IS: Sara Sieppi kohun keskellä, kehottaa vaunuttomia ihmisiä poistumaan hisseistä, jotta mahtuu vauvanvaunujensa kanssa
Sieppi kertoo podcastilla joutuvansa komentelemaan ihmisiä hisseistä pois. Tämä on saanut aikaan kiivasta keskustelua somessa, sillä hissit ovat kaikkien käyttöä varten eikä päällepäin aina voi arvata, mistä syystä joku käyttää hissiä eikä rappusia.
-Liikun vaunuilla paljon keskustassa ja vaikka Stockmannille, minne ikinä. Ihmiset eivät avaa ovia, hississä on ihmisiä, keillä ei ole rattaita ja ne eivät päästä sinne ihmisiä, kellä on vaikka vaunut, Sieppi sanoo.
Hän kertoo esimerkkinä tilanteen, jossa hän on ollut jonottamassa hissiä. Hänen edessään on ollut ihmisiä, jotka Siepin mukaan ”voisivat mennä rappusia ylös”.
– Olen siis se tyyppi, joka menee sinne, anteeksi, onko sinulla vaunut? Jos ei ole, niin hei hei. Olen välillä joutunut sanomaan, että itse asiassa tuossa on portaat, voitko mennä. Koska me haluamme vauvani kanssa myös päästä tuonne samaan kerrokseen ylös.
Kommentit (291)
Ihmillä ei tarvitse olla minkäänlaista syytä käyttää hissiä. Ei yhtään mitään. Silikoniboho on hyvä ja odottaa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noni mammoilla kunto kohenee kun rappusia kävelee. Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille muut menee pirtaita jos on niin huonossa kunnossa ette7 jaksa rappusia ni tuskinpa kaupassakaan on. Mars lenkille ja rappusiin jos ei ole penskaa
"Hissit on tarkoitettu vain lastenrattaille..."
Missä näin sanotaan?
Ja jos hissi on varattu lastenrattaille, niin sehän tarkoittaa että siinä saa olla pelkät rattaat, ja lapsi ja vanhempi kulkee itse sitten jotain muuta kautta ylös tai alas ja takaisin hissille ottamaan ne rattaat pois jotta taas muiden rattaat mahtuu. Aika monimutkaiseksi menee jos ei ihmisiä hissiin sallita.
Kehtaako kukaan oikeasti enää seurata tuota ihmistä Instagramissa, ja vielä oikeilla nimillään ja naamoillaan?!?!!
Vierailija kirjoitti:
Hissit on kaikille asiakkaille. Pyytäkää kauppakeskukseen kommentit tuolle käytökselle. Stockalla on kohta pulaa hyvistä
Asiakkaista
Sen verran oon minäkin rahojani tuhlannut vuosien varrella Stockalle, että tosiaan koen olevani oikeutettu käyttämään hissejä, liukuportaita, portaita ja asiakasvessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se aikonut muuttaa Espooseen maalle jossa ei tarvitse meikata?
Mitä se alkaa stadissa kitisemään.
Niinkö? Ainakin asuntonsa lienee jo myyty, koska ilmoitus on poistunut Oikotieltä. Että rivariin vaan Espooseen elämään perusmammana?
Sieppihän on lappalainen. Muuttakoon sinne pohjoiseen. Tai sinne, missä lapsen isä potkii palloa. Mitä ihmettä tekee Helsingissä!
Kiinnitin huomiota samaan silloin, kun itse liikuin vaunujen kanssa. Jos ongelma ratkeaisi odottamalla seuraavaa hissiä, se ei haittaisi. Mutta hissit täyttyvät jo alimmassa kerroksessa, jolloin katutasossa ei pysty jonottamaan omaa vuoroa, vaan seitsemän seuraavaakin hissillistä ovat täynnä tervejalkaisia autoilijoita.
Olen itsekin tehnyt kerran Siepit ja tokaissut hissiin, että tämä on nyt seitsemäs hissillinen tervejalkaisia ihmisiä, jotka pääsisivät yhtä hyvin rullaportaita, ja me ei tätä menoa päästä koskaan yläkertaan. Viisi neli-viisikymppistä ketterää ja tervejalkaista äijää singahti hissistä ulos hyvin nolon näköisinä.
Toivottavasti kukaan ei sentään tottele tuon määräilyä. Kunhan toteaa, että annatko muiden olla rauhassa vai pitääkö kutsua vartija?
Voi ei! Sieppi ei pääse niin nopeasti Stockalle ostoksille, kuin haluaisi. On kyllä taas puheenaiheet.
Voin kuvitella kuinka Sieppi komentaa ruuhkabussista vaunupaikalla seisovat ulos että hän pääsee sisään.
Onko saralla aina niin kova kiire, ettei ehdi seuraavaa hissiä odottaa?
"Tuntuu, että nykyään ihmiset ovat sillä lailla, että ihan sama, kunhan itse pääsee ensimmäisenä."
🙄
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota samaan silloin, kun itse liikuin vaunujen kanssa. Jos ongelma ratkeaisi odottamalla seuraavaa hissiä, se ei haittaisi. Mutta hissit täyttyvät jo alimmassa kerroksessa, jolloin katutasossa ei pysty jonottamaan omaa vuoroa, vaan seitsemän seuraavaakin hissillistä ovat täynnä tervejalkaisia autoilijoita.
Olen itsekin tehnyt kerran Siepit ja tokaissut hissiin, että tämä on nyt seitsemäs hissillinen tervejalkaisia ihmisiä, jotka pääsisivät yhtä hyvin rullaportaita, ja me ei tätä menoa päästä koskaan yläkertaan. Viisi neli-viisikymppistä ketterää ja tervejalkaista äijää singahti hissistä ulos hyvin nolon näköisinä.
Ja kuuluu sulle, miksi joku käyttää hissiä? Oletko sellainen yleiskyylä? Kunhan kunnioitetaan vuoroja, eikä etuilla.
Stockalla on kaksi vaunuille ja muille kulkurajoitteisille tarkoitettua hissiä. Luulin, että hän tarkoittaa niitä. Ovat tosiaan aina täynnä näitä tyyppejä, joiden vammat eivät näy ulospäin ja käveleminen onnistuu hyvin. Ainakin reippaasti pystytään tunkemaan hissiin vaunujen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hissit on kaikille asiakkaille. Pyytäkää kauppakeskukseen kommentit tuolle käytökselle. Stockalla on kohta pulaa hyvistä
Asiakkaista
Sen verran oon minäkin rahojani tuhlannut vuosien varrella Stockalle, että tosiaan koen olevani oikeutettu käyttämään hissejä, liukuportaita, portaita ja asiakasvessaa.
Onko vessakäyntejäkin joku kieltämässä ? 😦
Vierailija kirjoitti:
Tarinan ainoa nolo olit sinä.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella kuinka Sieppi komentaa ruuhkabussista vaunupaikalla seisovat ulos että hän pääsee sisään.
Ei se mene bussiin, kun ajelee stadissa bussien ohi nokka pystyssä, vuokratulla Porsche Cayenne-maasturillaan.
Väittää lehtiin miten kaikki naarmuttelee Hänen Porscheaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he olisivat olleet noloina? Sinä taas olisit voinut kiittää nöyrästi. Heidän ei olisi ollut mikään pakko antaa sinun halujen häiritä omaa liikkumista hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Feikki sara, jolla tekorinnat, tekohiukset (hiustenpidennykset), botoxia, huulissa täyteaineita ja mitä vielä. Ai niin, ruma luonne. T. Nivelsairautta sairastava, jonka sairaus ei näy ulospäin
Kehtasi vielä väittää huulet turvoksissa ja otsa lamautuneena Veitolalle että mitään ei ole tehty!
Samaan aikaan erään klinikan sivustolla siihen piikitettiin täyteaineita kuin olisi neulatyyny.
Sellainen valehteleva, ylimielinen, tyhmänylpeä entinen missi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se aikonut muuttaa Espooseen maalle jossa ei tarvitse meikata?
Mitä se alkaa stadissa kitisemään.
Niinkö? Ainakin asuntonsa lienee jo myyty, koska ilmoitus on poistunut Oikotieltä. Että rivariin vaan Espooseen elämään perusmammana?
Sieppihän on lappalainen. Muuttakoon sinne pohjoiseen. Tai sinne, missä lapsen isä potkii palloa. Mitä ihmettä tekee Helsingissä!
Käy stockalla
Kaikki pääsevät hissiin, kunkin vuorollaan. Etuilu on moukkamaista.