Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4d dokumentti, veti aika hiljaseksi.

Vierailija
29.05.2007 |

Joku ongelma noilla kaikilla aikuisilla oli, olivat itse niin riippuvaisia siitä imetyksestä.

Itsekin imetän vielä 7kk vanhaa lasta, mutta rajani tulee vastaan siinä 1-1,5v

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos äiti haluaa sitoa puhuvan, normaalia ruokaa syövän lapsen omaan tissiinsä vuosikausien ajaksi, jotakin pervoa siinä on. Läheisyyttä voi todellakin antaa monin muinkin tavoin - läheisyyteen vetoamallahan myös 10-vuotiaan imetys olisi aivan perusteltua.

Ei imetys ole = " sitoa tissiin vuosikausien ajaksi" , miksi olisi? Minä imetän isompaa lasta pari kertaa päivässä. Jos en ole paikalla, hän ei ota maitoa, ei siinä sen kummempaa.

Minulla on myös isompia lapsia, joita en ole imettänyt yhtä pitkään , tämä on siis pisin imetykseni. Eikä suhteessani lapsiini ole tässä iässä ollut mitään muuta eroa kuin imetys. Yhtä lailla käyn töissä, lapsi on hoidossa, olen välillä iltoja poissa jne. Lasta hoitavat myös muut perheenjäsenet ja muutama perheen ulkopuolinenkin hoitaja.

Ihan samalla lailla olen " irtautunut" tästäkin lapsesta kuin hänen isommista sisaruksistaan ja ihan yhtä lailla on hänkin " irtautunut" minusta. Vaikka saakin vielä äidinmaitoa.

Vierailija
2/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hohhoijaa. Ei ole normaalia imettää lasta, joka ei enää ole vauva. Piste!

Jaha, vai ei sinusta ole. No, minusta on. Ja tiedätkös mitä: maailmassa monen moni nainen imettää tänäänkin ei-vauvaikäistä lastaan. Minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tämä miehen imetys -juttu oikein oli? Siis ihanko totta joku imetti omaa ukkoaan?

Vierailija
4/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rintahan siinä vain on paljaana.

Ihmettelin kyllä todella sen dokumentissa haastatellun miehen älykkyyttä.

Vierailija
5/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen jutun lukenut.

Vierailija
6/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa luonossa eläimiä miten ne toimivat. Pentu vierotetaan, kun emo vaistoaa, että on selviydyttävä ilman imetystä. Pentu alkaa syödä/etsiä ruokaa ympäristöstä.

Eläimiä tässä ollaan kaikki, ihmisetkin luonnosta riippuvaisia.

Isot lapset eivät tarvitse tutia eikä tissiä. Nälkä ja lohdutus tyydytetään normaalisti eikä kieroutuinein konstein.

Vierailija
7/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Katsokaa luonossa eläimiä miten ne toimivat. Pentu vierotetaan, kun emo vaistoaa, että on selviydyttävä ilman imetystä. Pentu alkaa syödä/etsiä ruokaa ympäristöstä.

Ihminen on nisäkäs, joka esim. antropogien mielestä " luonnostaan" imettäisi 2-7 vuotta.

Kyllähän isompi imeväinen syö muutakin kuin maitoa, eikös juu?

Vierailija
8/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1900-luvun alussa esimerkiksi tai keskiajalla? Luulisi että silloin imetettiin aika pitkään kun ei ollut muuta ruokaa vai annettiinko heti samaa pöperöä kuin aikuisetkin? Olisi mielenkiintoista tietää!

Minun isoäitiäni (s.1915) imetettiin pitkään. Ilmeisesti hänen äitinsä käytti sitä mm. jonkinlaisena ehkäisykeinona. Lopulta isoäitini oli itse sanonut: " Ei enää tittiä!" ja silloin mammansa lopetti imetyksen. :)

He nukkuivat perhepedissä niin, että pienin lapsi nukkui aina äidin vieressä ja kun kasvoi vähän isommaksi, siirrettiin siskonpetiin muiden viereen. Isoäitini sanoikin, että toisen ihmisen vieressä nukkuu kaikkein parhaiten. :)

Näin siis 1900-luvun alun Karjalassa.

Vierailija
9/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tulee vaikeuksia itsenäistymisessä ja luopuminen äidin rinnasta traumatisoi lasta syvästi, koska on menty liian pitkälle. Lapsen koko identiteetti on kietoutunut äitiin ja riippuvuus äitiin on syvä.

Onko siten kysymys lapsen ehdoista? Mielestäni ei. On kysymys vanhempien omista vääristyneistä tarpeista ja käsityksistä, mitä lapsi tarvitsee ja mitä ei.

Entä sitten jos äiti sairastuu tai kuolee imevältä koululaiselta? Lapsen selviytyminen tasapainoiseksi aikuiseksi vaikeutuu kaksinkerroin.

Vierailija
10/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä sitten jos äiti sairastuu tai kuolee imevältä koululaiselta? Lapsen selviytyminen tasapainoiseksi aikuiseksi vaikeutuu kaksinkerroin.

Eiköhän äidin sairastuminen tai kuoleminen ole kenelle tahansa traumaattinen kokemus. (Tosin minustakaan koululainen ei enää ole imeväinen, mutta tämä vertaus ontui jo liikaa...)

Vierailija
11/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi aikuisten imetystä ei sallita? Miksi luopua hyvästä ja terveellisestä tavasta ylipäätään?

Kyllä se on niin että maidon määrä vähenee, niin ihmisillä kuin eläimilläkin luonnostaan ja lopulta loppuu. Ihminenkin menee umpeen, niin kuin lehmä.

Ei ole tarkoitettu että tisseistä roiskuu maito päiväkoti-ikäisille ja koululaisille. Rintamaito on vastasyntyneen ja pienen vauvan ravintoa.

Vierailija
12/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne, jotka katsoivat dokumentin, voivat sanoa, että mikään tapauksista oli PERVO. Täällä ihmiset uskaltavat sanoa nimettöminä, mitä oikeasti ajattelevat, ja on todella järkyttävää huomata, että joku voi ajatella, että dokumentin imeväiset tai imettäjät olivat pervoja.

Mielestäni dokumentin 8-vuotias oli aivan normaali, vaikka sanoikin, että kasvaisipa rinnat, niin imisin omia tissejäni. No haloo, se oli varmastikin vitsi, ja katsokaapa omia 8-vuotiaita, kyllä ne kaikenlaisia ihmeellisiä juttuja suustaan päästelee.

Tyttö oli hyvä esimerkki LUONNOLISESTA, lapsentahtisesta vierottumisesta. Ei se aina kestä noin kauaa, imetyksen kestoon varmasti vaikuttaa monet eri asiat. No tuossa tapauksessa kesti, mutta perhe vaikutti aivan normaalilta. Olihan se erilainen perhe, mutta mielummin olisin sen perheen äiti, kuin sellaisen, jossa imetystä pidetään pervona.

Vierailija
13/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne selvensivät omia ajatuksia. Mielestäni imetys on ok niin kauan kun lapsi oikeasti alkaa ymmärtämään jotain seksuaalisuudesta. Raja on toki aika häilyvä, mutta tämä onkin vain oma mielipiteeni. Itse imetin esikoista pari vuotiaaksi, lopetin koska en enää jaksanut imettää.

Vierailija
14/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Läheisyyttä voi todellakin antaa monin muinkin tavoin - läheisyyteen vetoamallahan myös 10-vuotiaan imetys olisi aivan perusteltua.

Vierailija
15/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se on niin että maidon määrä vähenee, niin ihmisillä kuin eläimilläkin luonnostaan ja lopulta loppuu. Ihminenkin menee umpeen, niin kuin lehmä.

Tietämyksesi taso suorastaan häikäisee. Vai vähenee maidon määrä luonnostaan? Ja lopulta loppuu?

Niinhän tuo tietenkin luonnostaan toisaalta tekeekin: maidon määrä vähenee sitä mukaan kuin sen kysyntä vähenee. Ja loppuu sitten kun sitä ei enää juoda.

Maitoahan siis tulee niin kauan kuin lapsi imee. Vuosiakin. Ei se vaan " lopu" yhtäkkiä. Miten kuvittelet entisaikojen imettäjien (siis ammattikunnan) muuten olleen mahdollisia?

Tällä en nyt sitten tarkoita, etteikö esim. imetyksen alkuvaiheessa voisi olla niin, ettei maito riitä vauvalle tai etteikö maito loppuisi hitaasti esim. sen vuoksi, että vauva ei saa kunnolla imettyä.

Minä olen muuten imettänyt elämästäni yli kahdeksan vuotta. Tosin useampaa lasta, enkä ketään 7-vuotiaaksi ;-).

Vierailija
16/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset selkeästi halusivat tisua, ihan niinkuin tuon ikäisten on vaikea päästä eroon tuttipullosta. Se yksi äiti joka sitä 8 v tyttöä vielä imetti oli outo ja koko perhe, jos isäkin imee samaan aikaan lasten kanssa..

Se oli musta järkkyä kun se yksi äiti yritti saada imemään sitä kiinalaista adoptiolasta. Vaikka ei pakottanut, mutta näki miten tyttöä pelotti jotenkin asia. Varmaan samalla tavalla kun jotain lasta hyväksi käytetään. Se oli jotenkin sairasta, ties miten monta kertaa on yrittänyt tunkea sitä tissiä tytölle..

Vierailija
17/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän perheessä lapset itse saavat päättää monestakin asiasta.

Ja hyvin menee.

Vierailija
18/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ei saisi imettää julkisesti (ei etes vauvaa). Se kun on monien mielestä ällöä ja vaikka mitä..

Monet on siis tätä mieltä. Pitäs aina etsiytyä piiloon vaikka vessaan jos muuta paikkaa ei ole?

Mutta naiset voi kyllä sitten kun helteet tulee niin taas vetää tiukat topit päälle mistä puolet tisseistä pursuu ulos ja esitellä niitä sulojaan, kelle? Todennäköisesti miehille.

On ihmeellistä, eikö? Rinnat on Luoja luonut lapsia varten, ei miehiä!

Siksikö se imettäminen yleisellä paikalla on niin paha kun rinnat on seksuaalisesti kiihottavat (lähinnä miehiä kiihottaa)? Ja kun yleensä ne rinnat ei edes näy kun imettää. Eikä kukaan vejä molempia rintoja näytille kun alkaa imettää.

Siksikö on pervoa imettää joittenkin mielestä taaperoa kun miehet niistä rinnoista kiihottuu?

Ehdottomasti te jotka pidätte imetystä pervona niin älkää imettäkö!

Itse en kyllä ole koskaan jaksanut taaperoa imettää. Sen verran rankkaa touhua. Tuonne 1-v asti olen sinnitellyt.

Mua ei kuitenkaa hetkauta pätkääkään jos joku äiti on päättäny imettää omaa 2-vuotiasta. SEn asia, ei kiinnosta mua miten muut ruokkii lapsesa.

Mikshän tää aihe herättää aina niin voimakkaat tunteet. Tässäkin asiassa varmasti suurin osaa käyttää tervettä maalaisjärkeä? Suurin osa lopettaa sen imetyksen ennen kuin lapsi on 3-v. On sitten näitä harvoja poikkeustapauksia jotka kuvittelee että 8-v tarvitsee rintaa.

Ainut asia joka saa minut tulistumaan tai puuttumaan toisten asioihin on kaikenlainen väkivalta/seksuaalirikokset yms.

Ei siis hetkauta antaako joku pulloa vai tissiä

Vierailija
19/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaan huolis edes parivuotiasta enää mun tissille. Mua inhotti niiden akkojen nännit ja riipparit, joissa isot lapset roikkui.

Imettäkää toki, en sitä ole kieltämässä. Mutta sairasta ja yököttävää on isoa lasta imettää.

Vierailija
20/168 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lieneekö sillä sellaista edes ollut? Jos olisi haluttu edistää imetystä ja tehdä siitä haluttavampaa puuhaa, niin olisi ehkä kannattanut kertoa ns. normaalista imetyksestä, siis sellaisesta joka alkaa kun vauva syntyy (ei silloin kun 1,5v. lapsi adoptoidaan...) ja loppuu taaperoiässä viimeistään.

Minusta normaalioloissa 2v. on sellainen rajapyykki, että imetys saa loppua. Ja tuossa 1,5v. iän jälkeen imetyskertoja esim. aamuin ja illoin, ei 20 kertaa päivässä. Eihän vastasyntynyttäkään imetetä 20 kertaa päivässä, miksi sitten 2 vuotiasta?!

Mutta nuo 4D:t on tarkoitushakuisesti tuollaista sontaa. Ja se 8v. imetettävän isä aivan sekopäinen! Mieheni oli ihan järkyttynyt hänen kommentistaan, että on YLEISTÄ, että mies imee myös maitoa rinnasta?! Siis kertokaa nyt mulle, että eihän se oikeasti ole yleistä? Eihän teidän miehet ime tissiä?! Siis maidon takia ;)

Juu eli minä olen imettänyt molemmat lapseni, toisen täysin 4kk ja osittain 12kk, toista täysin 6kk ja nyt osittain mennään ainakin tuonne vuoden ikään. Mutta mun raja menee jossain 12kk-18kk välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi