Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (857)

Vierailija
821/857 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain vintedistä villasukat -hakusanalla listan ja suurin osa sukista hinnoiteltu alle 10€. Aikuisten uusia sukkia lähes kaikki. Ei näytä ostajia olevan joten puheet tässä ketjussa, tai muissa tällä palstalla, 20€ sukista on puppua. Ei sellaista summaa kukaan maksa. Itselläni yksi pari ollut myytävänä jo ... onkohan kolmas vuosi, hintaa vaihdellen 6-10€ eikä ostajaa näy. Neulon todella tasaista jälkeä, on sanottu usein. Yksivärisiä tai raitasukkia, harvoin kirjoneuletta.

Vierailija
822/857 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain vintedistä villasukat -hakusanalla listan ja suurin osa sukista hinnoiteltu alle 10€. Aikuisten uusia sukkia lähes kaikki. Ei näytä ostajia olevan joten puheet tässä ketjussa, tai muissa tällä palstalla, 20€ sukista on puppua. Ei sellaista summaa kukaan maksa. Itselläni yksi pari ollut myytävänä jo ... onkohan kolmas vuosi, hintaa vaihdellen 6-10€ eikä ostajaa näy. Neulon todella tasaista jälkeä, on sanottu usein. Yksivärisiä tai raitasukkia, harvoin kirjoneuletta.

Vinted on kirpputori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/857 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy missään myyjäisissä, hinta/laatusuhde ei kohtaa

Vierailija
824/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa osta mitään syötäviä myyjäisistä. Ällöttävä ajatus kun ei tiedä kuka ja minkälaisissa olosuhteissa ne on valmistettu.

Villasukat kudon itse.

Ehkä jotain sellaista voisin ostaa, mitä en pysty tai osaa tehdä itse ja mille olisi todella tarve.

Vierailija
825/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinted on kirpputori.

Kirpputori, joka on täynnä uusia käsitöitä joiden myyminen on kiellettyä yksityishenkilöiltä.

Vierailija
826/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy missään myyjäisissä, hinta/laatusuhde ei kohtaa

Minäkään en ole käynyt yli kymmeneen vuoteen, en myöskään millään markkinoilla, koska hinnat on niin korkeat ja itse tekemällä säästää paljon.

Vierailija
827/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi listalla/on listalla lapaset, villasukat ja erilaiset kuivakakut. Itse olen hiukan huono leipuri ja tykkään kovasti, etenkin joulunaikaan, erilaisista kuivakakuista kahvin ja/tai glögin kanssa. 

Vierailija
828/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapaset. Pannulapun, patakintaan tai keittiöpyyhkeen kivalla kuosilla. Kangaskassin. 

Vierailija
829/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata käsityötaitoa saati aikaa tuhlata mihinkään akryylilankoihin. Kuka haluaa kääriä kaulansa muoviin ja vielä maksaa siitä käsityön hintaa? 

Kaikki kaupan huivit on akryyliä niin miten se nyt käsityönä on ihan eri juttu? Ei ne kaupan huivitkaan myymättä jää. Edullisempi se on käsityönä tehtynä kuin villahuivi.

Villahuivi kutittaa ainakin itseäni kiusallisesti ellei se ole nallelangasta tehty.

Vierailija
830/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Teen itse mitä haluan jouluksi. 

Tuo on jo harvinaista nykypäivänä.

Jaa, no minä ainakin teen itse. Täälläpäin aika yleistä. Siis ne sukat, huivit, tontut, leivonnaiset, ruuat, koristeet. Hillot ja sinapit. Kukka-asetelmat. Joulukortit.

Ehkä sitten ostan, kun ikää tulee enemmän eikä jaksa.

Vierailija
831/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D

Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.

Saa sitä muulloinkin leipoa.

Aivan! Itse leivoin takavuosina pojan ylppäreihin. Itse pyysi. Ja vieraat söivät!

Vierailija
832/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumuorin 30pv vaihto -ja palautusoikeudella. Eipä sitä nyt muuta oikein tarvi.

Vierailija
833/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan sinappia ja hunajaa. Ostaisin myös leivonnaisia, jos löytäisin voilla leivottuja. Kakut ovat usein niin erikoisia, että jäävät ostamatta. Esim. sokerikakku olisi nopea, helppo ja edullinen valmistaa ja myydä.

Joskus ostan lapasia ja sukkia.

Vierailija
834/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomaanristin ostaisin, mutta en ole ikinä nähnyt niitä myynnissä.

Vierailija
835/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomaanristin ostaisin, mutta en ole ikinä nähnyt niitä myynnissä.

Facebookin ryhmissä jossain olen nähnyt jonkun tekemiä. Niissä on taitavia puukäsityöläisiä. Kannattaa etsiä ja kysellä.

Vierailija
836/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista saisi myös lasinalusia.

Käyttääkö joku muka vielä sellaisia ihan oikeasti?

Kyllä vaan.  Niillä suojataan pöydän pintaa.  Meillä on pöytä kunnon puuta, ei mitään melamiinimuovia.  Ja kun ei pidetä isoa pöytäliinaa, kupin tai lasin alla on hyvä pitää sellaista alustaa, ei tule naarmua tai kolhua.  Mulla on paljon erilaisia ja ne on kauniitakin.  Tosin usein otetaan sinne kupin alle vaan lautasliina, se ajaa saman asian.

Meillä on myös umpipuinen keittiönpöytä eikä ole juurikaan käytetty pöytäliinoja tai edes pöytätabletteja. Pöytä on ihan käyttöesine, meillä kansi on niin paksu että siitä voi tarvittaessa höylätä siivun pois, lakata pinnan uudestaan ja taas mennään seuraavat 20 vuotta. Minkälaisia sotkijoita ja kolistelijoita teillä oikein asuu jos pinta sotkeentuu, kolhiintuu ja naarmuuntuu?

Tällaiseen ylimielisyyttä huokuvaan kysymykseen ei kuulu edes vastata.

837/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakun, esim. sitruunakakku olisi kiva. Jos villasukat eivät olisi kalliita niin sellaisetkin ostaisin tai virkatun kaulahuivin. Mutta käsityöt ovat kyllä yleensä kalliita.

Vierailija
838/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sellaisia vanhanaikaisia veistettyjä, koristeellisia puulintuja joulukuuseen. Todella taitavasti tehdyn himmelin voisin myös ostaa.

Vierailija
839/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa lasten- ja aikuisten maakuntalapaset. Taitotalon sivuilta löytyy tietoa niistä.

Tai jos on tosi hyvää suunnittelemaan kuviot itse, lapset voisi tykätä esim. raitiovaunu-kuvioisista lapasista.

Vierailija
840/857 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylingit