***KesäHeinät vko 25***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.
[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.
Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)
Kommentit (250)
Niin olenhan minäkin täällä notkumassa koko juhannuksen, mies kun lähtee yöllä töihin ja on koko sunnuntainkin töissä, eli mitään ihmeellistä ei viitsitty viritellä.
Niin ja Onnea ja vauvantuoksuisia hetkiä kaikille jo siitä nauttiville.
Unohdin sanoa viimeks, että onhan minullakin rintapumppu, se sähköinen Ainu/ Medela (ostin työkaverilta käytettynä), ja sen avulla sainkin viimeks sitä maitoa nouseen edes vähäks aikaa.
Täällä on satunnaisia supistuksia, mutta yleensä vaan muutama peräkkäin ja sit loppuu. Ja kaikkea mahdollista on tehty ilman rajoituksia. Eli ei kiirettä vielä mihinkään, taidan kanssa olla reilusti heinäkuulla vielä ihmettelemässä täällä palstalla. Jokohan sitä pyhien aikana pakkais valmiiks sairaalakassin. Esikoisen tavaroita veinkin jo viikolla mummolaan.
Mulla on ollut kanssa nyt lähipäivinä kamalia ilmavaivoja ja olen syönyt maitohappobakteereja reilusti. Ja ne kyllä onneks auttaa, lisäks sitä närästystä on ollu jonkin verran ja tarvinnu Rennietä sitä varten. Mutta niin oli muistaakseni viimeksikin, maitohappoja on kulunut reilusti muutenkin koko raskausajan.
Muuten tässä jussina on grillattu hyvää ruokaa, ja saunottu ja kohta lähetään kattoon kokkoa koko porukalla tuohon lähelle järven rantaan.
Eli ihan mukavaa on ollut, vauva oli eilen villinä vatsassa ja tänäänkin ihan mukavasti liikkunut kun olen malttanut kuullostella. Mutta painaa jo kanssa reilusti välillä joka paikkaan. Lisäks selkä on ollu jumissa ja jalat on vähän turvonneet. Katsotaan ehtiikö jalat yhtä pahaan kuntoon kun viime raskaudessa (oli ihan muodottomat ja varpaatkin semmoset pallot).
No eiköhän tää riitä tällä erää, hengessä mukana.
-joutur- 38+2
Nyt jo ihan poikki, vaikka kello ei ole edes kymmentä. Piti lähteä ajelemaan Seurasaaren lähelle kokkoja katselemaan, muttei musta ole lähtijäksi. Hyvä jos sinkkuelämään asti jaksan pystyssä. Miestä käy sääliksi kun se rassukka joutuu tylsistymään näin jussina kotona. Jos huomenna jaksais vaikka kutsua naapureita kylään.
Mut nyt menen tekemään iltakaakaota jos se piristäisi vaikka vähän. Tuli hirveä himo juustokakkuun äsken, vaikka juuri pääsin sanomasta ettei mikään ole himottanut. Onneksi sitä ei nyt saa mistään tähän hätään.
Vointeja kaikille, huomenna jatketaan taas.
-E-
Onnittelut fiikukselle ja senniinalle.
Pikaisesti kertomaan että meidän nopsajalka tuli tiistaina aamulla tunnissa maailmaan. Ehdittiin nippa nappa sairaalaan *huoh* - kokonaista 7 min. ehdin siellä olla kunnes kaikki oli ohi...
Meen lukeen juttuja näin juhannuksen kunniaksi ja palaan asiaa vielä kommentoimaan.
elikkäs ma aamuna menin käynnistykseen. alotettiin sytotekeillä (kai ne noin kirjotetaan). Ma sain niitä kolme kertaa 4h:n välein. Ti sain aamusta isomman annoksen ja illalla pienen annoksen. Hiukan supisteli ti muttei suuremmin. Ke alotettiin taas pillereillä.. totesin varmaan tosi kyllästyneenä että onko tässä mitään järkeä..Ja koska tää loppuu. en jaksais enää millää maata täällä. Siihen lääkäri totes että kotipäivänkin vois pitää..kysäsin että eikö muuta vaihtoehtoa ois.. Johon täti että sovitaanko että kalvojen puhkasu iltapäivällä kun lääkkeen vaikutus loppuu..
ja niin puhkastiin kalvot ke klo 14..ja mitä sitten..ajoittain kovia supistuksia..Totesin miehelle illalla hiukan ennen ysiä et lähe kotiin ni soitan kun tarttee tulla (kätilö oli myös käynyt sanomassa asiasta..) ja kyselin kätilöltä et mikä on homman nimi (ohjeissa lukee että kalvojen puhkasun jälkeen aloitetaan oks.tippa jossei omat supistuksrt tihene). Ja oltii sit viel siin huoneessa (katottii jotain ohjelmaa yhdessä) kun iltavuoron kätilö pyyhkäa paikalle ja ilmotti että nyt siirrytään synnytysaliin. Matkalla otettii labrat ja klo 22 olin synnytyssalissa.. tai huoneeks mä sitä sanoisin. Melkein heti alotettiin tippa...vähän sokeriliuosta ja sitten se oksitosiinitippa... Ja siitähän ne supistukset alkokin sitten. Ilokaasua kokeilin (2 kertaa..hyi.ei sopinu mulle.) epiduraalin sain 3.45 to aamuna. Auki siinä vaiheessa vaan 3cm (heh) mut sit pystyttii nostaa tippaa jonka vaikutus oli huomattava. klo5.45 lisää puudutetta ja siinä kohtaa auki 8cm (huimaa).
Tässä vaiheessa mies lähti viemää duuniavaimia duunareille (tää yhtiökumppani lähti mökille ke iltana vaikka ties synnytystilanteen..Juu, oikeesti. kerron joskus lisää jos jaksan..) ehti takas 6.40 jolloin olin jo aikasta kipee uudelleen ja tunne että pitää alkaa ponnistaa. Sitten lyhyesti... Ponnistusvaihe kesti 35minuuttia..
Ja poika syntyi laskettuna aikana(aika hassua) 21.6.07 klo 8.07. Pituus 51cm ja painoa 3895g. 9pisteen poika.
paikkojen kipeydestä ei sitten puhuta. Ja sokerit kunnossa sekä mulla että kaverilla. Tänään päästiin kotiin pitkän neuvottelun jälkeen. Kontrolloida olisvat vielä halunneet huomenna mutta..voin kertoa että on aika helvetillistä kun en oo nukkunut juurikaan ke aamun jälkeen. pojalla kaikki kunnossa jonka vuoksi sitten päästiin kotiutumaan..lähdin kyllä omalla vastuulla mutta enkähän mä takas osaa mennä jos siltä tuntuu.
imettäminen on kyllä aika jännä juttu. Ja samoin se kun näkee kuinka onnellinen on tuosta pienestä nyytistä tuossa sohvalla.
Ja äiti on onnellinen mutta väsynyt. en siis juurikaan nukkunut viime yönä ja edellinen yö meni synnytyksessä..joten aika mielenkiintonen fiilis on..
mutta tämmösiä juhannus uutisia meiltä.
Nyt on kai pakko ruokkia tuota pientä nyyttiä.
Miiu ja " pave" 21.6 klo8.06 vkot 40, 51cm, 3895g.
Siis ruokaa... Niitä lättyjä tuossa syötiin ja nyt on kyllä olo kamala :( Ahneella on tunnetusti se paskanen loppu.
Sannnis oli käynyt vauvauutisia tuomassa. Tuhannesti onnea sinne!! Ja noin nopean toimituksen minäkin mieluusti ottaisin, mutta sillain, että ehdittäisiin hyvin sairaalaan :)
Ja miiukin siinä oli jotain nopeasti laittanut, jokos se on käärö kotona?
Mulla kaikki suppareihin viitaavakin katosi tässä illan aikana, mutta eipä tuolla taas näin yötä vasten niin ole väliä. Mieluusti nukun omassa sängyssäni. Leivoin äsken huomista ajatellen kinkkupiirakan, kun ajateltiin lähteä lasten kanssa retkelle meidän lähellä olevalle rannalle, jossa voi sitten myös grillata makkaraa ja tietysti uida. Käytiin siellä jo tossa alkuillasta katsomassa ja ihan kuollutta siellä näkyi olevan. Eli sopisi meidän porukan remuta siellä huomenna :)
Ja nyt näin miiunkin uutiset :) Ihanaa, onnea myös sinne! Pitkän kaavan kautta menitte, mutta lopussa kiitos seisoo.
Nyt alkaa tännekin väsy iskeä, joten rauhallista iltaa kaikille kesäheinille!
Onnea Miiu ja Sannis! Ihania uutisia.
Sanniksen synnytys pistää kyllä hivenen miettimään, että pitääköhän mun napata poika mukaan synnytykseen. Kauankos sulla edellinen syntyi? Mulla kun esikoispoika tuli 5 tunnissa maailmaan.
Miiulle ja sannikselle! Täällä myös grillailtu ja saunottu ym. juhannustouhuja. Alapäätä ja alavatsaa vihloo ihan helvetisti (anteeksi kielenkäyttö), vois jo tulla... Mut pakko mennä vaakatasoon, sattuu... palaillaan myöhemmin.
Pakko oli tulla vielä naputtaan pikaisesti, ko oli tullu mukavia uutisia :) Eli erittäin paljon onnea Miiulle ja Sannikselle vauvojen syntymän johdosta - toisella olikin erittäin nopee toimitus, kun taas toinen meni pitemmän kaavan mukaan - pääasia, että kaikki mennyt hyvin :)
Me vasta kotiuduimme, käytiin appelan mökillä saunomassa, grillaamassa ja kateltiin vastarannan kokkoja (vaikka täällä on mettäpalovarotukset päälä). Neiti möykkäs oikein urakalla notskin äärellä ja ulkopuusaunassa :) Ihana oli käyä kunnon saunassa pitkästä aikaa...Nyt mussutan juustonaksuja ja vähän kokista juhannuksen kunniaksi, vaikka mun varpaat näytti aika järisyttäviltä saunassa - oli turvonneet mukavasti ja eka kerran ei muuten mahtuneet sormuksetkaan sormeen. Saavat killua nyt kaulassa, hih!
Huomiseen
AJ
täällähän on taas tapahtunut! Onnea Miiulle ja Sannikselle pikkunyyteistä! Hauska kun toisella oli pikatoimitus ja toisella taas " vähän" pidempi versio. Onneksi molemmilla kuitenkin kaikki hyvin, ja vauvoilla!
Veljen vaimo kävi heittämässä meidät just kotiin. Grillailtiin heidän luona ja syötiin siis TOSI hyvin. Huh huh, maha ratkeaa. Miehellä oli siinä muutama olut mukana, mutta niinhän tuo velipoika meni jekkuakin juottamaan ukolle. Eli vaikka onkin ihan hyvässä kunnossa, niin ei kuitenkaan ajokunnossa. Eli toivotaan ettei tänä yönä tule lähtöä synnyttämään! Eikä kyllä oo tulossakaan.... Mitä nyt vähän vihlasee välillä, vähän niinku virtsaputkesta tai jostain vihlasis, silleen pystysuoraan. Onko muilla vastaavaa?
Huomenna sitten äidin luokse grillailemaan ja paistamaan muurinpohjalättyjä, namskis! Nyt ei tässä tän kummempia kuin hyvät juhannusyöt kaikille!
-Veruska&Sirri-
Huomenta vaan... Tuossa äsken heräilin ja makasin vieläkin vähän unissani, koitin alkkareita ja olivat vähän märät. Siinä paineessa, että lapsivettäkö? Menin vessaan ja pissasin, alapäästä tuli punertavaa. Siis ei esim limaa jossa olis ollut punaista vähän, vaan kokonaan sellaista vaaleanpunaisen veristä ja paperiinkin jäi sitä. Ja tulee edelleen.
Soitin synnärille vaikka tiesinkin jo kaiken mitä se sanoi. Että side nyt vaan ja jos se kastuu kokonaan punaiseksi niin sitten täytyy mennä sinne. Jos ei, niin ei täydy mennä... Hyi että mua jännittää, tärisen ihan. Herättelin vauvaakin tuossa jo vähän hädissäni, koska mua nyt pelottaa tuo verihomma vaikka se ois kuin normaalia. Vauva onneksi liikkuu hyvin. Tai laitoin isukkinsa puhelemaan, niin johan heräsi.
Vatsa pienessä supistuksessa koko ajan. Nyt ois lupa mennä takaisin nukkumaan, mutta kuka tässä nyt enää unta saa?! Nukkumaan käydessä oli menkkamaista kipua vähän. Ja nytkin oikeastaan koko ajan. Piti tulla tänne purkamaan, koska unta en todellakaan voi ajatella. Hurja tunne.
-Veruska 39+1 & Sirriäinen-
Huomenta vaan... Tuossa äsken heräilin ja makasin vieläkin vähän unissani, koitin alkkareita ja olivat vähän märät. Siinä paineessa, että lapsivettäkö? Menin vessaan ja pissasin, alapäästä tuli punertavaa. Siis ei esim limaa jossa olis ollut punaista vähän, vaan kokonaan sellaista vaaleanpunaisen veristä ja paperiinkin jäi sitä. Ja tulee edelleen.
Soitin synnärille vaikka tiesinkin jo kaiken mitä se sanoi. Että side nyt vaan ja jos se kastuu kokonaan punaiseksi niin sitten täytyy mennä sinne. Jos ei, niin ei täydy mennä... Hyi että mua jännittää, tärisen ihan. Herättelin vauvaakin tuossa jo vähän hädissäni, koska mua nyt pelottaa tuo verihomma vaikka se ois kuin normaalia. Vauva onneksi liikkuu hyvin. Tai laitoin isukkinsa puhelemaan, niin johan heräsi.
Vatsa pienessä supistuksessa koko ajan. Nyt ois lupa mennä takaisin nukkumaan, mutta kuka tässä nyt enää unta saa?! Nukkumaan käydessä oli menkkamaista kipua vähän. Ja nytkin oikeastaan koko ajan. Piti tulla tänne purkamaan, koska unta en todellakaan voi ajatella. Hurja tunne.
-Veruska 39+1 & Sirriäinen-
tuli joku sivun lataamisvirhe, ja siks nakkas ton tekstin tuohon kaks kertaa...
Kilokaupalla onnea vauva-perheisiin!
Mitenhän Veruska? Tuliko lähtö?
Soittelin äsken synnärille, kun klo 3 heräsin kipeisiin suppareihin. Aluksi tulivat 15 min välein, sitten 10 ja nyt 7-8 min välein. En oikeen tiedä oonko ensisynnyttäjä vai en, kun on se käynnistetty kaksosten synnytys rv 20+1 takana, ja kysyin että koskas tarttis mennä. Sain luvan vielä sinnitellä kotona, mutta mennä tietty saa jos siltä tuntuu. No, kai tässä vielä hetki kestetään kotona, on jyväpussi ja parasetamoli apuna. Ja tietenkin kulta mies, joka on ehkä hermostuneempi kuin minä ;)
Toivottavasti nää supparit ei tästä enää hyydy, olis jo ihanaa päästä näkemään Ilmari masun ulkopuolella!
Juhannusterveisin,
Koala ja Ilmari (rv 39+3)
Koala, eiköhän se lähtö ole sulla lähempänä! :) Toivotaan, että pääset pian tositoimiin.
Mulla tulee edelleen pissaamisen jälkeen verta. Tummanpunaista ja vähän klönttiäkin on siinä. Ilmeisesti vasta kirkkaanpunaisesta täytyy huolestua. Eli tää on varmaan ihan vaan limatulpaa. Ja siitä yleensä n. viikon sisällä lähtee synnytys käyntiin. Mutta olen toiveikas.
Tuli nimittäin aaltomaisesti jonkin aikaa sellasia vähän kovempia menkkakipuja ja supistuksia. Mun on vaan hankala arvioida sitä kivun suuruutta, kun mulla on aikanani ollut tosi kovat menkkakivut. En oo suostunut pillereitä niihin syömään, joten Pronaxen (muistaakseni) kipulääkkeellä on täytynyt hoitaa. Paitsi että muutama vuosi (mieheni tavattuani) säännöllistyneet menkat ja lievittyneet kivut.
Että ihan sellasta kipua on menkkojen yhteydessä ollut, että migreeni, näköhäiriöitä, oksentamista ja jopa taju lähteny muutaman kerran. Että ei näitä kipuja voi vielä verrata siihen! Nyt tuntuis kyllä tää tilanne vähän rauhottuneen, että ei noita suppareitakaan oikein ole.
-V-
En olekkaan ainoa, joka heränny aamuyöstä " kärvistelemään" . Ite heräsin 3 maissa, ko maha kovana ja jumalaton paine alapäässä - tuntuu aivan siltä, että ois jätesäkki täynnä vettä ja se sinkuu vain alas ja alas ja oottaa vaan repeämistä, jotta pääsis valumaan ulos. Kävin sitten pissalla ja paine vaan lisäänty, hyvä jos uskalsin loppuun asti lirutella. Menin takasin sänkyyn, pyörin varmaan ikuisuuden, kunnes levottomana sain unen päästä uudelleen kii. Heräsin tossa puol 7 taas vastaavasti - maha pinkee, ko kivi, paine vaan tuntuu kasvavan, vessaan piti melkein juosta " löysälle kakkoselle" , nyt alapää jotenki kipee, paineessa (en osaa selittää)....Mitä tää oikein on?!? Maha sekasin, supistuksia vai mitä?! Neiti sinkuu aivan ihmeellisesti tuola mahassa nyt, mahanahka repee varmaan kohta. Kummallinen olo :o Asettuuko sitten jo lähtötelineisiin, ko tuntuu pallo jalkojen välissä...?! Hermostuttaa!
Veruska ja Koala: Wau! Taijatte olla seuraavat lähtijät :) Tsemppiä!
AJ *kiittää ja kuittaa*
mullakin alapää silleen vähän kipee. Silleen että istuessa ottaa noihin luihin.
