Mika Aaltolasta, 58 v, tulee isä
Kun lapsi on 12 v, Mika on 70 v. Kuka opettaa lapsen pyöräilemään, luistelemaan, uimaan, pelaa jalkapalloa jne? En voi ymmärtää näitä pappaisiejä. Oma mies on 40v ja jaksaa liikkua ja aktivoida 10 v ja 8 v lapsiamme. Ja jis Mika jää yksinhuuoltajaksi ja vaimo lähtee,,miten jaksaa yksin huolehtia lapsesta?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sen verran fiksulta ja vastuulliselta ihmiseltä että kaikenlaiset "mitä jos" kysymykset on varmasti käyty läpi. On totta että lapsi voi mahdollisesti menettää vanhemman nuorena, mutta jos muut asiat ovat kunnossa ja lapsella on jäljellä muitakin aikuisia (sukua tms) kuin äiti niin ei se välttämättä maailmanloppu ole.
Entä jos äiti olisi 55 v? Kirjoittausitko saman? Jos et,niin miksi? Onko äitiys ja äidin jaksaminen tärkeämpää kuin isän? Eikö vanhemmat ole molemmat lapselle yhtä tärkeitä?
Jos lapsen onnistuu saamaan tuossa iässä (melkoinen poikkeus) niin uskoisin että biologinen ikäkin on silloin alempi kuin muilla samanikäisillä.
https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-suosittelevat-lasten-hankintaa-lyk…
Hyi helv. Papan sperma on jo hapanta ja,aiheuttaa riskejä jopa naisen terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lapset pitää tehdä viimeistään 35vuotiaana
Onko tästä kirjattu ihan laki pykälä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 70-vuotias ei jaksaisi opettaa lasta pyöräilemään, uimaan tmv.?
Niin. Itse olen 70-vuotias ja pyöräilen jatkuvasti ja uin luonnonvesissä paljon. Olen kyllä nainen. Kommentoija on varmaan joku nuori, niillä ei ole oikein käsitystä, millainen ihminen on yli kuusikymppinen. Eräänlainen vanhuus-fobia.
Tosin nykynuoret ei varmaan seitsenkymppisenä enää pyöräile eivätkä ui, vaan makaavat hoivaosastolla. Aiempen vuosien lihavuus sen saa aikaan, tai anorektinen laihuus, normaalipainoisia nuorissa on vähän. Ja ala-arvoinen ravinto.
Ainahan hoivalla on maannut seitsemänkymppisiä. Neurologisesti sairaita, monisairaita, vammautuneita, sairaskohtauksen saaneita. Et vaan näe niitä, eivät ne siellä järvessä sun kanssa ole. Mistään ei ole mitään takeita, vaikka toki elintavoilla kannattaa yrittää parhaansa.
Alfa-Aaltolalla ruuti kuivaa! Rouva paksuksi noin vaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja Sauli Niinistö on vielä pahempi
Sinä olet Palsta pahin ihmisten haukkuja..Sinut kaikki tunnistaa...😝 🐖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologisesti elimistö terveimmillään joten parhaaksi lapsen kannalta
Eikö nuo aloituksessa mainitut asiat opita jo ennen kouluun menoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät missä kunnossa hän on 70- vuotiaana? Tunnetko paljonkin 70- vuotiaita? Omassa lähi-ja tuttavapiirissä ovat kyllä tosi hyvä kuntoisia.
Tiedätkö etukäteen, että et itse sairastu ennen viittäkymppiä?
Niin monta tuttavaa on kuollut viiskymppisenä.
En voi ymmärtää näitä APn kaltaisia arvostelujoita. Mitään muuta tekemistä ilmeisesti kuin pihtia muiden elämää. Lähde kuule lenkille, että pysyt kunnossa.
Miksi täällä haukutaan yleisesti 40 v äitejä mummoäideiksi? Isäthän ovat yhtä tärkeitä lapselle ja vanhemmuus tasa- arvoista. Samalla tavalla se mies väsyy vanhana yövalvomisiin ja sairaan lapsen hoitoon. Vai onko se vain äidin tehtävä? Itse olin 38 v kun sain kuopuksen ja hyvässä fyysisessä kunnossa, silti valvominen koliikkivauvan kanssa oli raskasta puhumattakaan muista valvomisesta. Myös murrosikäisen kanssa pitää valvoa ja kasvattaa. En voisi kuvitella tekeväni sitä 70 vuotiaana. Myös perinnölliset sairauksien riski lapsella on suuri noin vanhan miehen lapsella.
Ai miksi pitää valvoa murrosiköisen kanssa? En minä kyllä valvonut. Ei kai niitä enää tarvi nukuttaakaan?
No ei, mutta jos nuorella on vaikka kotiintuloaika klo 23 viikonloppuna, ja itse on valmis nukkumaan klo. 21, niin pakko valvoa kunnes nuori tulee kotiin. Tai ei pakko, mutta itse en koskaan ole osannut nukkua hyvin jos nuoriso on poissa kotoa.
Tai jos nuorella on seuraavana päivänä koulua niin kyllä mä kävin välillä kyttäämässä, ettei olla ruudulla liian myöhään.
Olen eri joka tuon murrosikäisten kanssa valvomisen kirjoitti ensin. Kunhan keksin esimerkkejä, miten teini voi vähentää omaa nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologisesti elimistö terveimmillään joten parhaaksi lapsen kannalta
Jaa. No itse olen ainakin nyt 36 vuotiaana terveempi kuin viitisen vuotta sitten. Ja vihdoin ja viimein raskaana yli 10 vuoden yrityksen jälkeen 🤷
Vierailija kirjoitti:
Alfa-Aaltolalla ruuti kuivaa! Rouva paksuksi noin vaan 👍
Kaksi vuotta nylkyttänyt vanha mies haarukassa joten se siitä kuivasta ruudista
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa kun pitää vanhojen ukkojen kanssa tehdä lapsia? mitä tuossakin nariseva äänisessä ukossa muija näkee että piti antaa rojut laskee sisään. Tai tosiasiassa tuon ikäiset ukot pitäs olla jo steriloituja!
En ymmärrä en.
Itse olen 55v ja ei tulis mieleenkään lisääntyä enää
T: setämies
Et ole stämis. Olet se mt läski yleishakkuja. Tämä asia ei kuulu sulle vittuakaan. Ymmärrätkö tollukka !!🐖
Mun jo 85-vuotias isäni on opettanut kaikki lapsenlapsensa luistelemaan, fillaroimaan, remontoimaan ja korjaamaan asioita, Ekan lapsenlapsi syntyi kun isä oli 65 ja nuorin on nyt 4. Hyvin jaksaa ja tykkää touhuta lasten kanssa, pitää virkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaimokin ole jo 40?
Miten tämä vaikuttaa sun elämään kun minun elämääni ei mitenkään.. vastaa moukka!
Minun isä oli 57, kun synnyin. Hän eli sen jälkeen vielä 36 vuotta, ja oli suhteellisen hyväkuntoinen loppuun saakka. Muistan kyllä, että lapsena ja nuorena hävetti kovasti, kun isä oli niin vanha, että ukiksi luultiin. Mutta elämä on ihmeellistä, ja kaikilla ei mene elämä yhden mallin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaimokin ole jo 40?
Täyttää' ensi kuussa 18.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo aloituksessa mainitut asiat opita jo ennen kouluun menoa?
Vedä ämmyli lörtsyyzi nyt just. Sinulle ei kuulu muiden elämä. Ymmärrätkö? 😝
Vierailija kirjoitti:
Miksi 70-vuotias ei jaksaisi opettaa lasta pyöräilemään, uimaan tmv.?
Ja eiköhän ne kannata tehdä silloin kun lapsi on 5-6v eikä 12v. Ja onhan sillä äiti, tarvitaanko perus liikunta taitojen opettamiseen Y-kromosomia?
Yksiselitteisesti itsekästä tulla isäksi yli 50 vuotiaana. Voi aiheuttaa jopa sukupolvien välisen dnaketjun vaurioitumisen. " Mutku mä haluun"-viis lapsen terveydestä.