+++ ENSIKOT kesäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Juliaana-82
[color=CD1076]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
Kommentit (146)
Ensiksi: kiitos tervetulotoivotuksista!
AFTERNOON kysta oli ymmärtänyt kadota, onnea! Tsemppiä seuraavaan vaiheeseen.
S-K, toivottavasti mieli on jo parempi ja tulevaisuus näyttää valoisammalta. Kerroitteko anopille? Me ei olla vielä kerrottu vanhemmille mitään, rohkeus ei taida vielä riittää :/
BUUMILLE pahoittelut tädistä ja samantien tsemppiä tähän kiertoon, toi vyöhyketerapia kuulostaa mielenkiintoiselta.
NAKSULLA alkoi IVF-hoito todenteolla, jännää! Onks tolle ivf:lle jotain " lempinimeä" , putkihoito? :) Ihana toi miehen kommentti omasta rauhallisuudestaan.
MARGELLA oli lääkäri vaihtunut, hienoa! Ja tervetuloa loman jälkeiseen arkeen :)
KILLALLE onnea nollasta, jos noin voi sanoa...? Eli lähdettekö pian uuteen yritykseen?
VIHERVAARAN ANNA vielä jännäilee? Vai mikä tilanne?
DESE, NELLAMAIJA ja YKSIS (ainakin) olivat kommentoineet henkistä puolta tässä lapsettomuudessa. Mä taas vaihteeksi mietin, että miten nämä tunteet/ajatukset lapsettomuuden suhteen menee välillä täyttä vuoristorataa. Viime viikolla lueskelin hyvää kirjaa ja ajattelin, että onpas ihanaa, kun saa tehdä rauhassa mitä haluaa eikä tarvitse huolehtia muista kuin itsestään (ja joskus tietty tosta miehestä ;). Tänään taas mieli matalammalla, ei tää ikinä onnistu, jne. Kumma on ihmisen mieli.
Toi oli kyllä hyvin sanottu NELLAMAIJA, mitä kirjoitit tunteiden sallimisesta itselleen koskien lapsettomuutta. (Kiitos avautumisesta :)Mulla ainakin on välillä se paha tapa, että ensin alan suremaan tätä asiaa ja sitten miettimään, että onko mulla nyt oikeus olla näin masentunut tästä asiasta, kun muuten on asioita elämässä, joista iloita. Tai ne kateuden tunteet, joista täälläkin on paljon ollut puhetta, niitä yritän mielessäni vähätellä, vaikka niitä välillä paljon onkin. Ehkä paras tapa olisi nämä ikävätkin ajatukset itsessä hyväksyä ja käsitellä ne läpi, ainakin yrittää :)
ON: Kp 1 ehkä huomenna tai to? Eli taas tätä alku/loppukierron tuhruttelua, tyypillistä meikäläiselle. Tylsää se, että pitäis kierronkartoitusta varten käydä verikokeissa kp 3-5, joka näillä näkymin olis juhannus tietenkin. Ehkä menen maanantaina, ei toivottavasti ole liian myöhäistä.
Hyvää Juhannusta Enskoille!!!
Hirmuiset kiitokset kaikille kannustuksesta! Tulee ihan mielettömän hyvä olo, ku sitä oikein tuntee sen tuen ja lämmön mitä täällä saa!
Naksu, Yksis, Buumi, Dese, Afternoon, Marge, VihervaaranAnna, Aqua: Ootte kerrassaan ihania. Kiitos vielä. Olo on jo parempi. Seksihommatki jo kiinnostaa enemmän.
Afternoon: Anopille kerrottiin sunnuntaina ja sanottiin että saa kertoa miehen siskoille ja muillekin jos joku kysyy. Omille vanhemmille ei olla vielä uskallettu sanoa, niillä ku ei ole vielä yhtään lastenlasta.. Anoppi oli heti sitä mieltä että ei peliä ole vielä menetetty ja kerto jopa yhen lohduttavan fakta appiukosta. Sille oli intissä sanottu että ei se voi ehkä ikinä saaha lasta, ku oli niitä suonikohjuja (sillä oli silloin jo 1 lapsi :), kaikenkaikkiaan 5 tuli). Miehen sisko yritti lohdutella että meni niilläki yli puoli vuotta, mutta eipä se tässä vuoden rajan ylittäneellä tunnu oikein miltään. En myöskään kaipaa ohjeita tyyliin älkää stressatko tai ajatelko asiaa. Ihan ku mieli pelaisi napinpainalluksella...
Naksulle tsemppiä! Mahtava tuo miehesi rauhallisuus!
VihervaaranAnna: Onhan kaikki vieläkin ok? Milloin saat testata? Tsemppiä piinaan!! Nuku paljon ja syö hyvin, niin mielikin rauhoittuu. :) Hauskaa lomaa!
Margelle terkkuja! Ja onnittelu uudesta lääkäristä. Se edellinen kuulostikin melko hirviöltä.
Nellamaija: Terve taas! Ihania asioita mietit parisuhteesta. Tärkeintä on juuri tuo hyväksyntä. Mie olen kans miettinyt että kerrotaan ystäville ja sukulaisille, mutta niin tehdään varmaan vasta ku hoidot alkaa. Muutama hyvä ystävä tietää jo ja anoppi ja miehen siskot. On vaan niin kamalan vaikea sanoa kyselyihin että kyllä meille saa tulla lapsi ihan millon vaan, mutta me ei vain olla saatu.
Käärö: Me ollaan kanssa oulusta. Nyt oon ite vielä YTHS:llä ja mies on käyny gynekolla. Miten ja mihin te saitte lähetteen?
ON: Kävin verikokeissa (kp 5) ja tuloksia ootellaan ainaki 2 viikkoa. No, ehtiipä ajatella jotain muutaki välillä. Viime kierto oli lyhyt (28 pv) vaikka muuten on ollu 31 aika tasasesti. Mutta eipä ollu ovulaatioitakaan nyt, joten jos sillä on jotaki sen kans tekemistä..
Nyt nukkumaan ja miestä hellimään. Vaikka se itkettiki minua viikonloppuna kertomalla kuinka oottaa ja kaipaa meille semmosta ihanaa pientä tyttöä joka on minun näkönen ja sillä on niiiiin pienet ja söpöt sormet ja varpaat. Just nyt tuo ei itketä vaan on ihan älyttömän sulosta. Niin se mieli pyörii väkkäränä...
Terkkuja, haleja ja plussaonnea kaikille! Ootte mahtavia naisia!
s-k- kp 6/28-35
Siis tuo Afternoonille osottamani pätkä oli tarkotettu Aquan kysymyksen vastaukseksi. Hupsista! :)
t: s-k-
Viime päivinä onkin ollut todella hiljaista, mutta ehkäpä tämä taas tästä vilkastuu. Tänään kyllä paistaa jo lupaavasti aurinko, joten eiköhän olisi syytä vaihtaa tämä sisällä mököttäminen tuohon ulkona olemiseen. No, voishan sitä ottaa läppärin mukaan....
Buumi: Kyselit vyöhyketerapiasta ja -terapeutista. Mulla on (ainakin siis omasta mielestäni) hyvä hoitaja täällä keski-uudellamaalla. Jos asustelet pääkaupunkiseudun pohjoisosissa, ei matkakaan ole kovin pitkä. Jos sulla on joku sellainen sähköpostiosoite, jonka voit näin " julkisesti" ilmoittaa, niin laitan viestiä vaikka siihen. En viitsi laittaa hänen yhteystietojaan tänne, koska en ole siihen lupaa kysynyt.
Vieläkö Afternoon " mököttää" sohvalla?
Hyvä Marge, että lääkäri vaihtuu. Olen joskus miettinyt, että pitäisiköhän lekureiden pääsykokeissa olla kunnollinen sosiaalisten taitojen testi. Mielestäni se ei riitä, että osaa kirjat ulkoa kannesta kanteen, jos ei osaa asiakastaan kohdella kunnolla. Helppohan täältä on anonyymina arvostella, mutta kuitenkin... Yksikin huono kokemus pilaa paljon.
Naksu: Mitenkäs se teidän hoitoaikataulu menee? Päästään sitten jännäilemään sunkin puolesta.
Killelle ja Killen masulle vilkutuksia. Ihana kuulla, että kaikki on hyvin.
Nellamaija: Kirjoitit aivan ihanasti. Pitäisi oikeasti muistaa nauttia elämästä eikä vaan surkutella. Onhan meillä paljon hyvääkin, se tosin unohtuu aina silloin tällöin kyynelten keskelle. En ole itsekään vauva-käsitöitä tehnyt aikoihin. Viime kesänä tein sen peiton, jonka annoin sitten lahjaksi. Nyt pitäisi kaiketi jotain alkaa näperrellä veljeni tulevalle vauvalle. Kun vaan sais jostain edes vihiä, kumpaa sorttia on tulossa. Tietäis sitten ostaa " oikean" värisiä lankoja. Omiin kaappeihin en ole vielä(kään) säilönyt yhtään vauvajuttua. Sen vuoro on vasta sitten, kun oma maha pullottaa.
VihervaaraanAnnan testausta täällä odottelen sormet ja varpaat pystyssä... bd
Killa: Hyvä, että arvot olivat jo nollilla. Ei tarvitse siitäkään nyt sitten murehtia. Komppaan Naksua ja peukutan luomuihmeelle!!! :D bd
Aqua: Tuntui niin tutulta tuo mitä kirjoitit. Välillä kaikki tuntuu menevän ihan hyvin ja joskus löytää jopa positiivisia asioita tästä kaksinolosta. Sitten tulee taas niitä päiviä, jolloin maailma murjoo ja kaikki muistuttaa vaan omasta lapsettomuudesta. Uskon, että me jos ketkä osaamme arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa omaa lastamme/lapsiamme, kunhan se päivä vaan joskus koittaa. Kyllä tällaisen koettelemuksen jälkeen, oppii olemaan valittamatta turhasta. Tai ainakin toivon niin.
s-k: Hyvä, että asiat ovat jo paremmalla mallilla. :) Tuntui varmasti helpottavalta kertoa tästä edes jollekin. Kommentit siitä " kuinka meilläkin kesti sen ja sen verran" kannattaa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hankala homma, tiedän. Mutta hyvin harva ihminen kuitenkaan oikeasti tietää, millaista asiaa me käymme läpi.
