Ihanaa tää uusperhe-elämä
Mies työmatkalla ja minä kotona kahden pikkulapsemme kanssa. Miehellä on ekasta liitostaan 2 teini-ikäistä ( likin täysikää jo) lasta. Heillä on avaimet meille, ovat täällä noin joka 2 viikko melkein viikon. Nyt heidän pitäis olla äidillään eikä mistään muusta ole ollut puhetta ja miehenikin sitten nimenomaan sanoi, että nyt kun hän on matkalla, ni he eivät tule meille. Ei muutenkaan olsi nyt heidän täällä olonsa aika.
Mulle oli iltapäivällä tulossa yks tuttu kylään ja olin varannut kaikkea hyvää syötävää jääkaappiin. Ja kuinkas ollakaan, oltiin lasten kanssa ulkona ja sillä aikaa oli tuo miehen teini tullut avaimillaan meille ( vaikka isänsä työmatkalla vielä viikon ja tietävät sen tasan tarkkaan) ja käynyt sitten jääkaapilla. Ja sitten vain häipynyt. Vittu sanon minä. Oli syönyt koko patongin, leikkeleitä, ruokaisaa salaattia liki puolet. Vittu perkele.
Olkoonkin vaan mieheni lapsai, mutta jos on tällanen viikko-viikko-systeemi ja nyt äidillään pitäis olla vielä yli viikon, ni en oikeen tykkää tästä. Kaiken kukkuraks ei kysellä mitään, ei ilmoteta, käydään imuroimassa jääkaappi varmaan kaverin avustuksella tyhjäks ja häivytään. Saatana mä sanon.
Kommentit (63)
Jos teiltä nyt menisi alta avioliitto/
avoliitto ja ette kuitenkaan haluaisi jatkaa yksin ja ikääkin alkaisi olla kolmessakymmenissä , niin voin kertoa ,että siinä vaiheessa on tyydyttävä toista kierrosta alkaviin miehiin , joilla on jo pesuetta ennestään. Tietysti sitten ovat jäljellä ne epäkelvot yksilöt , jotka eivät siihenkään mennessä ole kelvanneet perheen perustamiseen tai halunneetkaan lapsia koskaan :) Toivottavasti ei käy pilkka joskus vielä omaan nilkkaan. Aina ei voi parisuhteessa vaikuttaa jatkoon.
Vierailija:
Sellasen kenen on vaikea tulla tai yrittää tulla toimeen toisen lasten kans voisi mun mielestä harkita ennestään lapsetonta puolisoa..
eli jos olet eronnut, sinun on TYYDYTTÄVÄ toisella kierroksella oleviin miehiin.
Tämä valaisee lisää näiden äitipuolien ajatusmaailmaa.
Kunpa miehet tietäisivät, mitä nämä naiset heistä ajattelee. MINUN koti, MINUN jääkaappi, TYYDYTTÄVÄ mieheen jne....
Minun ei ole tyydyttävä mihinkään jos ero tulee. Elän omaa elämää ja jos en enää rakastu uudestaan, asun yksin. Minä en kyttää silmät kiiluen, että kunpa joku mies nyt jäisi aamullakin, eikä vain nusaisi yksinhuoltajaa. Sitten voin TYYTYÄ siihen mieheen, että saan edes jonkun miehen. Sitten voin haukkua sen kakaroita kun ne tuppaa MINUN kotiini ja MINUN jääkaapille.
Siis ei tää voi olla totta *reps*. Kuvani yksinhuoltajista on selkiytynyt tosi paljon tämän ketjun ansiosta.
Selvästi itse katkera yksinhuoltaja.
Kyllä minä tietääkseni vielä olen naimisissa
n.66
Vierailija:
Jos teiltä nyt menisi alta avioliitto/
avoliitto ja ette kuitenkaan haluaisi jatkaa yksin ja ikääkin alkaisi olla kolmessakymmenissä , niin voin kertoa ,että siinä vaiheessa on tyydyttävä toista kierrosta alkaviin miehiin , joilla on jo pesuetta ennestään. Tietysti sitten ovat jäljellä ne epäkelvot yksilöt , jotka eivät siihenkään mennessä ole kelvanneet perheen perustamiseen tai halunneetkaan lapsia koskaan :) Toivottavasti ei käy pilkka joskus vielä omaan nilkkaan. Aina ei voi parisuhteessa vaikuttaa jatkoon.
Kiitos päivän parhaista nauruista ;-)
Ja mitä tuohon äitipuolet/isäpuolet keskusteluun tulee, niin väitän kyllä, että miehet hyppää aika paljon helpommin toisten isän rooliin kuin naiset toisten äidin rooliin. Ehkä se on jotain evolutääristä alkuperää tai jotain, mutta oletteko koskaan kuulleet puhuttavan yleistyksen tasolla " pahoista isäpuolista" ? Oli rooli sitten isä- tai äitipuolen, niin hattua nostan kaikille, jotka jaksavat sen roolin kunnialla luokittelematta lapsia minun ja muiden lapsiin. Lapsen biologisella alkuperällä ei silloin saa olla merkitystä eikä sillä, että kuka elatusmaksuja kellekin maksaa vaan aidosta rakkaudesta ja ilosta siitä, että on elämää ja lapsia ympärillä. Kiitokset vaan miehelleni (vaikka hän selkeästi onkin epäkelpo yksilö ;-))))!
Toivottavasti lapseni eivät koskaan joudu elämään uusperhehelvetissä.
Aikuiset (?) naiset käyttäytyvät kuin kakarat!
olen itse uusperheellinen samoin kuin hyvä ystäväni. Kumma kyllä, ihan ongelmitta ollaan selvitty jo toistakymmentä vuotta.
lasten ei tarvitse tulla kotiini, kun heidän isänsä ei ole kotona. Ei vissiin ole kovin lämpimät välit näihin lapsiin.. Rahastako se on kiinni. Miehen lapset eivät saisi käydä teillä, kun sovitun verran, koska mies maksaa suuret elarit. No, pitäiskö sopimuksia muuttaa..
Jos teineillä on tahalleen ollut tarkoitus olla ap:lle ilkeä, niin luulenpa että " sitä saa mitä tilaa" . Enemmänuskon kuitenkin siihen, että teinit eivät vaan oo ajatelleet, ehkä unohtivat että isä on työreissussa.
Tsemppiä ap:lle kuitenkin..
että jos erotaan, niin silloin myös uudet kumppanit pitää huomioida. Heille lapset eivät ole omia eivätkä lapset enää voi sitten poukkoilla miten sattuu, jos biovanhempi ei ole kotona. Kyllä se lastenkin asemaan vaikuttaa, ikävä kyllä. Vaikka miten kauniisti puhutaan " kahdesta kodista" , ni ei se kyllä ihan niin ole.
Se että sinun rakkaan puolisosi paskat lapset edellisestä liitosta tyhjensivät SINUN jääkaappisi vai se että jääkaappi ylipäätään oli tyhjennetty? Oisitko kilahtanut samalla tavalla jos kyseessä olisi ollut vaikka miehesi?
Opettele kirjoittamaan lappu jossa lukee selvällä suomen kielellä: TÄHÄN EI SAA KOSKEA, jopa idioottikin ymmärtää. Toinen vaihtoehto on että otat asian puheeksi lasten kans.
Teinit ei aina ajattele ensin muita- periaatteella, vaan tekevät asioita ihan niinkuin tykkäävät. Ei se varmaan halunnut sua tarkoituksella suututtaa, mut löysi hyvää syötävää...
Vierailija:
että jos erotaan, niin silloin myös uudet kumppanit pitää huomioida. Heille lapset eivät ole omia eivätkä lapset enää voi sitten poukkoilla miten sattuu, jos biovanhempi ei ole kotona. Kyllä se lastenkin asemaan vaikuttaa, ikävä kyllä. Vaikka miten kauniisti puhutaan " kahdesta kodista" , ni ei se kyllä ihan niin ole.
Meillä toimii erittäin hyvin kahden kodin periaate, uudet kumppanit huolehtivat myös ei-biologisista lapsistaan kuin omistaan esim. sairaspoissaolot lasten vuoksi (samassa taloudessa asuvan) ilman mitään showta. Uusperhekin on ennen kaikkea perhe, ei perinteinen perhe vaan laajempi ja moninaisempi. Jokainen voi miettiä omia arvojaan.
Ja ap:lle!
Lapset, ne omatkin eivät ole mitään kullannuppuja (läheskään kaikki) teini-iässä, teini-iässä ei järki aina asu siellä nuoren päässä. Eikö tälläisiä ikäviä (ikäviähän nämä imuroinnit ovat...) sattumuksia voi ihan rehellisesti harmitella tuttavalleen ja kertoa, että nyt on käynyt näin, että tarjottavat ovat menneet parempiin suihin, että et ollut varautunut nuorison vierailuun... Jokainen varmasti ymmärtää. Tilatkaa sitten vaikka pizza ja muistelkaa omaa nuoruuttanne. Luovuutta ihmiset, luovutta sanon " mää" . Ja pitkää pinnaa! Ja iloa uusioperhekuvioihin!
Isäänsä tulevat tapaamaan, eivät minua. Varsinkaan mitään ilmoittamatta ei tarvitse tulla. Toinen käy jo työssä, joten ei senkään puolesta tarvitsis kotiäidin ostamia ruokia käydä syömässä. Tienaa jo minua paremmin, vaikka vasta täyttää 18. On erikoislahjakkuus eräällä alalla.
Sellasen kenen on vaikea tulla tai yrittää tulla toimeen toisen lasten kans voisi mun mielestä harkita ennestään lapsetonta puolisoa..
Mutta voiskos niiltä kersoilta ottaa avaimet pois väliajaksi, ja antaa sitten takaisin kun kuuluu olla teillä?
Minä olisin ottanut tuon tapauksen kohteliaisuutena ja luottamuksenosoituksena.
Yritä nyt edes olla hieman ymmärtäväisempi ja ystävällisempi. Olet heidän äitipuolensa (ainakin melkein?) ja aikuinen. Ja he ovat miehesi LAPSIA. Jotain rajaa. Olet todella ilkeä!
ja mun on ihan pakko olla naama peruslukemilla ja voivotella ja tukea ja ymmärtää. tosiasiassa mua joskus naurattaa koko heidän touhu-samoin muitakin naapureita. niin ihminen makaa kuin petaa....