Olisitko jo kuollut ilman nykylääketiedettä?
Luulen, että olisin kuollut angiinaan.
Sairastin niitä jo useita lapsena, olin todella kipeä. Myös keuhkokuume olisi varmaan vienyt.
Synnytyksistä olisin selvinnyt hengissä.
Kommentit (28)
Kyllä. Ilman antibiootteja olisin kuollut jo.
Olisin kuollut muutaman kerran jo.
Olisin kuollut jo ekaan synnytykseeni jos se olisi jossain saunassa tapahtunut.
Viimeistään sydänpysähdykseen 15 vuotta sitten. Onnistuin hakeutumaan päivystykseen rytmihäiriöiden vuoksi. Ilman adrenaliinia olisin voinut kotona kuolla.
En olisi edes syntynyt eikä kyllä äitinikään olisi selvinnyt lapsuusiästään
Vaikea sanoa, ehkä olisin kuollut jo oman syntymiseni yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki on saanut vähintään yhden antibioottikuurin. Yksi tärkeimmistä keksinnöistä maailmassa.
Puhumattakaan rokotteista. Polio ja isorokko olisi varmaan kaataneet aika monta meistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuollut jo ekaan synnytykseeni jos se olisi jossain saunassa tapahtunut.
No tämäkin, mutta olisin tukehtunut kuoliaaksi n 4kk ikäisenä kurkunpääntulehdukseen.
Kyllä olisin kuollut, ja niitä tilanteita on ollut jo useamman kerran.
Kyllä olisin kuollut 26 vuotiaana umpisuolen puhkeamiseen
Joo, olisin jo kuollut jos syöpäni olisi levinnyt 2015 eikä 2025 jolloin se todellisesti levisi. Jossain köyhemmässä maassa en olisi tänäkään päivänä henkissä.
Olen reumaatikko. En olisi kuollut vaivoihin mutta kipuihin olisin kuollut. Oman käden kautta.
Mielenkiintoinen ketju.
En välttämättä olisi, mutta toisaalta en olisi koskaan syntynytkään ilman 60-luvun lääketiedettä, koska isäni olisi siinä tapauksessa kuollut lapsena. (Tietysti äiti olisi siinä vaihtoehtoisessa todellisuudessa voinut löytää jonkun toisen puolison, mutta silloin puolet geeneistäni olisi erilaiset eli olisin eri henkilö.)
Olisin kuollut jo omaan syntymääni hapenpuutteeseen.
En tiedä. Hammasongelmiinhan voi kyllä kuolla.
En olisi syntynytkään. Mikä olisi ollut ns. Helpotus ehkä joillekin supervajakeille.
Pisin kuollut kikkeleihin. Kortsuja ei ois ollu.
Olisin kuollut viimeistään ekan lapsen synnytykseen, joka päättyi hätäsektioon.
Melkein kaikki on saanut vähintään yhden antibioottikuurin. Yksi tärkeimmistä keksinnöistä maailmassa.