***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Hyvää juhannusta kaikille!
Melkoisen jänniä juhannusöitä olette monet vietelleet. Mä vaan tylsästi näin unta, että poika syntyi kotiin. A-J:n tavoin mä kyllä varmaan olisin jo menossa näytille noilla Veeruskan oireilla (ainakin jos ei olis mitään kotikutoisia sisätutkimuksia tullut juuri tehtyä ;-), mut mä nyt oonkin tämmöinen.
Ihana kun CÄ tulit kertomaan teidän kuulumisia. Jollain tapaa kuulostaa tutulta nuo teidän tarinat siitä, että yöllä pitää olla kellokin soimassa. Meidän esikoinen kun oli samanlainen, että häntä piti yöllä herätellä syömään. Nyt kyllä tuntuu, että tämä masuasukki on virkeimmillään aina tuossa yöllä - yleensä lähtee discoon klo 12 ja kotiutuu sieltä vasta pilkun jälkeen, joten taitaa kyllä luvata toisenlaista yöelämää nyt tänne.
m rv38+1
Jos onnistuin niin tässä olisi kuva Öttiksestä - tasan viikon vanhana :).
http://www.aijaa.com/v.php?i=668516.jpg
:) CÄ
Täällähän on ollut oikea säpinäyö :) Samaa en voi valitettavasti itsestäni sanoa. Nukuin yhdellä vessareissulla seiskaan, jonka jälkeen hetken jomotteli menkkatyyliin, mutta sitten sain vielä tunnin unta. Nyt aamusta ei taas yhtään mitään :/ Ainoastaan tämä maidontulon selvä lisääntyminen voisi olla jonkunlainen merkki paikkojen kypsymisestä.
Veruskalla taitaa olla lähtö jo ihan lähellä ja koala taisi sitten mennä jo? Mitenkäs AJ, meinaatko sä jättää mut la-kaverin tänne?
CÄ:n kuulumisia oli kiva kuulla. Ja pikku herra on mitä suloisin :) Toivottavasti pääsette pian keltaisuudesta eroon ja saatte heittää herätyskellolla vesilintua. Meillä kakkonen syntyi myös 36+2, oli 2600g ja 47cm, mutta bilit eivät koskaan nousseet yli valorajojen, eikä kotonakaan tarvinnut herätellä, kun paino kuitenkin nousi. Esikoinen valoissa oli, mutta häntäkään ei tarvinut herätellä kotona. Tosin neiti heräsi kyllä ihan itsekin :)
Tänään sitten retkeillään lasten kanssa ja katsellaan, kuinka moni teistä muista pääsee hakemaan omaa nyyttiään.
Mukavaa päivää kaikille!
Misti rv 38+1 (tämä on se päivä, kun meidän kolmonen on syntynyt...)
Pakko heti kommentoida cä:lle että ihanan näköinen pikkuherra teillä!
Oli muutenkin kiva lukea cä:n kuulumisia, ettei meitä pallomahoja ole vallan unohdettu...
Sain nyt nukuttua vähäsen. Vielä jäi ihan vähän vaaleanpunertavaa paperiin. Sisko oli kovasti sitä mieltä, että lopussa voi olla noita vuotoja. Ja koska ei välttämättä ole edes limatulppaa, niin ei kertois edes siitä että synnytys ois just tässä ja nyt alkamassa. Ja nyt kyllä tuntuu itsestäkin, että näinköhän tästä mitään tulee.
Hyvä kun jos jollain muulla oon ollut jotain oiretta, niin minäkin oon täällä ajatellut, että kyllä itse oisin menossa jo ja vauhdilla sairaalaan. Mutta nyt sitten kuitenkin ite sai rauhotuttua sen verran kun hoksas ettei tuo ehkä oo mitään vakavaa. Että ei tarvitse lähteä. Vauva ainakin liikuskelee normisti/paljon, ei kipuja mahassa... Mutta tarkkailen tietty tilannetta ja oon valmiustilassa.
Nyt ei taas tietoakaan suppareista tai menkkamaisista. On tämäkin yhenlaista!
-Veruska 39+1 & Sirriäinen-
Siis vuorokausi poissa verkosta ja hirvee sutina käynyt täällä.
Me tultiin kanssa yöllä vasta kotiin ja juhannusyön lupaus oli vielä täyttämättä (hih!). Äkkiä poitsu unten maille, mikä vei kyllä ikuisuuden, kun rytmit oli ihan sekaisin hälläkin. Ei ollut mitenkään nautittava kokemus, vaikka pitkään oltiin ooteltu. Toivottavasti ukko sai sentään nautintonsa... mua ainakin vihloi ja kivisteli koko ajan?!
Nytpä aamusella eka tunnin latailin sivuja, ei päästänyt millään edes verkkoon, saati vauvan sivuille ja seuraava tunti menikein teidän uutisia lueskellessa - hei 52 viestiä ja mäkun en osaa olla lukematta järjestyksessä. Sitten tuli tuo rakkaus vielä tuohon kylkeen - enkä mä tietenkään silloin voi kuulumisiani kirjoitella... Hän kun pitää aivan omituisena, että vieraat ihmiset toisilleen yksityisasioitaan näin verkossa purkavat!
Hirmustihan täällä on jo tapahtunut! Iloiset onnittelut täältäkin Miiulle ja Sannikselle. Mulle heräsi kanssa epäilys, että mitenköhän tää meidän pikkukakkonen on ajatellut tulla maailmaan, kun ekakin oli niin hätäinen - kuusi tuntia synnärillä, joista viisi viimeistä minuuttia kesti ponnistusvaihe. Esikko olisi varmaan tullut silloin vieläkin nopeemmin, jos olisin saanut ponnistusluvan, mutta siellä oli kolme synnytystä samassa vaiheessa ja mut ensisynnyttäjänä laitettiin " jonon" viimeiseksi.
Jännät on paikat jo meistä usealla; A-J ja Koala, ehkäpä Veruskakin ovat kohta jo pakettiaan hakemassa... Mullahan tuo limatulppa taisi irtoilla jo pariviikkoa sitten, mutta täällä edelleen notkutaan - ja aivan ilman oireita tässä vaiheessa, höh!!!
CÄ:lle, ettei olleenkaan outoa tuo kellon kanssa syöttäminen. Meilläkin sokereiden ja pienipainoisuuden vuoksi herättiin kolmen tunnin välein esikon kanssa - ja itse aivan rikki. Tuntui nimittäin, että kaikkinensa toimistukseen ja uuteen uneen päästyä saikin taas herätä uudelleen. Pakkohan se tietenkin oli - poikarukka ei tuntenut nälkää ja olisi kai nukkunut koko yön. Synnärillä annettiin aina glukoosipiikkiä ennen syöttöä - en koskaan päässyt oikeen selvyyteen tästä...
Toivotaan, ettei teillä jää se unien katkonaisuus päälle, kuten meillä kävi - taisin jatkaa varmaan liian kauan sitä herättelyä, mutta kun painoa ei millään saatu nousemaan... Vasta puolivuotiaana hän tavoitti sen " ihannekäyrän" - ja nollaa ollaan nyt sitten kuljettu jo kuusi vuotta.
Omaan napaan ei erityistä. Nyt ootellaan oliko juhannusyössä mitään taikaa. Esikkohan syntyi vuorokauden sisällä vastaavilla toimilla. Tää nyt ei kuitenkaan miltään osin ole vastannut edellistä raskautta, että tuskin tässäkään. Alavatsaa on vihlonnut tässä aamupäivän, mutta se nyt ei mun tilanteessa ole uusi tunne... Toisaalta sääli olisi tänään lähteä, kun on tällekin päivälle niin hyvät sapuskat tulossa - jotain iloa ihmisellä pitää olla, eix?!
Eilen syötiin uusia perunoita, lohta ja salaattia. Tänään vuorossa possufileetä, lämpimiä kasviksia " ratauille" -tyylin, paahdettua maissia (mun herkkua, nam!) ja salaatti lisukkeineen.
Eiku aurinkoista Juhannuspäivää kaikille, nyt perheen pariin, ettei aivan kateus iske!
;) nikki
Vauhdikas yö ollut! Mega söpis öttiäinen!!
Eilen tosin taas ihan hirveetä vihlontaa, ei mitään tulosta...Vähä kivaa ässääkin harrastettiin, eikä mitää. Menkkajommottelut jatkuu, mut niitähän ollut jo viikon putkeen. Eilen oli kyl tukala päivä, vissii kaveri aika alaalla, istuminen oli tod. hankalaa, puoli-istuva paras asento. Ei mökilläkään sittenoltu kauaa, kun mulla oli niin hankala olo. Kipeitä suppareitakin tulee, mut harvakseltaan. Saas nähä kauan tätä viel jatkuu, vois jo alkaa tapahtuu.
Karsee nälkä, täytyy mennä aamupalalle!
Peetta 39+1
Sain nukuttua parisen tuntia sohvalla, mutta silti maha kovistelee melkein jatkuvasti, jomotustakin on ilmassa ja mahaa nippailee silleen jotenkin - eli katellaan tilannetta...Oiskohan sittenkin se eilinen saunominen kera kunnon vastomisen saanut aikaan sen, että neitikin tahtois tulla nauttimaan tästä Suomen ihanasta kesästä mahanahkan ulkopuolelle...Saapas nähä.
CÄ: Mukavaa, kun tulit kertomaan kuulumisianne :) Aivan ihanan suloinen pojanveijari <3 Ja toivotaan, että Öttiksen paino lähtee kirkkaaseen nousuun ja kaikki ok.
Misti: Mie yritän, etten vielä ihan näin jussina laitokselle menis ja koitan sinnitellä ainakin ens viikkoon :) Hmmm, mitenköhän mie voisin ottaa sut samana päivänä sitten mukaan? ;) :D
Veruska: Tää on yhtä vuoristorataa näköjään näitten oireitten kans, mullakihan oli viime vklp niitä oikeita suppareita, jo parina päivänä ja sitte koko tää viikko ei mitään ja nyt taas...Mikähän virkanainen tästä oikein on tulossa, ko ei viikolla meinaa alkaa millekkään ;)
Ja Koala tais mennä jo...Miekin tästä meen, mutta pyykinpesulle ;)
AJ
juttuja tullut jussista huolimatta:-) Täällä taitaa olla lähtökuopissaan jo aika moni!! Mene ihmeessä Veruska näyttämään sitä vuotoa, jos yhtään huolettaa. Se limatulppa/lapsivesiveri on ihan vaalenpunasta tai viiruja liman joukossa.
Aivan ihana öttiäinen! Olen vähän hormonihurmassa, kun rupesi ihan itkettämään kuvan kattominen..
Mekin käytiin jo labrassa ja nyt ottellaan tuloksia. En kestä, jos pitää lähteä osastolle. Viime yönä neiti näytti jo vähän luonnettakin. Aamuyö losuttiin tissin kanssa ja neiti viihtyi vieressä. Älysin, että hänellä oli liian vähän vaatetta päällä. Ensi yöksi kunnon varustus, niin ei tartte (ehkä) tirinää kuunnella. Vauvan virkeys viittaisi siihen, että bilirubiiniarvo ei ainkaan olis noussut. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Seurailen tässä päivän mittaan kuulumisia. Tänään tulen menettämään hermoni kantoliinan kanssa, heh. Senkin opettelu kun jäi puskaneidin takia. Pitää kuttua joku tukihenkilö paikalle, jos ei ollenkaan osata sitä asentaa.
Vedenmenoja ja suppareita toivotellen,
S ja neiti kesäheinä
No niin täällä tosiaan tapahtuu, Onnea taas ihanista vauvoista koko perheille ja ihana öttiäinen, minullakin jopa hormonit meinas vetistää silmiä....
Itse nukuin hyvin koko yön kerran kävin vessassa ja heräsin sitten puoli yheksän, vähän ennen kuin mies tuli töistä. Sen jälkeen torkuin sohvalla (että mies saa nukkua rauhassa) ja vähän sen päästä esikoinen jo heräilikin. Väsyttää ihan sairaasti. Vauva on liikkunut ja maha supistelee ilman kipuja ihan kiitettävästi. Eli hyvä on vointi, täytyy varmaan mennä aamupesulle ja yrittää touhuta jotain järkevää.
- joutur -
Onnea onnea onnea!! Sannis ja Miiu :) Ja Senniinalle ja CÄlle kiitokset kuulumisista, ihanaa kun jaksatte kirjotella! Öttis oli HURMAAVA <3
Veruskallahan tuntuu lähtöä tekevän, A-Jllä kanssa!! Hurjat naiset ;) Kohta se on.. Koalakohan lähti?
Nojoo. Meikä pyörii täällä varmasti vielä kolme viikkoo ja sen jälkeen käynnistykseen menee viikko ;D Hehe.. No oikeesti, olin jo salissa ja nyt taas tämmöstä juupaseipäs-hommaa.. Yöllä heräilin paristi vessaan ja kamalan tukalat supparit, mutta niinpä vaan nukuin. Nytkin maha ihan tukalana ja supistaa, mutta eipä siinä, minä en enää jaksa uskoa näihin suppareihin..
Eilen tosiaan tuli syötyä hyvin, vaikka ei grillattukaan. Voisin tänään Mistin tapaan käydä rantaa kahtelemassa..
Pitäs vaan heittää kaikki poppaskonstit ja lenkkeilyt väliin ja ottaa ihan relasti koko loppuaika, koska kyllähän se beibe sieltä tulee, JOSKUS.
.p 39+1
Jopas te olette olleet yöllä ja aamusta virkeinä. Ja näyttää aika hyvältä jo touhu monilla. Meillä ei tuttuun tapaan yöllä jakseta mitään tehdä. Kävin vessassa kaksi kertaa (wuhuu, yleensä yhden tai ei kertaakaan) kun poitsu painoi alas, mutta ei sitten muuta. Pientä supistelua illalla ja aamulla.
Eilen on kokeiltu kaikkia s:iä (paitsi siivousta), aamulla lisää, eikä mitään vaikutusta.
Öttiksestä tulee kyllä tosi hurmuri. Meinas täälläkin tulla itku kurkkuun vaikka mä en todellakaan ole pillittäjätyyppiä.
Sannikselle ja Miiulle kanssa kovasti onnea, kiva kuulla että kaikki hyvin.
Veruskalle sen verran, että mullahan tollasta vastaavanlaista vuotoa tuli kaksi viikkoa sitten ti ja ke, mutta meni ohi sitten. Nyt on seksin jälkeen tullut muutamia tippoja verta, mutta se varmaan johtuu limakalvojen kuivuudesta enemmän kun muusta.
Toivottavasti Ernestiinan arvot on kohdallaan, ettei tarvi lähteä takaisin laitokselle. Jos sitten saisitte nukkuakin hieman pitempään jatkossa. Tuo kolmen tunnin välein heräily on aika rankkaa pidemmän päälle.
Nyt me lähdetään tuohon paikalliselle järvelle kävelylle, jos siitä vaikka olisi hyötyä. Vaikka viimepäivien tuntemusten mukaan mä olen täällä ainakin sinne laskettuun asti. Eipä siinä, kunhan ei tarvisi käynnistää, tuo Miiun 4 päivän synnytyskertomus ei hirveästi omalla kohdalla houkuttelis. Itse olisin varmaan kotiin jo kävellyt sieltä.
Myöhemmin taas, hyviä jussipäivän jatkoja.
-E ja hikottelija (kolmatta kertaa jo tänä aamuna)-
Mä alan olla samaa mieltä, et poppakonstit sinne missä pippuri kasvaa... Siis IHAN kaikkee ollaan kokeiltu, ei mitään tehoa. Saunonut oon joka ilta, kovien löylyjen kera, kaikki " vaivat" häviää siellä. Makkarissa on ollu toimintaa melkein joka päivä, ei vaikutusta. Muutenkin aktiivisesti liikuttu ja puuhasteltu kaikkee, eikä mitää. Suklaata ja roskaruokaa mässäilty, nothing. Jumpannut olen ja lepäillytkin yrittänyt. Että tämä poika ainakin pitää oman päänsä ja tulee just sitten, kun itse tahtoo. Onkohan se yhtä oma päinen yksiönsä ulkoisessa elämässä... Siis onhan näitä kaiken maailman kipuja ollut, mutta kun ne ei riitä. Käy vaan pääkoppaan. Näitä poppakonsteja ollaa siis harrastettu kaks viikkoo. Että kai tässä pitäs vaan relata ja antaa ajan kulua, eiköhän se sieltä putkaha, kun aika on kypsä.
Ja hittolainen et mua ottaa pattiin. Mun veljentytölle pukkas vesirokon tos alkuviikosta ja lekuri oli sanonut niille et karanteenii kotosalla maanantaihin saakka. Ja sanoivat eka etteivät tule sit jussiksi tänne maalle, kun minä oon raskaana ja en oo sairastanut rokkoo ja lisäks siel mummilas on muutaman kk:n ikänen vaavi. Noh, tulivat sitten kuitenkin... En sitten voi vanhempieni luo mennä, kun ovat siellä. Just luin netistä et tosi vaarallista jos äidissä ilmenee vesirokko 5 pvä ennen tai kaks pvä jälkeen synnytyksen. 30% vauvoista sairastuu siihen ja niistä 25% kuolee....että kiva,kiva. Noh, mä pystyn välttää sinne menoa kuitenkin, vaikka kiva olis käydä. Mut se pieni vauva on koko ajan siel, kiva jos saa taudin heti niin pienenä. Ois pysyny karanteenissa, niinkuin lääkäri on suositellut. Ihmiset ei aina ymmärrä miten vakava tauti se on tietyissä tapauksissa.
Sorry tää vuodatus, mut ottaa päähän.
Uskomatonta Peetta, että veivät sen vesirokkoa sairastavan tytön sinne missä on se vauva! Ihan tajutonta. Ja nyt tekään ette voi mennä... Höh. Tosi kökköä.
Ellu, muistelinkin, että sulla oli vastaavaa vuotoa jo hyvän aikaa sitten. Että näin. Odotellaan, odotellaan. Nyt sitä ei enää tule juurikaan. Yöllä ihan tärisin kun olin varma, että nyt tuli lähtö. Onneksi tuli nekin panikoinnit panikoitua, niin menee sitten tosipaikan tuleen rauhallisemmin (toivottavasti).
Äitikin tuli herätettyä 7.00 puhelinsoitolla. No nyt sain parissa erässä nukuttua ja seuraavaksi suihkun kautta äitille grillailemaan ja pasitelemaan muurikoita.
Tsemmpiä kaikille kärvistelijöille. Peetta ja pals, teille varsinkin extravoimia noiden oireiden kanssa. Varmasti turhauttavaa kun koskee ja koskee, mutta mitään ei tapahdu!
-V-
Mä voisin omasta siskostani odottaa just vastaavaa, se on ihan yhtä ajattelematon tapaus (vaikka onkin mua 5 vuotta vanhempi). Suurimmaksi osaksi siksi en olekaan sen kanssa paljon tekemisissä. Ton taudin kanssa ei todellakaan ole leikkimistä, miten jotkut ei sitä tajua?!?! Ja sillä sitten pilaa kaikkien juhannuksen parhaimmillaan. Jaksamista Peetta, tiedän tasan miten paljon se ottaa päähän.
Käytiin kävelyllä, aika lyllertämistä siitä tuli, vauhti oli kun eilisessä suurimmassa pudottajassa.
Veruskalle sen verran, että ihan sama vaikutus oli mullakin, siinä liman kanssa tuli mietittyä kaikki mahdollinen, pakattua kassit jne. Nyt sitten tulee otettua paljon rauhallisemmin tää odottelu. Mutta ei nää kipuilut joo oo kivoja, sitä vaan odottaa joka kerta kun vähänkään supistuksen poikastakaan tulee, et tulis nyt kunnolla.
No, pakko mennä lepäilemään tonne alakertaan, jalkapohjat huutaa armoa ton lenkin jäljiltä.
-E-
Joko Veruska lähit?
Voi Peetta, tosi ikävää tommonen, koska oikeesti kyse on vakavasta asiasta!! Tosi ajattelematonta toimintaa, ymmärrän närkästyksesi ;(
Mulla kastuu pöksyt nyt kyllä koko ajan ja Panu napsuttelee tuolla jotakin :) Katellaanhan..
-p
Kaksi makkaraa, kasa salaattia ja 5 lettua myöhemmin...
Mahassa ei mitään uutta, tuntuu täyteen puhalletulta ilmapallolta, mutta muuten hiljaiseloa pidellyt.
Jos vaikka lähtisi vuokraamaan leffaa niin saisi ajan kulumaan paremmin.
-E-
olipas täällä ollut hulinaa yön ja aamun aikana. Kiva kuunnella tuleeko kenelle seuraavaksi lähtö.
Ajattelin tosiaan eilen että kerron teille suurinpiirtein kaiken koko reissusta kuin toi suju. Aloin olla aikasta kypsä ke aamuna..Olihan multa lähteny ma iltana ja ti iltana huonekaveri synnärille.. Mut käynnistely siis tosiaan vei aikansa. mutta kalvojen puhkasusta poitsun syntymään meni aikaa18 tuntia...että olipahan kokemus.
Ja ihana oli päästä kotiin jo eilen. on tää kotona oleminen niin erilaista. ai niin..ja kaiken huippuna..sain hemohessiä kun vuotoa tuli aikasta paljon. ja hb tippu synnytyksen jälkeen 101:n..
mutta poitsu huutaa vaunuissa joten täytyy mennä.
ja Sannikselle myös onnittelut (olihan se niin)..
niin joo..puuttu sana siitä mun eilisestä lauseesta... Eli on se niin kivan näköstä kattoo kuin onnellinen mies on tuosta pikkuisesta nyytistä..etenkin kun ei oikein tiennyt miten se vauvan tulon reagoi kun ei ole asiasta mitään puhunut.. =)
Miiu & " pave"
no en oo lähteny! Oltiin siellä äitillä syömässä kermaperunoita, uusia pottuja, savulohta, fetasalaattia ja muurinpohjalättyjä... Niin ja veljen perhe oli kans. Äiti oli hommanut jotain karaokelevyjä ja mikin (vaikkei siis tod itse laula) niin lauleltiin siellä parit biisit veljen kanssa. Veli oikein repäs, koska harvoin se mitään laulaa.
Nyt ehkä enemmänkin sellaista limajuttua tulee jossa verta seassa. En minä enää tiedä missä mennään, kai sieltä hiljalleen sitä limatulppaa irtoilee. Vielä ei kyllä lähtö oo ajankohtainen. Koala varmaan meni!
Ihan sunnuntaifiilis, mutta ei, sunnuntai tulee vasta huomenna. Nää päivät menee liian hitaasti... Veljen vaimo naureskeli mulle ja käski nyt vain lepäillä ja ottaa rennosti vielä kun on mahdollisuus! Helpommin sanottu kuin tehty.
-V-
Ihan ekaksi MAHTAVAN ISOT ONNITTELUT Fiikukselle, Senniinalle, Sannikselle ja Miiulle!!! Poksuntaa on ollut oikein urakalla - vauvantuoksuisia hetkiä kaikille :). Kohtahan me saamme ison pinon vauvapuolelle aikaiseksi!
A-J:lle pahoittelut haukun paremmille kaninmetsästysmaille siirtymisestä! Meillä oli sama tilanne 2 vuotta sitten heinäkuussa ja vieläkin välillä on kaveria tosi ikävä.
Luin kaikkien tekstit läpi ja laitokselle lähtijöitä tuntuisi taas kohta olevan :). Peukkuja kaikille matkaan! Ihan puskasta (niin kuin Senniina kirjoitti) nämä vauvelit voivat todellakin tulla. Niin kuin nyt tämä meidän kakkonen tosi pikatoimituksella ja esikoiseltakin meni vedet ilman mitään varoituksia.
Joku puhui vatsan tyhjentymisestä - mullakin se oli yksi " oire" lähdön lähestymisestä - en vaan halunnut sitä vielä niillä viikoilla oireeksi ymmärtää. Kolmena aamuna ennen vesien menoa oli vatsa aivan löysällä - ajattelin vaan, että helteet sen tekevät.
Meillä Juhannusaatto meni rauhallisesti kotona. Mun vanhempani tulivat grillaamaan ja Öttiskin pääsi ekaa kertaa vähän pidemmäksi aikaa ulos (puolisen tuntia). Olen vähän varovaisempi hänen kanssaan, kun on kuitenkin ennenaikainen.
Meillä sama tilanne kuin Senniinalla, eli keltaisuutta löytyy. Öttishän oli jo laitoksella oloaikana vuorokauden valossa. Pääsimme silloin viime sunnuntaina kotiin ja sitten tiistaina lähdettiinkin takaisin laitokselle ja herra oli taas yhden yön valossa. Arvot eivät olleet yli rajojen, mutta olivat kuitenkin nousseet sunnuntaista, joten hyvä, että menimme. Toinen vaan nukkui ja nukkui ja syöminen oli tosi tuputtamista. Nesteen saaminenhan on noille kellastuneille se ihan ykkösjuttu. Sitten kun ne kohonneet bilirubiinit väsyttävät vauvaa niin se syöminenkin takkuaa. Ollaankin nyt " pakkosyötetty" Öttiäistä niin, että tasan kolmen tunnin välein imetän ja sitten annan vielä päälle pumpattua maitoa pullosta. Ostin myös sen Ainun sähkökäyttöisen pumpun ja se on mielestäni hyvä. Maitoa kyllä riittää vaikka muille jaettavaksi, että se on kyllä ainakin hyvä. Nyt vaan täälläkin toivotaan, että kaveri vahvistuu ja paino lähtee reippaaseen nousuun. Maanantaina taas neuvolassa punnitus.
Muuten kaveri vaan nukkuu - uskokaa tai älkää, mulla on kello öisinkin soimassa 3 tunnin välein. Muuten posotettaisiin läpi yön sekä poika että minä. Noh, katsotaan mihin suunta muuttuu kun toinen toipuu keltaisuudesta ja lähestyy " täysiä viikkoja" . Tänäänhän Öttis olisi vasta sen 38+0 jos olisi kyydissä viihtynyt.
Mutta kaikille vielä vauvaa kyydissä kantaville jaksamista loppumetreille. Kummasti se raskausaika unohtuu, kun vauva on käsivarsilla, oli vaivoja sitten ollut tai ei.
Nyt kuppi kahvia ja kohta taas syöttöpuuhiin!
Virtuaalihalaukset kaikille!
-CÄ ja Öttis 12 päivää-