Sain pomoltani sähköpostin, että haisen - taas!
En tiedä muistaako joku, mutta viime keväänä täällä ihmettelin pomoni viestiä minusta lähtevästä epämiellyttävästä hajusta. Päivien pähkäilyjen jälkeen hajun syyksi selvisi työssäkäyttämäni kengät, joihin oli tuttavani kissa pissannut. No nyt sain pomoltani taas viestin, että hajustani on hänelle huomautettu, että "tiedoksi". Alkaa jo rassaamaan tämä jatkuva hajun kyttäys. :(
Kommentit (212)
vaan ihan vain JALKAHIESTÄ. Jalkahiki haisee kissanpissalle. Siis muidenkin jalkahiki kuin ap:n.
Ja vaivasta pääsee jalkojen pesulla ja dödön/antiperspirantin käytöllä. Ihan tavallista suihkutettavaa dödöä voi laittaa jalkoihin, ja talkkia lisäksi. Ja sukat vaihtoon joka päivä!
Ajattelin vain kertoa, että hyvin menee. :) Hajua ei ainakaan omaan nenään ole tullut viime aikoina. Ostin siis pohjallisia ja pesin myös lenkkarit, joita tulee pyöräillessä käytettyä. Jalkoja en voi kyllä töihin tullessa pestä kun menee vähän liian vaikeaksi lavuuariin koipia nostella :D
ap
taas tämä skunkki palasi tänne. Peseydy!
vaikken niitä ihan joka päivä käytäkään. Taidat pitää kenkäsi liian likaisiksi?
Kai nyt kuitenkin vaihdoit ne kengät uusiin ja otit pesut ja perspirantit käyttöön?
Jos jalkahikesi haju on niin voimakas että häiritsee muita ihmisiä, ei pelkät pohjalliset hajua mihinkään vie!
jalkojen peseminen lavuaarissa ei olisi ollenkaan liian vaikeaa, jos joku olisi valittanut että haisen. Tekisin MITÄ VAAN, että se ei toistuisi.
Edelliset ostit keväällä!!! Osta kahdet kengät, käytä vuoropäivinä. Kuljeta kengät ja vaatteet kotiin JOKA AINOA päivä. Tuuleta kenkäsi ulkona/parvekkeella käytön jälkeen ja pese vaatteet joka käytön jälkeen. Joka aamu puhtaat työvaatteet mukaan.
Arvasin, että pyöräilet töihin. Käythän suihkussa töissä? Hikoilet jo pyörälenkin aikana, niin jalkasikin. Vaihdathan sukkasikin pyörämatkan jälkeen töissä? Ja kuinka vanhat ja hikiset pyöräilykenkäsi ovat?
Ota nyt kaikki asiat huomioon.
Meillä oli nyt syksyllä eteisessä "kissanpissan" hajua, tai niin luulin. Puunasin eteisen ja pesin ja tuuletin vaatteet, mutta haju ei lähtenyt. Syyllinen löytyi vaatekaapin perältä, jossa oli pojan lenkkarit lemuamassa, ja kyllä se todellakin oli ihan jalkahiki, joka haisi.
Ettei omassa hajuaistissa ole vaan mitään vikaa.
Tänään jo vähän paremmalla mielellä :) Ehkä tämä tästä nyt kun hajun lähde on saatu paikallistettua.
En käy töissä suihkussa - sellaista ei ole. En koe sitä myöskään tarpeelliseksi, sillä en ole hiestä märkä pyöräiltyäni. Vaatteet toki vaihdan töissä ja kengät.
Minusta puolen vuoden välein kenkien ostaminen on kallista, etenkin kun kengät eivät varsinaisesti ole edes kuluneet tai rikki. Tuntuu aika tuhlaukselta.
Laitoin pomolle viestiä, että luulen asian olevan nyt kunnossa ja jos ei ole niin saa ottaa asian esille jatkossakin. Pyysin myös saada lukkoa kaappiini.
Nyt vielä vaan pähkäilen kannattaako tätä sabotaasi-asiaa ottaa esille. Miehen mielestä ei.
En usko, että hajuaistissani on mitään vikaa, sillä haistoin kyllä hajun kun sen kohdalle sain.
ap
ei sun tarvi puolen vuoden välein ostaa uusia kenkiä, jos sulla on useammat samaan käyttöön! Nyt kun ostat useammat, se on toki iso summa kerralla, mutta sitten ne myös kestää hajuttomina ja ehjinä pitempään.
Tsemiä!
ps. ja kannattaa vaihtaa ne sukat pyöräilyn jälkeen myös.
Mietin että kyllä jotain vikaa hajuaistissasi pitää olla jos sinä haistat sen vasta kun nuuhkit ihan läheltä ja muut haistavat sen pelkästään kun ovat lähistöllä ja haistavat sen vielä häiritsevän voimakkaana. Olen sitä mieltä että se vain sattuu olemaan sinun ominaishajusi, siksi et sitä itse haista kuin häivähdyksenä.
Millainen työ sinulla on? Voisitko esim. pitää Crocseja? Ne saa pestyä vaikka päivittäin, tosin niissä jalat helposti hikoilee enemmän etenkin jos on vain nailonsukat.
Crocsejahan on jopa korkokenkiäkin. ihan varma en ole voiko kaikkia malleja huoletta pestä mutta luulisin ja sehän selviää kysymällä. Tässä linkki missä näkyy myynnissä olevat mallit:
http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=2…
rupeamalla puhumaan sabotaasista tässä vaiheessa. Ostat kahdet ilmavat kengät, käytät niitä vuoropäivin ja rupeat tosissasi huolehtimaan jalkahygieniastasi ja muustakin hygieniasta. Juotko paljon kahvia? Joillakin se aiheuttaa pahaa hajua. Entä hengitys?
Kyl mustakin tuntuu, että kengät/jalat sulla haisee, valitettavasti! Mulla ei yleensä kotosalla haise jalat, kun olen ilman kenkiä. Töissä mulla on 5 paria työkenkiä, otan yhdet aamulla jalkaan ja lounastauolla vaihdan toiset. Vanhin kenkäpari pian 3 vuotta, uusimmat ostin eilen. Itse tykkään ostaa vain kunnon (eli kalliita) työkenkiä, lähinnä Instrusta. Vain yhdet kengät umpinaiset, toimistotyössä minäkin.
Ennen, kun mullakin oli vain yhdet työkengät, niin kyllä itsekin sen hajun huomasin! En kehdannut vaihtaa kenkiä, jos joku oli lähistöllä. Nyt kipin kapin kenkäkauppaan ostamaan ainakin yhdet (halppis)kengät töihin.
T: Toinen (entinen?) haisuli
PS. Hampaat kannattaa muistaa pestä aina aamuisinkin, myös kieli pitää puhdistaa. Ja dödöksi kunnon antiperspirantti. Tuskin kyse sabotaasista!
Ne on muovia ja rumat! iitä voi missään työpaikassa käyttää, missä pitää näyttää vähänkin siistiltä. Ei korolla eikä ilman. Ap ei ole puutarhuri.
Ap.lle vielä. Ei tarvitse olla litimärkä haistakseen hieltä. Minä pyöräilen töihin 1,5km, josta alamäkeä suurinosa. Silti tunnen hikoavani tarpeeksi, että peseydyn kainaloista ja jaloista. Usko nyt jo, että ongelma on todellinen ja tee mieluummin vähän liikaa asianeteen kuin otat taas valituksia vastaan.
Hienoa, että otat asian niin asiallisesti!
Ei niitä korkkaricrocseja voi puutarhassa käyttää :D. Ihan toimistoon ne on tarkoitettukin.
Löysinpä ketjun vielä. Kiitos vielä edelliselle pohjallisvinkistä! Kävin ostamassa kasan pohjallisia ja niillä mennään nyt. Pahin ahdistus on jo helpottanut asian osalta, mutta vähän vainoharhainen olo on kyllä kieltämättä toisinaan. Lukon sain kaappiini tänään, joten mahdolliset sabotaasit on nyt kyllä sabotoitu :)
Kiitos vielä kaikille tsemppauksista!
Joidenkin iholle ei sovi deodorantit, tuoksu muuttuu joko vanhaksi viinaksi tai muuten henkeä salpaavan pisteliääksi. Vaihda hajusteettomaan rolloniin kokeeksi, mikäli käytät aerosoli-dödöjä.
nimim. dödö ei sovi
Moi ap
En ole lukenut koko ketjua, ehkä tässä ei ole mitään uutta.
Joka tapauksessa, meidän tuulikaapissa alkoi tänä syksynä haista "kissanpissa", mutta lopulta pistävän hajun lähteeksi paljastuivat 9-v poikamme nappikset, jalkapallokengät. Kun muutaman kerran oli syyskuussa ollut peleissä ja harjoituksissa kova sade, kengät eivät enää tuulettuneet vaan hiki ym. "poltt" kiinni. Aivan järkyttävä haju.
Pari niksiä olen netistä löytänyt hajun poistamiseen, eli kuivat kahvinporot nailonsukassa, pakastaminen ja ruokasooda. Ostettiin pojalle jo uudet nappikset, mutta aion noita yrittää hajukenkiin.
En siis usko että kyse on hygieniasta, vaan kenkiin tarttuneesta hiestä - funtsi miten voisit työkenkiäsi säilyttää niin että ne tuulettuvat tarpeeksi työpäivän jälkeen.
Tv JH