Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko jo kuollut ilman nykylääketiedettä?

Vierailija
26.09.2026 |

Luulen, että olisin kuollut angiinaan. 

Sairastin niitä jo useita lapsena, olin todella kipeä. Myös keuhkokuume olisi varmaan vienyt. 

Synnytyksistä olisin selvinnyt hengissä.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut lapsena angiinaan tai hammasongelmiin. Tai aivan viimeistään 23v kohtukuolemaan joka oli keskeytynyt keskenmeno (myöhäisen raskauden keskenmeno, vauva kuollut mutta keho ei ymmärrä vaan yrittää jatkaa raskautta sen sijaan että pyrkii poistamaan kuolleen kudoksen kehosta).

Selkäpiitä karmii kun katsoo miten jopa Jenkeissä vaikeutetaan ja kielletään abortti, se sama toimenpide joka pelasti oman henkeni, koska kuollut vauva tuskin olisi tullut ulos itsestään tai ainakaan niin nopeasti ettei se olisi aiheuttanut kuolettavaa sisäistä tulehdusta. Amerikka on kuitenkin olevinaan sivistysvaltio, mutta jos olisin syntynyt siellä ja väärään osavaltioon, lääkäri olisi voinut kieltäytyä hengenpelastavan abortin suorittamisesta uskonnollisiin syihin vedoten, tai meidät molemmat olisi voitu nakata vankilaan odottamaan kuolemantuomiota murhasta mikäli uskonnolliset johtajat on sitä mieltä että lääkäri ei voi tietää oliko vauva kuollut tai olisiko jumala herättänyt tämän eloon maagisesti mikäli emme olisi tehneet syntistä aborttia. 😬 Ja tätä samaa halutaan Suomeenkin..

Vierailija
42/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä ihmiset liioittelevat. Monet ihmiset ovat selvinneet vaikeistakin ajoista, muuten meitä ei olisi. Ei jokainen nainen kuollut synnytykseen, eikä kaikki lapset menehtyneet ruttoon. 

Huutonaurua! Tuo on vähän niinkuin sanoisi että kyllä ihmiset ennen vanhaankin selvisivät kaikesta koska olet lukenut tarinoita jotka on kirjoittanut joku joka on elänyt silloin kauan sitten.. Niin. Ne nuorina ja heppoisistakin syistä kuolleet tuskin kirjoittelee ja harvemmin heistä myöskään on kirjoitettu. 😂

Väestönmäärän nousu korreloi suoraan lääketieteen kehityksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuollut jo ekaan synnytykseeni jos se olisi jossain saunassa tapahtunut.

Sama. 

Vierailija
44/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Kyllä varmaan olisin selvinnyt. Minulla ei ole ihmeemmin ollut mitään terveysongelmia. Lapseni eivät olisi selvinneet. Se on surullinen ajatus.

Vierailija
45/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli virtsatiehytongelmia ja jatkuva virtsatietulehdus koko l apsuuden ajan - piti leikkauksessa siirtää virtsaputken paikkaa, kun pissa ei tullut ulos. Vahva lääkitys 8-vuotiaaksi, jolloin minut leikattiin ja korjattiin tämä syntymävika. Se olisi taas kehittänyt munuaistaudin ennen pitkää. Olisin varmaan kuollut jo ennen ku in täytän 8, ilman lääkkeitä.

Vierailija
46/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut keuhkokuumeeseen 7-vuotiaana.

Vierailija
47/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keukokuumeeseen alle 2 vuotiaana, alle kymmenvuotiaana myös sekä lukuisia kertoja sen jälkeen. Mulla on yhdeksän tai enemmän elämiä kuten kunnon kissalla kuuluu olla. 

Vierailija
49/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta lapset olisi jäänyt kokonaan saamatta.

Suostun synnyttämään ainoastaan suunnitellulla sektiolla. Niitä tehty minulle kolme.

Vierailija
50/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi varmasi syntynytkään. Äidilläni oli ennen minua raskausmyrkytys ja kohdun ulkopuolinen raskaus. 

Vierailija
51/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin todennäköisesti verenmyrkytykseen.

Vierailija
52/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta syntymästäni en tiedä, mutta aika vähällä olen päässyt ja silti epäilen, että en olisi ilman lääketiedettä täällä. Lapsena korvatulehduskierre, todennäköisesti korkeintaan kuulo olisi heikentynyt ilman lääkekuureja. Kerran astuin lapsena naulaan, sitähän ei tiedä olisiko jäykkäkouristus iskenyt. 

Kerran mursin pienen luun jalasta ja sain kipsattuun jalkaan veritulpan. Synnytykset menivät ongelmitta enkä tikkien lisäksi tarvinnut muita toimenpiteitä tai lääkkeitä.

Vierailija
53/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut Salmonellaan.

Vierailija
54/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut jo alle kouluikäisenä. Jonkun pistoksen sain kun ei tahtonut enää henki kulkea. Jos en olisi tuohon kuollut, niin olisin kuollut syöpään joskus 20+ ikäisenä, kun olisin ensin jopa vuosien ajanut kitunut.

Vierailija
55/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut jo keskosena enkä olisi edes saanut alkuani, kun isäni sai keuhkotautisena verensyöksyn työpaikallaan, joka sattui nnekseni olemaan sairaalan vieressä.

Vierailija
56/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin noin kuusikymppiseksi todennäköisesti selvinnyt.  Synnytyksetkin ovat menneet ongelmitta enkä ole sairastanut juurikaan. 

Toki olen muutamaan otteeseen antibiootteja syönyt. Joten en voi tietysti tietää olisivatko infektiot olleet kuolemaksi.

Pari vuotta sitten minulla todettiin aivokasvain,  joka leikattiin onnistuneesti.  Tästä en olisi selvinnyt ilman modernia kirurgiaa. 

Vierailija
57/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi syntynytkään,äidilläni  on ahdas lantio ja hänelle tehtiin sektio.

Tai jos minut olisi jotenkin saatua revittyä ulos,olisin laktoosi-intoleranssin takia ripuloinut itseni hengiltä.

Vierailija
58/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisin kuollut ilman antibiootteja ja lisäksi multa olisi amputoitu ehkä toinen jalka. Tai sitten se ei vaan olisi käyttökelpoinen.

Vierailija
59/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine ainakin huitelisi lähempänä 200 ilman lääkkeitä. 

Vierailija
60/94 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kuollut.