Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI kesä-heinäkuussa???

05.06.2007 |

Onko muita, joilla hoidot jatkuvat kesästä huolimatta? Ajattelin, että laitan tällaisen pinon, jossa on molemmat kuukaudet kun ei ole mitään käsitystä, onko teitä paljonkin... Voihan tuota sitten jakaa tai tehdä uusia pinoja, jos tuntuu että käy ahtaaksi! :)

Eli taustaa: Hoidot aloitettu kunnolla 11/06, jonka jälkeen on suunniteltu viisi inssiä, vain kolme on saatu tehtyä kenkkuilevan kropan takia. Inssit siis:

2.12.

2.2.

2.5.

Viimeisimmän inseminaation yhteydessä lääkäri totesi, että tällä toiminnalla ei ole järkeä noita hoitoja jatkaa, vaan vkolle 32 suunniteltu IVF aikaistui reilusti - nyt siis suunnitteilla punktio viikolle 26 tai jos tämä kierto venyy, niin sitten vkolle 28.

Huomenna siis aloitan Synarelalla sumuttelut ja toivon, että vuoto alkaa mahdollisimman pian (jotta siis ehditään tuohon viikkoon 26). Ensi viikon torstaina on sitten seuraava lääkärikäynti.

Eli tässä lyhyesti oma tilanne, tulkaahan mukaan keskustelemaan IVF-untuvikon kanssa, eiköhän meitä kesähoidokkejakin joitakin löydy! :)

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mulla alkaa tän kuun loppupuolella IVFhoito. Oon ollut puoli vuotta hoitotauolla. Hoidoissa ollaan Tays:ssa. 12.7 on eka suunnittelukäynti. Vko:33 on punktio, näin alustavissa tiedoissa, sehän voi siirtyä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
62/150 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe näytti arvoa 398. Kumma vaan että luulin että kun plussa vahvistuu niin jännitys laukeaisi viimein. Nyt sitten jännätään vähintään kolme viikkoa ultraa, jotenkin tuntuu ettei uskalla ennen sitä täysillä olla onnellinen tästä...Tai ehkä tää on vaan tätä että 2,5 vuoden yrittämisen ja toivomisen jälkeen tätä on vaan niin vaikea käsittää!!!

Simpukka pp14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Simpukka!!! Onnea tuhannesti!!!! Voin kuvitella, että on vaikea uskoa tuota todeksi ja viimein nauttia vaan raskaudesta... Mutta niin se vaan on! :) Loistojuttu!!!!

Helena: Tervetuloa! Kuten huomaat, tähän pinoon kannattaa liittyä kun plussia ropisee jatkuvasti!

Vierailija
64/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioinpa tekstin tuolta enskoista kun sinne ihan samaa asiaa infosin...

Nyt on tämä mamma saanut massuunsa matkalaisen, toivon vaan enemmän kuin mitään, että se siellä kanssa pysyy!!

Eli yhdeksän munasolua löydettiin, joista 7 oli hyviä, ns. hedelmöittymiseen soveltuvia. 7 niistä myöskin hedelmöittyi ja 5 hyvää alkiota tuli saaliiksi. Massuun asetettiin siis yksi, neljä meni pakkaseen! Lääkäri kehui oikein huolella vielä tuota siirrettävää alkiota, sanoi että niin huippualkio ettei tosikaan! Sai kuulemma ihan melkeinpä parhaat pisteet, mitä alkio voi saada (enpä sitten enempää siinä hämmästyksessä kysynyt, että mitenkä niitä sitten pisteytetään...)! Eli 4-soluinen kyytiläinen asetettiin yksiöönsä, suoraan sohvalle kuulemma! ;)

Ja itkuhan siinä pääsi pötkötellessä, hämilläni vaan totesin, että " no, pistetään hormonien piikkiin" ja virnuilin! ;) Lääkäri tähän, että " niin ja helpotuksen piikkiin, pitkä matka on taivallettu ja ollaan jo näin pitkällä!"

Ikionnellinen olen, mitenköhän sekaisin menen sitten, jos tämä tästä vielä jatkaa eloaan..?!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
65/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paremmin jyvällä oleva lista:

[color=fuchsia] VihervaaranAnna: [/color] [color=aqua] Siirto 7.6., eka verikoe Hcg42 -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color] (kontrolli 27.6.)

[color=fuchsia] Viivi-patrik: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6., verikoe 27.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Mine: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Simpukka: [/color] [color=aqua] punktio 12.6., siirto (1) 14.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Naksu: [/color] [color=aqua] punktio: 26.6., siirto 29.6., testi 13.7. -> [/color]

[color=fuchsia] Vera07: [/color]

[color=fuchsia] Caapo: [/color] [color=aqua] Pakastealkion siirto, testi 24.6. -> [/color]

[color=fuchsia] Piiveri: [/color]

Nyt kyllä jännittää mitenkä nuo värit onnistuu... ;)

Vierailija
66/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti meni oma punktiopvm väärin - noh, korjaan seuraavalla kerralla! ;)

Vierailija
67/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia] VihervaaranAnna: [/color] [color=aqua] Siirto 7.6., eka verikoe Hcg42 -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color] (kontrolli 27.6.)

[color=fuchsia] Viivi-patrik: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6., verikoe 27.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Mine: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6. ->[/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Simpukka: [/color] [color=aqua] punktio 12.6., siirto (1) 14.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Naksu: [/color] [color=aqua] punktio: 27.6., siirto 29.6. (1), testi 13.7. -> [/color]

[color=fuchsia] Vera07: [/color]

[color=fuchsia] Caapo: [/color] [color=aqua] Pakastealkion siirto, testi 24.6. -> [/color] [color=blue] NEGA [/color]

Vierailija
68/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä kellään kokemuksia tosta Suprecur nenäsumutteesta?

Pientä vertaistukea tarttisin... Oon sitä nyt 6 päivää vedelly. Osasin jotain sivuoireita odottaakin. Mutta mutta...ainut oire on ettei housut mahdu jalkaan. Maha on kuin pallo, tissit samallailla turvoksissa. Herramunjee, mulla on yhet housut jotka mun jalkaan mahtuu. Jos tää samaa tahtia jatkuu, niin olen pian kokoa norsu.

Naksu: todella hienot värit!! :) Mun kohtaan ei ole mitään lisättävää.

Menkkoja odotellessa,

Piiveri

Vierailija
69/150 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla ei kyllä tuosta Suprecurista oo kokemusta - Synarelasta on. Eikös ne kuitenkin samaa asiaa aja, eli saattavat oman hormonitoiminnan unten maille? Mulla kyllä on masu ollut jo jonkin aikaa aivan VALTAVA, en sitten tiedä onko sumujen vai Menopurin vai minkä ansiota... Mutta veikkaisin, että tuo voi hyvinkin olla sivuoireena, musta kun tuntuu, että nuo voi aiheuttaa lähes mitä vaan! ;) Just mies tuossa mun mahaani katseli ja sanoi, että mahtuukohan sinne mikään enää kasvamaan kun on jo valmiiks noin valtava?!

Mutta älä huoli, noita tulee ja varmasti myös menee! :)

Vierailija
70/150 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä punktio on vasta maanantaina (pitkään sainkin Puregonia pistellä..), irroituspiikin otin tänä iltana. Kuinka kauan punktioreissuun kannattaa varata aikaa? Ymmärsin, että siinä nukutetaan (?).

Vierailija
71/150 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa nukuteta punktion aikana. Annetaan kyllä suonensisäisesti rauhoittavaa ja kipulääkettä, joten minä ainakin olin aivan tiedottomassa tilassa, vaikken kyllä nukkunutkaan. Millään kolmella kerralla ei ole tuntunut missään. En edes ole huomannut toimenpidettä. Eniten sattui kanyylin laitto käteen, josta tippa pantiin menemään noille lääkkeille. Aikaa punktiossa meni noin kymmenen minuuttia, mutta sen jälkeen eka kerralla seurasivat pari tuntia, mikä oli vointi ja nyt viimeisimmällä kerralla sain lähteä jo tunnin päästä, kun olo oli hyvä. Mies saa täällä lapsettomuuspolilta sairaslomatodistuksen sille keräyspäivälle, koska lääkitys on niin kova, ettei itse kykenisi ajamaan autoa tai yleensäkään kulkemaan yksin ja jos kotona sitten sattuukin tulemaan sinä päivänä jotain komplikaatioita.

Istutus oli minulla eka ja toka kerralla ne vaikeimmat, kun kohtu kanavassa oli 90 asteen mutka ja katetri ei mennyt siitä läpi. Se sattui aivan älyttömästi enkä siihen saanut mitään lääkettä, kun sen pitäisi olla ihan " läpihuutojuttu" eli helppo toimenpide. Inseminaatioissa on ollut sama ongelma joka kerta. Nyt kolmannella ICSI:llä pelkäsin tuota istutusta tosi paljon, just tuon kivun takia, mutta synnytys olikin tehnyt tehtävänsä ja mutka kanavassa oli suoristunut. Jee, ei siis sattunut tippaakaan ja oli oli muutamassa kymmenessä sekunnissa. Istutus päivälle ei sairaslomaa mies saa.

Vierailija
72/150 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tekin pääsette tositoimiin! ;) Täällä Treella ei kyllä nukutettu punktion aikana... Kanyylista meni voimakasta kipulääkettä suoraan suoneen, mutta sitäkin tarvitsin vain vähän. Tosin sen verran että olo tuli raukeaksi - ei kuitenkin ihan kanttuvei kuten Mine on tainnut olla! :) Aikaa meni yhteensä noin 2-3 tuntia (ihan tarkalleen en muista kun on vähän sumeeta tuo aika..), mutta lyhyempi kuitenkin kuin yleensä. Uskalsivat päästää aiemmin kotiin kun punktiokin meni niin kivuttomasti. Tosin sen jälkeen oli kyllä heikko olo ja oksetti, mutta meni kyllä ohi. Täällä mies meni pakon sanelemana töihin tuon jälkeen, nakkasi vaan mut kotiin ja lähti taas raatamaan... :(

Huh, kylläpäs muuten voi päivät mennä hitaasti, tuntuu että siirrosta ois jo ikuisuus ja vasta nyt on kuitenkin pp2... :)

Kovasti muuten oli viime yönä menkkakipuja ja muutenkin on vatsassa (lähinnä munasarjojen kohdalla) kaiken maailman vihlontaa, onko teillä muilla vastaavaa ollut?

Vierailija
73/150 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni punktio?

Vierailija
74/150 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio meni hyvin, 7 saatiin (vaikka viime viikon ultran perusteella oli luvassa enemmän). Vähän hutera olo mutta ok. Siirrosta en vielä tiedä, soittavat huomenna aamupäivällä.

Vierailija
75/150 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Vera, että punktio meni hyvin!!! Tuo hutera olo on kyllä ihan normaalia, ainakin itse olin aivan pökkyrässä sen päivän. Kiinnostaa muuten, että nukutettiinko sut?

Tuo 7 on ihan hyvä saldo, nyt myöhemmin sen itsekin vasta tajuan. Sitä ainakin minä lähdin ahneuksissani " hakemaan" vähintään 15 munasolua, mutta matkan varrella tajusin, ettei sen luvun todellakaan tarvitse olla noin suuri! Sitä paitsi, näillä meidän saldoilla ei ole vaaraa hyperistä, mikä on suuri helpotus, eikös?!

Tänään sitten kuulet, montako on hedelmöittynyt ja milloin siirretään... Tulehan sitten taas kertomaan!

Vierailija
76/150 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vain 3 hedelmöittyi. Vähän harmitti, toisaalta olen iloinen, että sentään kolme. Siirretään kaksi, jos kaikki menee hyvin.

Minut nukutettiin kyllä! Mutta tässä vaiheessa on pakko sanoa, etten asu Suomessa (vaan Keski-Euroopassa). Ehkä käytännöt yms. lääkkeet on sitten erilaisia, vaikka ajattelin kai, että kaikki toimii samalla tavoin. Ehkä täällä laki sallii tuon siirronkin olevan myöhempään (tehdään vasta la)??

Vierailija
77/150 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin punktio tehdään hereillä, mut suonensisäinen rauhoittavalääke ja kipulääke menee toimenpiteen aikana. Meillä kun on matkaa Helsinkiin sen reilut 200 km eli noin kolme tuntii joutuu varaamaan matkoihin, joten meille sanottiin sillon että pitää olla Helsingissä punktio päivänä viimeistään 8.30. No me otimme varman päälle että kerkeemme ajoissa (kun suuntavaisto hieman heikon puoleinen) ja olimme paikalla sitten jo klo 8.00. Kun ilmottauduimme ollaksemme saapuneet sanoi hoitaja, että olettepa te aikasessa täällä, kun suunniteltu punktio aika on noin klo 11.00, tosin spermanäyte piti viedä labraan viimeistään 9.30.. Siinä sitten mietittiin mitä tehdään se vaivaiset neljä tuntii ku itse en saanut syödä enkä juoda mitään niin rankkaa oli. Sinä päivänä punkteerattiin neljä ihmistä ja minä olin tietenkin viimeinen : ) Siinä sitten kuuntelin muiden valituksia toimenpiteen jälkeen ja mietin mihin on tullut lähdettyä mukaan.

Sitten ku oli minun vuoro ja sen kanyylin asentamisen vuoro suonia ei meinannut löytyä mistään (omaan huonon verenkierron raajoissa, joten kädet aivan jääkylmät) lopuksi lääkäri joutui sen sitten väkisin etsimään sieltä. Aikaa meni siihen jo 10 min. Punktio kyllä minulla ainakin sattui sen varran ku ne pistivät ja oiekalle puolelle joutuivat pistämään kahteen otteenseen, kun syy miksi olemme lapsettomuushoidoissa on sairastamani endometrioosi ja siellä oikeassa munasarjassa oli sitten uusi löydös endoa johon lääkäri sitten vahingossa pisti, jonka seurauksena jouduttiin tiputtamaan antibioottia tulehdusriskin takia. Toimenpiteen jälkeen olin tarkkailussa 2 tuntia vaikka vointi ihan hyvä heti toimenpiteen jälkeen.

Saaliimme oli 17 munarakkulaa, joissa 11 munasolu ja kymmenen niistä oli kypsiä. 6 niistä hedelmöittyi, 4 rupesi jakautumaan yksi niistä neljästä epämuodostunut, yksi istutettava ja kaksi rupesi jakautumaan hitaasti, joita sitten seurasivat seuraavaan päivään pystyisikö niitä pakastamaan (onneksi pystyi). Mutta sitten kuin ensimmäinen ei onnistunut ja ruvettiin pakastealkion siirtoon toinen jouduttiin heittämään roskiin ja toinen oli siirto kelpoinen, joka kuitenkin sitten kahdenviikonpäästä oli negatiivinen. nyt sitten odotetaan elokuun mekkoja alkavaksi niin pääsen ilmottautumaan uusiin hoitoihin. Punktioon pääsen aikasintaan vasta lokakuussa, sen labraremontin takia.

Meille ei koskaan voi tulla kaksosia, koska mulla todettiin endometrioosileikkauksen yhteydessä herttamainen kohtu ja sen muodon vuoksi mulle ei voida istuttaa kuin yksi munasolo, vaikka haluaisinkin kaksi istutettavan.

-Naksu-: Mulla tän pakastelakion siirron jälkeen oli menkkamaisia kipuja ja munasarjoihin vihloi ja mulla se sitten ainakin tarkoitti sitä, että ne menskat sitten alkoivat pari päivää raskaustestin jälkeen.

Vierailija
78/150 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera: Tärkeintä kuitenkin, että ne kolme hedelmöittyivät ja jatkavat jakautumistaan, eikös niin? Ja saat jopa kaksi matkaan, mikä parantaa mahkuja entisestään!! Teillä kyllä kypsytellään noita alkioita siellä tosi pitkään, onko se sitten jo se blastokysti (vai mikä olikaan) kun noin monta päivää ehtii jakautumaan lämpökaapissa? Siellä ilmeisesti otetaan todella varman päälle tuo ivf, mikä on pelkästään hyvä juttu!!!

Caapo: No onpas täällä Suomessakin eroja noissa käytännöissä, mulle kun sanottiin että normaalin aamupalan saa ja pitääkin syödä ennen punktiota! Noista menkkatuntemuksista ei kyllä varmaankaan voi päätellä juuta eikä jaata, kun tuntuu että täällä niin plussanneilla kuin pettyneilläkin niitä voi olla - missä kierron vaiheessa tahansa! Ilmeisesti aika monetkin tuolla kohdussa tapahtuvat asiat saavat aikaan ns. menkkatuntemuksia, eli tuntemukset ovat samat vaikka tapahtumat olisivat täysin erilaiset... Lähes kaikki raskautuneet ystäväni esim. ovat sanoneet, että menkkatuntemukset jatkuivat pitkälle raskauden edetessäkin... Joten toivon ettei tuo nyt sitten tarkoita samaa kuin sulla...

Muutoin täällä on yhtä vuoristorataa, välillä toivoa täynnä ja välillä todella pohjatunnelmissa.

Onko teillä muilla ollut sellaista repivää tunnetta vatsassa? Varsinki öisin saatan jopa herätä siihen, esim. jos vaihdan asentoa nopeasti ja varomattomasti, niin voi repäistä oikein kovin. Mietin, onko tuo mahdollisesti punktion jälkimaininkeja vai jotain mukavampaa... :)

Vierailija
79/150 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia] Mine: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6. ->[/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Naksu: [/color] [color=aqua] punktio: 27.6., siirto 29.6. (1), testi 13.7. -> [/color]

[color=fuchsia] Vera07: [/color] [color=aqua] punktio 2.7., siirto 7.7. [/color]

[color=fuchsia] Caapo: [/color] [color=aqua] Pakastealkion siirto, testi 24.6. -> [/color] [color=blue] NEGA [/color]

Vierailija
80/150 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt vielä tehnyt sun kohdalle mitään muutoksia... Jos haluat, niin voin tuon enskapinon mukaan päivittää tuohon tai sitten voit tulla kirjoittelemaan tänne, miten haluat merkittävän... Jaksuja sinne kovasti!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi