Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aitauksessa olevia hevosia mennä koskemaan

Vierailija
24.06.2023 |

Kotimaan matkoilla niitä usein näkee ihan yksin. Olisi helppo mennä silittämään.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Hevoset on hellyydenkipeitä eläimiä jotka nauttii suunnattomasti siitä kun joku silittää. Rohkeasti vaan!

Vierailija
2/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tykkää 🐎🧡🧡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kiitos.

Ap

Vierailija
4/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan luvalla toki

Vierailija
5/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Hevoset tavallisesti raapivat kynsillään ja raatelevat hampaillaan ihmisiä.

Vierailija
6/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä vaan munaa tarjoa! Puree poikki. Kokemusta on.

Vierailija
7/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilman omistajan lupaa. Ensinnäkin osa hevosista voi olla jopa vaarallisia tuollaisessa tilanteessa. Toiseksi kiltillekään hevoselle ei ole toivottavaa käytöstä notkua aidalla. Kolmanneksi siinä aidassa kulkee usein sähkö ja siinä voi tapahtua vahinko joka tapauksessa.

Ja ihan yleisestikin pitäisi olla itsestään selvyys, ettei vieraisiin eläimiin kosketa omin luvin, syitä miksi ei voi olla vaikka kuinka.

Vierailija
8/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hevonen voi potkaista sulta jalan poikki tai purra sua poskesta tai sormen poikki, koska kaikki hevoset ei todellakaan tykkää, että niitä mennään lääppimään ja negatiivinen reaktio tulee silmänräpäyksessä. Mitäs sitten meinasit tehdä? Mennä vaatimaan korvauksia hevosten omistajalta, vaikka olet itse luvattomasti mennyt aitaukseen? Hevoset eivät ole mitään pehmoleluja. Niiden kanssa pitää aina olla varovainen ja tietää mitä tekee. Pysy pois vieraiden hevosten aitauksesta, kiitos. Terveisin hevosten omistaja.

Vierailija
9/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten valita kun hevonen puree tai potkaisee kun ei tykkää että ventovieras tulee ilman omistajan lupaa lääppimään.

Vierailija
10/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hevonen voi potkaista sulta jalan poikki tai purra sua poskesta tai sormen poikki, koska kaikki hevoset ei todellakaan tykkää, että niitä mennään lääppimään ja negatiivinen reaktio tulee silmänräpäyksessä. Mitäs sitten meinasit tehdä? Mennä vaatimaan korvauksia hevosten omistajalta, vaikka olet itse luvattomasti mennyt aitaukseen? Hevoset eivät ole mitään pehmoleluja. Niiden kanssa pitää aina olla varovainen ja tietää mitä tekee. Pysy pois vieraiden hevosten aitauksesta, kiitos. Terveisin hevosten omistaja.

Ja nyt vasta tämän kerroit. Minä olen jo vuosia yrittänyt nukkua hevonen kainalossa ja asettaa sen päiväksi hyllylle nallen ja pupun pupun viereen.

Vierailija
11/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koske mieluummin siihen laidunta kiertävään vienosti humisevaan lankaan.

Vierailija
12/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen voi oikeasti purra tuntematonta silittäjää.

Vierailija
13/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaat sormes näyttään nipulta porkkanoita niin saat ikuisen ystävän <3

Vierailija
14/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen tunnistaa hevos-ihmisen.

Olen itse hevos-ihminen ja osaan kommunikoida hevosten kielellä hevosille joten minulle hevoset eivöt tuota vaaraa, eivätkä ole tuottanut vaaraa vaikka olen mennyt hevosaitauksen sisälle mutta en kehoita yhdenkään tekemään samalla tavalla koska alle 1% maapallon väestöstä osaa tulkita hevosten kieltä ja puhua hevosille hevosten kieltä

Jos joku nelijalkaisista ovat väkivaltaisia ja vaarallisia niin ne ovat kameleita

Vierailija
15/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi silitellä mutta hyvä pitää mielessä että toinen pää mahdollisesti potkii ja toinen pää puree.riippuu ihan hevosesta.

Vierailija
16/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten valita kun hevonen puree tai potkaisee kun ei tykkää että ventovieras tulee ilman omistajan lupaa lääppimään.

Tämä on se opetus ja erehdys menetelmä. Oppia voi myös kallovamnan kautta.

Vierailija
17/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny vähän jarrua hevoshullut :D se hevonen ei tunnista mitään eikä tajua jos toinen saa luvan omistajalta koskee :D ja niillä on yhtä paljon kieltä ku kuuromykillä. lauma eläin ja siihen liittyvät vaistot.

Vierailija
18/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran menin antamaan tällaiselle aitauksessa olevalle hevoselle kädestä leipää. Puri, siis ihan pureksimalla pureksi minua todella pahasti sormiin. Sattui aivan järjettömän älyttömästi ja oli tipalla, ettei sormien jänteet vaurioituneet. Selvisin masiivisella kivulla, jäykkäkouristusrokotuksella ja näyttävillä ruhjeilla. Hevosammattilainen totesi, että hevoselle on saatettu opettaa tietyt ruokailutavat ja se on oppinut stressaantumaan, jos tästä poiketaan. Ja reagoi tuolla tavalla. Ja neuvoi pääsääntönä, että vieraita hevosia ei pidä ilman omistajan lupaa lähestyä, eikä ainakaan syöttää.

Vierailija
19/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koske mieluummin siihen laidunta kiertävään vienosti humisevaan lankaan.

Siihen kannattaa kusaista.

Vierailija
20/88 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Olen silittänyt aina aidan vieressä olevia heppoja ja tykkäävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan