Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain pomoltani sähköpostin, että haisen - taas!

Vierailija
14.10.2008 |

En tiedä muistaako joku, mutta viime keväänä täällä ihmettelin pomoni viestiä minusta lähtevästä epämiellyttävästä hajusta. Päivien pähkäilyjen jälkeen hajun syyksi selvisi työssäkäyttämäni kengät, joihin oli tuttavani kissa pissannut. No nyt sain pomoltani taas viestin, että hajustani on hänelle huomautettu, että "tiedoksi". Alkaa jo rassaamaan tämä jatkuva hajun kyttäys. :(

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joku alkoi vänkäämään minulle vastaan kun ehdotin korrektia sähköpostia takaisin, jossa tiedusteltaisiin, että mikähän kohta mahtaa haista. Ihme pomo jos ei taaskaan osaa sen tarkemmin selittää!! Eikö voisi antaa mitään vinkkiä edes, että mikä haisee. Tsekkasitko jo ne kengät? :D

Vierailija
142/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoitko, että on aika epäkorrektia "ilmoittaa" tällaisista asioista sähköpostilla? Jos et, niin tee se nyt viimeistään eli sano, että tulkoon puhumaan henkilökohtaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se teijän pomo sentään viikonlopun yli jättänyt asiaa auki? Mites sen pomon haju-tiedustelut on sujunut töissä? Kerro, tahtoo tietää!

Vierailija
144/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kissa oli pissannut kenkiisi? :( HYI. Onko sulla hajuaistissa vikaa?

Vierailija
145/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait ihminen itsekin jotain haistaa siis voisin ainakin kuvitella kun itse haistan jos haisen hielle tms. Nuuhkaisehan itseäsi ja suihkun jälkeen vaatteitasi ;-)

Vierailija
146/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes keksin mistä haju johtui ja laitoin, että asia on hoidettu. En niinkään suuttunut pomon tavasta ilmoittaa asiasta vaan tästä jatkuvasta pähkäilystä, että mistä haju tällä kertaa johtuu. :( Nolompaa se olisi sitä paitsi ollut jos pomo olisi henk. koht asiasta ilmoittanut. Vainoharhaiseksihan tästä jo tulee kun jatkuvasti saa miettiä, että haisenko, enkö haise, mikä haisee?? :( Itse en tällä kertaakaan kyllä keksi mistä ja mikä haju on.

ap

Vierailija
147/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka viitsii toisen hajusta valittaa?!

Vierailija
148/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nimittäin oli puhetta siitä, että jos vaikka vetää aluspaidan päälle aina saman neuleen tms ja laittaa sen päivän päätteeksi kaappiin, siihen pinttyy pian tunkkainen hien haju - vaikka aluspaita olisikin.

Minä siis aina nuuhkin nenä kiinni vaatteissani, että eihän ole hajuja...

Minulle tulee mieleen, että et kuitenkaan oikeasti hoitanut asiaa keväällä. Kuvittelit ehkä syyn olevan kengässä, mutta aika mielikuvitukselta kuullostaa (kissan pissa kengässä, jota sinä et haista mutta muut haistavat). Todennäköisemmin perushygieniasi ei ole kunnossa ja et vain itse sitä pysty haistamaan.

Vierailija
149/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osannut sellaista mahdollisuutta edes kuvitella, että niihin olisi kissa pissannut. Käytinhän kenkiä vain ja ainoastaan töissä ja meillä kissaa ei ole. Kunnes muistin yhden ainoan poikkeuksen jolloin olimme menneet kiireellä töistä suoraan viikonlopuksi tuttavillemme kylään. Heillä kissoja on.

Vanhat kengät meni roskiin ja uusia ei todellakaan ole päästetty kissojen lähellekään.

ap

Vierailija
150/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, eikä lapset haista tälläkään kertaa mitään erikoista, kuten en itsekään. :(

Suihkuttelen kyllä tarpeeksi kiitos vaan.

ap

Vierailija
151/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvaurioisessa talossa oikeesti haisee karseelle, eikä asukkaat itse välttämättä tiedosta sitä. Siihen oma nenä tottuu. Ulkopuoliselle talossa sisällä käynnin jälkeen kuitenkin vaatteisiin jää kauhea haju, joka tietenkin on siis asukkaidenkin vaatteissa. Muualla kuin kotona sen tietenkin siten muut haistavat...

Vierailija
152/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kenenkään läheisesi mielestä et haise, on juttu aika kummallinen.

Vierailija
153/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi armas johtajamme. Voisitteko ystävällisesti tarkentaa miltä haisen? Allekirjoita se vielä nimellä "Haisuli" niin saat kuitattua huumorilla.

Vierailija
154/212 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oma mieheni ei haise pahalle, mutta osassa hänen vanhimmista vaatteistaan (joo ei osta turhan uusia rytkyjä) on kamala pinttynyt eltaantunut haju. Huomauttelen hänelle usein siitä, että kaapissa puhtaat vaatteet haisevat pahalle, koska joissain vanhimmissa aluspaidoissa se on niin pahasti pinttynyt.

Mies on muuten erittäin siisti, ja näinollen käyn heittelemässä häneltä aina vanhimmat rievut roskiin ettei erehtyisi käyttämään niitä.

Mutta pointti oli siis se, että hän rehellisesti ei itse huomaa sitä hajua, ei vaikka pyytäisin haistelemaan sitä kaappia joskus kun se dunkkis on pahimmillaan.

Eli aina hajua ei itse tunne, ja joskus vanhoihin lempivaatteisiin se haju pinttyy niin pahoin, että vieran nenään haisee kamalalle vaikka olisi suoraan pesukoneesta otetut.....

Vierailija
155/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä nostaa ap:lle hattua, kun ottaa asiasta selvää. Itse haluaisin myös tietää, jos haisisin, vaikka ymmärrän kyllä kynnyksen sellaisesta asiasta huomauttamiseen. Ja miten sen sitten sanoa, loukkaamatta. Mun mielestä sun pomo toimi hienosti. Oli hienotunteinen, mutta saattoi asian esille.

Sitten, olen työskennellyt yhden tyypin kanssa, jolle oli ilmeisesti kotona opetettu, että kerran viikossa suihkuttelu on ihan ok. Rasvainen tukka, huono iho, likaiset vaatteet, lisäksi usein puristeli finnejään lounaspöydässä. Sanalla sanoen YÖK. Tämä tyyppi ei tosin haissut muulle kuin yliannostellulle huuhteluaineelle. Mutta katselu oli jo työlästä sekin. Pomolle asiasta mainitsin, ja muidenkin työntekijöiden kesken asiasta oli puhetta, mutta pomo ei koskaan tehnyt asialle mitään. Meillä pidettiin tärkeänä sitä, että tällaiset asiat kuuluu pomolle, joten en koskaan avautunut henk.koht.

Hajuhaittoihin, ensinnäkin, siteiden käyttö kuukautisten aikana nahkapenkillä on jo ajatuksena aivan käsittämätön, ja siitä TAATUST lähtee haju. Tamponien kanssa sitä ongelmaa ei olisi.

Karvat tulee pitää siistinä, puhdistaa itsensä säännöllisesti ja käyttää deodoranttia. Vaikkei suihkuttelisikaan joka päivä, kainalot tulisi puhdistaa vaikka kosteuspyyhkeillä, ja lisätä sen jälkeen dödöä.

Tupakka, valkosipuli, sipuli ymv. ovat hajuja, joita haisuli ei itse haista.

Joidenkin ihmisten jalat haisevat kamalalle, vaikka muuten olisivatkin siistejä ihmisiä. Kaverilleni olen kerran siitä diplomaattisesti huomauttanut, ja hän olikin kiitollinen, joskin jo tietoinen asiasta.

Minuakin kiinnostaa, kuinka tässä lopulta käy.

Vierailija
156/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun ja huh huh. Mutta, tähän talo-asiaan palatakseni.. Vanhoissa taloissa on usein vanhan talon haju. Enkä todellakaan usko, että näissä yli 50v. vanhoissa taloissa on aina hometta. Joskus kuulin, että purut haisisivat? En tiedä onko totta. Mutta, meillä on just tälläinen vanha rintamamiestalo ja kun joskus on oltu pitempään poissa (reissussa), huomaan kyllä, että täällä on semmonen ominaishaju, mikä ei lähde tuulettamallakaan. Ja sen huomaa myös omista vaatteista. Jos käy esim. jossain kylässä saunassa ja mukana on oma pyyhe, hajun kyllä haistaa itsekin. En tosin nyt sanoisi, että se haju on kamala tai pistävä tms. vaan sellanen ihmeellinen, tunkkainen. Mutta AP:n ongelmaa tämä ei ilmeisesti ratkaise, koska heillähän oli uudehko talo.

Vierailija
157/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisista vaatteista ja kengistä tai likaisesta ihmisestä eritteineen tai näiden yhdistelmästä, lisäksi jos tähän hajuryppääseen laittaa jotain hajustetta tulee entistä kuvottavampi haisuli-haju.

Meillä oli töissä mies joka ei pessyt itseään, kun aloitti työt oli siisti. Pari ensimmäistä viikkoa jaksoi peseytyä mutta sen jälkeen ei. Likaiset vaatteet ja rasvaletti ja selkeästi suihku oli unohdettu. Sairasti masennusta ja hommatkaan ei sujuneet joten sai lähteä alle kahden kuukauden sisällä koeajalla.

Työskentely samassa toimistohuoneessa oli tuskaa, selän takana muut puhuttiin muttei kukaan hänelle tohtinut siitä lemusta mainita mitään.

Onneksi sai potkut.

Vierailija
158/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat kuuluu pomolle.... JESTAS MITÄ TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA. Älä katso päin, jos jonkun ulkonäkö ei miellytä.

Sitten, olen työskennellyt yhden tyypin kanssa, jolle oli ilmeisesti kotona opetettu, että kerran viikossa suihkuttelu on ihan ok. Rasvainen tukka, huono iho, likaiset vaatteet, lisäksi usein puristeli finnejään lounaspöydässä. Sanalla sanoen YÖK. Tämä tyyppi ei tosin haissut muulle kuin yliannostellulle huuhteluaineelle. Mutta katselu oli jo työlästä sekin. Pomolle asiasta mainitsin, ja muidenkin työntekijöiden kesken asiasta oli puhetta, mutta pomo ei koskaan tehnyt asialle mitään. Meillä pidettiin tärkeänä sitä, että tällaiset asiat kuuluu pomolle, joten en koskaan avautunut henk.koht.

Vierailija
159/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat kuuluu pomolle.... JESTAS MITÄ TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA. Älä katso päin, jos jonkun ulkonäkö ei miellytä.

Kyllä henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen kuuluu jokaiselle. Eikä minun mielestäni likaista työkaveria tarvitse hyvällä katsella siinä vaiheessa, kun istuu paskoissaan samassa ruokapöydässä finnejään puristelemassa, haisi sitten paskalle tai huuhteluaineelle.

Tämä on taas tätä tuulipukukansan "itsemääräämisoikeutta". Saa haista paskalle, tai olla likainen, tai pukeutua lumppuihin häissä, koska sehän ei kenellekään kuulu! Just joo.

Vierailija
160/212 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen päivä töissä ja kotona, joten en ole aiemmin ehtinyt päivittämään tilannetta.

Eipä tässä juuri päivitettävää tosin ole. Tilanne on edelleen epäselvä. Pomo vastasi kertoen, että ilmoituksen tekijä haluaa pysyä anonyyminä asian suhteen, eivätkä he osaa määrittää hajun lähdettä sen tarkemmin. Kehoittivat vaan selvittämään hajun lähdettä omin avuin.

Viesti oli kummallinen monessa mielessä. Ensin saa käsityksen, että ilmoituksen tekijänä on yksi henkilö, mutta sitten puhutaan "he" muodossa kuin ilmoittajia olisi enemmänkin.

En tiedä. Aika paska fiilis kaikin puolin.

Kiva lukea "vastaavista" muista tapauksista, vaikka tosin tuntuu, että suurin osa on aivan eri kaliiberissa kuin tämä omani. Tuntuu vähän pahalta, että minutkin niputetaan tähän paskanhaju-finnienpuristelija-jengiin. :(

ap