+++ ENSIKOT kesäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Juliaana-82
[color=CD1076]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
Kommentit (146)
ONNEA TUHANNESTI JULI! Voi miten kiva ylläri : ) *Täältä virtuaalilähetys tarriksia ja iso ämpäri liimaa*
Ja Vihervaaran Anna; toivottavasti arvot olisivat nousussa *peukuttaa hulluna*. Tsemppiä tosiaan, tuollainen epävarmuus on kurjaa!
Nyt alan valmistautua työhaastatteluun lähtöön, kolmas haastattelu jo koskien samaa hommaa; nyt on kuulemma vähän enemmänkin johtajia ja hlöstöhallinnon edustajia paikalla - jännittäääää!
Kaikille Enskoille vilkutuksia ja kivaa tiistaita!
Jessica
ainiin, kp5 tai jotain sinne päin eli tuhrut ennakoivat vain tätiä viime viikolla...
Heips kaikille piiiitkästä aikaa! Ja ihan ensiksi ONNEA JULILLE PLUSSASTA!
Loma, puutarhan myllääminen, mökkeily sekä pitkä viikonloppu iki-ihanassa Barcelonasasa ovat jumittaneet palstailuni täysin nyt kesäkuussa. Silloin tällöin olen yrittänyt käydä selailemassa uutisia läpi, mutta kun enskat on vaan niin aktiivisia, niin kärryiltä meinaa tippua. Yritän kahlata tätä kesäkuun pinoa läpi tarkemmin päivän mittaan ja palailen myöhemmin.
Omaa napaa sen verran, että hoidot jatkuu siis vasta elokuussa, jolloin olisi tarkoitus tehdä toinen inssi. Kävin kesäkuun alussa tuubien aukiolotutkimuksessa, kun se oli vielä tekemättä -auki on. Lääkärin mukaan ei pitäisi siis olla mitään estettä, että raskautuisin luomusti ...joopajoo, elokuussa tulee kaksi vuotta yrittämistä täyteen. Tuon vuosipäivän takia ei skumppapulloja poksautella...
Killan tavoin olen kuitenkin ihan piruuttani tikutellut ovista ja eilen (kp 21!) sain vahvan viivan tikkuun, joten asiasta on yritetty ottaa kaikki ilo irti ;) Odotukset ei tosiaan ole kummoiset, sillä vaikka kaikki muu natsaisikin, niin ymmärtääkseni lutenisoiva vaihe on jäämässä liian lyhyeksi, kun kierrot ovat olleet 32-33 päivää viimeisen vuoden. Pertti-pessimisti poistuu takavasemmalle ja ryhtyy ikkunoiden pesuun...
Vilkutukset kaikille vanhoille ja uusille enskattarille!
No nyt sitten tuli postin mukana virallinen ajanvaraus kirje kotiin, Oulun Väestöliittoon ja aika ois sitten 13.8.2007..vähän jo jänskättää valmiiks, mutta eiköhän se tästä vielä kasva kun elokuu koittaa! Soittelin eilen ja tänään aikasemmin otettuja tuloksia ja lääkärin lausuntoja, muuttoja kun on ollu tässä alla useempia vuoden sisällä.
Yksis: oikein paljon tsemppiä ens viikon inssiin, napatkaapas nyt siitä sitten se plussa tuon Julin plussan jatkoks kasvattamaan plussapuuskaa!!
Jessica: Kuinkas meni työhaastattelu?
Hellikki: sulla ollu kadehdittava loma ulkomailla eilen just haaveilin taas etelänmaista, mutta ei varmaa ihan äkkiä toteudu..
No teillä sitten elokuussa toinen inssi, hieno homma kun tuubat auki, tiedä vaikka se luomuplussa sieltä kuitenkin yllättäs!!
Muillekkin vilkutuksia, minä poistun viikoksi nettipimentoon..
kesäisin terveisin,
käärö
OnneaOnneaOnnea!
Onpa ihanaa, että plussasit komeasti! Tarrasukat pikkuiselle matkaan!
Tuntuu tosi hienolta, että elämässä tapahtuu ihania ihmeitä!
Omatkin toiveet tässä kohoaa...
Onnea ja haleja, hieno juttu!
Pöllyytähän vauvapölyä vähän meille kaikille, niin saadaan monta kesäplussaa!
nella
Vilkutuksia ja plussatuulia kaikille!
[color=fuchsia]Sairaslomalainen täällä kirjoittaa.. nyt iski sit kuumeenkin ja kurkku aivan mielettömän kipeä.. oksentaakin piti aamulla, mutta se ei taida johtua flunssasta :)[/color]
[color=blue]Suuri kiitos onnitteluista DESE, YKSIS, TUUTIMARI, KILLA, KÄÄRÖ, JESSICA JA HELLIKKI!![/color]
[color=fuchsia]Kyllä on vieläkin uskomaton olo. Laskeskelin tuossa juuri että varmaan metujen aloittamisen jälkeen on ruvennut munasolu kypsymään ja ovis on ollut pari viikkoa sitten viikonloppuna mun polttareiden aikaan.. Veikkailempa siis että oon nyt viidennellä viikolla eli 4+ jotain.. sekin kertoo siitä että viikko sitten testi näytti vielä selvää negaa.. [/color]
[color=blue]Isännällekin oon jauhanut että gyne sanoi että munista ei ole niin turha yrittääkään mitään tässä kierrossa... no eilen sit soitin heti testin teon jälkeen että meille tulee vauva niin se kysyi vaan ymmällään että " Mitenkä se ny on maharollista" .. ihan pakko oli vastata että " no ekkö sinä ny hyvä ihiminen tualla ikää tiärä mitenkä se on maharollista" :)[/color]
[color=fuchsia]Mä kun oon aina niin pessimistinen joka asiaan pelkään ihan hirveesti että menee kesken tai että tämä on kohdunulkopuolinen tai jotain muuta kamalaa.. toivottavasti kuitenkin pelot osoittautuu vääräksi..[/color]
[color=blue]Kai mut voi seuraavaan pinoon plussanneeksi laittaa eli Juliaana-82
Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]
[color=fuchsia]Kovasti plussatuulia puhaltelen kaikille ++++++++++++++++++ O-puolella tavataan! Joskin en varmaankaan ihan vielä sinne kokonaan siirry :)[/color]
[color=blue]Mukavaa tiistaita![/color]
[color=fuchsia]T. Juli (ja Jumpula)[/color]
Kiitos onnitteluista!! Plussapöllyytystä!! Kyllä se plussa vielä sinnekin tulee!!! :)
Heti aluksi kiitos teille kaikille, loistavia tsemppaajia kyllä olette! Ja ihanaa, että ootte kertoneet omista kokemuksista, ne lohduttaa ja rauhoittaa aina! Rutistuksen kyllä ansaitsette ihan joka ikinen!!!
Juli: Siis kerrassaan mahtavaa!!!! Onnea sinne roppakaupalla, tuollainen viesti vie kyllä ihan jalat alta! Parempaa ylläriä ette varmasti olisi voineet saada! Pöh, ei muka muniksia!!! ;)
Killa: Voi sua... :) Mutta toisaalta, ne itkut on itkettävä, muutoin ei niistä pääse yli! Ja voi tota sun miestä, kunpa se nyt sitten pääsis pian ostamaan sen pelipaidan!! Halitus sinne ja iso märkä pusu poskelle! ;)
Yksis: sä se taistelet niitten kuumien aaltojen kanssa, ne oli kyllä pahoja ja tosiaan huvittaviakin! Mutta menevät kyllä sitten heti ohi!
VihervaaranAnna: Voi kunpa siellä olisi kaikki kunnossa ja vahva pikkuinen siellä missä pitääkin! Onneaonnea ja voimia teille ja vaavinalulle!!!
Dese: Voi tädin pahkura sentään! En ikävä kyllä osaa auttaa ¿valitsemaan¿ noista vaihtoehdoista, ootko kysynyt lääkäriltä?
Käärö: Joo, tässä pinossa on yksi viesti kadonnut tuonne bittien sekamelskaan... Nyt on sitten teilläkin päivämäärä tiedossa, ei muuta kuin sitä odottelemaan!!
Hellikki: Voi kateus miten ihanaa lomaa oot saanut viettää!! Noin paljon ootte ehtineet! Hyvä että röörit oli auki, yksi este poissa!
Tänne muuten otetaan lomapuuhaehdotuksia vastaan, jos jollain on jotain kullan arvoista takataskussaan! :) Lomaan vielä muutama viikko, mutta pitäishän tässä jo alkaa suunnittelemaan...
Edelleen toiveet maassa, vaikkakin teidän sekä tuon ivf-pinon tsemppi on vähän niitä nostanut! Mutta tänään tosiaan hoksasin, etten ole edes oikein tajunnut, että ivf-kierto on menossa - varsinkin näin hoidon loppuvaiheessa ja toivon pudottua oon ihan melkeen unohtanut koko jutun (paitsi tietysti harmitellut tätä lapsettomuutta aina vaan)! Ehkä sekin, että tämä ivf-hoito on kestänyt niin turkasen pitkään, kun aloitettiin jo viime kierrossa, vaikuttaa tähän olotilaan... mutta jos se punktio saadaan huomenna tehtyä, niin veikkaan että siitä se paniikki vasta alkaa! ;)
Just sain mahatähystyksen tulokset, ei kovin kivaa... Mulla siis todettu aiemmin refluksitauti ja nyt tähystyksessä todettiin että on myös palleatyrä. Ja nyt näistä koepaloista selvisi, että mulla on lähestulkoon koko masussa krooninen mahakatarri! Melkoisen vaivanen tyttö siis jo tässä iässä!!! Mutta ei valiteta, kunhan olo pysyy suht ookoona! :)
Mukavaa viikon jatkoa, mä tuun huomenna infoomaan lääkärireissusta - mikäli kykenen...
Täytyy kyllä heti kärkeen myöntää, että taisin haukata liian ison palan, kun tuossa edellisessä viestissä lupailin palaavani kommentoimaan kesäkuun viestejä... on tällä pinolla mittaa :) Luin kuulumiset ajan kanssa läpi, mutta vain viimeiset viestit tuntuivat jäävän mieleen -kovalevy alkaa ilmeisesti täyttyä, joten toisesta päästä menee yli :)
Vihervaaran Annalle ekstrapeukutukset, jotta plussa vahvistuisi ja raskaus jatkuisi onnellisesti.
Tuo Julin ylläriplussa on kyllä mielettömän hieno juttu. Nyt vasta kun luin vanhat viestit viime viikoilta, asia sai oikeat mittasuhteet -todellinen pommi, ihanaa!
Myös Vannis oli plussannut -voi kun kaikki sujuisi sielläkin tuplien kanssa hyvin bd bd
Yksis ja Naksu ne on tässä palstalusmuiluni aikana ehtineet pitkälle hoitojen kanssa -hyvähyvä! Yksis, toivottavasti perjantain ultrassa kaikki on edennyt suunnitelmien mukaisesti ja pian on edessä se eka kerta... Naksu, kunpa siellä puolestaan kyseessä ei tosiaan olisi ollut ovis ja hoito jatkuu munisten keräilyllä ja siirrolla kuten suunniteltu.
Käärö, kiva että sielläkin asiat etenee ja aikataulut selviää. Vietähän nyt rentouttava ja ihana kesä, syksyllä sitten kaikki purjeet auki hoitoja aloittamaan.
Deselle ja Killalle tsempitykset vaikeina aikoina. Itse olen joskus miettinyt, että tämä yritys saa kierron edetessä milloin maanisia ja milloin depressiivisiä piirteitä tuntemuksia -yhtenä hetkenä kaikki on mahdollista ja jokainen nippailu lupaa vaikka mitä ja toisena hetkenä pessimismi ja suru jyllää ja kirves lentää " iäksi" kaivoon. Kunnes se taas pian sieltä kaivosta kalastetaan ja odotukset kohoaa taivaisiin... Onneksi näihin tiukimpiin tilanteisiin tukea ja lohdutusta jokainen saa niin rakkaimmiltaan kuin tästä enksaporukastakin.
Brooke, mites heppa? Koska ultrtaan ja tiedetään natsasiko? Viisaita ovat puhuneet edellä liittyen työpaikkaromanssiin ja pieneen flirttiin, ei niihin sinänsä muuta lisättävää, kuin että harvoin löytyy näin ymmärtäväistä ja tietyllä tavalla elämän realiteetit tunnustavaa porukkaa kuin tänne enskoihin. Siperia ilmeisesti opettaa, ettei elämä ole aina niin mustavalkoista... :)
Uusille (ainakin niin kauniita ajatuksia kirjoittanut Nellamaija ja Aqua) vielä tervetulotoivotukset. Vilkutukset tasapuolisesti myös kaikille muillekin ensikoille.
Valtaosalla taitaa hoidot olla kesän tauolla. Koska kesä on rakkauden ja lämmön aikaa, toivotan meille kaikille niitä kuuluisia, vaikkakin tässä joukossa uhanalaisia, luomuplussia! Eiköhän oteta kaikki Julista mallia!
Lämpimämpiä päiviä odotellessa,
hellikki
Kyllä se kirves vielä siellä kaivossa uiskentelee, taisi hukuttaa Toivonkin siinä upotessaan. Elämä kuitenkin jatkuu vaikkakin vähän alavireisesti. Toivottavasti teillä muilla elämä hymyilee.
VihervaaranAnna: Olet ollut ajatuksissani paljon. Toivon niiiiiin kovasti, että saisit hyviä tuloksia verikokeesta.
Brooke on kehittänyt itselleen työpaikkavipinää¿. Mikäs siinä, kunhan järki pysyy mukana eikä tapahdu mitään sellaista, jota joutuu katumaan. Kyllä siitä positiivisesta huomiosta aina nauttii, ei kai sitä voi kukaan kieltää. Elämä vie meitä välillä ihmeellisiin tilanteisiin, niin hyviin kuin joskus sitten huonoihinkin. Mitenkäs hepan varsasuunnitelmat? Onko tuloksia jo tiedossa?
Yksis: Joko ultra jännittää? Jospa sitten se Joonas & Oonas ¿uni toteutuisi¿ =D
Killalle huiskutuksia. Koville tämä taival ottaa. Ei sitä voi ymmärtää, ellei ole samaa kokenut. Onneksi teille vilkahti kuitenkin valoa tunnelin päässä, toivottavasti se antaa uskoa paremmasta. Tsemppiä!
Vilkutuksia myös Tuulimarille! Kiva kuulla sinustakin välillä. Toivotaan, että aurinko paistaisi lomaviikollasi.
Naksu: Ei kai se ovis voi nyt tulla? Tai mistäs minä mitään tietäisin¿ kunhan vaan toivon, että teillä kaikki sujuisi hyvin. Onnea huomiseen punktioon! Olet ajatuksissani!
Käärö: Hyvä, että teillä on nyt selkeä päivämäärä tiedossa. On helpompi odottaa, kun tietää milloin odotus päättyy.
Nellamaija: Onneksi täti lähti, kun kerran tuollaisia kipuja aiheuttaa.
Jessica: Kuinkas se työhaastattelu sujui? Olet kuitenkin oikein hyvässä vaiheessa, jos jo kolmas haastattelu samaan hommaan. bd
Hellikkikin piipahti, kiva kiva! Olit ollut Barcelonassa, kateeksi käy. Se on ihan huippupaikka. Eikä sitä luomuplussaa kannata vähätellä, jospa Julin aloittama aalto pyyhkäisisi teidänkin osoitteeseen.
Vilkutuksia ja onnenpotkuja tietysti kaikille muillekin. Tahallani en ketään unohda, mutta vahinkoja saattaa sattua. Jotenkin nyt huomaa, että olen jo ihan kesävireessä. On ollut melkoisen haastavaa kirjoitella tätä viestiä, sormet eivät tunnu löytävän millään oikeille näppäimille. Varmaan yhtä usein olen joutunut vääriä kirjaimia poistamaan kuin oikeita lisäämään. Ja näkisittepä mun kesäkäsialan. Kyllä tätä enskaopea hävettää, täytyy varmasti harjoitella ¿kaunoa¿ koko elokuun alku, jotta voi olla sitten taas vakuuttava oppilaiden edessä.
ON: Tein sellaisen tempun, että varasin ajan Väestöliittoon. Multahan on ultrattu monirakkulaiset munasarjat, mutta esim. aukiolotutkimus on tekemättä. Sain ajan samalle päivälle kuin Käärö eli 13.8. Nyt on sitten yksi askel taas otettu. Ja taidan tehdä tämän kierron suhteen sellaisen jutun, että marssin apteekkiin hakemaan clomit. Jospa se olisi sitten se 5. clomikierto, joka toisi onnen. Tai 6., tai 7. tai vaikka vasta 8. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja ei siinä ainakaan mitään menetä. Täytyy varmaan vaan laittaa jääkaapin ovi lukkoon ja hankkia jostain jumppakärpänen puresekelemaan, ettei painokaan kovasti nousisi. Jos siis jollain on jumppakärpäsiä talossa, niin lennättäkää tännepäin. ;D
~dese
Tässä just havahduin huomaamaan että sunnuntaina on jo heinäkuu. Aika kyllä meneepi tosi nopsaa eteenpäin.
Aattelin piristää teitä tälläisellä pienellä jutulla (toivottavasti kukaanei loukkaannu, ihan vitsiksi tarkoitettu)
LAPSIA TAHTOVAN OMATOIMINEN VALMENNUSKURSSI:
Raskausaika:
Osta 20kg:n papusäkki ja sido se vatsan kohdalle. Kanna tätä säkkiä 9kk ja ota sitten kymmenen papua pois.
Lapsen syöttäminen:
Osta iso vesimeloni. Koverra siihen reikä josta mahtuu sisään pikkulusikka. Laita meloni roikkumaan köydestä kattoon ja laita se heilumaan edestakaisin. Kun nämä esivalmistelut on tehty ota pikkulusikka ja yritä lapioida puuroa reikään melonin heilueessa. Jokaisen osuneen lusikallisen jälkeen heitä vähintään kolme lusikallista puuroa seinään.
Kun puuro on lapioitu ota meloni syliisi niin että sinne mahdollisesti saatu puuro valuu kaikki päällesi. Tämän jälkeen siivoa ja valmista seuraava ateria. Toista tämä 4-5 kertaa päivässä.
Lasten kanssa kaupssa:
Osta toivomaasi lapsilukumäärää vastaava määrä vuohia (esim 3kpl) Laita vuohet auton (totta kait upouusi farmari) takapenkille ja aja mieluiten neljän ruuhkassa täpötäyden marketin pihaan.
Päästä vuohet irti ja paimenna ne sisään markettiin. Tässä onnistuttuasi tee ostokset normaalisti ja kerää vuohet taas kasaan. Tämän jälkeen marssi nöyrästi kassalle ja maksa kaikki mitä vuohet ovat ehtineet tuhota ja syödä ostostesi teon aikana.
Dese: Hyvä että lääkäriaika on varattuna! Ei muuta kuin clomeilemaan ja toivomaan luomuplussaa, jos ei sitä niin sitten tutkimuksiin!
Ull-maj: Hih, hauska juttu tuo!
Ja sitten vähän omaa tilannetta... Kerrankin voin sanoa olevani iloinen, että omat tuntemukset olivat täyttä kukkua! :) Eli punktioon päästiin, jeyyy!!! Tuo toimenpide oli vieläpä lääkärienkin mielestä yllättävän helppo, ihan ääneen hämmästelivät! Minä kun en tuntenut mitään, vaan kyselin sitten lääkepöhnässä, että " mitäs siellä teet?!" Lääkäri tuohon hieman ihmeissään, että keräys on käynnissä, eikö missään tunnu? No ei tuntunut! :) Puudutus tuntui niin ikävältä, että piti oikein lujaa puristaa miehen kättä, mutta sen jälkeen oli lasten leikkiä... Ja sitten se sattui, kun lääkäri painoi verta vuotavaa kohtaa jonkin aikaa, mutta mitäpä tuosta. Kovasti pahempaa odotin! Ja mikä tärkeintä, saalis oli meidän mielestämme loistava - ottaen huomioon " ennusteet" : 9 munasolua saatiin napattua!
Punktion jälkeen olo kävi huonoksi joksikin aikaa (piti käydä oksentamassakin), mutta helpotti pian... Nyt vähän kipuilee masu, mutta tuo lienee normaalia. Väsymys on kova, nukkunut olen lähes koko päivän - kerrankin hyvällä omatunnolla! ;) Eli eipä tässä muuta kuin odottelemaan perjantain siirtoa! :D Eivät soittele mitään väliaikatietoja hedelmöittymisistä, mikäli nyt ei ihan hullusti käy... Eli sinne asti jännäillään!
Naksulla oli upeita uutisia! Hienoa, että punktio meni hyvin ja saitte kokonaista yhdeksän munista kasaan! Toivottavasti seuraavakin vaihe menee yhtä hyvin ja perjantainen siirto onnistuu ja tuottaa vielä tulostakin... Onne siis siirtoon!
Jessica: Toivottavasti haastattelu meni nappiin! ¿ Pitkälle olet jo päässytkin jos oli jo kolmas haastattelu :)
Hellikki: Hyvä ettei aukiolotutkimuksessa löytynyt mitään kummempia, ja eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka... *vink, vink*
Käärö: Kiitos tsemppauksesta! Kyllä jo jännittääkin ja peruspessimistinä olen tietty ihan varma, että jokin menee vikaan eikä koko inssiä päästä tekemään... Sullakin on nyt sitten jo päivämäärä tiedossa ja helpompihan se on odottaa, kun tietää koska odotus loppuu.
Juli: Yritä nauttia raskaudesta ja olla hermoilematta liikoja ¿ helpommin sanottu kuin tehty, tiedän... Yritäthän kuitenkin!
Dese: Voi, voi ¿ vai pääsi se toivokin nyt sitten hukkumaan. Olettahan kuitenkin yrittäneet naarata sitä kaivoa jos sen toivon vielä kuitenkin saisi sieltä kuiville... kirveitähän aina saa kaupasta uusia, mutta toivo! Onneksi sullakin on kuitenkin jo aika valmiina elokuulle ja pääset aukiolotutkimuksiin ja taas askelen eteenpäin. Ja ainahan on mahdollista että se viides clomikierto tärppää ihan ilman mitään tutkimuksiakin!
Ull-maj: Hauska juttu ¿ miestä kyllä vähän hirvitti ;)
ON: Tänne ei mitään uutta ¿ hirveä kiire töissä, mutta onneksi ajatukset on sen ansiosta päivät muualla kuin ultrassa ja inssissä... Kertoilen sitten ultrakuulumisia perjantaina :) Täällä me yritetään pähkäillä mitä tehtäis kesälomalla (syyskuussa), yhtään ei huvittais tulla Suomeen kun täälläkin on niin paljon nähtävää ja paljon halvemmalla pääsisi esim. Neitsytsaarille tai Bahamalle tai Hawaille... Äiti ja anoppi kuitenkin varmasti pettyy jos ei tullakaan...
T. Yksis kp10
Yksis: Kiitos hehkutuksesta, kyllä on todellakin hyvä mieli itselläkin! :D Älähän nyt liikaa työstressiä itsellesi kasaa, pitää muistaa välillä rentoutuakin... Toivotaan muuten, että syyskuussa ois Suomessa vielä hyvät kelit kun nyt meni tällaseks vesisateeks... Täällä Treella on ainakin satanut varmaan jo kolme päivää, nytkin tulee ku esterin pepasta!
Ainakaan vielä ei ole klinikalta soitettu, ettei tarvitse huomenna mennä siirtoon, joten positiivisella - ja todellakin hämmentyneellä - mielellä tässä ollaan... Vuotoa tulee vielä vähäsen, mutta muutoin on olo jo paljon parempi! Jännittää kyllä kamalasti, ajatella jos tämä on nyt sitten menoa! ;) Vaikeaa käsittää tätä todeksi, että näin pitkälle ollaan jo päästy!!!
Naksu, bd bd bd bd *jännittää hulluna puolestasi* Ihanaa että punktio sujui hyvin.
Yksis, vähänkö kuulostaa ihanalta Neitsytsaaret, Havaiji tai Bahama *vihertyy kateudesta* Pahoittelen kyllä, jos " joudut" vain Suomeen ; )
Ull-Maij = D Hauska! Kiva, että kävit : )
Ja kiitos teille ihanille mun haastatteluun tsempanneille; tänään vaan mietin, että vaikka saisinkin paikan, niin en ehkä sitä kuitenkaan tässä vaiheessa halua. Aloittaisin uusissa tehtävissä suunnilleen ekan ivf:n aikoihin, jolloin en pystyisi kyllä ikinä 100% panostamaan uuden oppimiseen.... tosi vaikeaa.
Kaikille muillekin paljon vilkutuksia, nyt ei ehdi muuta enää! Kivaa torstaita Enskoille!
Jessis
ONNEA!!! Ihan mieletön juttu, saitte jo etukäteen parhaan häälahjan, paljon vauvaliimaa pienelle! Hauskan kuuloista toi Pohjanmaan murre :)
NAKSULLA huomenna siirto? Jännää! Ja kuulosti siltä, ettei punktiokaan ihan kamala kokemus ollut.
VIHERVAARAN ANNA, tsemppiä paljon, varmaan aikamoinen tunneskaala tulee siellä käytyä läpi. Nyt meni multa vähän ohi, mutta milloin siis tilanne selviää?
YKSIS, ihanan kuuloisia teidän lomavaihtoehdot, tällä hetkellä ei ainakaan voi suositella sateista Suomea. Toivotaan hyvää tulosta huomisessa ultrassa!
ON: Mulla on ollu niin kesäfiilikset, että lapsettomuusajatukset on olleet ihan taka-alalla, joka on tehnyt kyllä yläpäälle hyvää :) Miehen simppavastauksia ja mun kierronkartoituksen tuloksia odotellaan, eipä muuta sillä saralla.
Kaikille ei nyt ehdi kommentoimaan, mutta paljon vilkutuksia kaikille, olette mielessä olleet <3 ! Ja aurinkoa näihin sateisiin päiviin!
Jessis: Kiitos myötäelämisestä! :) Ja tsemppiä sulle työasioiden kanssa pähkäilemiseen, varmasti teet lopulta parhaan ratkaisun!!
Aqua: Joo, ei se punktio niin kamala juttu ollut... Itse toimenpide kävi nopsasti ja kivuttomasti, sen jälkeen oli kyllä jonkin aikaa tosi huono olo. Mutta mitäpä siitä, unohdettu jo tuokin tuska! ;)
Tänään tosiaan se siirto... Tässä vaan istuskelen ja tuijotan kelloa, mitään järkevää en kykene tekemään! :) Yhdeltä tuo siis on... Ja siihen pitää mennä virtsarakko täynnä, joten mulle ihan outo paikka kun ravaan nykyään vessassa puolen tunnin välein! ;) Naureskelin itsekseni, kun mietin että sitten heti siirron jälkeen varmaan on pakko mennä vessaan... Kun mitä jos se vauvanalku tulee sitten samantien ulos, vessanpyttyyn! Siinä kohtaa jo vähän repesin, tuskinpa se sieltä virtsarakosta ulos paukkaa! :D Järjetöntä hysteriaa tämä aika kyllä, toivottavasti voin jonkin ajan päästä nauraa kaikille tänä aikana mieleen pälkähtäneille itkun ja paniikin aiheille!
No eipä muuta, tulen sitten ilmoittelemaan kuin kävi! Koittakaahan nyt aktivoitua, enskahyvät!! ;)
Naksu: Mua jännittää kyllä sun puolesta niin kovasti. Ajatella, että jo tänään iltapäivällä kannat sisälläsi pientä aarretta. Toivon oikein kovasti, että kaikki sujuu hyvin -niin tänään kuin tulevinakin piinaviikkoina. Ja tietysti aina siitä eteenpäinkin.
Mitäs muut enskat tänään puuhailee? Eikös Yksiksen ultra ollut tänään? Kerrothan meille miten meni.
Kävin viime viikolla kirjastossa ja sattumalta huomasin uutuushyllyssä kirjan lapsettomuudesta. Nimi oli (muistaakseni) " 30 tositarinaa lapsettomuudesta" . Kirjaan on koottu ihmisten omia kokemuksia ja tarinoita lapsettomuudesta. Jos kirjastossa poikkeatte tai kirjakaupassa, niin suosittelen kirjaa ehdottomasti. Kyllä siitä sai taas vähän lisäintoa ja -uskoa tähän rämpimiseen. Ei me olla todellakaan yksin tämän ongelman kanssa. Eivät kaikki tarinat tietysti päättyneet vaaleanpunaisiin tai -sinisiin onnellisen odotuksen tunnelmiin, mutta sitähän se elämä kaiketi on. Joskus pitää vaan osata luovuttaa... ja jatkaa elämää.
).( on paikallaan edelleen. Täti pakkasi kamppeensa, joten se siitä. Clomien napsimispäiviä muutettiin edellisellä gynekäynnillä, joten tänään on eka violetti pilleri nielaistu. Toivottavasti myöhempi ajoitus toimii vielä entistäkin paremmin.
Mukavaa perjantaita kaikille! Tulen kyllä kurkkimaan vielä Naksun ja Yksiksen kuulumisia... Jos ei mitään kuitenkaan minusta enää kuulu, niin hauskaa viikonloppua kaikille!
-dese kp5
Niin se vaan kesäkuu jo lähestyy loppuaan. Uskomatonta, että minäkin olen ollut pian kuukauden lomalla -onneksi on vielä samanlainen rupeama edessä ennen töihin paluuta.
Naksu, onnea ziljoonasti iltapäivän siirtoon. Hienoa, että saitte noinkin monta munista saalistettua punktiossa, mutta toivottavasti kuitenkin tärppää jo heti tästä ekasta siirrosta. Kuulumisia odotellessa...
Jessis kävi työhaastattelussa ja pohtii vaikeita asioita. Ei ole olemassa oikeaa ja väärää ratkaisua, mutta uskon, että teet itsellesi parhaiten sopivan päätöksen. Tiedän just eikä melkein mitä tunnemyllerrystä parhaillaan käyt läpi, sillä itselläni oli vastikään päällä sama tilanne eli sain tietää olevani jatkokierroksella ja vahvoilla hakemaani uuteen tehtävään. Pähkäilin ja tuskailin päätöksen kanssa pitkään; luvassa oli kuitenkin mielenkiintoinen ja haastava tehtävä, oikea unelmapaikka urakehityksen kannalta. Muttamutta, elämän prioriteetit ovat heittäneet talven ja kevään aikana häränpyllyä, joten minä, entinen työnarkomaani, tiputtauduin pois kisasta rehellisesti perhesyihin vedoten. Vaikka enhän voi edes olla varma, että meille tämän suurempaa perhettä koskaan suodaan. Mutta ei harmita, että otin tavallaan riskin, sillä juuri nyt intressit ja ajatukset ovat niin toisaalla, etten koe pystyväni panostamaan riittävästi uuteen tehtävään enkä myöskään täyttäisi työnantajan odotuksia.
Yksikselle onnenpotku takalistoon tämän päivän ultraan -teilläkin h-hetki (vai pitäisikö sanoa i-hetki) lähestyy. Tulehan kertoilemaan aikanaan terveiset ultrasta.
Deselle puhaltelen jumppakärpäsiä, josko niitä jostainpäin Suomea löytyisi... täällä meidän asuinkulmilla niitä ei kyllä ole näkynyt koko keväänä ja sen kyllä vyöräröltä huomaa. Ylipäänsä pientä piristymistä ja sisuuntumista siellä suunnalla havaittavissa -hyvähyvä.
Nopsasti terkut napapiiriltä; soitin VL:oon ja sain luget tukemaan loppukiertoa, kun ovisplussa tuli testiin tosiaan niinkin myöhään (kp 21). Ei ole kuitenkaan mikään voittajaolo eli maltillisin odotuksin ja toivein loppukierto mennään.
Pyörähdin eilen pitkästä aikaa keskustassa Stokkalla ja voi jessus siellä oli väkeä ja nimenomaan väkeä maha pystyssä! Johan se on tilastollinen tosiasia, ettei sinne enää mukaan mahdu...
Vilkutukset ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
hellikki
Naksun uutisia täällä malttamattomana odottelen... huhuuu!
Hellikki, kiitos kovasti viisaista sanoistasi. On kyllä tosi hankalaa tämä naisen elo. Yritä siinä sitten uraa luoda, kun sydän kuitenkin repii ihan eri suuntaan eli perheen perustamiseen...
Ainiin, ja kiitos kirjavinkistä myös, taisi olla juuri sinulta Hellikki?
Deselle piti jumppakärpästä täältä lähetellä, mua on purrut oikein pahemman kerran; uutena aloitin juuri bodypump-tunnit, ja voin kyllä suositella kaikille, aivan ihanaa! Jumpassa nollautuu ajatuksetkin kivasti, ja vaikka jumppaan raahautuminen onkin välillä työn ja tuskan takana, niin kyllä jumpan jälkeinen olotila on aina niiiiin palkitseva.
Ei mitään järkevää asiaa täällä, kunhan höpisen vaan (ja odottelen Naksua linjoille).
Aurinkoista + rentouttavaa + positiivista viikonloppua Enskat! Mä olen tässä jo pari päivää miettinyt, että olisipas tosi mukavaa treffata joskus : )
Jessica
Tuutimari: Inssikiertohan se täällä on menossa... jos kaikki menee hyvin on inssi jossakin välissä ensi viikolla. Meilläkään ei pelkät lääkkeet auta, kun tavara pitää saada perille ja se ei ilman lääketiedettä onnistu ;)
VA: Jaksamista vaikeaan tilanteeseen, kunpa se kuitenkin vielä riemuksi muuttuisi... en osaa lohduttaa *avuton olo*
Desellä on mieli maassa, mutta älä anna periksi...
Käärö: Hienoa että asiat etenee teillä!
Nellamaijalle puhtia peittojen pöllyttelyyn ¿ toivottavasti tuottaa tulosta!
Muille enskoille vilkutuksia ja huiskutuksia!
Yksis (huomenna vikat clomit ja perjantaina ultra)