ronjan omalle pihalle omenapuiden alle. Lapset heittelivät porkkanoita hautaan (Ronjan suurinta herkkua) ja kaikki sen lelut ja tavarat. Sisko ja sen mies itki koko ajan ja oikeastaan lapset siinä sitten lohduttelivat ja ottivat sen tosi hyvin. Mutta niiden pieni kääpiömäyräkoira Roosa itki siinä haudan vierellä kauan. Siitä kun kuulin niin viimeistään tuli mullakin itku.
Juu anteeksi pitkä sepustus koiran kuolemasta! Mutta on nekin vaan niin ihania otuksia. Minä lähden tästä pesemään Didymoksen kantoliinaa, jos uskaltais koneeseen nakata...
-Veruska 38+6 & Sirriäinen-
... niin olen kiinnikasvanut teihin, rakkaat siskot! Varsinkin nyt, kun täällä tuntuu tapahtuvan koko ajan ja tarinaa pukkaa enemmän kuin kerkee lukemaan ;D
Senniinalle ISOT onnittelut pienen tytöntyllerön kanssa. Kiva, että elämä järjestää meille aina jotain yllätyksiä. Hei, nyt teillä on isoveikka ja pikkusisko - ihanaa!
Tassuille kiitokset listan päivittämisestä, hienoa että ollaan taas ajan tasalla. Mulle helpotus saada tähän alkupäähän juhannuksen tienoille edes joku, joka ei vielä ole kääröään saanut - kiitti Claudiin@ pelatuksestani¿ Vielä kiittelen Ellua, kun olet myös lupautunut kanssa mukaan tähän listanpäivitysurakkaan, kiitos!
Misti: yliajalle mennään täälläkin näillä tuntemuksilla - lue: ei mitään tuntemuksia. Neuvolassakin tänään totesin, että täytyyhän tämäkin sitten kokea, kun esikoinen ei malttanut masussa pysyä, niin tää pikkukakkonen onkin päättänyt tasata mun raskausviikot. Kärsimätön luonne täälläkin ja täähän ei nyt ollenkaan kuulunut mun alkuperäiseen ¿suunnitelmaan¿. Äippälomahan tässä hukkaantuu!!!
Melba: meillehän kävi juuri näin, että ukkoraasu joutui rintapumppua hakemaan apteekista esikoisen aikaan - siksipä meillä onkin tuo Ainu (Medela). Mä kun ruikutin synnärillä, että haluan viikonlopuksi jo kotiin - ja lopulta ne myöntyi, että saatte lähtee sillä ehdolla, että meette heti maanantaina neuvolaan vaa´alle. Päästiin siis illalla jotain viideltä ja kaamee pakkanen ulkona, ei uskallettu vaavin kanssa pois autosta. Eikä kotona ollut kamojakaan täysin valmiina, kun poitsu oli meidän niin tulollaan yllättänyt. Ja nytpä sitten kävikin näin päin, kun ajoissa jo asiat valmistelin¿ jee,jee!
Palsillahan koville ottaa¿ ollaan varmaan oltu päivällä samaan aikaan verkossa, kun tekstiä ei ollut vielä viimeksi täällä käydessäni. Rupesin rullaileen noita päivällä unohtuneita kommentteja varten alemmas - ja nyt vasta luin tarinan. Pals-ressukka, koita kestää *hali sulle*! En tiedä, ei taida lohduttaa, mutta mulla ekaa vääntäessäni kätilö totesi, että sulla on vielä aikaa käydä vessassakin, jos siltä tuntuu, kun kanssa aliarvioi mun tuntemuksia ensisynnyttäjänä. Mä kiljuin, etten todellakaan voi enää mennä vessaan, lapsihan syntyy sinne pönttöön¿ No, se hyvä puoli asiassa oli, ettei ponnistusvaihe kestänyt sitten kuin sen viisi-kuusi minuuttia! Ei kyllä vedä vertoja sun saamaan kohteluun, mutta kuitenkin¿ Tässä raskaudessa mulla on kanssa ollut ns. pöksyt märkinä, ilman pikkarisuojaa en ole pärjännyt moneen kuukauteen - aika-ajoin tulee mullekin mieleeni, jos tää onkin lapsivettä, mutta olen lohduttautunut sillä, että vesihän uusiutuu koko raskauden ja olishan mulla huono olo, kuumetta yms. epämiellyttäviä tuntemuksia, jos esim. kohtutulehdusta pukkais. Yhellä ystävättärellä nousi noin nel´kyt´ asteinen kuume, kun vauva oli ilman vettä yli sen 12 tuntia - jotain 16 kai, mutta oli jo synnärillä. Ensisynnyttäjä kuitenkin ja olipa hänenkin synnytyksensä eteneminen aliarvioitu¿
Hei onneksi tällä kertaa olin kaukaa viisas ja kirjoitin Worksiin ne päivällä unohtuneet kommentit. Sillä välin tää vehjes olikin heittänyt mun tunnukset jonnekin bittitaivaaseen ja niinpä olisi häipynyt kaikki tekstikin, jonka suurella vaivalla olin ehtinyt saada aikaan!
Vielä Ellulle, ettei mulla ainakaan tulinen burritoateria viime lauantaina tehnyt yhtään mitään, olin luullut samaa... Tosin olen syönyt ihan normaalisti koko raskauajan (niitä
" kiellettyjä" toki välttäen). Liberon sivuilla viikolla 40 lukee, että synnytystä voi kotikonstein yrittää käynnistää hieromalla nännejä, rakastelemalla ja syömällä kuitupitoista, vai oliko se hiilihydraattipitoista ruokaa (ymmärsin, että leipää?!).
Vielä noita mieliteoista; mulla on kanssa omenat ja Friss ym. ollut ykkösjuttuja, samoin sipulia on tehnyt aivan sairaasti mieli, punasipulia erityisesti - mitäköhän sekin enteilee?!
Tässäpä taas tähän sessioon, aivan tarpeeksi niin luulen...
Hyvät pyhät vaan kaikille, vaikka ite tässä kulmilla notkunkin! =) nikki
Täällä ollaan edelleen. Selkä jumalattoman kipeä koko päivän ja alapäätä vihloo. Kävelykin sattuu aika ajoin. Mutta eipä vaan supistele kuin sillon tällön. Alkaa päänuppiin käydä tää jatkuva kipu, kun mitään ei tapahdu. Ja mitkään valtakunnan konstit ei auta, on kävelty, saunottu, syöty suklaata, levätty jne.jne. Vatsakin toimi (anteeks) niin et hyvä et vessaan ehti. Silti selkä kipee, et ei johtunu siitäkään sit. Että sitkeetä on, tosin pals paralla tuntuu olevan vielä sitkeempää!! Voimia ja haleja sulle!! Törkeetä kohtelua, ois voinu edes testata uudelleen onko vettä. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja loppuun saakka menee hyvin kaikki!
Mua on alkanut pelottaa et mitä jos tää tyyppi ei mahdu tulee tms. Me kaikki kolme sisarusta ollaan synnytty sectiolla. Ja äidillä meistä ekan kans on käynyt niin, et on jouduttu tekee hätäsectio, kun sydänäänet on alkanu heikkenee. Omat supparit ei vissiin ollu riittäny tai jotai.
Hitto niitä lapsivesi testejä pitäs myydä jossain, kun mullakin nyt pöksyt märkänä, mut ei kyl oo tuntunu et mitään ois tullu. Todennäkösesti vaan hionnut pirusti alapää =) Mut mielessä aina käy et mitäs jos sitä tulee ihan tipottain huomaatta...jos sitä nyt edes voi olla huomaamatta...
joopa joo...Hyvää Juhannusta kaikille!!! Minä täällä linjoilla pysyttelen juhannuksenkin...
peetta 38+6
Se piti sanomani että Senniinalle ja koko perheelle oikein kovasti onnea pikku prinsessasta!!! Ernesti teki yllärit =)
Peetta, voi tulla tipottain! Isin naisystävällä tuli pari vuotta sitten just silleen vähän kerrallaan, eikä edes tiennyt lapsivedeksi. Sitten synnärillä sai valitukset, kun ei ollut älynnyt, ja paha tulehdusriski.. Itsekkin halajaisin niitä tikkuja :D Helpottas kummasti..
Mut on tää meillä tiukassa :) Mulla supistaa taas, alaselästä ottaa. Seuraavan kerran uskon, että nyt synnytetään oikeasti, kun saan alkaa ponnistaa.. Kaikki varmaan ainakin mun kohdalla on mahdollista ennen sitä :D
Voih ja oih. Halaukset kaikille ja kiitos lohdun sanoista, koska ne tosiaan auttaa, ihan kaikki.. Tällä kertaa ei edes hävettänyt tulla takasin palstalle.
-pals
Palsille sen verran, että minusta nyt noilla sun kuuloisilla oireilla ei ole yhtään mitään hävettävääkään!
Ja onhan meitä jotka ei taas tajua edes sitä että tosi on kyseessä. Mä en vieläkään ymmärrä sitä että miten en tajunnut ekassa synnytyksessä että paikat aukeaa eikä kukaan muukaan, edes kätilöt. Iloisesti paikat 10 cm auki kävin vessassakin... onneksi ei ollut pikkuinen vauva, olis varmaan muuten tippunut wc-pönttöön ;-)
Jos mä olisin sä Pals, niin mä mittaisin lämmön ihan kuriositeettina. Mä en ainakaan tiedä et mikä on mun normaali lämpö näin loppuraskaudesta. Sitten jos lämpö nousis yhtään, niin menisin sitten kyllä vaatimaan et katsovat sitä uudestaan, et tuleeko lapsivettä. Mitäs sitten jos vähän hysteerisenä pitävät - mieluummin niin kuin lopputuloksena vihreät lapsivedet ja tulehdus.
Onkos muilla kylkiluut naksunut/poksunut??? Mulla eilen illalla kuulu selkee naksahdus oikeelta ylhäältä vauvan liikkeen yhteydessä. Oiskohan se voinu olla kylkiluu. Onneks nekin joustaa =)
oon niin hölmö, kun en oo viel mitannu lämpöjä.. On nimittäin kuumeinen olo. Mut ei siinä, nyt mittari kainaloon ja sänkyyn, supistelee edelleen. tullu ehkä 3 h 5-10 min välein mut kivut ei ala.. vähän vaan jomottelee alamahaa/selkää.
Mut nyt tästä mittarin etintään, kiitti Melba muistutuksesta!!
Peetta, ei oo kunnon nasahusta tullu täällä :) Hurjaa, voihan ne kyletki tosiaan mennä?? No, paranee varmaan iteksee, vai?
Vai miten se nyt menikään :)
Ihan ensin Senniinalle ja perheelle suuren suuret onnittelut Ernestiinan syntymästä :) Että oli neito sitten hävittänyt pippelinsä matkalla :)
Täällä poksuu juhannuksen kunniaksi viikot, mutta vuvalla ei ole mitään meininkiä ulostautua. Viime yön nukuin ihan jees ja näin unta, että limatulppa tuli. Vaan eipä näy tulppaa oikeasti.
Peetta, tuosta naksumisesta. Mulla oli viime raskaudessa ja on ollut nytkin näin lopussa noita napsumisia. Mutta ennemmin liitän ne vauvaan kuin omaan kroppaani. Ja niiden syystä on kai aika monta veikkausta olemassa. Joku sanoo, että vauvan nivelet naksuu, toinen että vauva se siellä napsuttelee kalvoja. Minä en tiedä, mikä on syy, muuta mullakin aina silloin vauva kyllä liikkuu, kun napsahdus kuuluu. Ja kovin on hento ääni.
Pals, tulehen kertomaan tunnelmia, kun jakselet. Toivottavasti ei lämpöä ollut.
Nyt pukemaan ja kauppaan, vielä kun ne auki on.
Misti ja masu rv 38+0
Niin tietysti vielä minunkin puolestani oikein hyvät Juhannukset kaikille reissuun lähtijöille, ja toki niillekin jotka eivät lähde! Kyllä minäkin palstalla tulen pyörimään... ;) En oikein tajunnut, että meininki täällä hiljenee Jussiksi...
-V-