Ei tässä varmaan vielä oo lähtö tulossa. Tai mistä minä tiiän?! Nyt pelottaa että mitä se vuoto on, ku ei se limatulppa vissiin kuitenkaan yleensä tollanen täysin verinen oo. Kun ei mulla mitään kirkasta siinä oo. Äh, vaikeeta. Mutta siis ei se vuoda koko ajan, vaan aina pissaamisen jälkeen vähän saattaa valahtaa ja pyyhkiessä... Mutta josko tässä parin päivän sisään kuitenkin alkais tosihommat.
Oon tosi väsynyt, mutta uni ei oo tullut. Nyt vois vähän yrittää nukahtaa. Eiköhän tuo A-J sullakin ala lähtö oleen aika lähellä! Miten koala?
-V-
Mua kans väsyttää aivan sikana, mutta en vaan pysty nukkumaan/en saa unta...Maha kivikova, mutta ei kuiten oo mitään kipeitä suppareita ilmassa. Niih, eikös se limatulppa oo sellasta kirkasta/väritöntä/sitkeetä limaa, jossa voi olla vähän verensekaista viiruilua?! Jos sua hirveesti huolettaa se veri, nii voinet varmaan mennä käymään näytillä synnärillä, ilman että sun tarttee oottaa sitä siteen punastumista kokonaan? Jos kerta se veri on punasta eikä mitään haaleenvaaleeta...Anteeksi, en halua hermostuttaa sua entisestään :)
AJ
Mutta se ei ole kuitenkaan kirkkaan punaista, vaan sellaista tummaa. Tai oli välillä. Nyt jää vain vaaleanpunertavaa/kirkasta paperiin. (Kiva muilla lukea tätä kuvailua ja muuta panikointia...)
Ja kun monessa paikassa kuitenkin lukee, että loppuvaiheilla saattaa tihkua verta. Esim. sisätutkimuksen jälkeen. Eli yritän nyt sen verran rauhoitella itseäni, ettei ihan turha reissu tulisi. Mutta kyllähän se on sitten hyvä mennä käymään jos ihan tosissaan alkaa huolestuttamaan. Tietysti. Vauva kuitenkin liikkuu hyvin, eikä oo mitään kipuja niin se rauhoittaa.
Katselen tässä miten päivän mittaan. Ja annan miehen nukkua (toki herätin välissä!) rauhassa että saa ladattua akkuja mahdollisesti lähestyvää synnytystä varten. Pitäisköhän näitä omiakin akkuja latailla..? ;)
-V-
Onnittelut kaikille vauvallisille. Palsille jaksamista, onneksi tilanne vaikuttaa ihan hyvältä, vaikka kohtelua oli huonoa.
Lihat vasta marinadissa, yks mökkiläinen toi ihanasti tuoksuvan saunavihdan, että siinä tämä juhannus meneekin. Josko tänään kävisi vielä uimassa
Meillä tilanne ihan sama, silloin tällöin kovinkin kivuliata suppareita, mutta vain muutama, jonkin verran menkkamaista jomotusta. Eikä muuta, että itsestä alkaa tuntumaan tamäkin menee reippaasti yli ja tulee vasta heinäkuun puolessa välissä. Noh ei sinnekään ole pitkä matka enää.
Tänään ajattelin ottaa ihan rauhassa, ettei ainakaan sairaalaan joutuisi. Siellä mahtaa olla kova kiire + matka sinne ei kiehdo milläänlailla. Asumme nimittäin täällä hyvin vilkkaalla mökkialueella eli tänään sattuu ja tapahtuu paljon, liikenteessä on kuitenkin rattijuoppoja (alueen mottona- aina saa kotiin ajaa) yms mukavaa. Mutta huominen kävisi jo ihan hyvin, juupa juu, ainahan toivoa sopii.
Mulla sauna lopettaa supistukset kokonaan, eilen illallakin saunan jälkeen oli NIIN hyvä ja raukea olo ja seurauksena hyvin nukuttu yö + aamupäivästä vetäsin vielä esikon kanssa päikkäreitä pari tuntia ja nyt taas tuntuu, että voisi vähän nukkua.
AJ:lle jaksamista, meilläkin jouduttiin lopettamaan koiruus 2 vuotta sitten juhannuksen aikaan, ja yhäkin tulee välillä tippa linssiin kun sitä muistelee. Kaverin varsalla klinikka ma ja kaveri on ainakin itse varsin skeptinen tilanteen suhteen.
Vointeja kaikilla ja eiköhän tällä illan mittaa tulee roikuttua
Jiippi 39+1