Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika Aaltolasta, 58 v, tulee isä

Vierailija
24.09.2026 |

Kun lapsi on 12 v, Mika on 70 v. Kuka opettaa lapsen pyöräilemään, luistelemaan, uimaan, pelaa jalkapalloa jne? En voi ymmärtää näitä pappaisiejä. Oma mies on 40v ja jaksaa liikkua ja aktivoida 10 v ja 8 v lapsiamme.  Ja jis Mika jää yksinhuuoltajaksi ja vaimo lähtee,,miten jaksaa yksin huolehtia lapsesta?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi lähtee kouluun ja Mika eläkkeelle.

Entä sitten?    Miten vaikuttaa sun elämääsi lehmä?

Vierailija
102/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri ikäero isän ja lapsukaisen välillä on hyvä juttu. Isän ei tarvitse pyytää töistä vapaata lapsen rippi-, ylioppilas- tai muita juhlia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika Aaltola on luultavasti maailman tylsin ihminen.

Entä sinä itse viestisi perusteella.  🤮🤮🤮🤮

Vierailija
104/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset pitää tehdä viimeistään 35vuotiaana

Onko tästä kirjattu ihan laki pykälä?

Biologisesti elimistö terveimmillään joten parhaaksi lapsen kannalta

Jaa. No itse olen ainakin nyt 36 vuotiaana terveempi kuin viitisen vuotta sitten. Ja vihdoin ja viimein raskaana yli 10 vuoden yrityksen jälkeen 🤷

No sinähän oletkin suunnilleen normaalissa synnytysiässä tänä päivänä. 58-vuotiaana et enää olisi. Itse olen 50-v ja minulla on edelleen normaalit, säännölliset kuukautiset. En uskalla jättää ehkäisyä, koska minun tuurillani olisin raskaana heti kun istun samoille saunanlauteille  Olen kaksi raskautta saanut alulle hyvin helposti. Ja saattanut loppuun myös.  Kolmas raskaus alkoi pienestä varomattomuudesta 38-vuotiaana, ja, sen jouduin keskeyttämään. 

Nämä puheet siitä, että nainen on vain nuorena hedelmällinen, eikä raskaaksi tulo ole helppoa enää 30-ikävuoden jälkeen, ovat vaarallisia sikäli, että saatetaan alkaa hölläillä ehkäisyssä lähempänä neljääkymppiä. Ja sittenhän se johtaa abortteihin. 

Vierailija
105/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on 79-vuotiaana aivan huippukunnossa, jaksaa kävellä rivakkaan tahtiin pitkiä kävelylenkkejä. Itse en pysty samaan, vaikka olen kymmeniä vuosia nuorempi.

Jokseenkin typerää verrata yksittäisiin liikuntasuorituksiin pikkulapsiarkea. Se on kuitenkin kokonaisuus, johon liittyy huonoja yöunia, levon puutetta, jatkuvassa valmiustilassa olemista, jatkuvaa häsellystä ja touhua. 

Itse en nelikymppisenä enää jaksaisi moista - enkä ole mitenkään poikkeuksellisen huonossa kunnossa. En vain enää jaksaisi sitä härdelliä. 

No ei sekään ole automaatio että kaikki vauvat pitävät sinua valveilla. Voi sattua äärimmäisen hyväuninen vauva. Ja onhan siinä vaimo hänellä myös , ei hän edes ole mikään yksinhuoltaja. Ja ei tuo vauva-vaihekaan kestä enää siihen asti kun mika aaltola on tyyliin 70-vuotias. 

Vierailija
106/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset pitää tehdä viimeistään 35vuotiaana

Ai oikein pitää? Ei tullut sellainen mieleen että kaikilla ei elämä menee samaa polkua eikä sitä valmiutta välttämättä ole just tiettynä ikänä. Milläs pyöräytät lapsen just tiettynä ikänä jos sulla ei ole vaikka kumppania? Ja nyt ei tarvii alkaa näsäviisastelemaan että kävelee sitten varmaan spermapankkiin höhö.  Moni ei vain löydä tänä päivänä puolisoa vaikka kuinka kipeästi haluaisi oman perheen perustaa. Tai ehkä jollekin sattuu ero just siinä kolmenkympin toisella puolella ja kaikki alkaa taas alusta. Tai ehkä sairauden tai jonkin muun syyn takia taaas joku toinen kaksivitonen tai muu tämän palstan mukaan optimi-ikäinen nainen olisi valmis perustamaan perheen mutta aika ei vain ole oikea lapselle. 
Sitten joku ehkä löytää sen oikean kumppanin neljäkymppisenä jolloin tuntee että tässä on se ihminen kenen kanssa haluan lapsen.

Vai pitäisikö lapsi vääntää hinnalla millä hyvänsä vaikka baaritutun kanssa just ennen kolmevitosta koska joku sanoo vauvapalstalla että on ne lapset väännettävä just tuossa iässä? 

En tajua näitä kommentteja. Ei sitä lasta vaan väännetä sillon kun ns täytyy. Ei , ei tosta noin vaan. 
Luulisi että aikuinen tajuaa että jokaisella menee elämä omaa aikataulua niin opiskeluiden, naimisiimenon , työssä etenemisen ja lasten hankinnan suhteen. Ei se ole one size fits all. 

Vierailija
107/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä meidänkin lapset on opettanut pyöräilemään. vienyt jäkisharkkoihin, paistanut lettuja, opettanut ajamaan traktoria, käyttämään moottorisahaa, ruoholeikkuria. opettanut miten mies on oikea kiltti mies. Pojat olivat pari kymppisiä kun sitten joutuivat kantamaan isoisäni hautaan, mutta olivat kasvaneet kunnon miehiksi.

Vierailija
109/109 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä saada vaurio dnaketjuunsa jo hdelmöityshetkellä kun pappaikäinen miws haluaa leikkiä perhettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi