Miksi työpaikka ilmoituksissa ei ole palkkahaarukkaa?
Vaan työnantajat laittavat hakijat arvuuttelemaan mitä he mahdollisesti maksavat. Nyt puhun siis asiantuntijatyöstä, en mistään tes-hommista joissa vakipalkks
Kommentit (16)
"oppaasta:
Yksi kiperimmistä työnhakijan eteen tulevista kysymyksistä on palkkatoive. Sorrutko sinäkin näihin yleisiin mokiin
Jos palkkatoivetta pyydetään, kerro se
Koska olemme varman päälle pelaavia vellihousuja, osa meistä jättää palkkatoiveen kertomatta tai esittää sen laveana haarukkana.
Opettele yhdyssanat ja mene töihin.
Jos et osaa itse selvittää realistista palkkahaarukkaa, niin en ymmärrä miten edes pärjäät modernissa yhteiskunnassa.
Näille muumeille pitäisi kaikki kantaa valmiina eteen, mitään ei osata tehdä tai hakea itse. En ihmettele mikseivät työllisty.
Koska haluavat maksaa mahdollisimman vähän. Palkan saat tietää kun käyt verotoimistossa katsomassa firman työntekijöiden verotietoja.
Palkka mieluummin rahana kun haarukoina.
Koska alan ihmiset itse tietävät, millaiset palkat alalla on.
Ja siten myös sen haarukan, johon voi oman palkkatoiveensa sovittaa.
Yksityisellä puolella maksetaan hyvin korkeasta ammattitaidosta ja alan työkokemuksesta.
Julkisella puolella on taulukkopalkat, joihin voi saada henkilökohtaisen lisän.
Koska niissä on palkkasakset, joilla leikataan.
Minä käyn yleensä kysymässä siltä kenen tilalle ollaan uutta palkkaamassa, mitä saa palkkaa. Jostain kumman syystä jos laittaa palkkatoiveeksi saman palkan tai pikkasen enemmän ei pääse edes haastatteluun, mutta jos laittaa palkkatoiveeksi pienemmän palkan pääsee haastatteluun. Mietin vielä että miten pieni pitää palkkatoiveen olla että pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Koska halutaan löytää se, joka tekee homman mahdollisimman pienellä palkalla.
Pitääkö työnhakijan laittaa palkkatoive, jos ei ilmoituksessa ole palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan hakenut korkeastikoulutettujen, osaavien ihmisten työpaikkoja tollo.
Hyvälle työntekijälle firma maksaa hyvän palkan ja vielä muut edut päälle, sillä hän avain henkilö firmassa ja tuottaa rahaa sille.
Nyt ei ole kyse tavallisesta tehtaan duunarista, kaupan kassasta ei autonkuljettajista ja vastaavista.
Vaan niistä, joilla on varaa esittää palkkatoivomus, tullakseen johonkin yritykseen töihin.
Ja näitä työntekijöitä metsästetään, jatkuvasti.
Minä soitan aina ilmoituksessa annettuun numeroon ja kysyn. Sillä olen säästynyt monen turhan hakemuksen kirjoittamisesta, ei tarvitse hakea kuin paikkoihin, joilla on sama näkemys työn arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa itse selvittää realistista palkkahaarukkaa, niin en ymmärrä miten edes pärjäät modernissa yhteiskunnassa.
Näille muumeille pitäisi kaikki kantaa valmiina eteen, mitään ei osata tehdä tai hakea itse. En ihmettele mikseivät työllisty.
Minä hain paikkaa järjestelmä asiantuntijana. Haastattelu meni hyvin, olisivat valmiit palkkaamaan ja kysyivät palkkaa. Sanoin, että muistaakseni olen laittanut sinne n. 5600e/kk.
Sanoivat, etteivät olleet huomanneet lukea ja voivat n. 2700-3000e maksaa. No en todellakaan lähde töihin alle 4000 palkalla!! Siis mä jäin miettii, että kuinka tyhmä työnantaja voi olla. Noh, minusta ei sitten tullut Telian teknistä Linux-asiantuntijaa eikä devopsia. Jatkoin huomattavasti paremmalla palkalla nykyduunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan hakenut korkeastikoulutettujen, osaavien ihmisten työpaikkoja tollo.Hyvälle työntekijälle firma maksaa hyvän palkan ja vielä muut edut päälle, sillä hän avain henkilö firmassa ja tuottaa rahaa sille.
Nyt ei ole kyse tavallisesta tehtaan duunarista, kaupan kassasta ei autonkuljettajista ja vastaavista.
Vaan niistä, joilla on varaa esittää palkkatoivomus, tullakseen johonkin yritykseen töihin.
Ja näitä työntekijöitä metsästetään, jatkuvasti.
Jos tarkoitat että headhunter hakee niin, hän yleensä houkuttelee hyvällä palkalla naivia ihmistä töihin. Luvattu palkka ei koskaan toteudu ja töitä saa tehdä enemmän kuin ehtii. Tämä ns. avainhenkilö todella tuottaa rahaa yritykselle työpanoksellaan. Ura ei välttämättä etene lainkaan. Tunnen aika monta tälläistä tapausta.
Lain pitäisi määrätä alin palkka jokaiseen ilmoitukseen, mistä ei voi kuin nousta, jos löytyy hyvin pätevä henkilö.