Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI kesä-heinäkuussa???

05.06.2007 |

Onko muita, joilla hoidot jatkuvat kesästä huolimatta? Ajattelin, että laitan tällaisen pinon, jossa on molemmat kuukaudet kun ei ole mitään käsitystä, onko teitä paljonkin... Voihan tuota sitten jakaa tai tehdä uusia pinoja, jos tuntuu että käy ahtaaksi! :)

Eli taustaa: Hoidot aloitettu kunnolla 11/06, jonka jälkeen on suunniteltu viisi inssiä, vain kolme on saatu tehtyä kenkkuilevan kropan takia. Inssit siis:

2.12.

2.2.

2.5.

Viimeisimmän inseminaation yhteydessä lääkäri totesi, että tällä toiminnalla ei ole järkeä noita hoitoja jatkaa, vaan vkolle 32 suunniteltu IVF aikaistui reilusti - nyt siis suunnitteilla punktio viikolle 26 tai jos tämä kierto venyy, niin sitten vkolle 28.

Huomenna siis aloitan Synarelalla sumuttelut ja toivon, että vuoto alkaa mahdollisimman pian (jotta siis ehditään tuohon viikkoon 26). Ensi viikon torstaina on sitten seuraava lääkärikäynti.

Eli tässä lyhyesti oma tilanne, tulkaahan mukaan keskustelemaan IVF-untuvikon kanssa, eiköhän meitä kesähoidokkejakin joitakin löydy! :)

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pino nykyään hiljainen...

Vera: Hienoa että raskaus etenee tasaiseen tahtiin! Tuo ärsytyskynnyksen madaltuminen on varmasti ihan normaalia, sitä täälläkin ehkä hieman havaittavissa - ei pahasti kuitenkaan! Ensi viikon ultraa täälläkin odotellaan, ja jännittää aivan kamalasti!! Tulehan tuonne maaliskuisiin o-puolelle, minä siellä jo olen pinoutuneena!! :)

Piiveri: Tsemppiä siirtoon, toivottavasti pieni nappaa kiinni oikein liiman kera!! Ei kai ihan vuodelepoa tarvitse, mutta rauhallisesti varmasti kannattaa ottaa - ei ainakaan haittaa ole! Itse taisin vaan löhöillä kotona sen päivän... Mutta seuraavana päivänä olinkin sitten jo yövuorossa ja silloin yöllä alkoi menkkakivut, olisko ollut kiinnittymistä silloin tai jotain siihen liittyvää..?

Täällä on jo käyty neuvolassa mittauttamassa verenpaine ja hg kovan huimauksen takia. Arvot oli kunnossa, mutta mieli levoton käynnin jälkeen. Täti vaan toisteli sitä, miten keskenmenon uhka on vielä ja kun on niiiiin varhaisessa vaiheessa vasta tämä raskaus. Teki mieli jo sanoa, että kiitos, selväksi tuli, ethän kiltti sano enää viidettä kertaa!!?!! Sitten se höpsö täti vielä kysyi, että kai tämä kuitenkin on toivottu raskaus - teki mieli kiljua että koska ivf:llä on ei-toivottuja raskauksia saatu aikaan!!! No, nyt jo ehkä mieli vähän rauhoittunut, mutta vähän paha mieli tuli tuosta käynnistä - ehkä omaa yliherkkyyttäkin osa! Sanoi vielä, että ensi viikon yli jos päästään, niin keskenmenon riski madaltuu... Sitä siis odotellessa!

Oireista vielä... Huimausta ollut siis jo ennen plussaamista, uni maistuu, pissahätä on pysyvä olotila, nyt jo vähän etookin, tissit on " uhkeat" (jos nyt näin pienet voi sitä olla :D ) ja kipeät, nännit turpeat ja suurentuneet... Eiköhän siinä jo sitä ole! ;)

Nyt lopetan pölinän! :)

Naksu rv5+5

Vierailija
142/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä siirtoon Piiveri! Mutta taidat kyllä olla siellä jo! Minulle sanottiin, että pari päivää tulisi ottaa rauhallisesti. Ja 14 pv ajan ei saunoa, urheilla tai nostella painavia (vaikka olisin kai sanunonut jos niin onnellisia olisimme, että meillä olisi kotona sauna). Montako sinulle muuten siirretään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä puhuttu mitään tuosta saunomisesta, ihan himolla ollaan siirron jälkeen kyllä löylyä viskottu! :/ Tuo urheilukielto oli siinä " ohjelappusessa" (munasarjat kun ovat vielä suurentuneet ja hauraat) mutta tuo saunominen ei ollut listalla... Ehkä se on sitten tulehdusriskin takia, vai? No, ei ainakaan vielä ole oireita sellaisesta ja tänään taas lämpiää sauna... :)

Vierailija
144/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat tsemppinne auttoivat ja siirto saatiin kunnialla läpi. Joku mutka siellä oli matkalla, katetri ei mennyt läpi, tohtori joutui hieman ähertämään ja vaihtoi katetrin pienempään. Hieman otti kipeää mutta sinne sujahti kaksi hieno alkiota. (sanotaanko 5 vrk vanhoja blastokystiksi?)

Ole Naksu huoletta,luulen että täällä keskisessä euroopassa saunomiseen suhtaudutaan hieman hysteerisesti! Eikö lapset ole perinteisesti siellä Suomessa saunassa alulle pantu ja synnytettykin? ;)) Ja välillä on saunottu! Mä ainakin aion perjantaina mennä mökillä saunaan!

Lääkäri kehoitti mua jo ensi tiistaina menemään verikokeeseen! Kovin on aikaisessa vaiheessa, tarttee joku yksityinen labra varmaan ettiä...

Lomafiiliksissä,

Piiveri

Vierailija
145/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuplatkos siellä laitettiin alulle, loistojuttu!!!! Ja hienoa, että suuremmitta ongelmitta kuitenkin siirto onnistui!! Kylläpäs on aikaisin se testi, mutta varmasti siis jo mahdollista näkyä kun lääkäri niin sanoi! Muista sitten kuitenkin, ettet huolestu, jos ei vielä näykään - tuskin tuossa vaiheessa nega on ainakaan mikään luotettava vielä, plussa toki on!! :) Niin tosta suomalaisesta saunakulttuurista - niinhän se kai on, että alulle pannaan ja ulos saatetaan saunassa! Oma äitini on nimittäin syntynyt saunassa, hih!! ;)

Hei kaikki plussanneet, jos vielä notkutte täällä lukemassa... Laitoin tuonne plussanneisiin lapsettomiin pinon meille, jotta voidaan jatkossakin jakaa kokemuksia. Itse olen kyllä jo kirjoitellut tuolla o-puolella, mutta jotain vielä puuttuu... Tuntuu, että on aivan eri asia " jutella" lapsettomuudesta kärsineiden kohtalotovereiden kanssa kuin muiden plussanneiden... ymmärrättehän? Tai ei nyt tietenkään aivan eri, mutta teillä on tietoa ja ymmärrystä varmasti asioista, joista muilla ei ole! Joten rohkeasti sinne pinoilemaan, olisi kiva jatkaa pölinoitä vielä odotusaikanakin kanssanne!!

Pirhana, just vasta tajusin, että eihän meillä kaikilla suinkaan ole la maaliskuussa! Pitäiskö siitä pinosta tehdä helmi-maaliskuu, mitä mieltä olette? Kuka tahansa voi sen pinon laittaa pystyyn kunhan jaksaa/kerkiää! Siihen saakka siis tuohon mun kyhäilemään!

Voi jestas mitä löpinää, taitaa olla paras mennä pehkuihin!

Vierailija
146/150 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: suurimmalla osalla taitaa laskettu aika mennä huhtikuun puolelle, kun siirtojahan on heinäkuun loppuun tässä pinossa. Itsellänihän tuo siirto oli jo kesäkuun tokalla viikolla ja laskettupäivä tuli 4.3. Onko kellään vielä tullut helmikuulle laskettuapäivää?

Täällä odotellaan ensimmäistä neuvolaa, joka on 1.8. Nyt viikkoja 8+1. Ensiviikolla on maanantaina pojalla vesirokkoa vastaan rokotus neuvolassa ja keskiviikkona sitten minulla neuvola, joten siellä käyntejä riittää. Ei välttämättä vielä kuulu neuvolan laitteilla tuo sydämen syke, joten vähän jänskättää. Se varmasti vähän säikäyttää, vaikka tietääkin, ettei se vielä varmalla kuulu.

Raskausoireita ei pahemmin ole ollut. Mulla tulee iltapäivällä hillitön väsymys ja heikotus/yököttävä olo, mutta muuten on vointi mainio. Masukaan ei enää niin pömpötä, kun Luget lopetin, mutta kiloja on kyllä varpilla kertynyt jo nyt, kun en lenkille ole jaksanut ja silloin siirron jälkeen olikin niin kipeät munasarjat, ettei olisi kaikesta huolimatta pystynyt lenkkeilemään. Nyt kai sitä vois vaikka kävelylenkkejä tehdä juoksun sijaan, mut kun ei vaan saa itsestään irti. No raskauden jälkeen sitten taas..... Mulla on ihmeellinen kipu otsassa aina kun käyn suihkussa ja saunassa. Mikähän ihme se on? Joku sanoi, että siinä on niitä akupunktiopisteitä ja migreeni potilailla voi oireilla raskauden myötä eli ne herkistyisivät. Kuuma sauna ilma ja vesisuihku ärsyttävät tuota otsaa. Tulee huono olo ja siihen ihan sattuu. Ällöttävää ja tää kesti viimeraskaudessakin koko raskauden ajan. Onko muilla tällaisia tuntemuksia ollut?

Kuinkas teillä jotka eivät vielä ole siirtoon asti päässeet? Kertokaahan kuulumisia!

Vierailija
147/150 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken edelleen vahingossa aina ensin siitä siirtopäivästä!!! Kai ne sen neuvolassa muuttaa, jos lääkäri on laskenut väärin.

Vierailija
148/150 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelemaan Naksua!!!!! Onnea matkaan ja ihanaa odotuksen aikaa sinulle!!!

T: Viltsu vilttiketjusta

Vierailija
149/150 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viltsulle vielä tännekin iiiiisooooot kiitokset onnitteluista!! Kävinkin piipahtamassa tuolla vilttiksessä, tulin niiin iloiseksi kun kävit muistamassa!! Pidän peukkuja teidän puolestanne, kyllä se sieltä vielä tulee!!!

Mine: No totta tosiaan, hölmö minä! Kunhan sekoilen noissa kuukausissa... Ja eiköhän tuo maaliskuun pino ole ihan hyvä, kuukausittainhan nuo pinot tuolla tuntuvat menevän...

Nyt takaisin takapihalle, grilliruoka tosin jo masussa visussa turvassa - aivan järkyttävät määrät tuli taas syötyä (pysyypähän pahoinvointi poissa! ;) )!

Vierailija
150/150 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!

Kyllä oli mahtava tunne, kun lääkäri sanoi heti ultralaitteen sisään työnnettyään että " Kaikki hyvin!" . Voi sitä riemua ja hysteeristä onnenitkua!!!!! :D Kunpa kaikki nyt menisi hyvin loppuun asti!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän