Mika Aaltolasta, 58 v, tulee isä
Kun lapsi on 12 v, Mika on 70 v. Kuka opettaa lapsen pyöräilemään, luistelemaan, uimaan, pelaa jalkapalloa jne? En voi ymmärtää näitä pappaisiejä. Oma mies on 40v ja jaksaa liikkua ja aktivoida 10 v ja 8 v lapsiamme. Ja jis Mika jää yksinhuuoltajaksi ja vaimo lähtee,,miten jaksaa yksin huolehtia lapsesta?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni on 74-vuotias, timmi ja skarppi mies, joka urheilee, vetää leukoja ja nostelee painoja ja perustaitojen lisäksi on käsistään kätevä, voi opettaa yhtä ja toista. Moni kolmikymppinen on laiskanpulskea, ei välttämättä edes pyöräile ja kädentaidot loistavat poissaolollaan.
Nii mut ei se jaksa valvoa
No ei kai enää yli kymmenenvuotiaan kanssa tarvitse valvoa öitä. Isäni kyllä jaksaa valvoa enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 70-vuotias ei jaksaisi opettaa lasta pyöräilemään, uimaan tmv.?
Toisekseen, pyöräily opetetaan 3-vuotiaalle, ei jollekin 12veelle
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sen verran fiksulta ja vastuulliselta ihmiseltä että kaikenlaiset "mitä jos" kysymykset on varmasti käyty läpi. On totta että lapsi voi mahdollisesti menettää vanhemman nuorena, mutta jos muut asiat ovat kunnossa ja lapsella on jäljellä muitakin aikuisia (sukua tms) kuin äiti niin ei se välttämättä maailmanloppu ole.
Entä jos äiti olisi 55 v? Kirjoittausitko saman? Jos et,niin miksi? Onko äitiys ja äidin jaksaminen tärkeämpää kuin isän? Eikö vanhemmat ole molemmat lapselle yhtä tärkeitä?
Ei sillä lailla kiinnosta, mutta onhan hän toki tunnettu, niin siksi kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni on 74-vuotias, timmi ja skarppi mies, joka urheilee, vetää leukoja ja nostelee painoja ja perustaitojen lisäksi on käsistään kätevä, voi opettaa yhtä ja toista. Moni kolmikymppinen on laiskanpulskea, ei välttämättä edes pyöräile ja kädentaidot loistavat poissaolollaan.
Ei prkele. Minkä aikaa sinä lapsrukka ruuanhukka nukut vuorokaudessa?
Mulla riittää kuusi tuntia paremmin kun hyvin.
M.67
Kuinka monet päiväunet pappa siellä ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily jne olivat vain esimerkkejä. Lasten kanssa kaikki hommat ja kasvatus on 24/7, ei voi verrata ukkina oloon. Isän tehtävä on huolehtia ja kasvattaa lasta tasaveroisesti ja myös valvoa öisin se ei ole vain äidin hommia
No ei se Mika vielä ole seitsemänkymppinen. En tiedä millaista elämää te olette viettäneet, mutta ei se lapsen kanssa olo nyt niin raskasta ole ensimmäistä vuotta lukuunottamatta. Lisäksi hän ehkä voi jäädä eläkkeelle lapsen ollessa vielä kouluikäinen ehtii hakemaan, kuskaamaan ja osallistumaan paremmin.
Olisi kyl hieman outoa jos itse olisin ollut 10v ja isä 68v. Isän kuuluu jaksaa reissata ja puuhata lapsensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Kuule tämä on vain vastareaktio naisvihaan. Sitten kun aletaan ylistää naisia, jotka saavat lapsen 58-vuotiaana, voidaan alkaa ylistää saman tekeviä miehiä. Tai päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai enää yli kymmenenvuotiaan kanssa tarvitse valvoa öitä. Isäni kyllä jaksaa valvoa enemmän kuin minä.
Erikoista. Ehkä ne nuoretkin äidit valehtelevat kun kertovat pätkissä nukkumisen ja valvomisen olevan raskasta. Eihän se ole kun sinunkin isäsi jaksaa!
jäätävä kauhu hiipisi jos nyt viiskymppisenä emäntä kertoisi olevansa raskaana. Sitä päiväkoti ja koulurumbaa ja harrastusrumbaa en enää jaksaisi käydä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 70-vuotias ei jaksaisi opettaa lasta pyöräilemään, uimaan tmv.?
Niin. Itse olen 70-vuotias ja pyöräilen jatkuvasti ja uin luonnonvesissä paljon. Olen kyllä nainen. Kommentoija on varmaan joku nuori, niillä ei ole oikein käsitystä, millainen ihminen on yli kuusikymppinen. Eräänlainen vanhuus-fobia.
Tosin nykynuoret ei varmaan seitsenkymppisenä enää pyöräile eivätkä ui, vaan makaavat hoivaosastolla. Aiempen vuosien lihavuus sen saa aikaan, tai anorektinen laihuus, normaalipainoisia nuorissa on vähän. Ja ala-arvoinen ravinto.
Voi hitto noita pappoja🙄🙄🙄
Mitään järkeä tuossa
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyl hieman outoa jos itse olisin ollut 10v ja isä 68v. Isän kuuluu jaksaa reissata ja puuhata lapsensa kanssa.
Säälittää ne lapset kylpylöissä jne joissa isät ei jaksa mitään lastensa kanssa. Oma mies on 40 v ja hyvässä kunnossa ja jaksaa touhuta. Ihan biologisesti 70 v reaktiokyky jne on jo huonompi kuin 40 vuotiaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sen verran fiksulta ja vastuulliselta ihmiseltä että kaikenlaiset "mitä jos" kysymykset on varmasti käyty läpi. On totta että lapsi voi mahdollisesti menettää vanhemman nuorena, mutta jos muut asiat ovat kunnossa ja lapsella on jäljellä muitakin aikuisia (sukua tms) kuin äiti niin ei se välttämättä maailmanloppu ole.
Entä jos äiti olisi 55 v? Kirjoittausitko saman? Jos et,niin miksi? Onko äitiys ja äidin jaksaminen tärkeämpää kuin isän? Eikö vanhemmat ole molemmat lapselle yhtä tärkeitä?
Jos lapsen onnistuu saamaan tuossa iässä (melkoinen poikkeus) niin uskoisin että biologinen ikäkin on silloin alempi kuin muilla samanikäisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Ehkä ne nuoretkin äidit valehtelevat kun kertovat pätkissä nukkumisen ja valvomisen olevan raskasta. Eihän se ole kun sinunkin isäsi jaksaa!
No näin äitinä voin sanoa, että sen ensimmäisen vuoden jälkeen nukuin ihan hyvin. Yleensä imettäminen on se, mikä valvottaa, mutta oletan, että Mika ei imetä. EIkä se Mika vielä ole 70-vuotias. Miten ihan kaikki voi nykyään olla niin hemmetin vaikeaa ja raskasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä 🤣
"Kun lapsi on 12 v, Mika on 70 v. Kuka opettaa lapsen pyöräilemään, luistelemaan, uimaan,"
Meillä kyllä jokainen, tytötkin osasi ajaa jo mopollakin kuusi vuotiaana. Pyörällä tietysti aiemmin. Luistelun aloittivat ennen kouluun menoa, uimisen jossakin viiden ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin äitinä voin sanoa, että sen ensimmäisen vuoden jälkeen nukuin ihan hyvin. Yleensä imettäminen on se, mikä valvottaa, mutta oletan, että Mika ei imetä. EIkä se Mika vielä ole 70-vuotias. Miten ihan kaikki voi nykyään olla niin hemmetin vaikeaa ja raskasta?
No ei ihmisen todellakaan ole tarkoitus lisääntyä isoisän ikäisenä, tai mummon ( lähemmäs 50 ) iässä
Nykytietämyksen mukaan aivot kehittyvät 24 vuotiaaksi ja tarvitsee ne monet aikuiset lapsetkin vanhempien apua monessa asiassa.