Vilkutuksia kaikille muillekin! Nettiyhteys pätkii, toivottavasti onnistun vielä lähettämään viestini.
ON: Kyllä se ovis taisi sittenkin jossain välissä olla. Oli vaan sen verran vikkelä tällä kertaa, ettei jäänyt testeissä kiinni. Tai sitten se " melkein" tasavahva olikin oikeasti ihan tasavahva. Olotila on sellainen kuin oviksen jälkeen yleensä: lämmöt koholla, rintavarustus arka jne. Tilanne on siis ihan ok, paitsi etten osaa yhtään ennakoida koska tädin pitäisi tulla. Toisaalta, nyt ei oikein osaa hermoillakaan. Täytyy vain odotella.
~dese kp 31/30-34 (piti ihan kalenterista laskea)
..s-k: me ei olla Oulusta vaan vähän ylempää, mutta oon täällä käyny nyt pari kertaa gynellä(aikoinaan jo alotettu tutkimukset treella asuessa) ja mun kiertoo on seurailtu ja mies sai tuolta gyneltä lähetteen Gynekoon testiin ja siellä kävi. Ite sitten otin yhteyttä tuon gynen opastamana Oulun väestöliittoon ja tänää ite asiassa sinne soittelin ja meillä on suunnittelukäynti joko 13.8 tai 14.8 ja kun meillä on aikalailla jo noita tutkimuksia alla ja mä oon syöny kolme kiertoa clomeja tuloksetta ni epäili, että joko mulle tehää aukiolotutkimus tai sitten ei, mutta nopeesti päästään itse hoitoihin kun kokeissa ei oo mitää löytyny ja sano ettei mitää jonoja oo, toiveekkaana olen josko ennen joulua päästään ainakin yhteen hoitoon, varmaankin inssi on kyseessä meiän kohalla ensin..
Tsemppiä teille hoitoihin!!
Killa nyt nappaat kesän aikana sen luomuplussan, eiks jeah!!!! peukkuja!!!! Ja kuten sanoit, aikaa se mieheltä ottaa, nyt näytettiin vihreää valoa hoidoille..
Nyt ei kerkee enempiä, juhannuksia kaikille enskoille!
Taas alkaa kesä kadottaa ihmisiä näköjään linjoilta! No, onhan noi ilmat aikas mukavia olleet, eihän sitä jaksa kokoaikaa sisällä netin ääressä istua :)
Täälä unohtui täysin tuo tikuttelu, mikä saattaa olla positiivista.. Meinaan että on ollu mielessä muutakin kun tää jatkuva vauvailu :)
Luin kyllä kaikki viestit läpi, mutta lahoon kaaliin ei jäänyt juuri mitään ja nyt en ehdi pahemmin kommentoidakaan mitään.
Lyhyt ilmoitus siis, että elossa ollaan ja luomuplussaa toivotaan viikonpäästä taas ja jälleen.
Piinailijoille paljon +++++++++++++ !
Ja muille hurjat huiskutukset ja hyvät juhannukset, jos en huomenna enää ehdi palstalle!
Oon@
Nopeasti tulin teille ihanaisille infoamaan kun olette niin mahtavasti olleet mukana ja kyselleet kuulumisia! Kiitos siitä taas jälleen kerran, enskaliinit!
Ultrassa ei ikävä kyllä näkynyt kovin positiivinen näky, oikealla puolella 6-7 follikkelia ja vasemmalla vain kaksi... Nyt annosta nostettiin 300:aan, josko muutama pieni sieltä sitten yltyisi kasvamaan vielä. Pregnylin pistän maanantaina ja keskiviikkona sitten ois punktio, mikäli siellä on mitään otettavaa. Lääkäri kyllä sanoi, että kuusi saadaan varmuudella... Jotenkin sitä vaan toivoi suurempaa saalista, jotta olisi sitten vielä varaa pudota heikoilla kun vaiheita on vielä monta. Tarkoitan, että ylläreitä voi tulla vielä siinä, että follikkelin sisällä ei olekaan munista, munis ei hedelmöity, hedelmöittynyt ei jatka jakautumista, alkiot ei ole priimaa jne jne. Noissa kaikissa vaiheissa ei nyt sitten ole varaa pudota edes yhtä, jos meinataan perjantaina jotain siirtää... :( Mutta minkäs teet, eteenpäin on mentävä, vaikka mikä olisi!
Nyt pitää jo mennä, toinen pino ja sen jälkeen nopea siivous odottaa - huomenna lähdetään jussin viettoon joten HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!
Kiitos kommenteistanne! Hyvä kuulla, että muillakin on samanlaisia kokemuksia ja aatoksia tästä kaikesta.
Vihervaaran Anna: Milläs fiiliksillä siellä ollaan, huomenna taitaa olla verikoepäivä? Tuhannesti voimia jaksaa jännitystä ja peukkuja, että kaikki on hyvin!
Dese: Hienoa, että ovis oli sittenkin! bdbdbd!
Killa: Voimia sinne kiireen keskelle! Tämä kesä on hyvää aikaa luomuplussailla!
Oonalle myös luomuplussa peukutuksia! bdbdbd!
Aqua: Haleja! Toivottavasti täti ajoittaa tulonsa jotenkin järkevästi, että pääset kierron kartoituksessa vauhtiin! Nuo tutkimukset ainakin meillä helpottaa asioiden käsittelyä, kun voi oikeasti alkaa miettiä vaihtoehtoja hoidoille ja kaikelle muullekin tulevaisuudessa. Tuo vuoristoratafiilis on niin tuttu. Veljen vauvan ristiäisissä itkeä tillitin alusta loppuun koko toimituksen, kun kaikki ajatukset vaan velloivat mielessä, oli tosi raskas päivä, vaikka juhla oli hieno ja ihmiset ymmärtäväisiä ja ystävällisiä ympärillä. Kummipoika on suloinen ja sai nimekseen Eliel.
Buumi: Välillä helpottaa itkeä silmät turvoksiin ja nollata tilannetta mielessään jollakin tapaa, kun tunteet myllertää omituisina vyöryinä paikanpäälle. Tuo tunne on tuttu, että oma lapsettomuus on myös muilta läheisiltä pois. Meillä ei ole miehen vanhemmilla yhtään lastenlasta ja odotukset siis kovat. Mutta onneksi nämä itkut on hetkellisiä ja sitten jaksaa taas fiilistellä iloisiakin asioita!
Naksu: Voimia ja hyviä fiiliksiä sinulle! Jännä viikko on edessä ja monta mutkaa voi olla matkassa. Peukkuja, että kaikki menee hyvin ja kasvattelet hienoja muniksia!
s-k: Hienoa, että olet paremmalla mielin. Ihanasti miehesi on sinulle vauvasta puhunut! Hyvä, että appivanhemmat ovat suhtautuneet asioihin hyvin!
On: kp on jotakin 1 ja 5 väliltä. En osaa päättää mitä, kun täti temppuilee. Näiden niukkojen menksujen kanssa on välillä vaikeaa päättää, mikä on tuhrua ja mikä jotain muuta. 4 päivää olen kuitenkin ollut kipeänä ja lääkkeitä kuluu: miranaksia kipuun ja nexiumia sivuvaikutuksiin :P. Mutta onneksi on uusi kierto käsillä, seuraava potentiaalinen ovis sattuu juuri ennen miehen ulkomaan reissua ja sitä seuraava toivottavasti mukavasti kesälomalle! Luomuillaan siis!
Mukavaa juhannusta!
nellamaija
Pienen tauon jälkeen palaan taas pinoutumaan! Töissä on ollut sellaista hässäkkää, että eipä ole paljon muuta ehtinyt ajatellakaan. Nyt on onneksi muutama päivä juhannusvapaata, ja sitten pari viikkoa töitä ennen kesälomaa.
En tiedä pitäisikö tätä edes myöntää, mutta kun olen ollut töissä niin paljon niin olen onnistunut kehittelemään pienen työpaikkaromanssinkin. Meillä on töissä yksi tosi ihana mies, joka on jahdannut minua varmaan vuoden. Tähän asti olen aina torjunut kaikki yritykset, mutta nyt sitä kai on jotenkin niin sekaisin tästä kaikesta että olen vähän alkanut lipsua. Tai ehkä ne hoidossa käytetyt hormonit on nyt jotenkin jälkikäteen alkaneet vaikuttaa näin..! Meillä naisilla on kyllä se etu, että aina voi kaikesta syyttää hormoneja, eikös niin! Mutta onneksi nyt on tosiaan kesäloma tulossa niin jospa menisi sitten pois päästä tuokin hölmöily. Onneksi mitään ei oikeasti ole kuitenkaan tapahtunut, pientä flirttailua vain. Ja kun toinen osapuolikin on naimisissa ja hänellä on lapsiakin niin tuskin tuosta sen kummempaa kehittyisikään. Mutta tosi hämmentävää kyllä kun en ole tällaiseen tilanteeseen ennen joutunut.
Mun hevonen on ollut nyt 2 viikkoa " lemmenlomalla" Herra Hevosen luona, ja on nyt siemennetty 2 kertaa. Toivottavasti nyt hevosvauva lähtisi edes helposti alkuun! Siinäkin menee kai se pari viikkoa, kuten meillä ihmisilläkin, että saa selville onko mahassa varsa vai ei. Raskaustestejä hevosille ei kuitenkaan tehdä, vaan asia tarkastetaan ultralla.
NAKSU: Eihän tuo nyt niin hirveän huono munissaalis ole, kyllä uskon että pääsette siirtoon ja jotain voi jäädä pakkaseenkin. Mulla oli follikkeleita saman verran, ja yksi kunnollinen alkio saatiin, muille kävi matkan varrella hullusti. Mutta meillä varmaan hedelmöittymis-% on paljon tavallista huonompi, kun miehellä on simpoissa vasta-aineita 100 % ja mun muniksetkaan ei varmaan ole priima-kamaa korkean FSH:n takia. Mitä olen täältä lueskellut, niin samalla ihmiselläkin voi eri hoitokerroilla olla tosi paljon vaihtelua siinä, paljonko muniksia tulee ja moniko niistä kehittyy alkioksi. Mutta joka tapauksessa, peukut on täällä tanakasti pystyssä!
KILLAlle tsemppiä luomuyrityksen! Eihän sitä tiedä vaikka kroppasi olisi nyt innostunut toimimaan paremmin luomustikin, kun kuitenkin inssissä melkein onnistuitte!
OON@lle myös paljon peukutuksia luomuplussalle!
Omalla kohdallani en enää luomuplussasta enää haaveile, kun tosiaan on nuo vasta-aineet ja kun ICSIssäkin hedelmöittyminen oli huonoa, olisi todella ihmeellistä jos se luomusti yhtäkkiä onnistuisi. Eli kiltisti olen kyllä asennoitunut odottelemaan elokuulle, jolloin tovottavasti päästään uuteen ICSIin.
Hienoa että AFTIKSEN kysta oli vihdoin kadonnut. Sinulta on kyllä todella vaadittu kärsivällisyyttä!
S_K, AQUA ja NELLAMAIJA, teitä en olekaan tainnut vielä toivotella tervetulleiksi. Ainakin osan teistä muistankin vauvakuume-puolelta. Toivotaan että siirrymme kaikki täältä pian odotuspuolelle!
VIHERVAARAN ANNAlla on jännät paikat, kuulumisia odotellaan, toivottavasti hyvä sellaisia!
AQUA: ei taida noille IVF ja ICSI hoidoille olla mitään oikein " käteviä" lempinimiä, tai en mä ainakaan ole kuullut. Koeputkihoidoiksihan niitä molempia sanotaan, ja ICSI on suomeksi mikroinjektiohoito.
Paljon kesäisiä vilkutuksia myös kaikille joita en maininnut!
Brooke
Taas minä täällä vakoilen......
Naksulle täytyi tulla kommentoimaan. Älä ole Naksuliini yhtään huolissasi munisten määrästä. Määrä korvaa laadun, eiks niin! Monia tarinoita täällä, että rakkuloita ollut valtava määrä ja sitten paljon vähemmän munasoluja tai eivät hedelmöity. Mulla punktioitiin 12 ja 10 munasolua ja 7 hedelmöittyi, joista yksi ei jakaantunut kunnolla. Muistan kuinka itsestäkin toi tuntui vähäiseltä verrattuna moneen muuhun. Eka PAS toi sitten kuitenkin toivotun tuloksen.
Lisäksi ei ole suurta huolta hyperistä, kun ei ole suurta armeijaa. Mun lääkäri sanoi silloin, että tarkoitus olisi saada noin 10 rakkulaa. Tiedän, että sitä miettii kaikenlaista ja minäkin olin ihan tulisilla hiilillä ennenku biologi soitti hedelmöittymistilanetta.
Vilkutuksia muillekin ja hyvää juhannusta!
Kille
Tänne on viikossa tullut taas nii-iiin paljon tarinaa, etten taida mitenkään kyetä kommentoimaan kaikkea ja jätän siis tasapuolisesti kaikki kommentoimatta ;) Huikutuksia ja halauksia ja yleistä kannustusta kaikille Enskoille tasapuolisesti kuiteskin!
Indyssä oli kyllä aika upeaa, tosin +40C helle, suora auringonpaiste ja huikea kosteusprosentti tekivät kyllä tehtävänsä ¿ olo oli kuin ihan mukavasti lämmitetyssä saunassa tosin pois ei päässyt vilvoittelemaan... Yritä nyt siinä sitten näyttää sievältä ja freesiltä ja hymyillä miehen bisneskumppaneille.
Kentucky oli positiivinen yllätys ja matkalla tuli opittua tosi paljon osavaltion ja koko Yhdysvaltojenkin historiasta...
Kotimatka olikin sitten ihan oma elämyksensä ¿ kesäkuu on midwestissä ja osin etelässäkin vielä tornado aikaa ja niinpä lähtö viivästyi vuorokaudella tornadovaroitusten ja ukkosten takia ja kun lopulta päästiin lähtemään oli lentomatka kyllä vähintäänkin röykkyinen siellä ukkospilvien yläpuolella... kotiin kuitenkin selvittiin :)
Sitten itse asiaan...
Matkalla pyörähti sitten uusi kierto käyntiin ja tänään on kp3. Kp5 aloitan taas Clomit (2 joka aamu) ja kp12 eli perjantaina 29.6 on eka ultra... itse olen laskeskellut, että inssi on todennäköisesti heinäkuun ekalla viikolla ¿ kunhan nyt vaan ei tuo 4th of July (itseppäisyyspäivä)sotkisi asioita...
T. Yksis
kun oli pakko kommentoida tohon BROOKEN hevosasiaan, kun totesit, että hevosilla ultrataan, onko siitos onnistunut: rupesin nimittäin kuvittelemaan hevosta pissimässä jättimäiseen raskaustestiin ;D (Sori, kellon ympäri töissä tekee tehtävänsä)
Ehkä parempi, että siirryn unten maille ja jätän kommentoinnin myöhemmälle :)
Edelleen: Hyvää Jussia!!!
Sen unessa mä oli viimeisilläni raskaana ja se joutui lähtemään taas vaihteeksi työmatkalle... Siellä matkalla se sitten sai tekstarin yhdeltä mun ystävän mieheltä (niillä on kaksoset), joka ilmoitti miehelleni että nyt se Yksis sitten synnytti, mutta onneks hänellä oli kuitenkin mahdollisuus lähteä tueksi ja turvaksi... Synnytys oli mennyt hyvin, mutta vauvoja olikin yllättäen kaksi ja me oltiin kahdestaan tän ystävän miehen kanssa jo annettu niille nimetkin: Joonas ja Oonas :))))
Kummia nuo unet... nyt ollaan sitten naurettu niitä meidän tulevia kaksosia - Joonasta ja Oonasta...
T. Yksis
Äkkiä vaan tulin toivottelemaan oikein ihqua & rentouttavaa juhannusta kaikille Enska-kavereille!
Täällä aiotaan nautiskella uudesta pihasta ja terassista ja grillailla paljon ja monenlaista + ehkä jokunen kuohari myös avata...
Sorry etten ehdi nyt kaikille millään kommentoida; Naksulle piti vaan huutelemani että kyllä noikin munikset varmasti riittäisi, mutta peukutan silti lisämuniksille ihan varmuuden vuoksi : )
Ja Killa, hyvä että oli arvot nollilla jo. Kivaa luomuilua teillekin!
Aqua, toi " putkihoito" olis tosi hyvä = D voi vitsi että nauroin kun luin ton...
Vihervaaran Anna, vieläkö piinailu jatkuu??
Täällä omituisen omituista: kp32(/27-30 tai jotain) ja ruskeaa tuhrua vain vähän... täti piilottelee siis ja tekee varmaan yllätyshyökkäyksen juhannuksen kunniaksi!
Nyt vielä kaikille mukavaa juhannusviikonloppua, olette sitten töissä tai vapaalla! Ootte ihana porukka!
Jessis
No niin, nyt ajan kanssa kun töissä on rauhallista... ;)
Juli: joko tätsä tuli? Toivotan, ettei tarvii sit häissä sitäkin kestitä! ;)
Aftis: mietit tuolla aiemmin, kuinka ollaan täällä oltu jo " vuosia" ja ihan totta tuolta tuntuu, vaikka Enskoissa minä olen palstaillut kyllä vasta syyskuussa 2 vuotta. Tosiaan te täällä tiedätte mun elämästä näiltä osin paremmin kuin edes mun läheisimmät ystävät, jopa eräiden eritteiden koostumuksia myöten! ;) En edes oo siitä mun melkein plussasta kertonut monelle, kun jotenkin tuntuu tyhmältä soittaa kavereille ja pamauttaa olleensa melkein raskaana, kun ne eivät juuri kysele missä me hoitojen ym. suhteen mennään. :/ Mä en jotenkin koe, että oikeastaaan haluaisin niille edes puhua, vaikka toisaalta olisi kyllä sitten kiva että nekin tietäisivät mitä mulle oikeasti kuuluu. Vaikea yhtälö... Mutta siis mahtavaa, että sun kysta on lopultakin kadotettu! :) Sit vaan hoitoihin taas lomien jälkeen!
S-K: pahoittelut miehen simppatestin tuloksesta! Voin kuvitella, että voimille ottaa! :( Onneksi kuitenkin tuohon on sopiva hoito olemassa, joten peli ei sikäli ole menetetty! :)
Buumi: myöhäiset pahoittelut tätsästä! Toivottavasti olet " toipunut" ! Ja harmi, että tulee välikierto! Mutta loppukesällä sitten! :) Täälläkin tuo on sellaista aaltoilua, että välillä menee ihan hyvin ja sitten iskee outo masennus ja itkettää kunnolla. Olen kyllä sitä mieltä, että itkeminen tekee hyvää eli paras päästellä vaan, kun siltä tuntuu!
Dese: älä masennu, jos ei ihan tasavahvoja viivoja testiin tule! Mulle niin kävi mm ekassa inssissä ja aiemminkin, mutta kyllä se ovis on kuitenkin tapahtunut. Mä uskon siihen että se huippu voi mennä niin nopsaan ohi ettei sitä vaan satu bongaamaan! koskas meinaat testata jos ei tätsää kuulu?
Marge: hyvä, että lekuri vaihtuu! :) Eiköhän nyt ala asiat rullaamaan paremmin, kun teitäkin kuunnellaan!
Kille. huiskutuksia sinne ja onnellista mahan kasvatusta! Kohtahan se alkaa kasvaa oikein vauhdilla! :)
Nella: kauniisti kirjoitit lapsettomuudesta ja parisuhteesta! :)
AnnaV: mä teen yleensä niin, että avaan 2 ikkunaa, jolloin voin välillä käydä kurkkimassa, että mitä kellekin nyt kuuluikaan, varsinkin jos ei hetkeen ole kirjoitellut. Ei yksityiskohdat muuten pysy niin hyvin mielessä, jos on paljon kommentoitavaa. :) Jokos sä olet testaillut? Eikö sen veritestinkin pitänyt olla tänään? Toivon ja peukutan plussan puolesta! *bd*
Naksu: voi harmitellut, ettei tuon enempää muniksia, mutta toisaalta ei se määrä, vaan se laatu! :)
Brooke: onnea vaan hevosen raskautumisen suhteen! Ollaan näistä ihastumisista taidettu joskus ennenkin puhua, että olisiko lapsettomuudesta kärsivä joten herkempi ihastumaan ym. Itse ainakin ajattelen, että kun kuitenkin tää aina ottaa enemmän tai vähemmän koville, niin voisi tuollaisella ihastumisella sitten saada vähän iloa elämäänsä ja jonkinlaista itsetunnon kohotusta, kun uskon että jollain tasolla tämä oma " viallisuus" sitä voi nakertaa.
Yksis: onnea inssiin! Hyvä uni sun miehellä! Olikohan enne... ;)
Jessis: huikutukset terassille! :) Outoa tuhrua siellä?! Mitähän se meinaa?
ON: kp 15 menossa ja tikuttelu aloitettu. Ei vielä plussaa, mutta melko vahvat viivat kuitenkin. Otetaan kuitenkin rauhallisesti, ei paineita. Lähinnä mua kiinnostaa kierron pituudet tulevia hoitoja ajatellen. Luomuplussaan en sen kummemmin jaksa uskoa, mutta olisihan se kiva ylläri! :)
[color=deeppink]Oikein ihanaa juhannusta kaikille rakkaille Enska-kamuille! Olette parhaita! :)[/color]
Killa
Ulkona taas kuin lumiukko vai pitäiskö nyt sanoa että juhannuskoivu :)
Tulin vaan toivottamaan kaikille hauskat juhannukset ja onnea raskautumiseen. Minä poistun nyt virallisesti palstailemasta täältä, saa nähdä palaanko joskus takaisin. Meidän tilanne nyt siis se että kaikki mahdolliset tutkimukset minulle ja miehelle tehty eikä syytä tärppäämättömyyteen löydy. Aukiolot, simpat, verikokeet ym kaikki ok. Olemmekin siis päättäneet nauttia nyt vain toisistamme, kyllä se aika vielä koittaa että meilläkin se tuhiseva käärö on :)
Toivotankin siis kovasti onnea ja halauksia kaikille teille enskattaret :)
Vilkutuksin apila
Buumi: Kurjaa, että se tättärä taas sinne pyyhälsi ja vielä vauvauutisia kaupan päälle ja sitten vielä joudutte ottamaan tähän väliin välikierron... Kyllä sua nyt taas koetellaan... *hali* Joko elämä kuitenkin voittaa? Toivottavasti saat apua vyöhyketerapiasta! ...niin, ja yritä kuitenkin nauttia kesästä... Mustakin muuten tuntuu, että me ollaan ainoa pari meidän lähipiirissä, joka ei tule hups vaan raskaaksi... mun hyvä ystävättärenikin suunnittelee kolmattaan mutta haluaa kuitenkin odottaa että kakkonen täyttää vuoden ennen kuin alkaa odottaa kolmosta... että silleen... ja toisen hyvän kaverin kakkonen oli ihan vahinko vaan ¿ en kyllä voi ymmärtää miten kukaan voi tulla ihan vahingossa raskaaksi.
Dese: Oikeassa olet, ei taida kellään olla sitä bilsan kirjan kroppaa... tai ei siis ainakaan mulla ;) ...aina menee jokin erilailla kun pitäis, joko sitä on myöhässä tai ajoissa tai ihan mitä vaan... Sun oviksesta, oiskohan se kuitenkin vaan ollut niin pikainen se LH huippu ettei ehtinyt testiin?
Aftis on päättänyt ottaa kesän rennosti ja nautiskella ¿ oikein! Elokuussa sitten uudella innolla uusiin hoitoihin ja toivottavasti hyvällä tuloksella!
Marge: Tervetuloa takaisin lomalta! Kylläpä se kuulostikin mukavan rentouttavalta... Ihanaa kuulla, että saitte uuden lääkärin ja pääsette nyt sitten uudella innolla ja teholla eteenpäin! Hienoa, että saatte myös itse osallistua päätöksen tekoon ettei ole sellainen tunne, että ylempää vaan määrätään... Täällä rapakon takana potilaan osallistuminen hoidonsuunnitteluun on olennainen osa hoitoa ja se on kieltämättä niitä asioita joista täällä tykkään...
Naksullakin on hoito jo pitkällä ja punktiota kohden porskutellaan... elä sure sitä munisten määrää, ethän loppujen lopuksi tarvitse kuin SEN yhden... toivotaan, että se löytyisi tulevassa punktiossa! Ihana on sinun miehesi ¿ toivottavasti on myös ihan oikeassa!
Kille: Hienoa että kaikki sujuu hyvin ja np ultrakin näytti hyvältä!
Nellamaija se on jutellut niin fiksuja täällä! Kylläpä olikin hyvin sanottu ja se meidän kaikkien pitäisikin muistaa... äitinikin aina muistaa hokea, että kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa ja tottahan se onkin kyllähän tämäkin kokemus meitä jokaista kasvattaa ihmisenä kunhan vaan pystyy välttämään sen katkeroitumisen kavalan myrkyn. Totta on myös se, että elämästä pitää muistaa nauttia myös kaikkien hoitojen keskellä eikä jättää elämää ikäänkuin hyllylle odottelemaan.
VihervaaranAnna: Mä kyllä ihan tyylikkäästi selaan keskustelua ja kirjoitan kommentit valmiikso Wordiin, josta sitten copy-paste palstalle... eihän meikäläisen pääkopalla muuten muistaisi yhtään mitään... Joko olet saanut vastauksen verikokeesta? Toivottavasti se on ++++
Killa: Hienoa että olit päässyt takaisin nollille! ¿ ei muuta kun kesästä nautiskelemaan ja luomuilemaan ja sitten syssymmällä taas takaisin hoitoihin... jollei kesä tee tehtäväänsä ;)
Aqualle onnea kierron kartoitukseen...
S-k- Se on hassua miten koskettavia ne miesten puheet voikaan olla... pitkään ne on hiljaa eikä puhu aiheesta mitään ja sitten yhtäkkiä juttelevat jotakin niin ihanaa ja sydäntä riipaisevaa... eli kyllä ne meidän miehetkin näitä asioita pohtivat.
Oon@lle peukut pystyyn ¿ toivottavasti nappaat nyt sen luomuplussan!
Brooke se siellä piinailee pollen raskautumista ja yrittää selvittää omaa päätään työpaikkaromanssin keskellä... Toivottavasti ultrassa näkyy pikkupolle! Työpaikkaromanssin suhteen on vaikeeta antaa mitään neuvoja ¿ itsekin on sellainen aikanaan tullut koettua enkä varmasti hoitanut asiaa ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta onneksi siitäkin sotkusta selvittiin... Mieheni on aina viisaasti sanonut ettei yhdessä asuminen saati sitten papin aamen meistä ihmisinä poista seksuaalisuutta ja kykyä ihastua myös muihin uusiin ihmisiin... olishan se pelottavaakin jos ei koskaan heräisi mitään tunteita ketään kohtaan ¿ tärkeintähän se kuitenkin on osata tehdä ne oman itsen kannalta oikeat ratkaisut näiden ihastumisten hetkillä. En tiedä saatko mitään tolkkua näistä mun löpinöistä...
Jessikselle puhaltelen tätiä täältä sinnepäin...
ON: Mulla on varmaan pää menossa ihan pipiksi kun yhtäkkiä huomaan olevani ihan hysteerinen kaikesta... illalla otin puolikkaan unilääkkeen, jotta saisin nukuttua ja heti pillerin nielaistuani huomasin ajattelevai että jos se nyt sitten jotenkin vioittaakin mun muniksia tai estää niitä kasvamasta... ja aamulla mietin kaks kertaa voinko juoda toisen kupin kahvia ja vieläkö uskaltaa syödä graavikalaa tai juoda viiniä... eikä täällä olla siis päästy vielä edes inssiin asti... jotenkin vaan haluais olla ja elää niin että olis parhaat mahikset onnistua... Hullu taidan olla!
Hyviä Juhannuksia sinne Suomeen!
Yksis (kp4)
[color=red]Tässä meille kaikille juhannuksen piristykseksi:
Muumipeikon juhannusruno
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
-Tove Jansson
Ihanaa, tunteellista ja rakkaudentäyteistä juhannusta!
-Diina-
Hei!
Liityn vasta nyt joukkoonne, kun tähän asti olen vain käynyt lueskelemassa viestejä. Olen 30 ja mieheni 35. Yritystä vuodesta 2002 asti... Hoitoja: 3 inssiä, ivm, josta 2 pas, 1. ivf, josta 20 pas ja yksi tuulimunaraskaus (km 6+2), 2. ivf josta 2 pas ja 15 pakkasessa vielä. Lopetamme hoidot niiden jälkeen. Täysin selittämätön lapsettomuus.
Yhtä pikapikaa... No hyvä että oli nollilla (kamala sanoa noin mutta...), pääsette aloittamaan " puhtaalta pöydältä" ... Ja nyt on kuitenkin hyvät mahkut siihen luomuplussaan, kesä ja kaikki! ;) Toivotaan, että saatte mahdollisimman pian ajan julkiselta niin säästytte suuremmilta kuluilta!