Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika Aaltolasta, 58 v, tulee isä

Vierailija
24.09.2026 |

Kun lapsi on 12 v, Mika on 70 v. Kuka opettaa lapsen pyöräilemään, luistelemaan, uimaan, pelaa jalkapalloa jne? En voi ymmärtää näitä pappaisiejä. Oma mies on 40v ja jaksaa liikkua ja aktivoida 10 v ja 8 v lapsiamme.  Ja jis Mika jää yksinhuuoltajaksi ja vaimo lähtee,,miten jaksaa yksin huolehtia lapsesta?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miesvihan kuuluukin näkyä ja kuulua !

Vierailija
22/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ajattele aaltolasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tossa nyt on ? Vanhin isäksi tullut mies oli yli 100 vuotias ! Pankaas paremmaksi !!!! Ja vanhin ensisynnyttäjä nainen oli jotakin 71 v. Nuorin peräti 5 v. Pankaas paremmaksi !!!!!! Tuskin onnistutte. 

Vierailija
24/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Aaltola 🥱

Vierailija
25/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on 74-vuotias, timmi ja skarppi mies, joka urheilee, vetää leukoja ja nostelee painoja ja perustaitojen lisäksi on käsistään kätevä, voi opettaa yhtä ja toista. Moni kolmikymppinen on laiskanpulskea, ei välttämättä edes pyöräile ja kädentaidot loistavat poissaolollaan. 

Nii mut ei se jaksa valvoa

Ei prkele.  Minkä aikaa sinä lapsrukka ruuanhukka nukut vuorokaudessa?

Mulla riittää kuusi tuntia paremmin kun hyvin.

M.67

Vierailija
26/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kun jaksaa. Itse nuorempi ja lapset jo hyvän aikaa maailmalla.

Vierailija
27/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Aaltola on luultavasti maailman tylsin ihminen.

Vierailija
28/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Asltola tässä, moi.

Kun on pitkä ja komea, sillä on tietty vaikutus naisiin ja tällaisia seuraamuksia.

Vierailija
29/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on 79-vuotiaana aivan huippukunnossa, jaksaa kävellä rivakkaan tahtiin pitkiä kävelylenkkejä. Itse en pysty samaan, vaikka olen kymmeniä vuosia nuorempi.

Jokseenkin typerää verrata yksittäisiin liikuntasuorituksiin pikkulapsiarkea. Se on kuitenkin kokonaisuus, johon liittyy huonoja yöunia, levon puutetta, jatkuvassa valmiustilassa olemista, jatkuvaa häsellystä ja touhua. 

Itse en nelikymppisenä enää jaksaisi moista - enkä ole mitenkään poikkeuksellisen huonossa kunnossa. En vain enää jaksaisi sitä härdelliä. 

Vierailija
30/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on 74-vuotias, timmi ja skarppi mies, joka urheilee, vetää leukoja ja nostelee painoja ja perustaitojen lisäksi on käsistään kätevä, voi opettaa yhtä ja toista. Moni kolmikymppinen on laiskanpulskea, ei välttämättä edes pyöräile ja kädentaidot loistavat poissaolollaan. 

Ei prkele.  Minkä aikaa sinä lapsrukka ruuanhukka nukut vuorokaudessa?

Mulla riittää kuusi tuntia paremmin kun hyvin.

M.67

Miten 6 tuntia pienissä pätkissä?

Vierailija
31/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikin on raskaana Dannylle.

Vierailija
32/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät missä kunnossa hän on 70- vuotiaana? Tunnetko paljonkin 70- vuotiaita? Omassa lähi-ja tuttavapiirissä ovat kyllä tosi hyvä kuntoisia.

Tiedätkö etukäteen, että et itse sairastu ennen viittäkymppiä? 

Niin monta tuttavaa on kuollut viiskymppisenä. 

En voi ymmärtää näitä APn kaltaisia arvostelujoita. Mitään muuta tekemistä ilmeisesti kuin pihtia muiden elämää. Lähde kuule lenkille, että pysyt kunnossa.

Miksi täällä haukutaan yleisesti 40 v äitejä mummoäideiksi? Isäthän ovat yhtä tärkeitä lapselle ja vanhemmuus tasa- arvoista. Samalla tavalla se mies väsyy vanhana yövalvomisiin ja sairaan lapsen hoitoon. Vai onko se vain äidin tehtävä? Itse olin 38 v kun sain kuopuksen ja hyvässä fyysisessä kunnossa, silti valvominen koliikkivauvan kanssa oli raskasta puhumattakaan muista valvomisesta. Myös murrosikäisen kanssa pitää valvoa ja kasvattaa. En voisi kuvitella tekeväni sitä 70 vuotiaana. Myös perinnölliset sairauksien riski lapsella on suuri noin vanhan miehen lapsella.

Vierailija
33/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dannyn syntymäpäivä on tänään. Onnea 84- vuotiaalle Ilkka Lipsaselle!

Vierailija
34/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää myös kasvattaa sinne 20 vuotiaaaksi.. sehän sen tarkoitus on miksi lapsia tehdään.

Vierailija
35/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvotaanko teillä vielä 12-vuotiaan kanssa? Jestas.

Vierailija
36/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily jne olivat vain esimerkkejä. Lasten kanssa kaikki hommat ja kasvatus on 24/7, ei voi verrata ukkina oloon. Isän tehtävä on huolehtia ja kasvattaa lasta tasaveroisesti ja myös valvoa öisin se ei ole vain äidin hommia

Vierailija
37/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sen verran fiksulta ja vastuulliselta ihmiseltä että kaikenlaiset "mitä jos" kysymykset on varmasti käyty läpi. On totta että lapsi voi mahdollisesti menettää vanhemman nuorena, mutta jos muut asiat ovat kunnossa ja lapsella on jäljellä muitakin aikuisia (sukua tms) kuin äiti niin ei se välttämättä maailmanloppu ole. 

Vierailija
38/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvotaanko teillä vielä 12-vuotiaan kanssa? Jestas.

Murrosikäisen kanssa valvominen alkaa uudelleen.... unirytmi menee täysin uusiksi. 

Vierailija
39/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät missä kunnossa hän on 70- vuotiaana? Tunnetko paljonkin 70- vuotiaita? Omassa lähi-ja tuttavapiirissä ovat kyllä tosi hyvä kuntoisia.

Tiedätkö etukäteen, että et itse sairastu ennen viittäkymppiä? 

Niin monta tuttavaa on kuollut viiskymppisenä. 

En voi ymmärtää näitä APn kaltaisia arvostelujoita. Mitään muuta tekemistä ilmeisesti kuin pihtia muiden elämää. Lähde kuule lenkille, että pysyt kunnossa.

Miksi täällä haukutaan yleisesti 40 v äitejä mummoäideiksi? Isäthän ovat yhtä tärkeitä lapselle ja vanhemmuus tasa- arvoista. Samalla tavalla se mies väsyy vanhana yövalvomisiin ja sairaan lapsen hoitoon. Vai onko se vain äidin tehtävä? Itse olin 38 v kun sain kuopuksen ja hyvässä fyysisessä kunnossa, silti valvominen koliikkivauvan kanssa oli raskasta puhumattakaan muista valvomisesta. Myös murrosikäisen kanssa pitää valvoa ja kasvattaa. En voisi kuvitella tekeväni sitä 70 vuotiaana. Myös perinnölliset sairauksien riski lapsella on suuri noin vanhan miehen lapsella.

Ai miksi pitää valvoa murrosiköisen kanssa? En minä kyllä valvonut. Ei kai niitä enää tarvi nukuttaakaan?

Vierailija
40/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, miten täälläkin tuomittaisiin nainen, joka hankkisi lapsen vaikka 50-vuotiaana. Yhtä lailla miesten sukusolujen laatu huononee vanhetessa. Vanhojen isien lapsilla on mm. enemmän oppimishäiriöitä. Ja samalla lailla vanha isä väsähtää helpommin kuin nuorena, kuin "vanha" äitikin. Tosin vanhoja äitejä ei juuri ole. 

Sitä paitsi vanhemmuus ei lopu siihen, kun lapsi täyttää 18. En itse kaksikymppisenä olisi ollut valmis hautaamaan isääni. Olen onnellinen, että minulla on hänet  nyt lähes 50-vuotiaanakin. Tuo on huono argumentti, että nuorenakin voi sairastua ja kuolla. Voi, mutta se on poikkeus, joka osuu harvojen kohdalle. 

En voi ymmärtää tätä kaksinaismoralismia tässäkin asiassa. Vanha äiti=hirviö. Vanha isä = voi miten ihanaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi