Kasvisruokaa syövät vieraat? Miten järjestätte tarjoilut?
Oletetaan, että saatte vieraaksenne henkilöitä jotka syövät vain kasvisruokaa ja teillä ollaan sekasyöjiä. Siirryttekö vierailun ajaksi itse kasvisruokaan vai teettekö eri ruuat?
Kommentit (567)
Paitsi jos siellä mukana on laktoosi-intoleranssia tai maitoallergia. Ei vegaani välttämättä mainitse noista, jos olettaa saavansa jo vegaanisuuden vuoksi maidotonta. Myös kananmuna-allergia on erittäin yleinen.
Jos joku kertoo mitä ei syö, fiksu ihminen kunnioittaa sitä eikä lähde sooloilemaan tai päättämään toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään silloin kaikille kasvisruokaa. Poika ja vaimonsa on vegaaneja, joten kun he ovat kylässä, teen vegaanista ruokaa. Juuri olivat lauantain ja sunnuntain meillä. Kyllä me muutenkin aika usein syödään kasvisruokaa, joten ei ole suuri vaiva tehdä heille sellaista ruokaa kun syövät. Itsellekin maistuu kyllä. Ainoa "lisävaiva" oli, kun pakkaseen tehtyjä pullia ei voinut tarjota, koska niissä on käytetty voita, vaan piti leipoa erikseen Eleplantilla vegaanisia.
Voi helvetti! 🙄 Ei ne olisi huomanneet eroa
Ei sillä ole väliä huomaavatko vai ei. Huijaaminen läheisissä ihmissuhteissa ei ole ok. Voi sanoa, että nyt on vain voihin leivottua pullaa ja toiset sitten syövät tai eivät syö mutta ei saa salaa syöttää kenellekään ruokaa heidän haluaan vastaan.
Kyllä saa syöttää väkisin. Kurkusta kiinni vaan.
Kun alkaa minulle nalkuttamaan ruoasta, esim. vegaani tms. saa kyllä nopeaan kengänkuvan persuksiinsa. Kun laitan ruokaa tarjolle, voi valita siitä mitä ottaa. Turha odottaa kasvisvaihtoehtoa. Kunnioitan sekasyöjiä enemmän kuin mitään, eivät nalkuta ruoasta. En katselisi hetkeäkään vaimoa, joka ei syö lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun alkaa minulle nalkuttamaan ruoasta, esim. vegaani tms. saa kyllä nopeaan kengänkuvan persuksiinsa. Kun laitan ruokaa tarjolle, voi valita siitä mitä ottaa. Turha odottaa kasvisvaihtoehtoa. Kunnioitan sekasyöjiä enemmän kuin mitään, eivät nalkuta ruoasta. En katselisi hetkeäkään vaimoa, joka ei syö lihaa.
Ei kaikki sekasyöjätkään ole kaikkiruokaisia. Joku nyrpistää nenäänsä sushille, toinen ei halua syödä maksapihviä, kolmas valittaa tofusta, neljäs ei syö simpukoita jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Tämäkin ketjuhan on täynnä sekasyöjiä, jotka nalkuttaa ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva jos vaivalla tehnyt jotkut huipputarjoilut, ja sitten nirppanokille ei kelpaa koska ilmastoahdistus ym. viherpiiperrys.
Kai nyt jokainen varmistaa vierailtaan onko mitään erityisruokavalioita?
En kysy.
Mikset?
Miksi pitäisi kysyä? Kai nyt aikuinen ihminen osaa itse kertoa jos on terveydellisiä rajoitteita ruokailun suhteen.
Sanon vieraille, että kannattaa poiketa matkalla jossain syömässä.
Teen mitä teen ja vegeviheltäjille laitan kurkun, tomaatin ja veitsen pöydälle. Help yourself!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Tämäkin ketjuhan on täynnä sekasyöjiä, jotka nalkuttaa ruoasta.
Arvostelevat vain vegaanien valintoja. Vegaanit kun luulevat syövänsä kaikkein terveellisimmin.
Täällä näkee hyvin lihansyöjien fanaattisuuden. Jos vaikka oma lapsi, lapsen puoliso tai lapsenlapsi alkaa vegaaniksi niin ei ole enää tervetullut vieras.
Tällainen on tuttua mm. jehovantodistajien ja joidenkin vanhollislestadiolaisten sekä erinäisten lahkojen piireissä. Aika sakeaa hihhulointia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkee hyvin lihansyöjien fanaattisuuden. Jos vaikka oma lapsi, lapsen puoliso tai lapsenlapsi alkaa vegaaniksi niin ei ole enää tervetullut vieras.
Tällainen on tuttua mm. jehovantodistajien ja joidenkin vanhollislestadiolaisten sekä erinäisten lahkojen piireissä. Aika sakeaa hihhulointia.
Etkä nyt yhtään yleistä tuossa.
Se miten minä kommentteja lukenut, niin suurin osa kertoo nimenomaan huomioivansa. Joku jopa erilliset pullat leipomalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei lihan syöminen ole mitään ideologista, se on normaalia ruokaa. Ainakin parempaa kuin palkokasvit jotka tuhoavat suoliston (-toni) tai maailman ääristä roudattu soijapaska.
Suomessa on tuhat vuotta syöty hernekeittoa, ei se suolistoja mitä ole pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Fetapinaattipiirakkaa ja kahvia
Ei kelpaa feta noille. Tosin samalla ideologialla ei pitäisi käydä kahvikaan, se kun tuodaan toiselta puolen maapalloa. Samoin kuin soija ym.
Siis jos ideologisista syistä haluaa syödä tietyllä tavalla, niin sitten pitäisi syödä vain itse omalla pihallaan kasvattamia kasviksia, eikä vain poimia rusinoita pullasta niin kuin nämä soijalaten litkijät tekee.
Olen sekasyöjä, joten syön mitä vain. Toisinaan myös kasvisruokaa. Ei ole mikään ongelma laittaa kasvisruokaa juuri silloin kun on kasvissyöjiä kylässä, kun syön sitä joskus muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa feta noille. Tosin samalla ideologialla ei pitäisi käydä kahvikaan, se kun tuodaan toiselta puolen maapalloa. Samoin kuin soija ym.
Siis jos ideologisista syistä haluaa syödä tietyllä tavalla, niin sitten pitäisi syödä vain itse omalla pihallaan kasvattamia kasviksia, eikä vain poimia rusinoita pullasta niin kuin nämä soijalaten litkijät tekee.
Kasvisruokavalioita on monenlaisia, eikä otsikko kerro, millaisesta kasvisruokavaliosta nyt on kysymys. Monelle kelpaa feta.
Eikä kasvissyönnissä likikään aika ole kysymys maapallon pelastamisesta, eli kahvi voi kelvata ihan hyvin, vaikka toiselta puolen maapalloa tuleekin. Maatalous on kyllä nykyään sellaista, että Suomessa ei voisi syödä yhtään mitään maataloustuotteita, jos toiselta puolen maapalloa tuleminen on esteenä, sillä oikeastaan kaikki perustuu öljyyn. Aika turha nipottaa, että syömäsi ruoka tulee muualta, jos sitä kotimaista ruokaa saadaksesi peltotyöt on tehty öljykäyttöisellä traktorilla ja pelto lannoitettu tuontilannoitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan kasvissyöjille koiranruokaa ruokakupissa.
Kutsut kaverin syömään ja tarjoat koiranruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalioita on monenlaisia, eikä otsikko kerro, millaisesta kasvisruokavaliosta nyt on kysymys. Monelle kelpaa feta.
Eikä kasvissyönnissä likikään aika ole kysymys maapallon pelastamisesta, eli kahvi voi kelvata ihan hyvin, vaikka toiselta puolen maapalloa tuleekin. Maatalous on kyllä nykyään sellaista, että Suomessa ei voisi syödä yhtään mitään maataloustuotteita, jos toiselta puolen maapalloa tuleminen on esteenä, sillä oikeastaan kaikki perustuu öljyyn. Aika turha nipottaa, että syömäsi ruoka tulee muualta, jos sitä kotimaista ruokaa saadaksesi peltotyöt on tehty öljykäyttöisellä traktorilla ja pelto lannoitettu tuontilannoitteilla.
Häh? Enhän minä nipotakaan, vaan nämä maailmanhalaajat, joiden toiminnassa ja valinnoissa ei ole mitään logiikkaa. Joko seisot sen ideologiasi takana ja elät sen mukaan, tai sitten et. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Tää on vähän sama kuin nää ideologi keliakia tyypit.. Ärsyttävää sakkia. Kohteliaisuutta on se, että syöt sitä mitä juhlissa tarjotaan. Sä et ole mikään uniikki hiutale, jota pitää paapoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään silloin kaikille kasvisruokaa. Poika ja vaimonsa on vegaaneja, joten kun he ovat kylässä, teen vegaanista ruokaa. Juuri olivat lauantain ja sunnuntain meillä. Kyllä me muutenkin aika usein syödään kasvisruokaa, joten ei ole suuri vaiva tehdä heille sellaista ruokaa kun syövät. Itsellekin maistuu kyllä. Ainoa "lisävaiva" oli, kun pakkaseen tehtyjä pullia ei voinut tarjota, koska niissä on käytetty voita, vaan piti leipoa erikseen Eleplantilla vegaanisia.
Voi helvetti! 🙄 Ei ne olisi huomanneet eroa
Ei sillä ole väliä huomaavatko vai ei. Huijaaminen läheisissä ihmissuhteissa ei ole ok. Voi sanoa, että nyt on vain voihin leivottua pullaa ja toiset sitten syövät tai eivät syö mutta ei saa salaa syöttää kenellekään ruokaa heidän haluaan vastaan.
Kyllä saa syöttää väkisin. Kurkusta kiinni vaan.
Oletko sinä mies?
Tarjoan kasvissyöjille koiranruokaa ruokakupissa.