Voiko noin vain tehdä että soittaa töihin että ei tule töihin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8f675cc8-6f6d-489a-8ce1-0e0b92…
Minä antaisin heti potkut tuollaiselle työntekijälle. Ei mikään lentopallomatsi voi olla syy jäädä pois töistä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoa, että asiasta oli juteltu jo etukäteen ja sovittu, mutta ihan vaan viihdearvon takia leikittiin, että kaikki tapahtui pelkästään puhelun aikana?
Totta kai on mietitty etukäteen, jos Tomas hoitaa lähetyksen yksin.
No niinpä. Noiden otteluiden aikataulut ja pelipaikkakunnat ovat olleet tiedossa jo pitkään. Varmasti työpaikalla on varmisteltu hyvissä ajoin, että jos käy niin, että Suomi menee jatkoon, että voihan lähteä pelejä katsomaan ja kannustamaan poikaystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No irtisanomisperustehan tuo ei ole, kirjallisen varoituksen tuosta voisi toki antaa työsuhteessa olevalle. Minulla on tosin se ymmärrys, että nämä radiotoimittajat eivät ole työsuhteessa vaan free lancereita eli silloin ei se kirjallinen varoituskaan ole vaihtoehto vaan sen alihankintasopparin päättäminen, mikäli siellä sopimuksessa ei ole mainintaa, että tällaiset yllättävät vapaa tarpeet ovat yhteisesti sovitusti OK. T. HR
Mitä varoitusta antamaan ku esimies thon suostui
Niin siis en kommentoinut nyt tätä tapausta kuin sen suhteen, että mikä tuossa edes olisi VOINUT olla vaihtoehto.. kun aika moni täällä on potkuja antamassa
Vierailija kirjoitti:
Työnantajaani ei kiinnosta miten, missä ja milloin kunhan työt pyörii.
Eiköhän tuokin mimmi ole duunissa ihan oman yrityksensä kautta.
Millu Haataja (3288335-4) on Yksityinen elinkeinonharjoittaja.
Suomessa on lukemattomia työntekijöitä jotka eivät ole minkään TES piirissä ja he voivat ihan itse määritellä ne työehtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä voi ottaa lyhyellä ilmoitusajalla lomaa, jos työt sallii. Olen joskus ilmoittanut edellispäivänä, että olen huomenna lomalla. Päivän tai kahden takia kenenkään ei tarvitse tehdä töitäni.
Eikö pelota työpaikan puolesta kun olet noin korvattavissa ilman mitään
En pelkää. Sama homma muilla työntekijöillä. Tietenkin katson, että työt sallii yllätyslomapäivän.
Olen työtön mutta mun mielestä voisi irtisanoa vähän helpommin ainakin pienet yritykset.
Ajattele asiaa näin: Sulla yritys ja 5 työntekijää. Jos joku sairaana, joudut maksamaan sen palkan ja myös sjaisen. Yritystä ei voi pyörittää kun osin vajaalla miehityksellä.
Sulle jää palkkaa 2500€ brutto (olet myös yksi työntekijä) kun on normi 5 työntekijää. Jokaisen sijaisen palkkaus on pois sun bruttopalkasta.
Joku työntekijä on pois 2 viikkoa, joku joka kuukausi 5 päivää. Et voi irtisanoa lain mukaan kuitenkaan.
Samoin pitkät sairikset täydellä palkalla ihmetyttää. No jos iso työnantaja ei haittaa kerään. Ei kenenkään rahoista pois. Harva tuollaiseen kuitenkaan ryhtyisi huvikseen ja jos joku ryhtyy niin se on vain joku...
Ihme laiskoja ihmisiä otetaan töihin että lomalle voi lähteä noin vaan. En ottanut yhtään vapaapäivää töissä 10 vuoteen eikä tullut mieleen että lähtis jotain peliä katsomaan tai muuten lomalle. Työnantaja päätti vapaapäivät ja lakisääteiset lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä voi ottaa lyhyellä ilmoitusajalla lomaa, jos työt sallii. Olen joskus ilmoittanut edellispäivänä, että olen huomenna lomalla. Päivän tai kahden takia kenenkään ei tarvitse tehdä töitäni.
Eikö pelota työpaikan puolesta kun olet noin korvattavissa ilman mitään
Työntekijän arvoa ei mittaa se kuinka monta tuntia työtä tehdään, vaan sen työn merkitys firmalle. Avainhenkilöitä ei noin vain korvata.
Monissa työpaikoissa voi, lusmuilijoiden tekosairaslomat tietysti voivat aiheuttaa sen, että aletaankin vaatia lääkärin todistus sairaudesta. Kyllähän ylellä kertoivat suomalaiset, että eivät jaksa käydä töissä, vaan lasketaan, montako sairaslomapäivää voi viettää vielä palkallisena. Tietysti se työtaakka sitten lisääntyy nillä , jokta jakasavat nousta aamulla töihinlähtöaikeissa.
Mikä ihme meistä on tehnyt niin sairaita tai laiskoja.
Ei työ ennenkään aina ollut mitään herkkua, mutta kyllä siellä käytiin, että sai palkkaa, jolla ostaa ruokaa ym tarpeellista perheelleen-
Eihän tässä auta muu, kuin tuoda lisää ulkomailta työvoimaa, kun turhan monia työ pelottaa.
Suomalaiset saavat sitten maata kuisteillaan kaljapullon kanssa. Kiinassa aikoinaan oli käydä tosi huonosti, kun kansa vain makaili opiumpöllyssä pihoillaan.
Tietenkään tämä ei koske kaikkia suomalaisia.
Kai sitä nyt vapaata saa pyytää ihan mihin tarkoitukseen vaan itse haluaa. Työnantaja päättää myöntääkö sen vapaan, tässä tapauksessa kyllä. Mikä ihmeen ongelma sitten taas siinäkin? Aika eri asia jos olisi vaan ollut ilmoittamatta poissa.
Jos on oikea syy jäädä pois, esim sairastuminen, jonka oikea lääkäri on todennut kotikäynnillä, sellainen on oikeutettu olemaan pois töistä, JOS ilmoittaa siitä todistuksen kanssa töihin. Oikean todistuksen, jonka NS pomo voi ja pitääkin tarkistaa.
Kyllä voi. Ei yhden kerran aiheeton poissaolo ole edes irtisanomisperuste, ja vasta 7 päivän yhtämittainen poissaolo on työsuhteen purkuperuste.
ainakin toistaiseki ri tarvita vaikka lääkärin lausuntoa lyhyeksi ajaksi.
mutta mikäli joku urpo yrittää potkulain muodossa kiristää inhimillisestä pääomasta vaikka yleistäen, mennään metsään ja pahasti.
Töihin ei ole mikään pakko mennä. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
ainakin toistaiseki ri tarvita vaikka lääkärin lausuntoa lyhyeksi ajaksi.
mutta mikäli joku urpo yrittää potkulain muodossa kiristää inhimillisestä pääomasta vaikka yleistäen, mennään metsään ja pahasti.
Ei menemättä jättämiseen tarvita minkäänlaista lausuntoa. Työnantaja toki saa vaatia vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on lintsaamista mielestäni. Työnantajan pitää luottaa että työntekijä tulee töihin. Kerran palkkasin sellaisen 25 v naisen. Se oli töissä 2 päivää ja sitten ei tullut enää töihin eikä puhelimeen vastannut. Päätinn etten palkkaa enää nuoria.
Meillä keittiöön oli palkattuna nuori mimmi. Kerran tuo jätti ilmestymättä töihin, oli kaksi viikkoa omalla lomalla ja tuli sitten työvuorolistan mukaisesti töihin. Poissaolon syy oli henkilökohtainen ja hän ei voinut ilmoittaa poissaolostaan koska hänellä ei ole keittiön puhelinnumeroa...
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikea syy jäädä pois, esim sairastuminen, jonka oikea lääkäri on todennut kotikäynnillä, sellainen on oikeutettu olemaan pois töistä, JOS ilmoittaa siitä todistuksen kanssa töihin. Oikean todistuksen, jonka NS pomo voi ja pitääkin tarkistaa.
No itseasiassa, työnantaja päättää sen, onko sairastuminen sellainen, että se oikeuttaa vapaaseen. Ja onko se vapaa palkallinen vai palkaton. ei lääkäri. Ykskään lääkärintodistus ei sellaisenaan oikeuta palkalliseen poissaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on lintsaamista mielestäni. Työnantajan pitää luottaa että työntekijä tulee töihin. Kerran palkkasin sellaisen 25 v naisen. Se oli töissä 2 päivää ja sitten ei tullut enää töihin eikä puhelimeen vastannut. Päätinn etten palkkaa enää nuoria.
Meillä keittiöön oli palkattuna nuori mimmi. Kerran tuo jätti ilmestymättä töihin, oli kaksi viikkoa omalla lomalla ja tuli sitten työvuorolistan mukaisesti töihin. Poissaolon syy oli henkilökohtainen ja hän ei voinut ilmoittaa poissaolostaan koska hänellä ei ole keittiön puhelinnumeroa...
Eikö häneen yritetty ottaa yhteyttä? Meillä työntekijä ei tullut töihin eikä saatu yhteyttä, niin otettiin poliisin yhteyttä. Hän löytyi kuolleena kotoa.
Etätyöntekijä jää viikon ryyppyreissulle , soittaa pomolle mulla on läppäri rikki taikka kanissa en muista, eli ?
Joo, eiköhän aikataulut ole alustavasti sovittu jo peliohjelman selvittyä.