Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitäisi päästä erään talon kellaritiloihin

Vierailija
22.09.2026 |

Onko ehdotuksia miten tuo voisi onnistua? Älkää ehdottako murtautumista tai muuta rikollista.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää sinne päästä?

Siellä on mun omaisuutta.

Ap

Miksi omaisuuttasi on tilassa, johon sinulla ei ole pääsyä?

Koska eksäni otti kellarikomeroon mun tavaroita säilytykseen ja unohti sitten ilmoittaa, että muuttaa pois kyseisestä asunnosta ja tavarat jäivät sinne.

Ap

Meinaat siis, että ne tavarat ovat edelleen siellä exän entiselle asunnolle kuuluvassa kellarikomerossa? Voisi kuvitella, että nykyinen asukas olisi ne hävittänyt tai ainakin ollut yhteydessä vuokranantajaan / isännöitsijään / huoltoyhtiöön tms.

Vierailija
22/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska eksäni otti kellarikomeroon mun tavaroita säilytykseen ja unohti sitten ilmoittaa, että muuttaa pois kyseisestä asunnosta ja tavarat jäivät sinne.

Ap

Silloin sun pitää ottaa yhteyttä sun exääsi. Jos ex on ollut vuokralaisena talossa niin hän sitten puolestaan ottaa yhteyden omaan entiseen vuokranantajaansa sekä selittää tilanteen, että vuokranantaja voi sitten järjestää sulle pääsyn sikäli kun häkkivarastoa ei ole vielä ehditty tyhjentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Soita talon huoltoyhtiöön ja selitä tilanne. Pyydä huoltomies paikalle ja sano, että saa vaikka jäädä sinne katsomaan, mitä teet, kun sinulla kuitenkin on sen kellarikomeron lukon avain olemassa. Voi olla nimittäin niinkin, että jos asunnossa on jo uusi asukas, hän on pyytänyt huoltoyhtiötä tyhjentämään kellarikomeronsa, jos ne ovat siis asuntokohtaisia.

Vierailija
24/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Meinaat siis, että ne tavarat ovat edelleen siellä exän entiselle asunnolle kuuluvassa kellarikomerossa? Voisi kuvitella, että nykyinen asukas olisi ne hävittänyt tai ainakin ollut yhteydessä vuokranantajaan / isännöitsijään / huoltoyhtiöön tms.

Kellarikomerot eivät ole asuntokohtaisia tässä talossa.

Ap

Vierailija
25/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voihan sekin olla mahdollista, että ne tavarat on hävitetty, mutta haluaisin ainakin tietää mikä on tilanne niiden suhteen.

Ap

Vierailija
26/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Yleensä se kellarikomero on osa asuntoa eli on asuntokohtainen. Kun asukas muuttaa pois hän tyhjentää sen komeron. Voi olla ettei siellä enää ole tavaroitasi ja uusi asukas ei tykkää jos menet hänen komerolleen. Oletko ottanut yhteyttä uuteen asukkaaseen ja kysynyt ovatko tavarasi vielä siellä?

Vierailija
27/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita taloyhtiöön jos saisit huoltomiehen avaamaan oven. Eikö ekxäsi voisi soittaa taloyhtiöö  ja ilmoittaa, että unohti tyhjentää varaston? 

Vierailija
28/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita taloyhtiöön jos saisit huoltomiehen avaamaan oven. Eikö ekxäsi voisi soittaa taloyhtiöö  ja ilmoittaa, että unohti tyhjentää varaston? 

Hän ei voi soittaa.

Ap

Vierailija
29/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Yleensä se kellarikomero on osa asuntoa eli on asuntokohtainen. Kun asukas muuttaa pois hän tyhjentää sen komeron. Voi olla ettei siellä enää ole tavaroitasi ja uusi asukas ei tykkää jos menet hänen komerolleen. Oletko ottanut yhteyttä uuteen asukkaaseen ja kysynyt ovatko tavarasi vielä siellä?

En voi ottaa yhteyttä uuteen asukkaaseen, kun en tiedä kuka hän on. Ja jos tavarat on viety pois ja siellä on uuden asukkaan kamppeet tilalla, niin ei mulla siinä tapauksessa ole avainta kyseiseen komeroon enkä sinne pääsekään.

Ap

Vierailija
30/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ottaa yhteyttä uuteen asukkaaseen? Kirjoitat kirjeen, kai nyt osoite edes on tiedossa.

Vierailija
31/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

vihervasemmistolaisena muiden omaisuus kuuluu minulle

Vierailija
32/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ottaa yhteyttä uuteen asukkaaseen? Kirjoitat kirjeen, kai nyt osoite edes on tiedossa.

Itse asiassa ei ole tiedossa, kun en muista asunnon numeroa.

Ap

Vierailija
33/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät talon omistajalta luvan päästä sinne. Kaikki muu on rikollista.

Vierailija
34/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksäni otti kellarikomeroon mun tavaroita säilytykseen ja unohti sitten ilmoittaa, että muuttaa pois kyseisestä asunnosta ja tavarat jäivät sinne. Ap

Miksi ihmeessä hän olisi voinut jättää tavaroita varastoon poismuuton yhteydessä? Varasto on tyhjennettävä muutossa.

Mutta jos et usko siihen, niin voithan koittaa ottaa yhteyttä isännöitsijään ja selittää asia hänelle. Hänellä pitäisi olla tieto siitä, että olet asunnossa asunut (jos olet asunut siellä, etkä ole antanut vain tavaroitasi exällesi säilytykseen). Tietojen säilytysajasta en tiedä, kuinka kauan isännöitisjä niitä säilyttää, joten kannattaa pian ottaa yhteyttä.

Jos taas et ole asunut siellä koskaan, niin sitten ei ole muuta tietä kuin ottaa sihen exään yhteys.

Vierailija
35/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin tärkeitä tavaroita jos eivät tätä ennen kiinnostaneet sen vertaa että olisi hakenut ne pois. 

Vierailija
36/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ex ottaa yhteyttä isännöitsijän ja sopii, että haet ne sieltä. 

Vierailija
37/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään tavaroita ole. Varasto pitää tyhjentää, kun muuttaa pois.

Vierailija
38/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö se silti on: kerrot tilanteen ja häkkivaraston numeron (tai sijainnin jos et muista numeroa). Kysyt onko se mennyt muuhun käyttöön, kysyt onko huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle tullut ilmoitusta varastoon jätetyistä kamoista. Sitä kautta voit ehkä saada omasi takaisin tai ainakin tiedon siitä, miten niille on käynyt.

Tai sitten odotat pihalla, että joku sopivan hyväuskoinen asukas tulee paikalle ja pyydät avaamaan ovet. Toki pihamaalla pyöriminen herättää helposti myös epäluuloja asukkaissa, joten varaudu selittämään asiasi myös poliisipartiolle.

Vierailija
39/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat yhteyttä kellarin omistajaan ja sovit hänen kanssaan siitä miten pääset sinne.

Vierailija
40/62 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö se silti on: kerrot tilanteen ja häkkivaraston numeron (tai sijainnin jos et muista numeroa). Kysyt onko se mennyt muuhun käyttöön, kysyt onko huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle tullut ilmoitusta varastoon jätetyistä kamoista. Sitä kautta voit ehkä saada omasi takaisin tai ainakin tiedon siitä, miten niille on käynyt.

Tai sitten odotat pihalla, että joku sopivan hyväuskoinen asukas tulee paikalle ja pyydät avaamaan ovet. Toki pihamaalla pyöriminen herättää helposti myös epäluuloja asukkaissa, joten varaudu selittämään asiasi myös poliisipartiolle.

Oikeastaan riittäisi, että joku asukas kävisi katsomassa onko ne tavarat siellä vai ei. Ei tarvitsisi edes päästää mua sisälle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi