Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI kesä-heinäkuussa???

05.06.2007 |

Onko muita, joilla hoidot jatkuvat kesästä huolimatta? Ajattelin, että laitan tällaisen pinon, jossa on molemmat kuukaudet kun ei ole mitään käsitystä, onko teitä paljonkin... Voihan tuota sitten jakaa tai tehdä uusia pinoja, jos tuntuu että käy ahtaaksi! :)

Eli taustaa: Hoidot aloitettu kunnolla 11/06, jonka jälkeen on suunniteltu viisi inssiä, vain kolme on saatu tehtyä kenkkuilevan kropan takia. Inssit siis:

2.12.

2.2.

2.5.

Viimeisimmän inseminaation yhteydessä lääkäri totesi, että tällä toiminnalla ei ole järkeä noita hoitoja jatkaa, vaan vkolle 32 suunniteltu IVF aikaistui reilusti - nyt siis suunnitteilla punktio viikolle 26 tai jos tämä kierto venyy, niin sitten vkolle 28.

Huomenna siis aloitan Synarelalla sumuttelut ja toivon, että vuoto alkaa mahdollisimman pian (jotta siis ehditään tuohon viikkoon 26). Ensi viikon torstaina on sitten seuraava lääkärikäynti.

Eli tässä lyhyesti oma tilanne, tulkaahan mukaan keskustelemaan IVF-untuvikon kanssa, eiköhän meitä kesähoidokkejakin joitakin löydy! :)

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Tuohon arkuuteen en voi vastata mutta toivotaan että se ei merkitse ovista... Tiedän erittäin hyvin miten turhauttavaa on aloittaa alusta hoidot, meillä se oli tavallaan onnenpotku loppupeleissä (vaikka rankkaa se oli!) koska pystyimme vaihtamaan klinikkaa kun ei jäänyt ekasta pakkaseen. Nyt kun vertailukohteita on kaksi niin jos olisimme jääneet siihen ensimmäiseen niin plussaa odottelisimme varmaan vielä vuosienkin päästä... Sen verran jotenkin vasemmalla kädellä hoitivat , rahastuksen makua..

Kyllä sitä on niin arka kaikelle ,eilen kun nippas pari kertaa vatsasta niin hyvä etten heti vessaan juossut paniikissa.. Ei mitään oireita mitä vähän etonut kahvi (kahvikissa normaalisti) pistin sen muuten tuttavapiirissä riehuneen vatsataudin piikkiin.. Keskiviikkona sitten verikokeeseen , käsitin jos menee aamusta niin vastauksen saa saman päivän aikana. Sitten jos arvot ok niin ultraan heinäkuun puolessa välissä. Katsotaan onko oikeassa paikassa ja kuinka monta...

Vierailija
42/150 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotella keskiviikon veritestiin ja torstaihin tuloksia. Tänään testasin kotona ja kaksi viivaa sieltä ruutuun napsahti! Uskoa ei saata. Nyt on vain pidettävä pintansa ja odotettava kiltisti. Vielähän voi vaikka mitä sattua ja tapahtua......Hirveät menkkamaiset kivut olleet kaksi päivää ja siksi ajattelinkin, etten voisi raskaana olla. Varmaksihan sitä ei usko ennen kuin torstaina tulos veritestistä tulee. Ehkä kuitenkin tämä pieni onnen pilkahdus täytyy itselle suoda, vaikka se pettymykseksi muuttuisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mine, sinäpä ajoissa sen plussan nappasit!!! Hieno juttu, ei muuta kuin nauti elämäsi onnellisimmasta ajasta!!!!

Viivi-patrik: Varmasti on epävarmaa näin alkuun... Ja muuten, kyllä sen verikokeen tuloksen saa samana päivänä, kun menee heti aamulla. Mä olin noin ysin aikaan joskus tuossa veritestissä ja tuloksen sain yhden maissa.

Nyt täällä alkaa olla kyllä toivo menetetty, kun tuon rinnan arkuuden lisäksi tänään tuli oikein komeat ovislimatkin (anteeks ällöjutut!)! Miten pirussa tuo on mahdollista, voiko kroppa toimia kuin robotti vanhan tottumuksen mukaan, vaikka ovista ei tapahdukaan vai jyrääkö mun hullu kroppani nyt tuon Synarelankin kumoon?! Onko teillä ollut jarruhoidon aikana virheellisiä ovistuntemuksia, vaikka kroppa onkin " nukkunut" ? Nyt kaipaisin jo jotain rauhoittavaa, alkaa olemaan naksulle liian ylivoimaista tämä tällainen! Kovasti on jo näiden vuosien aikana minua " kiusattu" , mutta tämä tuntuu kyllä raskaimmalta... :(

Vierailija
44/150 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Ja jälleen yövuorossa. Harmittaa ku olimme yhden yön mökillä ja en voinu/uskaltanut mennä uimaan, ku ei tietoa onko se mahdollista lugesteronin käytön aikana. Ja toisekseen en tiedä vielä onko plussaa vai ei. Huomenna menen aamulla yöstä siis suoraan verikokeisiin ja keskiviikkoon asti täytyy kärvistellä tuloksen saamiseksi. Nyt näyttää sillee positiiviselta, kun ei minkäänlaista vuotoa vielä ainakaan alkanu, niin kuin taas edellisellä kerralla. Et peukut pystyyn, et nyt onnistuisi. Inhottavaa kun tuohon tuloksen kuulemiseen menee kaks päivää, sen takii kun näyteputki lähetetään helsinkiin tutkittavaksi ja sieltä sitten ilmoittavat sen vastauksen.

-Naksu-: En ainakaan muista, että mulla olisi mitään ovulaatio oireita tuntunu synarelan aikana. Tosin tuntuu että siitä on jo niin kauan aika kun sitä käytin ettei tagdo muistaa kaikkea : )

Vierailija
45/150 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ihania plussauutisia, mine ja v-p!!! Onnea!!!

Naksu: mulla kyllä tuli kummallista ovislimaa muutama pv ennen punktiota, ja olin tosi huolissani. Kaikki oli kuitenkin ok.

Kyselitte mun annosta, kun tuli niin paljon (oliko se 22) munasoluja. Annos oli 150 IU Gonalia, luultavasti mun pco-tyyppiset munikset vaan rupeaa herkästi munimaan. Mutta tosiaan vain 7 hedelmöittyi! Joten määrä ei suinkaan korvaa laatua! Joo, ja joku kysyi onko tämä meidän eka kerta. On.

ON: Täällä piina ja tuska ja ahdistus jatkuu. Eka verikoe oli hyvin heikosti positiivinen (hcg 42), ja joudun kontrolliin ylihuomenna. Hoitaja myönsi kysyttyäni asiaa, että kohdunulkoisen raskauden riski on olemassa. Pelkään sitä hirveästi. Tein tänään huvikseni raskaustestin, johon tuli ERITTÄIN heikko viiva, joten ilmeisestikään hcg-arvot eivät ole lähteneet kunnon nousuun mutteivät myöskään kunnon laskuun. Joten nyt yritän vain pitää mielen rauhallisena ja toivoa, että jos kohdun ulkopuolella jotain kasvaa, se tulisi itse pois. Mulla ei ole mitään kipuja eikä vuotoja. Parina päivänä on ollut vähän huono olo vain. Tällaista toista piinaa en kyllä toivonut lomapäivieni ratoksi! Mutta onhan tässä se positiivinen asia, että jonkinlainen kiinnittyminen ilmeisesti on tapahtunut. Vähän veti mieltä matalaksi myös se, että saimme seuraavan hoidon suunnitteluajan vasta 19.9. vaikka lääkäri vakuutti, että mitään syytä odotella pakastealkion siirtoa ei ole, jos tämä epäonnistuu.

Mutta mitäs teille muille kuuluu? Onko lisää plussauutisia?

Vierailija
46/150 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä esittäytyy uusi tulokas. Kävin kurkkimassa tuolla eri pinoja ja luultavasti siis kuulun tänne :) Ajakaa pois jos olen väärässä, moon hieman pihalla täällä, mutta eiköhän tää tästä tutuksi tule.

Meillä on siis ihaka ensimmäinen ivf alkamassa, sunnuntaina kp 18 aloittelin nenäsuhkeella Suprecur ( 4 kertaa päivässä...) Pitkällä kaavalla siis mennään.

Mitään varsinaista syytä meissä kummassakaan ei ole, lievää endoa todettiin syksyllä, joka myös leikattiin. Muutaman kierron ajan kokeilin myös progesteronia loppukierrosta, ilman tulosta.

Siis liityn joukkoonne tummaan!

Tullaan tutuiksi :)

Terkuin,

-piiveri

Vierailija
47/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut kaikille plussanneille!

Naksu: minullakin on ovislimat, olin eilen lääkärissä ja kysyin asiaa. Hän totesi vain, että limakalvo näyttää tulleen oikein hyväksi ja ei se ihme jos sen itsekin tunnen/näen. Kuulema pelkoa oviksesta ei pitäisi olla (?).

Meillä puntioaikaa ei vielä olla määrätty, to uusi ultra, sillä ne 8 munista, jotka siellä näkyi, olivat vasta 8-12 mm. Annostusta nostettiin viime viikolla 300:an.

Vierailija
48/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan testasin juuri, heti näytti vahvan plussan mutta en uskalla vielä tähän kuitenkaan uskoa, vasta kun verikoe sen osoittaa...pelkään että lääkitykset vaikuttaa tulokseen, saan tuloksen torstai ip, eli tasan 48h vielä jännättävää! Menkkamaisia kipuja mulla on ollut pari päivää, ja vaikka eilen tuntui olo kummalliselta ja uskottelen vielä itselleni että vain kuvittelen - jotta ei tule pettymyksiä.

Onnea kaikille plussanneille, joko viralliset verikokeet tehty vai oliko ne keskiviikko-torstai?

Naksu: ovislimaa tuli mullakin muutamaa päivää ennen punktiota ja pelkäsin myös että jokin menee vielä hoidossa vikaan. Kuulemma normaalia ja vaan positiivista että kohdun limikset hyvät vastaanottamaan alkoita!

Vierailija
49/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mieletön kesäpino tämä, onnea tuhannesti Simpukka!!!! Ihan loistavaa miten täällä noita plussia ropisee! Nyt sullekin vaan ne kuuluisat tarrasukat mukaan ja ei kun masua kasvattelemaan!!!

Saisikohan teitä plussan testiin saaneita päivittää jo tuohon listaan, jonka ajattelin taas tekaista..? Noh, kokeilen kepillä jäätä ja laitan kuitenkin, kun se plussa kerta testiin on tullut...

Ja kiitos kaikille teille, jotka ootte mua rauhoitelleet tän hysterian kanssa! :) Olen edelleen aivan varma, että ovis on jo ollut, koska nyt molemmat tissit ovat aivan tajuttoman kipeät... Ja kun tuo kuulemma siitä keltarauhasesta yleensä johtuu... Mahassa ei enää jussin jälkeen ole ollut juuri mitään tuntemuksiakaan, luulisi nyt että tuo 8 munista kuitenkin jossain tuntuisi jos siellä vielä olisi ja kasvaisi...

Mutta huomenna se sitten selviää, punktioon jos päästään niin olen ikionnellinen! Huomaattekos, alkuun olin pettynyt tuohon n. 8:aan munikseen ja nyt oisin onnellinen jos siellä ylipäätään on mitään! ;)

Vierailija
50/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VihervaaranAnna: Siirto 7.6., eka verikoe Hcg42 -> PLUSSA (kontrolli 27.6.)

Viivi-patrik: punktio 11.6., siirto (2) 13.6., verikoe 27.6. -> PLUSSA

Mine: punktio 11.6., siirto (2) 13.6. -> PLUSSA

Simpukka: punktio 12.6., siirto (1) 14.6. -> PLUSSA

Vera07:

Naksu:

Caapo: Pakastealkion siirto, testi 24.6. ->

Piiveri:

Vierailija
51/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla aivan oikeassa pinossa. Täällä on varmasti hyvät vibat ;)

Onnea kaikille plussanneille!!

Voi kun mäkin pääsisin pian jänskäämään. Tuntuu että meidän homma ei etene, ei millään...Viikon päästä pitäs alkaa menkat ja sitten 4-6 kp ekaan ultraan. Huoh!

Mä taidan olla ainut jolla punktio heinäkuussa?

Nenäsumutteen maku suussa tllää teille vilkutan! :)

Vierailija
52/150 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukkia ja liimaa satamäärin...

Naksulle & Kumppaneille tsemppiä...

Testasin tänään (malttamaton joo) tuli tummempi viiva kuin lauantaina mutta ei se nyt mikään super tumma viiva ollut... Pelottaa kyllä huominen veritesti ja " sika paljon" ! Jotenkin ei uskalla yhtään edes heittäytyä positiiviseen ajatukseen. Mieskin ihmettelee mikä on kun hehkuttaa vieressä niin saatan vaan todeta joo, niinpä... Olipas sekavasti kirjoitettu..

Pp13

Vierailija
53/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain juuri vastauksen tän päivän verikokeista....nega oli vastaus :(

Syyskuussa ilmottaudun uudelleen hoitoihin ja lokakuussa sitten aikasintaan pääsee hoitoihin. Tää on todella rankkaa... mutta ei auta muu kuin jatkaa yrityksiä.

Onnea plussanneille ja muille onnea hoitojen suhteen että onnistuu.

Vierailija
54/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei nyt tällä hoidolla onnistunut.

Minulla on positiivisia uutisia kaikesta huolimatta. Onnentunne on sanoinkuvaamaton. Sain veritestin tulokset äsken soittamalla ja tulos on niin vahvasti positiivinen, että hoitaja epäili kaksosraskautta. Arvo oli 594. Jännäilläänhän nyt sitten viikolle 7 eka ultraan, mitä siellä näkyy ja toivottavasti sinne asti pysyy/pysyvät kyydissä.

Jaksamista kaikille!

Vierailija
55/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi-patrik: Sinäkö se et uskalla antautua raskauden ihmeelliseen tunteeseen?! :) Noh, toivottavasti tämän päivän verikokeen tuloksen jälkeen uskallat!!!!

Caapo: Voi että, olen pahoillani! :( Kurjaakin kurjempaa...

Mine: Ohhoh, onnea vielä!!! Olipas mahtavat arvot!! Mikä pp sulla nyt oli veritestin aikaan? Tuohan kuulostaa kyllä niin hyvältä, että ei ole syytä jäädä epäröimään vaan nyt annat mennä vaan! Nauti olostasi ja raskaudestasi!!! Ehkäpä tuplasellaisesta! ;)

Ja sitten vähän omaakin tilannetta... Kerrankin voin sanoa olevani iloinen, että omat tuntemukset olivat täyttä kukkua! :) Eli punktioon päästiin, jeyyy!!! Tuo toimenpide oli vieläpä lääkärienkin mielestä yllättävän helppo, ihan ääneen hämmästelivät! Minä kun en tuntenut mitään, vaan kyselin sitten lääkepöhnässä, että " mitäs siellä teet?!" Lääkäri tuohon hieman ihmeissään, että keräys on käynnissä, eikö missään tunnu? No ei tuntunut! :) Puudutus tuntui niin ikävältä, että piti oikein lujaa puristaa miehen kättä, mutta sen jälkeen oli lasten leikkiä... Ja sitten se sattui, kun lääkäri painoi verta vuotavaa kohtaa jonkin aikaa, mutta mitäpä tuosta. Kovasti pahempaa odotin tuolta! Ja mikä tärkeintä, saalis oli meidän mielestämme loistava - ottaen huomioon " ennusteet" : 9 munasolua saatiin napattua!

Punktion jälkeen olo kävi huonoksi joksikin aikaa (piti käydä oksentamassakin), mutta helpotti pian... Nyt vähän kipuilee masu, mutta tuo lienee normaalia. Väsymys on kova, nukkunut olen lähes koko päivän - kerrankin hyvällä omatunnolla! ;)

Vierailija
56/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuinka rankkaa ja vielä ei helpota yhtään jos joutuu odottamaan noin pitkälle syksyyn.. Jaksamista.

Minelle onnea! Huima tulos , kuinka sä noin kovat lukemat sait?!

Pitäskö tässä " taas" olla huolissaan kun mä sain arvoks vaan 258 , eikö tää jännittäminen lopu ikinä....?

Vierailija
57/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Naksu, turhaan stressasit.... Jess! Ylihuomenna siirtoon sitten vai?

Vierailija
58/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tuloshan tuo sunkin on!!! Ei epäilystäkään!!!

Joo, perjantaina siirtoon, mikäli sinne asti päästään...

Vierailija
59/150 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiiä miten te laskette noita pp:tä, mutta siirto oli mulla tasan 14 vrk:tta ennen testiä. Raskausviikkoja lasketaan nyt niin, että tänään on 4+0 eli kiinnittyminen on nähtävästi ollut keskiviikko 13.6. eli sama kuin siirtopäivä ja silloin sanotaan olevan rv 2+0. Raskausviikot aletaan normaalisti laskea viimeisistä kuukautisista. Näissä hoidoissa tuo kaksi viikkoa lasketaan siihen päälle kiinnittymispäivästä. Niin he ainakin täällä laskevat.

Huimat on tosissaan nuo raskausarvot ja siksipä jo nyt epäilevät kahden kiinnittymistä. Eka raskaudesta arvo oli samana päivänä eli 14 vrk istutuksesta 328. Kaksi oli silloinkin ainakin yrittänyt kiinnittyä, mutta loppujen lopuksi vain yksi pysyi kyydissä. Voi olla, että siksi myös tuolloin tuo arvo oli hieman korkeampi kuin yleensä.

Hoitaja selvitti tänään mulle, että normaaliraskautena pidetään täällä, kun raskausarvo on 100 tai hieman yli, juuri tuolloin 2 vko:a istutuksesta.

Minähän testasin jo sunnuntaina ensimmäisen kotiplussan haamuna ja maanantaina jo ihan selkeänä, joten arvot oli jo silloin voimakkaana.

Voihan tietysti olla, että mun elimistö vain reagoi noin voimakkaasti raskauteen......ei vielä liikoja pitäisi odotella......kunhan saisi mukanaan pysymään edes yhden.

Vierailija
60/150 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs siellä menee? Joko olet saanut uuden verikokeen tuloksen? Eikös se ollut sulla eilen..? Toivon todella, että oli hyviä uutisia, tulethan kertomaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän