Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Sara Sieppi kohun keskellä, kehottaa vaunuttomia ihmisiä poistumaan hisseistä, jotta mahtuu vauvanvaunujensa kanssa

Vierailija
03.10.2026 |

Sieppi kertoo podcastilla joutuvansa komentelemaan ihmisiä hisseistä pois. Tämä on saanut aikaan kiivasta keskustelua somessa, sillä hissit ovat kaikkien käyttöä varten eikä päällepäin aina voi arvata, mistä syystä joku käyttää hissiä eikä rappusia. 

-Liikun vaunuilla paljon keskustassa ja vaikka Stockmannille, minne ikinä. Ihmiset eivät avaa ovia, hississä on ihmisiä, keillä ei ole rattaita ja ne eivät päästä sinne ihmisiä, kellä on vaikka vaunut, Sieppi sanoo.

Hän kertoo esimerkkinä tilanteen, jossa hän on ollut jonottamassa hissiä. Hänen edessään on ollut ihmisiä, jotka Siepin mukaan ”voisivat mennä rappusia ylös”.

– Olen siis se tyyppi, joka menee sinne, anteeksi, onko sinulla vaunut? Jos ei ole, niin hei hei. Olen välillä joutunut sanomaan, että itse asiassa tuossa on portaat, voitko mennä. Koska me haluamme vauvani kanssa myös päästä tuonne samaan kerrokseen ylös.

https://www.is.fi/viihde/art-2000012317460.html

Kommentit (291)

Vierailija
61/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nythän se on niin että lastenrattailla mennään vain hissiin. Jos ei jaksa kävellä muutamia rappusia onjo niin rapakunnnossa et kannattaa vaikka hammasta pureen kävellä. Rappustrn kävely on helkatin hyvää hyötyliikuntaa

Vierailija
62/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni mammoilla kunto kohenee kun rappusia kävelee. Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille muut menee pirtaita jos on niin huonossa kunnossa ette7 jaksa rappusia ni tuskinpa kaupassakaan on. Mars lenkille ja rappusiin jos ei ole penskaa

"Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille..."

Missä näin sanotaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mammat tekee, kun on viidet vaunut bussipysäkillä ja bussiin mahtuu kolmet: kuka menee eka? Mamma-arjen ihanuuksia. Vastaus: ystävällisesti rupatellen kartoitetaan kenellä on suurin pakko päästä kyytiin esim. neuvola-ajan takia. 

Vierailija
64/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissit on kaikille asiakkaille. Pyytäkää kauppakeskukseen kommentit tuolle käytökselle. Stockalla on kohta pulaa hyvistä

Asiakkaista 

Samaa ajattelin. Ehkä olisi hyvä, että kauppakeskukset ja Stocca täsmentävät, kenelle hissit on. 

Vierailija
65/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuja seuranneet tietävät miten Sieppi saanut paljon huonoa palautetta siitä kun on julkisesti mollannut Instagramissaan siivoojan, taksikuskin, muuttomiehet, botoksipiikittäjän kun pisti väärin, hierojan ja haukkui jopa jäätelöpuikon. Nyt mollaa hissejä käyttävät ihmiset kun terveellä hänellä itsellään ja terveellä lapsellaan etuoikeus.

Amazing Racessa kiitteli ihan överinä ulkomaisia taksikuskeja ja esitti nöyrää. Kaikki sen entiset kaverit näki tuon esityksen läpi, mutta hyväuskoisille palsta ja telkkari lampaille ja puolustajilleen menee näköjään vielä läpi. Bäääää!

Vierailija
66/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain arvata, keneltä tuo yksi alapeukku miltei jokaiseen kommenttiin... ;D

Koomista.

Vierailija
67/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton juntti. Hän ei voi peruukkinsa alla olevilla aivoillaan nähtävästi käsittää, että hissejä saa käyttää kuka tahansa ja syyt hissin käyttöön eivät kuulu tälle instabimbolle.

Ahaa, se on siis peruukki. Mun kaverillakin on, ja on hämmästyttävän luonnollisen näköinen.

Vierailija
68/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noni mammoilla kunto kohenee kun rappusia kävelee. Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille muut menee pirtaita jos on niin huonossa kunnossa ette7 jaksa rappusia ni tuskinpa kaupassakaan on. Mars lenkille ja rappusiin jos ei ole penskaa

"Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille..."

Missä näin sanotaan? 

Järjessä niin sanotaan

Vierailija
69/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun pyörätuolissa, mutta siitä huolimatta osaan odottaa vuoroani hissiin mentäessä. Ei tulisi mieleenkään käskeä ketään hissistä pois. Siihen odotteluun menee ehkä pari minuuttia. 

Vierailija
70/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton juntti. Hän ei voi peruukkinsa alla olevilla aivoillaan nähtävästi käsittää, että hissejä saa käyttää kuka tahansa ja syyt hissin käyttöön eivät kuulu tälle instabimbolle.

Onko se peruukki. No sitten ehdottomasti tunkisin samaan hissiin ja vahingossa repisin sen pois sen päästä. Ja ei kun kuvaa Seveniin. Paljonkohan siitä saisi?

No eikö hiuslisäkkeet ole sama asia kuin peruukki? Minusta on.

Vierailija
71/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen syntyvyys on aiheuttanut kumman ilmiön, äidit vaunujen kanssa kokevat olevansa etuoikeutettuja. Törmäsin ilmiöön lentokentällä kun mamma pyrki etuilemaan hissiin, livahdin ketterästi ennen häntä muiden joukossa ja sekös mammaa häiritsi. Tokaisi äänekkäästi miksi menemme ennen heitä kun meillä ei ole lastakaan mukana.

Olisit vastannut ranskaksi Haista paska, ole hyvä.

Vierailija
72/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieppi on hyvä ja laittaa vauvan kantoreppuun.

Sitten omin jaloin portaita ylös

HOP HOP, SIEPPI!

Vierailija
73/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se aikonut muuttaa Espooseen maalle jossa ei tarvitse meikata?

Mitä se alkaa stadissa kitisemään.

Niinkö? Ainakin asuntonsa lienee jo myyty, koska ilmoitus on poistunut Oikotieltä. Että rivariin vaan Espooseen elämään perusmammana?

Kuulin, tai jouduin eräässä tilanteessa kuulemaan, ja äskettäin pätkän Särkän ja Siepin podcastista, ja siinä mainittiin Espoo ja meikittömyys.

Ellei Särkkä ole muuttanut?

Vierailija
74/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielistä ja rumaa käytöstä Saralta. 

Vierailija
75/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Sara ihan vakavissaan? Ventovieraille ihmisille menee avautumaan ja käskemään käyttää portaita? Käykö tyyppi ihan täysillä???

Ei käy ihan täpöllä.

Vierailija
76/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettekö te tiedä kuka minä olen?" lastenvaunuihin naamioituna. 

Hyi helvetti, kun on toksista käytöstä. Mä olen itse aikanani liikkunut paljonkin isojen lastenvaunujen kanssa, mutta kyllä mä olen jaksanut odottaa vuoroani siinä missä muutkin. On eri asia jos joku haluaa vapaaehtoisesti itse tehdä tilaa, mutta en mä ketään lähtisi hissistä itse hätistelemään 

Vierailija
77/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden äitinä eipä tullut koskaan mieleen alkaa komentelemaan ihmisiä. Ihan hullua. Mistä tiedät mikä tarve jollakin on käyttää hissiä. Joskus katsoin, että okei hissi täynnä, jään odottamaan. Tämä on tätä nykypäivää, kaikki on niin vaikeaa ja pitää loukkaantua kaikesta. Jos kaikesta ottaa itseensä niin helppoa ei tule olemaan. Joskus en mahtunut raitiovaunuun rattaiden kanssa ja joutui odottamaan seuraavaa. Joku hissi on tän rinnalla mitätön juttu.

Vierailija
78/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni saran mahtikäskyllä. Ainoostaan penskalliset menee hissiin ja muut kävelee. Ainoostaan rahvas vastustaa.

Vierailija
79/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi komennella mutta kenenkään ei tarvitse totella tuotakaan omasta mielestään kaikkien muiden yläpuolella olevaa ylimielistä huomiohoroa. Siperia opettamaan. 

Vierailija
80/291 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla on monta hissiä. Sara luulee olevansa joku vaikuttaja, myötähäpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi