Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitäisi päästä erään talon kellaritiloihin

Vierailija
22.09.2026 |

Onko ehdotuksia miten tuo voisi onnistua? Älkää ehdottako murtautumista tai muuta rikollista.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi on heittänyt tavarasi pois. Tai sitten se uusi asukas on ne heittänyt pois, jos kopissa oli tavaroita jäljellä, kun hän muutti siihen asuntoon. Niin tai näin, takuuvarmasti et tavaroitasi enää sieltä löydä, jos muutosta on aikaa ja siinä joku uusi jo asuu.

Vierailija
42/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö se silti on: kerrot tilanteen ja häkkivaraston numeron (tai sijainnin jos et muista numeroa). Kysyt onko se mennyt muuhun käyttöön, kysyt onko huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle tullut ilmoitusta varastoon jätetyistä kamoista. Sitä kautta voit ehkä saada omasi takaisin tai ainakin tiedon siitä, miten niille on käynyt.

Tai sitten odotat pihalla, että joku sopivan hyväuskoinen asukas tulee paikalle ja pyydät avaamaan ovet. Toki pihamaalla pyöriminen herättää helposti myös epäluuloja asukkaissa, joten varaudu selittämään asiasi myös poliisipartiolle.

Oikeastaan riittäisi, että joku asukas kävisi katsomassa onko ne tavarat siellä vai ei. Ei tarvitsisi edes päästää mua sisälle.

Ap

Mitä sinä sillä pelkällä tiedolla teet, jos et niitä tavaroita edes itsellesi enää halua? Että tiedät, onko eksäsi niille jotain tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää sinne päästä?

Siellä on mun omaisuutta.

Ap

Miksi omaisuuttasi on tilassa, johon sinulla ei ole pääsyä?

vihervasemmistolaisena muiden omaisuus kuuluu minulle

Pakkomielteinen persu löytyy jopa kellareista horisemasta vasemmistolaisista.

Vierailija
44/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö se silti on: kerrot tilanteen ja häkkivaraston numeron (tai sijainnin jos et muista numeroa). Kysyt onko se mennyt muuhun käyttöön, kysyt onko huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle tullut ilmoitusta varastoon jätetyistä kamoista. Sitä kautta voit ehkä saada omasi takaisin tai ainakin tiedon siitä, miten niille on käynyt.

Tai sitten odotat pihalla, että joku sopivan hyväuskoinen asukas tulee paikalle ja pyydät avaamaan ovet. Toki pihamaalla pyöriminen herättää helposti myös epäluuloja asukkaissa, joten varaudu selittämään asiasi myös poliisipartiolle.

Oikeastaan riittäisi, että joku asukas kävisi katsomassa onko ne tavarat siellä vai ei. Ei tarvitsisi edes päästää mua sisälle.

Ap

Mitä sinä sillä pelkällä tiedolla teet, jos et niitä tavaroita edes itsellesi enää halua? Että tiedät, onko eksäsi niille jotain tehnyt?

Jos ne on siellä, niin voin kysyä huoltoyhtiöltä apua niiden hakemiseen, ja jos ei ole, niin voin lopettaa niiden ajattelemisen.

Ap

Vierailija
45/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme selittäjä.

Vierailija
46/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäsi on heittänyt tavarasi pois. Tai sitten se uusi asukas on ne heittänyt pois, jos kopissa oli tavaroita jäljellä, kun hän muutti siihen asuntoon. Niin tai näin, takuuvarmasti et tavaroitasi enää sieltä löydä, jos muutosta on aikaa ja siinä joku uusi jo asuu.

Eksällä ei ole ollut avainta kellarikomeroon.

Ap

Vierailija
47/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska eksäni otti kellarikomeroon mun tavaroita säilytykseen ja unohti sitten ilmoittaa, että muuttaa pois kyseisestä asunnosta ja tavarat jäivät sinne.

Ap

Oletko varma että ne ovat siellä enää? Yleensä kun edellinen asukas hylkää tavaraa kellarikomeroon tai asuntoon, ne hävitetään.

Vierailija
48/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä jutussa ei täsmää.

Normaalisti ap olisi hoitanut asian eksän kanssa. Ongelmatilanteessa isännöitsijän kanssa ja tarvittaessa ottanut mukaan poliisin.

Vierailija
49/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot: Eksä heitti/myi tavarasi pois tai otti ne itselleen tai sitten uusi asukki heitti/myi tavarasi pois tai otti ne itselleen.

Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että muutossa saisi jotain koppiin jättää jälkeensä, paitsi, jos on uuden asukkaan kanssa sopinut siitä, että uusi asukas ottaa ne tavarat itselleen.

Vierailija
50/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska eksäni otti kellarikomeroon mun tavaroita säilytykseen ja unohti sitten ilmoittaa, että muuttaa pois kyseisestä asunnosta ja tavarat jäivät sinne.

Ap

Oletko varma että ne ovat siellä enää? Yleensä kun edellinen asukas hylkää tavaraa kellarikomeroon tai asuntoon, ne hävitetään.

Muistaakseni nämä komerot eivät olleet asuntokohtaisia vaan jokainen laittoi kamppeensa mihin huvittaa. Mutta haluaisin joka tapauksessa saada tiedon onko ne siellä vai ei.

Ap

Vierailija
51/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siitä sitten vaan pihalle kyselemään asukkailta tätä palvelusta. Kannattaa harjoitella valmiiksi sitä, miten asian ilmaisee lyhyesti mutta täsmällisesti. 

Vierailija
52/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin lämmintä paikkaa talveksi, Ap.

Vierailija
53/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Muistaakseni nämä komerot eivät olleet asuntokohtaisia vaan jokainen laittoi kamppeensa mihin huvittaa. Mutta haluaisin joka tapauksessa saada tiedon onko ne siellä vai ei.

Ap

En ole kyllä koskaan asunut sellaisessa kerrostalossa, missä häkkivarastot eivät olisi olleet asuntokohtaisia. Olen asunut aika monessa ja tehnyt keikkaa rappusiivoojana. Häkkivarastojen lisäksi voi tietysti olla muita varastotiloja, joita asukkaat saavat vuokrata. 

Vierailija
54/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ne on siellä, niin voin kysyä huoltoyhtiöltä apua niiden hakemiseen, ja jos ei ole, niin voin lopettaa niiden ajattelemisen.

Ap

Ei huoltoyhtiöllä ole lupaa kenenkään koppeihin mennä. Huoltofirma nimensä mukaisesti vain huoltaa. Eikä niihin koppeihin edes millään yleisavaimilla pääse. Varastotilaan, jossa häkkivarastot sijaitsevat, pääsee yleisavaimella. Mutta ei huoltofirma päästä sinua edes sinne, ellet asu talossa. 😅 Asia pitää hoitaa isännöitsijän kautta.

Vierailija
55/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

En ole kyllä koskaan asunut sellaisessa kerrostalossa, missä häkkivarastot eivät olisi olleet asuntokohtaisia. Olen asunut aika monessa ja tehnyt keikkaa rappusiivoojana. Häkkivarastojen lisäksi voi tietysti olla muita varastotiloja, joita asukkaat saavat vuokrata. 

En minäkään ole asunut sellaisessa, mutta tuossa talossa ne kopit oli kai jotenkin sekoittuneet, joten numerointi ei enää täsmännyt. Vai olikohan niissä edes numeroita. En muista. Mutta joku tuollainen sekava systeemi siellä oli.

Ap

Vierailija
56/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei huoltoyhtiöllä ole lupaa kenenkään koppeihin mennä. Huoltofirma nimensä mukaisesti vain huoltaa. Eikä niihin koppeihin edes millään yleisavaimilla pääse. Varastotilaan, jossa häkkivarastot sijaitsevat, pääsee yleisavaimella. Mutta ei huoltofirma päästä sinua edes sinne, ellet asu talossa. 😅 Asia pitää hoitaa isännöitsijän kautta.

Mulla on avain sinne komeroon.

Ap

Vierailija
57/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei avaimia sinne, niin ei ole asiaakaan.

Vierailija
58/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mode ei julkaise normaaleja vastauksia henkilölle, joka pyytää neuvoja???

Vierailija
59/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeron avain ei riitä. Jos et asu enää talossa, et pääse sinne. Muutenhan täällä kuka vaan pääsisi minne vaan taloon silä verukkeella, että on komeroon jäänyt tavaroita.

Vierailija
60/75 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttanut asuntoon, jonka kellarihäkki oli puolillaan edellisen asukkaan kamaa. Koska mulla ei ollut välitöntä tarvetta säilytystilalle, annoin homman olla muutaman kuukauden, jos vaikka omistaja olisi havahtunut, että hänhän on hukannut tavaraansa. Mitään ei kuulunut, niin järjestin sitten häkin tyhjäksi, ei siellä kyllä sit ollut kuin roskaa, tyyliin vanhoja koulukirjoja ja lasten rikkinäisiä ja kulahtaneita romuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi