Miks naiset puhuvat abortista oikeutena omaan kehoon?
Sen syntymättömän lapsen kehoonhan he haluavat kajota murhaamalla sen? Onko myös syntyneiden ihmisten murhaajilla” oikeus omaan kehoonsa” eli oikeus käyttää sitä kehoaan muiden murhaamiseen?
Kommentit (1432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein abortin kun pillerit pettivät. Söin säännöllisesti mutta tulin silti raskaaksi. Ei sopinut siihen ajankohtaan kun koulut oli kesken yms.
Myöhemmin en enää tullut raskaaksi, mitä kipuilin aikani.
Nyt 40v. olen enemmän kuin tyytyväinen että en koskaan saanut lapsia.
Voin elää elämääni aivan kuten haluan. Matkustella, käydä ravintoloissa ja konserteissa mieheni kanssa.
Vanhuuskaan ei pelota koska tiedän helpon tavan päästä täältä pois jos haluan.
Pillerit ovat hyvin varma ehkäisykeino - kun niitä käytetään OIKEIN.
Oikein käytettynäkin on raskauden mahdollisuus. Hormonikierukka on tällä hetkellä naiselle varmin ehkäisy mutta niin vain 2/1000 naista tulee vuodessa kierukan kanssa raskaaksi. 100% ehkäisyä ei ole, jos seksiä harrastaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porsiminen on vapaaehtoista, parittelu ei.
Molemmat ovat onneksi nykyään vapaaehtoisia.
Paitsi uskovaisten ja lestadiolaisten, heillä on vieläkin pakottamista. Pakko mennä naimisiin ja kuvio on sellainen, että sitten kun liian nuorena menevät naimisiin niin heillä on sivusuhteita ja muuta sekoilua. Samaan aikaan ovat olevinaan muita pyhempiä vaikka elävät samalla tavalla kuin muutkin joskus jopa pahemmin ja moraalittomammin. Kuvittelevat, että se iso perhe on jotenkin muka täydellinen, vaikka perheen ja suvun sisällä olisi mitä kauheuksia tahansa. Lukekaa lestadiolaisnaisten tarinoita, jotkut on pakotettu synnyttämään tyyliin vuoden välein vaikka keho ei ole vielä palautunut tarpeeksi edellisestä synnytyksestä. Jos samaa tehdään vaikka koirilla tai kissoilla, kyse on rikoksesta ja pentu tehtailusta. Mutta kun on kyse ihmisestä niin ihmiset on valmiita mihin tahansa raakuuteen synnyttäjää kohtaan.
Olen itse uskossa joten älä yleistä noita hirveyksiä meihin kaikkiin.
ohis
Ihan samalla tavalla te uskovaiset yleistätte ja myös esiinnytte siihen tyyliin, että teillä on oikeus tuomita jonkun toisen elämä tai määrätä siitä sieltä uskonnon takaa. Kyllä minäkin olen jollain tasolla uskossa, mutta minusta ketään ei voi eikä tule pakottaa vanhemmaksi varsinakaan kun katostaan miten paljon etenkin heikossa asemassa olevia naisia on käytetty hyväksi synnyttämään parempi osaisille lapsettomille lapsia. Just kaikki pakko adoptiot sun muut, täyttä hyväksikäyttöhän tuo on. Entisiäkään ongelmia ei ole saatu korjattua, on kova resurssipula ym.
Kuten sanottua, älä yleistä. En todellakaan ole tuolla tavalla yrittänyt määrätä kenenkään elämää ja selitellyt sitä uskonnolla. Katsos kun "uskovaiset" eivät ole mikään yhtenäinen massa joka on kaikesta samaa mieltä, eikä minun tarvitse sietää keneltäkään tuollaisia syytöksiä vain koska jotkut uskovaiset käyttävät uskontoaan tekosyynä muiden kiusaamiselle.
Sinä aloitit syyttelyn yleistämisestä, et sinä tunne minua yhtään sen paremmin kuin minäkään sinua. Joten älä kohtele minua huonosti, sillä osaan antaa sinulle samaa mitä annat minulle. Älä siis edes aloita jos et kestä, että vastaan samalla mitalla takaisin.
Niin, aloitin huomautuksen yleistämisestä, koska aiemmissa viesteissä uskovaiset oli niputettu samoiksi tekopyhiksi naisenalistajiksi mitä lestadiolaiset ovat pahimmillaan. Tietenkin se tuntuu pahalta, koska samalla siinä tuli syytös että kaikki uskovaiset ovat sitä tai tätä ja siksi pyysin olemaan yleistämättä. En todellakaan kohdellut sinua huonosti, vaan pyysin olemaan hieman asiallisempi puheissasi. En väittänyt tuntevani sinua, enkä väitä edelleenkään, mutta asiallisempaa kieltä saan silti pyytää. Kukaan ei ollut sinua kohtaan nyt millään tavalla tökerö (jos sen vaikutelman silti sai, niin pahoittelen). Älä siis turhaan kiihdy, koska en ole haastamassa riitaa.
Lestadiolaiset aina kiistää kun tekevät jotakin väärin...eihän he koskaan reps. Muut tekee vain väärin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein abortin kun pillerit pettivät. Söin säännöllisesti mutta tulin silti raskaaksi. Ei sopinut siihen ajankohtaan kun koulut oli kesken yms.
Voin elää elämääni aivan kuten haluan. Matkustella, käydä ravintoloissa ja konserteissa mieheni kanssa.
Oikein käytettynäkin on raskauden mahdollisuus. Hormonikierukka on tällä hetkellä naiselle varmin ehkäisy mutta niin vain 2/1000 naista tulee vuodessa kierukan kanssa raskaaksi. 100% ehkäisyä ei ole, jos seksiä harrastaa.
-eri
Vale. Käytännössä ainoa syy miksi ei ole täysi 100% varmaa on käyttäjän moka. Eli esimerkiksi kännissä rikottu kortsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset yhdysvalloissa kumosivat yhdessä osavaltiossa aborttikiellon oikeudessa koska se oli heidän uskontonsa vastainen.
Tuo olisi aivan kaameaa. Missä on kaikkien niiden naisten oikeus, jotka on raiskattu? Jotka eivät halunneet lasta. Ja myös ihan parisuhteessa elävillä, joissa tuota myös tapahtuu. Ja entä esim. kaikki aineidenkäyttäjät yms, häiriöiset, joista ei tule minkäänlaisia kunnollisia vanhempia lapsille ja vanhempien ongelmien ja käytön vuoksi se lapsikin todennäköisesti jo syntymästään asti kärsii noista haitoista, eikä välttämättä edes kehity normaalisti. Kyllä sitä lastakin pitäisi ajatella. Ei kaikki raskaudet ole hyvästä lähtöisin. Saati rakkaudesta.
Ei niitä abortinkieltäjiä kiinnosta ne lasten olot. Kunhan yrittävät moraalipäteä.
Juutalaiset on ihan sairaita uskonnossaan, ottakaa enemmän selvää heidän kauheista rituualeista esim. poikalapsille, yök. Tulee oksennusta suuhun kun luin ja otin selvää mitä pojan kastajaisissa ja ympärileikkausessa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Naisten oikeus omaan kehoon tarkoittaa myös riittävästä ehkäisystä huolehtimisesta kun haluaa harrastaa seksiä. Vapaus tuo vastuun.
Mikset puhu miehen vastuusta? Ehkäisy on yhteinen asia. Ei se raskaus ilman miehen osallisuutta ala. Vastuu on sukupuolineutraali käsite, kun harrastetaan seksiä yhteisymmärryksessä.
Se alkio tai sikiö voi kaikin mokomin tehdä omalla kehollaan mitä haluaa, mutta ei minun kehossani. Abortin jälkeen ulostullut ei jostain kumman syystä ole kuitenkaan alkanut elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Vale. Käytännössä ainoa syy miksi ei ole täysi 100% varmaa on käyttäjän moka. Eli esimerkiksi kännissä rikottu kortsu.
Toivotan sinulle hyvää itseopiskelua Pearlin lukujen kanssa. Vaikuttaa siltä että voisit oppia jotain :)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus päättää omasta kehostaan. Ei ole vain miesten oikeus.
Mitenkäs sen kohdussa (eli ihmislajin yksilön kehittymiseen nähden luonnollisessa paikassa) oleva tyttö (aka nainen, aka naaras) ja hänen oikeutensa omaan kehoon ja hänen aito ihmisoikeutensa elämään? Suurin osa abortoiduista on tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kellään muulla tulisi olla oikeus naisen kehoon? Saa se sikiö tehdä mitä haluaa, mutta naisen kehon ulkopuolella
Eipä se sinne tyhjästä ilmaantunut.
"Oikeus omaan kehoon" kattaa vain oman kehon, eikä ylitä toisen ihmisoikeutta elämään.
Lapsen keho ja äidin keho ovat erilliset, niillä on omat kehon osat, omat elimet, oma veri ja oma dna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Miten selität kierukkalapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on suostumuksellista, niin nainen valitsee kenet haluaa kumppanikseen.
Ei ne miehet väkisin siemennä huonoja geenejään naiseen.
Ikävä kyllä, useimmat ihmiset eivät tiedä millaisia geenejä kantavat. Joskus molemmilla vanhemmilla sattuu olemaan saman tautiperimän geeni. Näin ollen saako hyviä vai huonoja geenejä, on aika lottoarvontaa.
Ootko yhtään lukenut millaista ryöpytystä ja sontaa vammaisten ja ADHD, nepsy lasten vanhemmat ja äidit saa niskaansa. Ihmisiltä katoaa kaikki empatia. Huutavat, että synnyttäkää, mutta odottavat täydellisiä lapsia eivätkä tunne mitään armoa jos lapsi syntyykin vammaisena. Heistä synnyttäjien pitäisi olla jotakin ennustajia, jotka tietää etukäteen sata varmasti että lapsi syntyy terveenä. Jos nainen synnyttää vammaisen lapsen ja miellyttää abortin vastustajia niin hän on sitten jostain toisesta näkökulmasta hirviö ja väärintekijä kun synnytti vammaisen lapsen tietoisesti. Synnyttäjänä et voi onnistua, etkä voi miellyttää kaikkia vaan aina sinua joku vihaa. Jos teet terveen lapsen, olet etuoikeutettu.
Nolla jos ei halua sillei olla ja joka pakottaa muuria vasten ja sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on suostumuksellista, niin nainen valitsee kenet haluaa kumppanikseen.
Ei ne miehet väkisin siemennä huonoja geenejään naiseen.
Ikävä kyllä, useimmat ihmiset eivät tiedä millaisia geenejä kantavat. Joskus molemmilla vanhemmilla sattuu olemaan saman tautiperimän geeni. Näin ollen saako hyviä vai huonoja geenejä, on aika lottoarvontaa.
Ootko yhtään lukenut millaista ryöpytystä ja sontaa vammaisten ja ADHD, nepsy lasten vanhemmat ja äidit saa niskaansa. Ihmisiltä katoaa kaikki empatia. Huutavat, että synnyttäkää, mutta odottavat täydellisiä lapsia eivätkä tunne mitään armoa jos lapsi syntyykin vammaisena. Heistä synnyttäjien pitäisi olla jotakin ennustajia, jotka tietää etukäteen sata varmasti että lapsi syntyy terveenä. Jos nainen synnyttää vammaisen lapsen ja miellyttää abortin vastustajia niin hän on sitten jostain toisesta näkökulmasta hirviö ja väärintekijä kun synnytti vammaisen lapsen tietoisesti. Synnyttäjänä et voi onnistua, etkä voi miellyttää kaikkia vaan aina sinua joku vihaa. Jos teet terveen lapsen, olet etuoikeutettu.
Sen pitäisikin olla vain sen naisen oma valinta, pitääkö lapsen vai tekeekö abortin.
Ei päätöstä pidä tehdäkään kenenkään muun miellyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja vain SINÄ naisena olet vastuussa siitä mitä seuraa jos annat miehen jynssätä. Samalla tavalla sinä olet vastuussa ravintolassa jos tilaat ruokaa, jolle olet allerginen, ei se ravintola. Mies ei tule raskaaksi, hänen vastuu lakkaa kun siemenet irtoavat.
Logiikka ei ole naisten vahvin laji😅
Minun mielestäni naista, jolle on tehty abortti pitäisi rangaista polttamalla julkisesti elävältä.
Noh jos kerran naisen saisi polttaa elävältä jos hän on päätynyt aborttiin niin sittenhän miehenkin voi polttaa koska hän ei käyttänyt kumia?
Naisen logiikkaa taas😅 Mies ei voi tulla raskaaksi joten hän ei ole vastuussa muusta kuin keventyneistä kasseistaan. Nainen antoi jynssätä.
Sanoisin ennemmin, että sullahan se logiikka vasta onkin. Jos mies on vastuussa vain keventyneistä kasseistaan, niin eihän sillä pitäisi miehelle olla enää mitään merkitystä, mitä sille mahdolliselle alkiolle tai sikiölle tapahtuu vaan se jää luonnollisesti naisen päätettäväksi.
Pussit pois ja hoitoon idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tässäkin ketjussa kommentoinut tietää, että hänen itsensä elämä alkoi tasan siinä vaiheessa kun munasolu hedelmöityi.
Jos minun siemen olisi jäänyt syöksymättä, minut olisi abortoitu kun minut hedelmöitettiin tai vaikka ennen kehittymistäni pidemmälle, en olisi tiennyt abortista mitään. Asia siis olisi ollut ihan sama.
Abortoitava alkio tai sikiö ei tajua mistään mitään.Väärin!! Aikoinaan kun sikiötä abortoitiin ja pilkottiin paloihin pois kohdusta, niin jotkut lääkärit lopettivat tekemästä abortteja koska he näkivät ja ymmärsivät jotakin karmeaa!! Tästä on aikaa vuosia kun tämä uutinen levisi, joten en tiedä nykytapaa.
Suomessa abortteja ei tehdä niin myöhään, että mitään pitää pilkkoa, uuvatti. Ota selvää asioista, ennen kuin kirjoittelet nettiin yhtään mitään.
Sitäpaitsi eiköhän tuo väite paloittelusta ole alun perinkin abortinvastustajien keksimää propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun on omassa kehossa jotain kasvamassa, se on oman kehon päätös. Piste.
Itsekseenko on ilmestynyt " naisen vartaloon kasvamaan"??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Monet ehkäisyspiraalit toimivat myöskin abortoitavasti; hedelmöitys tapahtuu, mutta hedelmöittynyt munasolu ei pääse kiinnittymään kohdun seinämään, vaan tuhoutuu.
Mistä sinä tiedät mitä se syntymätön lapsi ajattelee, voihan se lapsi aivan yhtä hyvin ajatella, että onneksi en syntynyt huonoon perheesee, jossa on paljon vakavia ongelmia tai ei haluttuna. Et sinä mikään kaikentietävä jumala ole vaikka niin psykoosissasi kuvittelet. Et sinä tiedä mitä se alkio/sikiö miettii yhtään sen enempää kuin muutkaan. Ainakin itse ajattelisin alkiona, että hyvä ettei tarvinnut syntyä narkkareille. Kyllä se jumala laittaa minut syntymään uudelleen johonkin muuhun perheeseen jos se on jumalan tahto. Mutta sinä et sitä päätä.