Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI kesä-heinäkuussa???

05.06.2007 |

Onko muita, joilla hoidot jatkuvat kesästä huolimatta? Ajattelin, että laitan tällaisen pinon, jossa on molemmat kuukaudet kun ei ole mitään käsitystä, onko teitä paljonkin... Voihan tuota sitten jakaa tai tehdä uusia pinoja, jos tuntuu että käy ahtaaksi! :)

Eli taustaa: Hoidot aloitettu kunnolla 11/06, jonka jälkeen on suunniteltu viisi inssiä, vain kolme on saatu tehtyä kenkkuilevan kropan takia. Inssit siis:

2.12.

2.2.

2.5.

Viimeisimmän inseminaation yhteydessä lääkäri totesi, että tällä toiminnalla ei ole järkeä noita hoitoja jatkaa, vaan vkolle 32 suunniteltu IVF aikaistui reilusti - nyt siis suunnitteilla punktio viikolle 26 tai jos tämä kierto venyy, niin sitten vkolle 28.

Huomenna siis aloitan Synarelalla sumuttelut ja toivon, että vuoto alkaa mahdollisimman pian (jotta siis ehditään tuohon viikkoon 26). Ensi viikon torstaina on sitten seuraava lääkärikäynti.

Eli tässä lyhyesti oma tilanne, tulkaahan mukaan keskustelemaan IVF-untuvikon kanssa, eiköhän meitä kesähoidokkejakin joitakin löydy! :)

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että näin pysytään kaikki vähän paremmin perillä toistemme tilanteesta...

Viivi-patrik: punktio 11.6., siirto (2) 13.6., verikoe 27.6. ->

Mine: punktio 11.6., siirto (2) 13.6. ->

Simpukka: punktio 12.6., siirto (1) 14.6. ->

Vera07:

Naksu:

Korjailkaa ja päivittäkää ihmeessä tuota listaa aina tarpeen mukaan!! :)

Vierailija
22/150 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukan saldo on kyllä huima...

Naksu: tuo synarela on mulle ihan outo, mikä sen tarkoitus? En ole uskaltautunut kysymään aikasemmin kun siitä puhutaan niin tuttavallisesti. Luget käytössä , nyt on 100 kaksi kerrallaan kolmesti vuorokaudessa ja paljon vaikeempi laittaa (pyöreitä e-pillereitten kokoisia, viimeksi 200 oli huomattavasti helpompi). En tiedä johtuuko lugeista vai muista hormooneista mutta rinnat tosi kipeät torstai-illasta asti... Tytär ehti 18 just täyttää (olisi kyllä voinut odottaa muutaman vuoden mutta paha mennä sanomaan kun itsekin oli suunnilleen samanikäinen aikoinaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirron saaneille toivotan leppoisia päiviä ja voimia tulosten odotukseen (itse olisin varmaan ihan hermona kun odoittaisin vain testipäivää).

Naksu, aloitit siis pistelyt eilen. Minä vasta tänään, tai siis nyt. Lääkäri oli tosiaan sitä mieltä, että lasketaan kp 1:ksi vasta eilinen vaikka menkat alkoivat ke iltapäivällä?!? Ehdin kyllä sanomaan, että niukanlaiset ovat (hormoonipiikistäkö johtuu?), niin ajatteli lääkäri varmaan, että parempi laskea näin. Eli tänään kp 2 ja aloitus Puregonilla. Annostus tosin vain 150 (pelkään, että on liian vähän), voidaan kuulema nostaa ultran jälkeen, ultra ensi viikolla perjantaina, eli kp 9.

Tuleeko sinulle Naksu mitään oireita noista piikeistä? Joskus aiemmin kun sain ko lääkettä, hypin suorastaan seinille.

Vierailija
24/150 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi-patrik: Toi Synarela on siis nenäsumute (niin hassulta kuin se kuulostaakin), jolla saatetaan oma hormonitoiminta " nukkuvaan tilaan" . Eli toisin sanoen oma hormonitoiminta ajetaan niin alas kuin mahdollista ja sitten piikeillä tehdään niin monta munarakkulaa kuin mahdollista... hullulta tuo kuulostaa, mutta nyt jo ihan järkeenkäypää! :) Kuulostaapa tuo pieni Luge vaikealta saada laitettua! En oo tollasesta ees kuullut aiemmin!!

Vera: Mulla kanssa alkoi kp2 piikittelyt, joten samalla " kaavalla" mennään. Mulla tuo annos tosin 200... Enää en tiedä mikä mulle mitäkin oiretta tekee, mutta tämän hoidon aikana olen ollut kyllä ehdottomasti mahdottomin! Mieliala hyppii sinne tänne, eikä tuo Puregon tunnu asiaa ainakaan auttavan! ;) Aiemmin on ollut käytössä Menopur, siitä en muista mitä oireita se teetti... Sun kanssa oon muuten samoilla linjoilla, tulisin hulluksi tuon siirron jälkeen kun vaan tuijottaisin kalenteriin testipäivää!!!! Sitten saadaan toivottavasti yhdessä kärvistellä kun näin samoissa mennään! :)

Vierailija
25/150 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista lauantaita! Laittelempas vähän fiiliksiä ja kommentteja aikani kuluksi.

Kaksosraskaus on tosissaan suuri kohdallani, mutta niin se oli jo esikoisen kanssa ja yksihän sieltä sitten tuli. Meille olisi kyllä todella iloinen yllätys, jos kaksi kerralla saisimme. Vähään aikaan ei varmasti sen jälkeen haluttaisi hoitoihin lähteä ja luulenkin, että jos niin onnellisesti kävisi, että kumpainenkin kiinnittyisi, niin lapsiluku olisi täynnä tai ainakaan hoitoja emme enää aloittaisi lapsen saamiseksi. Epäilen kuitenkin tuota kaksosraskauden mahdollisuutta, vaikka sitä niin salaa toivonkin. Kun vain edes yhden saisi kiinnittymään...

Esikoisen hoidostakin minulle siis istutettiin kaksi priima luokkaista alkiota. Toinenkin oli yrittänyt kiinnittyä, jäänteet näkyivät ultrassa, mutta vuosi sitten kuukautisten aikaan pois. Luulimme tietenkin, että kumpikaan ei ollut kiinnittynyt, kun en tiennyt, että vuotoa voisi olla tuollaisesta syystä. Muistakaapa muutkin, että ei pidä vielä hätääntyä edes yhden alkion siirrossa, jos kuukautisvuoto alkaa. Minulle sanottiin, että noin 70 % hoidoissa olevista on jonkinlaista selittämätöntä vuotoa ensimmäisten kuukautisten aikaan, vaikka raskaana olisikin. Vasta kun veritesti näyttää negaa, niin voi itkut aloittaa....

Joku oli huolissaan pistos lääkkeen määrästä. Sehän on hyvin yksilöllistä, kuinka paljon pistellään. Minulla oli Gonal ja oman toiminnan ollessa niin vahvaa, laitettiin alkuun 2 päivää 150 IU:ta ja sen jälkeen 2 pv 112,5 IU:ta ja lopussa vain 75 IU:ta sekä viimeisenä 37,5 IU:ta. Henkilön paino myös vaikuttaa tuohon annokseen. Minä painan 52 kiloa, joten annos on senkin tähden pieni. Voitte kuvitella, että vähän hirvittää kaksosraskaus, pituuttakaan ei ole kuin 158 cm. Esikoista odottaessani kohdunpohjan korkeus oli laitokselle mennessä 43 cm ja halusivat siellä erikseen sen ihan mitata. Kai minä sitten olin koomisen näköinen putkivatsoineni. Sitä piti ihan koko synnytyssalin henkilökunnan tulla taivastelemaan. Minua se ei kyllä häirinnyt se taivastelu. Jäinhän heidän tilastoihin kummajaisena. Sanoivat, että lihavia synnyttäjiä ovat kyllä nähneet, mutteivät tällaista tapausta, jossa selästäpäin ei edes tietäisi olevan raskaana ja kuitenkin putki edessä oli valtava. Selkään kuulemma olisi tarvinnut kirjoittaa kyltin: ylipitkä kuljetus, jotta ohittaessaan olisi tiennyt varoa. Vertailun vuoksi niille, jotka eivät raskaana ole vielä olleet niin kohdunpohjankorkeus liikkuu keskimäärin 30 cm laitokselle mentäessä. Tuttavallakin se oli vain 23 cm. No se niistä ajoista, intouduin vain muistelemaan toivoessani niin uutta! Toivon, että jokainen teistäkin saa kokea kaiken vielä ja uskon kyllä siihen. Toivoisin tietenkin myös itselleni uusintaa!

Minusta ei nyt tunnu jännittävältä tämä kaksi viikoinen odotus. En tiedä miksi. Kai sitä niin on tuudittautunut, ettei se kuitenkaan nyt ekalla hoidolla tärppää. Esikoiseenkin tarvittiin useampi. Ehkä sitten alkaisi jännitys, jos 27.6 tehtävä testi näyttäisi positiivista ja alkaisi ultran odotus, jotta montako kyytiläistä olisi.

Nyt tuli pitkä soperrus, mutta jospa jaksaisitte lukea ja jospa ekakertalaisille se toisi lohtua, että on niitäkin jotka on näillä hoidoilla onnistunutkin!!!

Vierailija
26/150 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En tiedä kuulunko tähän joukkoon, mutta ajattelin liittyä mukaan keskusteluun. Meillä alko ivf hoito tän vuoden helmikuussa ja ensimmäinen alkion siirto tapahtui 22.3. ja ensimmäinen raskaustesti oli heikko plussa joka muutui viikonpäästä negatiiviseksi. Sitten odottelemaan kaksia menkkoja toisten alkaessa ilmottautuminen pakastealkion siirtoon. Ja viime keskiviikkona kävin sitten istutuksessa ja nyt jännätään juhannuksen yli, et mitä testi näyttää. Jos nega homma alkaa syksyllä vasta sitten alusta ku kuulemma labra menee remonttiin.

Onnea teille kaikille hoitojen suhteen ja toivotaan, että jokaisella on kohta pikkuinen käärö kainalossa.

Vierailija
27/150 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille muillekin mukavaa sunnuntaita ja hermoja piinailuun tai pistelyyn!

Vierailija
28/150 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Saako tulla mukaan, vaikka olen jo pitkällä ICSIssä? Tehtiin siirto 7.6. ja ensi viikon torstaina on verikoe.

Mun hoito siis alkoi Synarelan sumuttelulla jo 3.5. ja kesti siihen 7.6. asti. Piikitin Gonalia, ja tuloksena oli huimat 29 rakkulaa, joista löytyi 22 munasolua. Niistä tosin " vain" kahdeksan hedelmöittyi, ja niistä yksi priimayksilö siirrettiin ja kuusi ilmeisesti vähän huonompaa pakastettiin kahteen " olkeen" eli kahta sulatuskertaa varten.

Nyt käytän Lugesteroneja kahdesti päivässä kolme sellaista 100 mg palluraa kerrallaan. Mun mielestä ne on ihan helppoja tunkea paikalleen, sen kuin työntää yhden kerrallaan keskisormella niin pitkälle kuin menee. Eikä ne musta niin ällöjäkään oo. Vähän vaan häiritsee kun välillä valuu ylimääräistä tahnaa pois, yhh. Joutuu kulkemaan pikkuhousunsuojien kanssa koko ajan.

Nyt siis on menossa 10. päivä siirron jälkeen, enkä enää malttaisi odottaa verikoetta. Päätinkin, että teen raskaustestin jo huomenna maanantaina. Katsotaan sitten, tuleeko se pelkäämäni nega tai toivomani plussa.

Toivottavasti teidän hoidot etenee sujuvasti ja pääsette kaikki pian piinailemaan! Tämä on kamalan raskasta henkisesti, mutta toisaalta ihanaa kun on pieni hitu toivoa. Muille piinailijoille pidän peukkuja pystyssä! Kyllä jonkun täytyy takuulla plussata tästä pinosta, eikö vain?

Tsemppiä kaikille!!! Toivottavasti ei haittaa, vaikka heräsin näin myöhässä tänne mukaan. Tulen sitten raportoimaan viimeistään juhannuksen jälkeen, kuinka testissä kävi.

Vierailija
29/150 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että tulit mukaan! Oliko tuo ensimmäinen hoitokertasi? Millainen annostus sinulla oli lääkkeessäsi (saldohan oli huima!)? Olen vieläkin itse käärmeissäni tuosta mielestäni liian varovaisesta IU määrästä kohdallani..mutta ultrassa se sitten tällä viikolla selkenee, minkä verran on kehittymässä ja nostetaanko annostusta.

Kerro kuulumisia kun olet testaillut!

Vierailija
30/150 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine: Ohhoh, onpa tuo korkea tuo 70% joille voi tulla jotain vuotoa hoitojen yhteydessä vaikka plussa olisikin!!! Toisaalta rauhoittaa tulevaisuutta ajatellen... Täälläkin on muuten joskus salaa haaveiltu kaksosista, mutta sitten on tullut huono omatunto että olenko nyt ihan ahne ja sitä varten en saa yhtäkään... :( Mies on kuitenkin aivan kauhuissaan koko kaksosajatuksesta, joten en usko, että suostuisi kahden alkion siirtoon vaikka lääkäri sitä suosittelisikin... ;)

Caapo: Tervetuloa joukkoon!!

Vihervaaran Anna: Tervehdys, onhan täällä ensikkotuttujakin! :) Mitenkäs testaamisen kanssa, joko on tikkuun pissitty? Mua kiinnostaisi kanssa tuo sun annos, kun tuollainen määrä muniksia oli?! Tosin mulla on käytössä Puregon, mutta silti... Täällä tsempittelen teille ihan täysillä, toivottavasti se plussa sieltä tulee!! bd bd

Täällä on sumuttelut ja piikittelyt jatkuneet ja masussa on tuntemuksia - vihlaisuja lähinnä. Enemmän oikealla puolella, mutta toisinaan myös vasemmalla...

Mitenkä te muut olette muuten alkoholin suhteen tämän hoidon aikana olleet? Alunperin ajattelin vetää täysin nollalinjaa, etten vaan pilaa mahkuja, mutta sitten viikonloppuna tuli grillijuhlissa otettua pari sidukkaa ja pari lasia viiniä... Ei kovin suurta määrää, mutta seuraavana päivänä oli sellainen päänsärky (ei yleistä mulle) ettei mitään rajaa!! :O Joten nyt kyllä päätin, että juhannus saa mennä ilman noita vähiäkään viinaksia, en halua sitten seuraavaa päivää maata pää räjähtämäisillään! Kummankaan lääkkeen selosteessa ei mainita alkoholista mitään, joten uskalsin nuo muutamat annokset ottaa ja nekin todella pitkällä aikavälillä...

No, eipä muuta, keskiviikon seurantaultra alkaa jo jännittämään totisesti, saas nähdä millainen saldo siellä on kasvamassa... Toivon tosissaan, että olisi reilu armeija! :)

Vierailija
31/150 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tiistain punktion jälkeen vasta eilen sunnuntaina tunsin oloni ok:ksi, joten ei ole oikein jaksanut tännekään kirjoitella.

Alkiot onnistui hyvin, eli kaikki 17 hedelmöittynyttä oli oikein hyvälaatuisia ja niistä siis yksi siirrettiin ja 16 meni pakkaseen.

Täällä taidettiin kysellä annosmääriä, mulla oli käytössä Puregon, piikittelin 5 päivää 100 IU, 5 päivää 150 IU ja sitten vielä 11.päivänä loput mitä jäi jäljelle , taisi olla 75 IU. Muniksia tuli siis 22, joista 21 kypsää ja 17 hedelmöittyi.

Mulla testipäivä to 28.6. Kovin paljon ei jännitä ihme kyllä. Ehkä siksi että on niin paljon kaikkea muuta tekemistä ettei ole ehtinyt ajattelemaan asiaa. Välillä muistuu mieleen että ai niin mulla on alkio sisällä ;) siitä tulee aina hassu fiilis.

Vierailija
32/150 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caapo: Hei vaan :) eka hoito nähtävästi ollut samaan aikaan..

Vihervaarananna: Hei :) sulla on piinailu loppusuoralla, jokos testattu?

Naksu: Kiitos synarela-valaistuksesta. koskas sun punktio? otin kanssa parit siiderit edellisessä hoidossa ja krapula oli järkky.. eihän siitä mainita missään ettei sais..

täällä pp6 menossa ja nyt alkaa jotenkin tuntuu piinalta... tuli vielä yllättäen tää viikko vapaata duunista joka tekee jotenkin vielä pitemmäks tän odotuksen... tuntemuksia ei mitään paitsi noi rintojen arkuus joka alkoi aika pian lugejen ottamisesta.

juhannuksena pitäs mennä piha-bileisiin , vichy-linjalla pysyttelen. toivon että iskis joku vatsatauti koska veljeni vaimon en haluaisi tietävän (kuuluu vahingoniloisimpiin ihmisiin mitä maa päällänsä kantaa) Ajattelin veemäisesti että otan sen vichyn kossupulloon ja kuittaan koko jutun " alkoholi-ongelmalla" . Okay, ei ehkä ihan aikuismaista käytöstä ( vasta reilu viikko kotona ja alkaa viheltää jo..)

Vierailija
33/150 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka: Ohhoh, noilla määrillä tollanen saldo - uskomatonta!!! Olikos sulla kovat " kasvattelukivut" , tunsitko jo hyvissä ajoin, että paljon on nyt mahassa täytettä? Täällä kun olen huolissani, kun muutamia vihlaisuja lukuun ottamatta ei tunnu ainakaan vielä juuri miltään... Kai sitä odottaa jotain valtavia kouristuksia tai jotain... :)

Viivi-patrik: Vai siellä alkaa jo piina iskemään päälle! :) Mulla tutisisi puntit jo heti punktion jälkeen, joten hyvin oot näinkin pitkälle skarpannut ilman hermoilua! Toi on kyllä ärsyttävää kun on jo itsekin kohta parin vuoden ajan joutunut keksimään jos jonkinlaista tekosyytä juomattomuuteen... Ja kun jotkut ihmiset osaa olla niin uteliaita (tai mitä lie..), että varmaan bongaavat sen, jos ihan vaan mehulinjalla pysyy... Toivottavasti saat kuitenkin bileet kunnialla läpi! Niin, täällä näillä suunnitelmilla punktio ensi viikon keskiviikkona, huomenna on lääkäriaika joten tuo aika varmistunee silloin...

Sitten kysymys: Miten pitkä teillä on ollut tuo vuoto tän hoidon aikana? Kun mulla tulee edelleen pientä vuotoa ja on jo kp7... Toisaalta lääkäri kyllä sanoi, että olisi hyvä että tyhjentyy mahdollisimman hyvin, mutta että näin pitkään... Taas yksi murheen kryyni lisää tähän päähän pyörimään!

Vierailija
34/150 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän ultra oli pettymys: oikealla kasvoi 6-7 follikkelia, vasemmalla vaan 2. Annosta nostettiin 300:aan, josko saisi pikkuisiin vauhtia ja tulisi edes pari enemmän... Kuusi lupasi lääkäri varmuudella, mutta voiko tuota noinkaan luvata... Noh, keskiviikkona punktio (jos on jotain otettavaa) ja perjantaina siirto (jos on jotain siirrettävää)...

Kauanko teillä on muuten punktio kestänyt? Siis kokonaisuudessaan klinikalla olo? Mies vaan stressaa töiden takia, kun haluaa kuitenkin (kai) olla paikalla koko toimituksen ajan - tai odotushuoneessa, miten se sitten toimiikaan! :)

Sitten vielä kysyisin sellaista, että missä vaiheessa te ootte sumut lopettaneet (vai oliko täällä sumuttelijoita?)? Mun mielestä lääkäri ei siitä sanonut mitään... Hmmmm.

Nyt pitää rientää, hyvää jussia kaikille!!!

Vierailija
35/150 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Älä nyt masennu.. mulla saatiin kasvatettua 6 oikealla ja 1 vasemmalle pieni mutta otettiin punktiossa kuitenkin. Niistä sitten viittä alettiin hedelmöittää. Yksi oli fiasko, yhdessä kromosomi virhe, ja lopputulos oli kolme top mistä aiemminkin jo kerroin eli nou hätä Naksu.. Olisihan se kiva kunnon saalis mutta eikö kumminkin pääasia että jotain tulee..

Ekalla klinikalla meni melkein kolme tuntia mutta tällä toisella pääsi jo tunnin päästä kotiin. Toimenpide kesti 30 min. kokonaisuudessaan mutta levätä piti sen jälkeen ja mies saa olla koko ajam mukana, se on varmaan käytäntö jokapaikassa..

Pp7 ja yhtä piinaa.. tekisi mieli viikonloppuna vähän kokeilla testiä.. Ei mitään tuntemuksia paitsi arat rinnat edelleen..

Vierailija
36/150 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsassa jo hyvissä ajoin painontunnetta...jos oikein muistan niin vasta ihan viimeisinä 3 päivänä ennen punktiota alkoi olla olo että vatsa painoi. Painoikin niin että vessassa sai juosta aika tiuhaan kun alkoi heti painamaan rakkoa. Mitään muuta ihmeellistä kasvukipua en tuntenut.

Vierailija
37/150 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi-patrik: Ollaanko mahdollisesti ollu samalla klinikallakin eli missä päin te käytte hoidoissa? Me käydään/käytiin helsingin naistenklinikalla.

Naksu: Mulla kans sumute käytössä ja mä lopetin sen sumuttelun sunnuntaina, kun tiistaina punktio. Sen siis lopetetin samana päivänä kun pistin sen irrotuspiikin.

Noiden lääkkeiden oton pituuksista kannattaa kysellä lääkäriltä selvät ohjeet, ettei käy niin kun mun tuttavalle, et se olikin ottanu jotakin lääkettä liian pitkään ja siitä johtui epämääräinen vuoto kohdusta.

Itse just mietiskelin, et kun ne soittavat siitä raskaustestin tuloskesta pitää vielä varmistaa mihin asti niitä lugesteroneita ja progynovaa käytetään, ku se lääkäri sillon istutus päivänä puhu loppujen lopuksi aika sekavasti niiden jatkoista. Tai siitä lugesta olenkin aika varma et se oli sinne 10 raskausviikolle, mut tuo progynova hieman mietityttää. Minusta se lääkäri sano et sitäkin menis sinne asti, mut täytynee varmistaa, ettei tule liikaa otettua.

Mutta nyt ruokaa laittamaan ja sitten iltavuoroon. Hyvät juhannukset kaikille! Minulla se menee aika pitkälti töiden merkeissä.

Vierailija
38/150 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caapo: Ollaan oltu hoidoissa yksityisillä Helsingissä.

Mites juhannukset menneet muilla?

Meillä on tänään ne veljeni pihajuhlat... Menee sitten ihan vesilinjalla, tein testin aamulla, haalea plussa ilmestyi ruutuun (pää sekaisin kuin milanon kaupunki ja kyllä vähän pelottaa eli ei kuitenkaan uskalla tuuletella...)

Vierailija
39/150 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi-patrik: Voi ihanaa, onnea sinne sylikaupalla!!!!! Voi että miten mahtavalta tuntuu kuulla, että näillä hoidoilla tuo tärppi sieltä tosiaan voi tulla - ja tuleeee!!!! :) Loistojuttu!!!! Noista follikkelimääristä muuten vielä, toki olen enemmän kuin tyytyväinen jos tulee edes yksi siirrettävä alkio, mutta kun pelkään sitten sitä jatkoa... Siis jos se tärppi ei tulekaan niin en ole varma, pystynkö käymään tämän hoidon taas uudelleen heti läpi... Sen verran koville on ottanut - joten toivoisin, että pakkaseen jäisi ikävän tilanteen varalle edes pari siirrettävää. Mutta yksihän siihen siirtoon toistaiseksi vaan tarvitaan, joten sitä toivotaan!! :)

Caapo: Kiitti tiedosta, toihan menee sit just niinku mullakin toi Synarela, joten rauhoitun tuonkin suhteen! ;)

Voi että, tuo v-p:n uutinen veti kyllä suun makeaan hymyyn! :D Täällä napa paukkuu, joten uskoisin, että jotain siellä tapahtuu! Eilen maha näytti jo siltä, kuin olisin hyvääkin matkaa jo raskaana, joten pääsin haaveilemaan oikein konkreettisesti! ;) Ja jouduin myöskin selittelemään vatsani kokoa ilmavaivoilla! Heh! Eli uskon ja toivon, että siellä ne munikset kasvaa...

Ei muuta kuin hauskaa juhannuksen jatkoa kaikille, toivotaan että kahmitaan kaikki ne plussat keskikesän kunniaksi!!!!

Vierailija
40/150 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen taas huolissani... Yllätys yllätys! ;) Nyt sitten tässä vaiheessa jo on nimittäin vasen tisu todella arka ja tuohan on merkki (yleensä) ovulaation tapahtumisesta. Viimeisessä inssissä epäilin ennen inssin tekoa, että ovulaatio olisi ollut jo jokin aikaa sitten, koska tissit olivat kipeät. Lääkäri sanoi silloin, että kyllä se yleensä on melko varma merkki ovulaatiosta, sillä rintojen kipeytyminen johtuu keltarauhashormoonista... Niin pointti siis se, että onko teillä tullut rinnat kipeiksi jo tässä vaiheessa, kun irrotuspiikkiin on aikaa vielä kaksi päivää? Voiko tuo johtua esim. Synarelasta tai Puregonista? Per**le jos nyt oma toiminta jyrää taas nuo lääkkeet niin sitten kyllä hermostun!!!!

Kiitos jos joku jaksaa vastailla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi