IS: Sara Sieppi kohun keskellä, kehottaa vaunuttomia ihmisiä poistumaan hisseistä, jotta mahtuu vauvanvaunujensa kanssa
Sieppi kertoo podcastilla joutuvansa komentelemaan ihmisiä hisseistä pois. Tämä on saanut aikaan kiivasta keskustelua somessa, sillä hissit ovat kaikkien käyttöä varten eikä päällepäin aina voi arvata, mistä syystä joku käyttää hissiä eikä rappusia.
-Liikun vaunuilla paljon keskustassa ja vaikka Stockmannille, minne ikinä. Ihmiset eivät avaa ovia, hississä on ihmisiä, keillä ei ole rattaita ja ne eivät päästä sinne ihmisiä, kellä on vaikka vaunut, Sieppi sanoo.
Hän kertoo esimerkkinä tilanteen, jossa hän on ollut jonottamassa hissiä. Hänen edessään on ollut ihmisiä, jotka Siepin mukaan ”voisivat mennä rappusia ylös”.
– Olen siis se tyyppi, joka menee sinne, anteeksi, onko sinulla vaunut? Jos ei ole, niin hei hei. Olen välillä joutunut sanomaan, että itse asiassa tuossa on portaat, voitko mennä. Koska me haluamme vauvani kanssa myös päästä tuonne samaan kerrokseen ylös.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävä tyyppi ja ylimielinen. Voihan ihmisillä olla muitakin syitä käyttää hissiä, kun lastenvaunut.
Jokaisella on oikeus käyttää hissiä. Oli vaunuja tai ei. Sara taas on hyvä ja odottaa omaa vuoroaan kuten kaikki muutkin.
Oikeus on, mutta joskus sen oikeuden käyttäminen on moukkamaista ja ajattelematonta. Viimeksi auton kanssa matkustaessa menimme rattaiden kanssa vartin etuajassa jonottamaan ainoalle autokannelle vievälle hissille ennen virallista kuulutusta siirtyä autokannelle. Siis lähes puoli tuntia ennen laivan pääsyä satamaan. Lopulta oli pakko laittaa rattaat kasaan ja napata vauva kainaloon, kun kaljalavojen kanssa kulkevat 30-50v miehet tukkivat hissin kymmeniksi minuuteiksi. En tiedä miten kolme muuta vaunuilla kulkevaa lopulta pääsi autoillensa, sillä ehdimme itsekin vain nipin napin. Hissi siis kyllä pysähtyi aina kerroksessamme ja ukot kaljojensa kanssa näkivät, että meitä on monta vaunujen kanssa odottamassa vuoroa, mutta ei.
Ihan yhtä kauan sinä jonotat sinne hissiin omaa vuoroasi oli sulla vaunut tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kelaa kun yrität vaan elää elämääsi omassa rauhassa ja mennä hissillä ylös, ja sitten joku influensserimimmi tulee vinkumaan ja käskemään sua painumaan muualle, koska sillä on lastenrattaat messissä ja sulla sattumoisin ei.
Itse sanoisin että sori mimmi, mutta mä en lähde minnekään.
Ja mä sanoisin, sorry mutta mä olin täällä hississä ensin. Odota vain vuoroasi. Siis ei mitään etuoikeuksia vaikka kuminaamas on joka viikko jossain lehdensivulla.
Niin, ihmiselle kun saattaa käydä esim niin että on työpäivän jälkeen aika paljon väsynyt. Siepille luonnollisesti tuntematon asia.
Mä menen hissillä jos haluan ja siihen ei muilla nobodyilla ole sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävä tyyppi ja ylimielinen. Voihan ihmisillä olla muitakin syitä käyttää hissiä, kun lastenvaunut.
Jokaisella on oikeus käyttää hissiä. Oli vaunuja tai ei. Sara taas on hyvä ja odottaa omaa vuoroaan kuten kaikki muutkin.
Oikeus on, mutta joskus sen oikeuden käyttäminen on moukkamaista ja ajattelematonta. Viimeksi auton kanssa matkustaessa menimme rattaiden kanssa vartin etuajassa jonottamaan ainoalle autokannelle vievälle hissille ennen virallista kuulutusta siirtyä autokannelle. Siis lähes puoli tuntia ennen laivan pääsyä satamaan. Lopulta oli pakko laittaa rattaat kasaan ja napata vauva kainaloon, kun kaljalavojen kanssa kulkevat 30-50v miehet tukkivat hissin kymmeniksi minuuteiksi. En tiedä miten kolme muuta vaunuilla kulkevaa lopulta pääsi autoillensa, sillä ehdimme itsekin vain nipin napin. Hissi siis kyllä pysähtyi aina kerroksessamme ja ukot kaljojensa kanssa näkivät, että meitä on monta vaunujen kanssa odottamassa vuoroa, mutta ei.
Ihan yhtä kauan sinä jonotat sinne hissiin omaa vuoroasi oli sulla vaunut tai ei.
Sanoisitko samaa pyörätuolia käyttävälle, kuka tulee ainoan hissin luo reippaasti etuajassa, mutta myöhästyy autokannelle menosta, koska kolmekymppiset miehet kaljoineen tukkii hissin eikä anna tilaa? Oma vika, minun oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihmiselle kun saattaa käydä esim niin että on työpäivän jälkeen aika paljon väsynyt. Siepille luonnollisesti tuntematon asia.
Joillekin tulee kanssa väsyneenä asentohuimausta. Minä en silloin uskalla mennä liukuportaisiin, vaan suosiolla hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noni mammoilla kunto kohenee kun rappusia kävelee. Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille muut menee pirtaita jos on niin huonossa kunnossa ette7 jaksa rappusia ni tuskinpa kaupassakaan on. Mars lenkille ja rappusiin jos ei ole penskaa
Missä lukee, että hissin käytölle on tällaiset säännöt?
Huh teijän takia jopa miten käyttää tikapuita oikein ohjekirja joka on paksu kuin raamattu. Normi älyiselle se on selvää että vaunuilla hissiin ja muut kävelee
Miksi? Se että jollakin on vaunut, ei liity muiden ihmisten hissinkäyttöön mitenkään.
Omalla vuorolla sinne hissiin mennään joka tapauksessa.
Mut kauppaan kuitenkin jaksaa mennä haha. Nuku ja mee sit kauppaan
Eikö se aikonut muuttaa Espooseen maalle jossa ei tarvitse meikata?
Mitä se alkaa stadissa kitisemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän portaita tai liukuportaita niin kauan kuin jalat toimii. Saman opetan myös lapsilleni. Pyörätuolilla, rattailla tai kävelykepeillä ei portaisiin voi mennä.
Osaan ottaa muut ihmiset huomioon.
Stockalla on muuten kätevät liukuportaat, ja niistä näkymä koko kauppaan. Käytin niitä aikoinaan paljon. Nykyään en käy enää Hesoissa kuin sukuloimassa.
Siepin aika on ohi. Ei saa huomiota muutoin kuin ,ettekö tiedä kuka minä olen!! Ihan nyt astuttavat tavis arkeen. Hävettää jo miten moukka on.
Itse olen täysin terve ja kuljen hissillä jos siltä tuntuu.
Hissit on kaikille asiakkaille. Pyytäkää kauppakeskukseen kommentit tuolle käytökselle. Stockalla on kohta pulaa hyvistä
Asiakkaista
Käytän hissiä, tai liukuportaita, koska en halua olla hikisenä, esim siellä Stockalla. Jos useamman kerrosvälin menee ylöspäin. Pyöröportaissa menee sitä paitsi pää helposti sekaisin, eivätkä ihmiset osaa kulkea niissä oikein (eli alaspäin tuleva kulkee pyöröportaiden leveää reunaa, ylös kapeaa reunaa) niin välttelen niitä jos useampi väli pitää mennä. Ja jos monta kerrosta menee, vaikka alhaalta ihan ylös, niin hissi on silloin kätevin, ainakin silloin kun ei ole jonoa niihin, tai vaikka parkkihalliin ei oikein pääse kuin hissillä. Ei onneksi ole kenellekään varattuja ne Stockankaan hissit vaan kaikille asiakkaille tarkoitettu. Kannattaa Sarankin vaan valita sellainen ajankohta Stockalla käyntiin kun ei ole paljoa porukkaa, hänellä on varmasti vapaampi päivien aikataulu kuin monilla muilla. Plus se lapsi menee hyvin kantoliinassakin ja urheilullinen äiti kulkee hyvin niitä portaita.
Jokainen odottaa vuoroaan. Ei vaunuilla ole mitään etuoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisitko samaa pyörätuolia käyttävälle, kuka tulee ainoan hissin luo reippaasti etuajassa, mutta myöhästyy autokannelle menosta, koska kolmekymppiset miehet kaljoineen tukkii hissin eikä anna tilaa? Oma vika, minun oikeus?
Eihän sinne pääse silloin kukaan muukaan, jos hissi on tukittu. Selkeästi paikalle olisi pitänyt tulla aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Olen siis se tyyppi, joka menee sinne, anteeksi, onko sinulla vaunut? Jos ei ole, niin hei hei. Olen välillä joutunut sanomaan, että itse asiassa tuossa on portaat, voitko mennä. Koska me haluamme vauvani kanssa myös päästä tuonne samaan kerrokseen ylös.
Sieppi kertoo itse avaavansa julkisilla paikoilla muille ovia ja pyrkivänsä olemaan ystävällinen.-
Hieman ristiriidassa rouvan ystävällisyys muita kohtaan...Sieppi avaa kohteliaasti hissin oven ja sanoo: Ulos! Mä ja mun laps tullaa ny!
Eikä siellä hississä vissiin voi olla muita, kun influensseri kuvaa "sisältöä" eli peiliä.
Mä sanoisin, että osta kuule lehmä rintareppu. Oikein ystävällisellä äänensävyllä.