Suomalaisilla ei enää ole varaa käydä tivolissa niin kuin 138 vuotta sitten. Mitä ajatuksia herättää? 😱😱😱😱😱😱
Suomen tivoli lopettaa toimintansa.
Miten ihmeessä vuonna 2026 suomalaisilla ei ole varaa käydä tivolissa niin kuin 138 vuotta sitten?
Mitä oikein on tapahtunut??😱😱😱
Kommentit (16)
Muistan, että lapsena minua vietiin tivoliin muutaman kerran, ja olihan se kivaa. Teini-iän jälkeen ei tivoli enää kiinnostanut, ja koska omia lapsiakaan en ole saanut olen onnistunut välttämään aikuisuuden tivolikäynnit.
Ei kai siinä sen kummempaa ole muillakaan, lisäksi nykylapsilla on niin paljon enempi kaikkea mihin aikansa voivat käyttää.
Kiertävät tivolit olivat tärkeitä siihen aikaan, kun huvipuistot olivat maakuntien lasten tavoittamattomissa. Nykyään elintaso on niin korkea, että moni lapsiperhe matkustaa joka kesä lähimpään huvipuistoon.
Siis nyt kun olemme nousukauden aallonharjalla niin tapahtuu tälläistä. Kohta Orpo tietysti sanoo että nousukausi oli aprillia ja sähkön hinta nousee.
Lipun hinta ennen ja nyt.
Mitä tarjolla, tuskin mitään uutta.
Ei ole varoista kiinni. (Sinulla ehkä.) Ihmisten vapaa-ajanviettotavat ovat muuttuneet. Enää ei lähdetä tivoliin kun se tulee paikkakunnalle. Mieluummin vain räplätään kännykkää ja pelataan tietokoneella.
Ihmiset ovat laiskoja lähtemään. Lapsetkin istutetaan kotona älylaitteillaan nykyään. Mitäpä ne kaipaisivat , vanhempien mielestä.
138 vuotta sitten tivolissa oli eksoottisia eläimiä ja hienoja näytöksiä, todellisia elämyksiä. Nyt siellä ei ole mitään nähtävää, mikä on todellien syy vaikeuksille, ei polttoaineen hinnan nousu tai luottamuksen vähentyminen tai mitä sitten keksitäänkään syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lipun hinta ennen ja nyt.
Mitä tarjolla, tuskin mitään uutta.
Paljon vähemmän kuin vaikka minun lapsuudessani. Kaikki vähänkin kiinnostava poistettu.
Elämä itse on yhtä tivolia joskaaan ei niin hauskaa.Ei vaan,netti vienyt ihmisten vapaa ajan niin kuin kaikesta muustakin.Jos siellä pitää koko ajan `vaikuttaa`` ja olla kertomassa jotakin, ei muulle yksinkertaisesti jää aikaa.
Mun koira, viini ja (100-300€/3h) keikat on tärkeämpiä ku yhteinen aika perheeni kanssa, ni ei o varaa.
Korjataanpa otsikkoa vastaamaan todellisuutta: Suomalaiset eivät enää halua käydä tivolissa niin kuin 138 vuotta sitten.
Kiertävä tivoli ei millään voi haalia ja kuljettaa niitä laitteita, joihin kansa on jo muualla totutettu. Eihän vuoristorata ole mitään, jos ei siinä ole ainakin 150km/h huippuvauhti ja tee kymmeniä kiekuroita ja mahdollisimman paljon g-voimia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varoista kiinni. (Sinulla ehkä.) Ihmisten vapaa-ajanviettotavat ovat muuttuneet. Enää ei lähdetä tivoliin kun se tulee paikkakunnalle. Mieluummin vain räplätään kännykkää ja pelataan tietokoneella.
Ainakin Keravalla tivoliin oli jatkuvasti jonoa siihen lippuluukulle kun käytiin nyt syyskuussa. Ollaan käyty joka vuosi ja aikamoiset jonot olleet. Voisiko olla, että kulut vaan nousseet niin paljon ettei kannata.
Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Ei kansa käy enää bingossakaan. ;D